Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korjaamo rikkonut moottorin (?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vibex
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2014
    • 1996
    • Lohja

    Originally posted by Hezman View Post
    Ei tässä ole enää mitään epäselvää.
    Autoista mitään ymmärtämättömät tollot vaan tivailevat tarkennuksia moneen kertaan selvitettyihin asioihin. Tai sitten vaan se lukemisen ymmärtäminen on jonkin verran heikolla tasolla.


    Erikoista, miten paljon tällainen juttu aiheuttaa porinaa. Sekä kirjoittajan syyllistämistä. Kertoo aika paljon tämänkin foorumin heikentyneestä laadusta.
    Mahtavaa että ymmärrystä löytyy joka suuntaan. Itsekin ymmärrän että tässä kohtaa asia vaikuttaa selvältä, sitä se ei kokoajan kuitenkaan ole ollut. Monesti se menee kuitenkin näin, että jos joku näyttää paskalta ja haisee paskalta, niin voi todeta sen olevan paskaa, korostuen internetissä. Mitä huolellisemmin keissille olisi kirjoittanut pohjatiedot, sen vähemmän huomio olisi kiinnittynyt epäolennaisuuksiin.

    Aiemmin tuli kuitenkin hyviä pointteja, että kirjoittaja on uusilla tunnuksilla, kuvien lisäys voi olla haastavaa, eikä takana välttämättä ole ihminen joka tällaisten asioiden kanssa toimisi kovinkaan paljoa. Joten kyllä, näiden ajatusten kanssa itsekin lähestyn nyt asiaa eri tulokulmasta. Etenkin kun monet reklamaatiotapaukset ovat hyvin monisyisiä, eikä ole olemassa yhtä oikeaa ratkaisua joka palvelisi täysin kaikkien etua. Näitä voi kuitenkin sattua ihan kenelle tahansa.

    Sinä olit kuitenkin ensimmäinen joka ilmoitti muiden kirjoittajien olevan autoista mitään ymmärtämättömiä tolloja. Se ei kerro tämän foorumin laadusta mitään, vaan yksilön keskustelutaidoista. Oli melko tarpeetonta, täällä saa kirjoittaa ihan kaikki.
    Husqvarna Svartpilen
    BMW e36 318iA

    Ex:

    BMW e85 Z4 3,0
    BMW e36 316ti
    MINI Cooper S
    BMW Z3 Coupé
    BMW e46 325iA
    BMW Z3 Roadster
    BMW e46 328ci
    BMW e36 316ti

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2694
      • .fi

      Originally posted by Vibex View Post
      Sinä olit kuitenkin ensimmäinen joka ilmoitti muiden kirjoittajien olevan autoista mitään ymmärtämättömiä tolloja. Se ei kerro tämän foorumin laadusta mitään, vaan yksilön keskustelutaidoista. Oli melko tarpeetonta, täällä saa kirjoittaa ihan kaikki.
      lueppa ketjun alkusivut uusiks. kyllä sieltä näkee tämän foorumikirjoittelun nykyisen tason.
      surkeeta on uusien tänne eksyä. nää tollot oli tietävinää yli rajojensa, samalla yrittäen vielä
      laittaa alkup.postaajan suuhun sanoja... tosi noloa.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16421
        • Asikkala

        Originally posted by SanMiguel View Post
        Viellä toistaiseksi ei ole ollut merkitystä onko moottori kaasarilla vai ruiskulla, molempiin sen öljypumpun joutuu vaihtamaan alapuolelta.
        Helpottaa helvetisti jos menee selälleen makuulleen, kontallaan työergonomia ei ole parkaimmillaan.
        Katos vaan, vaihdoitkin pumppua etkä paineanturia, jotenkin tämä anturivika(?)topikki sai luulemaan että anturia vaihdetaan alakautta...

