Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Originally posted by Esko View Post
    Mitä jos lopettaisit vähäksi aikaa tuon paskan suoltamisen tähän topicciin ja hankkisit jotain muuta sisältöä elämääsi. Eiköhän jokainen saa tehdä ihan omat valintansa autojen suhteen eikä tarvi perustella hankintojaan kenellekään tai korkeintaan omalle puolisolle. En ymmärrä miksi voit hakea kaupasta vaikka uuden M5:n ja sille porukka antaa kyllä peukkua. Ei mitään väliä paljonko maksaa ja paljon arvo laskee. Korkeintaan bensalenkkarit mutisee itsekseen, kun ei ole varaa vastaavaan edes käytettynä osarilla. Mutta osta sähköauto, niin heti on muutamat foorumilla tekemässä laskelmia, että kannattaako hankinta taloudellisesti ja paljonko hankinnan erotuksella olisi saanut polttoainetta ja uudemman auton arvokin laskee.

    Asiasta kukkaruukkuun. Tuli ajeltua porukalla eilen Lahdesta kalareissulle Kuusamoon porukalla veljen Tesla Model 3 LR refreshillä. Lähtiessä akku täynnä. Kuopion Juustoportilla lounas puolisen tuntia ja samalla Teslan Superchargerista vierestä virtaa sen vajaan 15€ edestä 0,30cent/kwh. Toinen lyhyt 10min stoppi Suomussalmella vessaan ja ostaa juotavaa/jäätelöt ja sen aikaa rechargen mittarista virtaa 7,5€ edestä oliko 0,52c/min. Molemmat laturit työnsi virtaa sisään yli 100kw vauhdilla. Rechargen mittari jopa alkuun melkein 150kw. Kokonaisuudessaan 730km matkalle tuli kotilataus huomioiden kuluja noin 30€. Matka-aika oli reilu 8h ja koko ajan ajeltiin about +10km/h yli rajoitusten ja aika paljon ohituksia. Aiempina vuosina on ajeltu tänne V60 D4 Volvolla joka olisi maksanut nykyhinnoilla reilu 90€/sivu. Matka-aika oli käytännössä sama molemmilla, kun 8h ajomatkalla joutuu aina pysähtyy vähintään kerran syömään ja yleensä tulee vielä yksi kusistoppi päälle. Jos olisi ajanu kevyemmällä kaasujalalla rajoitusten mukaan ja pitänyt ruokastopin myöhemmin, niin olisi ajanu helposti latausstopilla perille asti. Ohitukset oli aika helvetin paljon vaivattomampia ja ripeämpiä sähköllä mitä tuolla Volvolla ollut ja kolmen ihmiset reissukamat mahtu heittämällä kyytiin. Kokonaisuutena en keksi mitään puoltoa ajaa samaa reissua mielummin polttomoottoriautolla kuin tuolla sähköautolla.