        Comment

        • MH motorsport
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 2301
          • Turku

          Originally posted by Jarger View Post
          Vakiomoottoreissa, ainakin BMW:n ja Toyotan kohdalla väittäisin muuta. Eri asia viriviri ja porsiporsi -käytössä olevat.
          No mulle on vaan sitten sattunut ne kaikki sanotaan 2005 ja uudemmat bemarit missä on kk laakerit rusetilla niin että öljyvalo palaa tai imusihti täynnä laahaimen paloja. Ja näitä on paljon, rikkinäisiä antureita ei ole muutakun öljyn tasosta tullut vastaan. Muutenkin ihmettelen kun selität jostain m30 jumittavasta öljynpaine yliventtiilin männästä mikä on tyyppivika kuluneessa yli 35 vuotta vanhassa m10 ja m30 koneessa, ei liity tähän autoon mitenkään. Tarvikeöljynsuodatin tekee myös tota että kestää tulla paineet startatessa ja uudemmissa öljybsuodatin kotelon tyhhennys venttiili vuotaa tai tarvikesuodatin patruuna ei paina sitä kunnolla kiinni.

          Ettei mene offtopiciksi niin osaava korjaamo olisi vaikka paineilmalla mitannut öljynpaine anturin siinä minuutissa kun sen irroitti ja todennut että tämä toimii ja oikeasti öljynpaineet on hukassa ilman mitään öljynpaine mittareita, saatika uudella anturilla olisi pitänyt heti ymmärtää kun painevalo loistaa punaisena että stuntti seis, voitelu ei pelaa. Kolme kertaa piti käynnistää ja antaa vielä kierroksia, veikkaan jos kone ei olisi alkanut kolisemaan olisi tämä asentaja jatkanut käynnistelyjä pidempään. Ja akun vaihto kruunaa tän homman, sillähän ne paineet olisi löytynyt. Toki ymmärrän että tuijotetaan testeriä ja tehdään lisätiliä myymällä akku ja veloittamalla vikakoodin luvusta.
          Autopalvelu MH-motor
          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
          Maxxecu myynti ja asennus
          www.mh-motor.fi
          0503218217
          Kulkineet:
          E6 2000 touring
          E6 2002 touring
          E30 318is ///Mtechnic 2
          E34 ///M5 nürburgring
          E34 S62b50 turbo dct
          E39 523i ///Msport
          F30 320d

          Comment

          • [Snowboarder]
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 2186
            • Karstula

            Originally posted by MH motorsport View Post
            No mulle on vaan sitten sattunut ne kaikki sanotaan 2005 ja uudemmat bemarit missä on kk laakerit rusetilla niin että öljyvalo palaa tai imusihti täynnä laahaimen paloja. Ja näitä on paljon, rikkinäisiä antureita ei ole muutakun öljyn tasosta tullut vastaan. Muutenkin ihmettelen kun selität jostain m30 jumittavasta öljynpaine yliventtiilin männästä mikä on tyyppivika kuluneessa yli 35 vuotta vanhassa m10 ja m30 koneessa, ei liity tähän autoon mitenkään. Tarvikeöljynsuodatin tekee myös tota että kestää tulla paineet startatessa ja uudemmissa öljybsuodatin kotelon tyhhennys venttiili vuotaa tai tarvikesuodatin patruuna ei paina sitä kunnolla kiinni.

            Ettei mene offtopiciksi niin osaava korjaamo olisi vaikka paineilmalla mitannut öljynpaine anturin siinä minuutissa kun sen irroitti ja todennut että tämä toimii ja oikeasti öljynpaineet on hukassa ilman mitään öljynpaine mittareita, saatika uudella anturilla olisi pitänyt heti ymmärtää kun painevalo loistaa punaisena että stuntti seis, voitelu ei pelaa. Kolme kertaa piti käynnistää ja antaa vielä kierroksia, veikkaan jos kone ei olisi alkanut kolisemaan olisi tämä asentaja jatkanut käynnistelyjä pidempään. Ja akun vaihto kruunaa tän homman, sillähän ne paineet olisi löytynyt. Toki ymmärrän että tuijotetaan testeriä ja tehdään lisätiliä myymällä akku ja veloittamalla vikakoodin luvusta.
            Tämäpä akun vaihto moottori sammuu kierroksilta eikä enää starttaa,testeri sanoo jotain akusta (todennäköisesti jostain alijännitteistä) ja ensimmäisenä ollaan akkua uusimassa jos se kone sillä lähtis pyörimään Kyseisen asentajan kannnattas harkita alan vaihtoa Luulisi jollain tavalla perus asiat olevan hallussa vaikka rengasliike olisikin.
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

            Comment

            • Jarger
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 3729
              • Finnland

              Originally posted by Hezman View Post
              Ei tässä ole enää mitään epäselvää.
              Autoista mitään ymmärtämättömät tollot vaan tivailevat tarkennuksia moneen kertaan selvitettyihin asioihin. Tai sitten vaan se lukemisen ymmärtäminen on jonkin verran heikolla tasolla.


              Erikoista, miten paljon tällainen juttu aiheuttaa porinaa. Sekä kirjoittajan syyllistämistä. Kertoo aika paljon tämänkin foorumin heikentyneestä laadusta.
              Luulin vähän että tää on keskusteluun. Ja sitten jos kommentti liittyy aiheeseen, niin mikä jottei. Asiaahan on tänne tultu kertomaan ja nimenomaan vailla kommentteja aiheeseen myös. Ja kun kaikki jutut on pääosin tähän aiheeseen liittyneet, niin miksipä ei.

              Nykyaikana internetissä on niin paljon paskaa ja harhaanjohtamista, ettei kuitenkaan käsitellä moisena, vaikka ihmisluonne tahtoo olla aika varauksellinen luonnostaan. Vahinkoahan tässä kuitenkin on erityisesti kärsinyt postauksen aloittaja itse, ei muut.

              Originally posted by MH motorsport View Post
              No mulle on vaan sitten sattunut ne kaikki sanotaan 2005 ja uudemmat bemarit missä on kk laakerit rusetilla niin että öljyvalo palaa tai imusihti täynnä laahaimen paloja. Ja näitä on paljon, rikkinäisiä antureita ei ole muutakun öljyn tasosta tullut vastaan. Muutenkin ihmettelen kun selität jostain m30 jumittavasta öljynpaine yliventtiilin männästä mikä on tyyppivika kuluneessa yli 35 vuotta vanhassa m10 ja m30 koneessa, ei liity tähän autoon mitenkään. Tarvikeöljynsuodatin tekee myös tota että kestää tulla paineet startatessa ja uudemmissa öljybsuodatin kotelon tyhhennys venttiili vuotaa tai tarvikesuodatin patruuna ei paina sitä kunnolla kiinni.

              Ettei mene offtopiciksi niin osaava korjaamo olisi vaikka paineilmalla mitannut öljynpaine anturin siinä minuutissa kun sen irroitti ja todennut että tämä toimii ja oikeasti öljynpaineet on hukassa ilman mitään öljynpaine mittareita, saatika uudella anturilla olisi pitänyt heti ymmärtää kun painevalo loistaa punaisena että stuntti seis, voitelu ei pelaa. Kolme kertaa piti käynnistää ja antaa vielä kierroksia, veikkaan jos kone ei olisi alkanut kolisemaan olisi tämä asentaja jatkanut käynnistelyjä pidempään. Ja akun vaihto kruunaa tän homman, sillähän ne paineet olisi löytynyt. Toki ymmärrän että tuijotetaan testeriä ja tehdään lisätiliä myymällä akku ja veloittamalla vikakoodin luvusta.
              Älä revi henkseleitäs siitä että selitän jotain, selitäthän sinäkin. Jos akun lataus katoaa edestaas starttaillessa, suotta sitä uuteen vaihtamaan kun se vika on kuitenkin tuossa vähän muualla.

              "sulla nyt on moottori kaput tästä autosta, mutta korjataan tämä myymällä sulle uusi akku" Mutta ilmeisesti asentaja oli muutenkin vähän pihalla ja oletti jotain muuta vikaa. Jälkiviisaus on helppoa.
              Negatiiviset kauppakokemukset:
              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

              Comment

              • yason
                Bimmer Rookie
                • Feb 2016
                • 179
                • Helsinki

                Originally posted by [Snowboarder] View Post
                Kyseisen asentajan kannnattas harkita alan vaihtoa Luulisi jollain tavalla perus asiat olevan hallussa vaikka rengasliike olisikin.

                On rengasliikkeitä, joissa olen nähnyt porukalla sellaista työnjälkeä, etten antaisi heidän asentaa edes niitä renkaita autooni... saati sitten avata konepeltiä.

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3517
                  • Raisio

                  Originally posted by yason View Post
                  On rengasliikkeitä, joissa olen nähnyt porukalla sellaista työnjälkeä, etten antaisi heidän asentaa edes niitä renkaita autooni... saati sitten avata konepeltiä.
                  Eräs rengasliike ei enää uudestaan suostunut renkaita tarkastustasapainottamaan kun pyysin että katsotaan uudestaan ja tarvittaessa rengasta vanteeseen nähden pyöritetään. Rahaakin olisin tarjonnut.

                  Kunnostetut vanteet uudella pinnalla.

                  Pelkäsivät että naarmuuntuvat.

                  No, kait se sitten on perusolettamus että rengastöissä saa naarmuttaa.
                  G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 3729
                    • Finnland

                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Eräs rengasliike ei enää uudestaan suostunut renkaita tarkastustasapainottamaan kun pyysin että katsotaan uudestaan ja tarvittaessa rengasta vanteeseen nähden pyöritetään. Rahaakin olisin tarjonnut.

                    Kunnostetut vanteet uudella pinnalla.

                    Pelkäsivät että naarmuuntuvat.

                    No, kait se sitten on perusolettamus että rengastöissä saa naarmuttaa.
                    Oon kans katellut tuota että mensselillä tökkäistään painot pois takaa, naarmun kera. Tarkkaa miestä hiukan vituttaa moinen.
                    Osahan noista heittää aluvantisiinkin peltivanteen painot, jos ne vaan sinne saa. Sitten liimapainot näköpuolelle... etc
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16421
                      • Asikkala

                      Originally posted by Jarger View Post
                      Osahan noista heittää aluvantisiinkin peltivanteen painot, jos ne vaan sinne saa.
                      Ettei olisi aluihin tarkoitetut lyöntipainot ?

                      Comment

                      • Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 3729
                        • Finnland

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Ettei olisi aluihin tarkoitetut lyöntipainot ?
                        Näytänkö mä joltain rengasmieheltä Ei vaan, sellaset kai ne on. Itellä on pari tuttua noissa puuhissa, mutta kyllä nekin niille naureskelee. Onhan ne aika
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7518
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by Jaakkov71 View Post
                          Hetken ihmettelyn jälkeen korjaaja mainitsi että vikakoodinlukija valitti akun epävakaudesta. Korjaaja tarjosi minulle uutta 105ah akkua joka maksoi 189e asennettuna. Korjaaja meni vaihtamaan akkua ja ensimmäiseksi sähelsi 10-15minuuttia akun suojan(?) poiston kanssa ja tämän jälkeen ukko sanoi korjaajalle että täällä on vielä virrat päällä. Korjaaja oli tässä kohtaan selvästi aivan ulapalla että mitä tekee. Ukko sanoi minulle että käy ottamassa virrat pois ja avain pois. Tässä kohtaa valo vielä paloi.
                          Öljynpaineenvalon kuuluukin palaa aina kun auto ei ole käynnissä...

                          Minun käsitykseni mukaan mottori oli jo osittain rikki korjaamolel vietäessä
                          ja hajosi siellä lopullisesti korjaajan idioottimaisen toiminnan takia. Ilmeisesti hän yritti saada öljynpainevaloa kierroksia nostamalla sammumaan...

                          Kyllä minä auton omistajan olisin tuossa vaiheessa vaatimassa jonkun sortin korvausta asiasta.

                          Jos autoa hetki käytetään tyhjäkäynnillä öljynpainevalon toiminnan tarkistamiseksi tilanteessa kerrotun tiedon perusteella ei se siinä vielä olisi hajonnut lopullisesti mutta edelleen se varsinainen vika oli korjaamatta.

                          Btw, olikos kyseessä automalli jossa ei ole öljytikkua? Ainakin bensat on ilman, dieselistä ei nyt ole mielikuvaa....
                          Eli öljyn määrän näkee vain mittaristosta tai i-drivestä? Ja senkin vain lämpimänä? Milläs tavalla auton omistaja varmisti öljyn määrän?
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • MH motorsport
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 2301
                            • Turku

                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Öljynpaineenvalon kuuluukin palaa aina kun auto ei ole käynnissä...

                            Minun käsitykseni mukaan mottori oli jo osittain rikki korjaamolel vietäessä
                            ja hajosi siellä lopullisesti korjaajan idioottimaisen toiminnan takia. Ilmeisesti hän yritti saada öljynpainevaloa kierroksia nostamalla sammumaan...

                            Kyllä minä auton omistajan olisin tuossa vaiheessa vaatimassa jonkun sortin korvausta asiasta.

                            Jos autoa hetki käytetään tyhjäkäynnillä öljynpainevalon toiminnan tarkistamiseksi tilanteessa kerrotun tiedon perusteella ei se siinä vielä olisi hajonnut lopullisesti mutta edelleen se varsinainen vika oli korjaamatta.

                            Btw, olikos kyseessä automalli jossa ei ole öljytikkua? Ainakin bensat on ilman, dieselistä ei nyt ole mielikuvaa....
                            Eli öljyn määrän näkee vain mittaristosta tai i-drivestä? Ja senkin vain lämpimänä? Milläs tavalla auton omistaja varmisti öljyn määrän?
                            N47 on öljytikku
                            Autopalvelu MH-motor
                            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                            Maxxecu myynti ja asennus
                            www.mh-motor.fi
                            0503218217
                            Kulkineet:
                            E6 2000 touring
                            E6 2002 touring
                            E30 318is ///Mtechnic 2
                            E34 ///M5 nürburgring
                            E34 S62b50 turbo dct
                            E39 523i ///Msport
                            F30 320d

                            Comment

                            • kalevik
                              BTCF Member
                              • Apr 2009
                              • 957
                              • Salo

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Öljynpaineenvalon kuuluukin palaa aina kun auto ei ole käynnissä...
                              Riippuu autosta ja mallista.

                              Sigun autossa ei pala, ilmeisesti tarvittaessa siihen keskellä olevaan pikkuruutuun tulee varoitusvalo, joko keltainen tai punainen.
                              E61 525i, Suzuki VS1400
                              Exät: Jaana, Susanna, Maija

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                Oli sen verran mielenkiintoinen ketju että pakko vastata. Öljynpaineen puuttuessa vanhassa moottorissa on sen verran öljyä pinnoilla että sitä kestää käyttää minuutteja ilman paineita. Toki ei mielellään kierroksilla. Tästä ei käynyt ilmi montako minuuttia oli käytetty ja minkä ihmeen takia ei uskottu jos painetta ei kahdellakaan eri anturilla valon mukaan ole. Olisi ollut jo aika tarkempiin tutkimuksiin. Mutta aivan välittömästi mikään moottori ei hajoa varsinkaan diesel.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