    Jotain kokemuksia tosta Model 3 LR refreshistä, niin on kyllä omasta mielestä onnistunut paketti. Toimintasäde ja kulutus on markkinoiden parhaimpia ja kiihtyvyys paikaltaan tai ohituksissa vähintäänkin riittävä. Oliko 4,4s 0-100 jne. Neliveto myös iso plussa talviajoa ajatellen. Keskinäyttö vaatii vähän totuttelemista, mutta senkin kansssa pääsee sinuiksi varmasti, kun tottunut Mineillä ajamaan missä nopeusnäyttö on kanssa keskellä kojelautaa. HUD olisi kiva lisä tuohon. Voisi riittää pelkkä ajonopeus ja nopeusrajoitus ilmoitus HUD:iin. Itse näyttö ja sen käyttö helppoa ja hyvät ominaisuudet. Toki premium connectivity on pakko hankkia sitten, kun ilmaisaika umpeutuu (10€/kk). Ajettavuus on jämäkkä ja tuntuu jopa mikroautomaiselta, jos vertaa Model S:ään. Ehkä aavistuksen alusta voisi olla pintapehmeämpi. Ei ainakaan tee mieli vaihtaa tota vakiota 18” isompia pyöriä alle tai mukavuus kärsisi. Rengasmeteliä on selkeästi enemmän kuin Model S:ssä ja tuntuu, että sisätiloissa kaikuu enemmän vaikka molemmissa on lasikatot jne. Model 3:een on nykyisin saatavilla äänieristyspakettia jolla saadaan varmasti jo eroa aikaiseksi ja vetäisin varmaan sisälokarien taakse jotain vaimennusmattoa, jos mahdollista. Sisustan laatu on mielestäni ok tossa refreshissä. Tavaratilaa yli 600l, kun otetaan huomioon frunkki ja takakontin lattian alla oleva tila. Vastaavasti esim. BMW:n i4:ssa on noin 150l vähemmän. Model S:ässä on vastaavasti noin 900l kaikkineen. Sisätilat eritoten takana väljät ja lattia on tasainen. Turvaistuimet menee heittämällä takapenkille. Kokonaisuutena en yhtään ihmettele miksi Model 3 ja Y on tällä hetkellä markkinoiden myydyimmät sähköautot.
    Itellä nykyään tuo sama auto ja eniten häiritsee juuri suht kova rengasmelu ja pieni peräluukun lastausaukko. Alla on kyllä jotkut Günterin CrossClimate kumit ja alkuperäiset odottelee näiden kaljuuntunista. Keskinäyttöön tottuu saman tien. Vakkari on aivan onneton kun jarruttelee ihan ihmepaikoissa ja nopeusrajoitukset näyttää puolet ajasta päin persettä Takapenkillä on lapsille enemmän tilaa kuin F11 bemarissa.

    Alusta on hitusen pintakova eikä silti lunasta lupauksia kovemmassa ajossa (samoin kuin F11 xDriven alusta). Vaatisi varmaan Eibach pro-kitin mutta ei millään viitsisi tiputtaa. Saksassa 200 paikkeilla ei uskaltanut enää runtata kunnolla motarilla mutkiin, alkoi elää liikaa.

    Sähköinen voimalinja on hieno mutta niin se on muissakin. Tässä on ihan kivasti potkua vaikkakin alkaa vähän ennen 200 hyytyä. Sinne 233 sai jo jonkin aikaa seistä polkimen päällä.

    Ajelin juuri mökille 400km reipasta vauhtia puolet motaria ja perille päästyä latausta oli jäljellä 15%.

    Vähän ristiriitaiset fiilikset autosta mutta tämän hinnalla ei varmaankaan saa parempaa pakettia tällä hetkellä. Polttikseen paluu ei kyllä taida enää tulla kuuloonkaan.

    Comment

    • jaskap
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 528
      • Finland Rovaniemi

      Näinpä tänään 911 Porschen Subbilauta katolla. Itse vedessä uimarannalla. Päivän paras fiilis kuulla voimakoneen soundi ja mahtava habitus. Äänet oli oikeasti pysäyttävät, vaimokin pisti merkille vaikkei mikään harrastaja olekaan.
      Tämän jälkeen näin useammankin Teslan, ei mitään reaktiota.
      Eikös tämä ollut joku Bimmer Tuninig Club Of Finland vai joku ihan muu??
      e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
      e32 750 iA -88 DoubleSex.
      Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

      Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
      e32 735 1/18
      e34 M5 1/18
      e24 635 Csi 1/18
      e9 3.0 CSi 1/18
      e31 850 Csi

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11693
        • Kouvola

        Originally posted by Jarger View Post
        Ja sinä voit tulla foorumille viisastelemaan käyttäjälle siitä kuinka tulisi hankkia muuta sisältöä elämään, ihan käytettäväksi nämä on tarkoitettu mielestäni. Se on henkilökohtainen asia jos et jonkun mielipiteistä pidä, voisit fiksuna ihmisenä pitää tietyt asiat ihan itselläsi, jos pieneen (tai suureen) sieluun sattuu. Varsinkin jos ne ovat sellaisia joiden huuteluista tuskin kenen muunkaan päivä paranee.
        Se, että jonkun suhtauminen johonkin sisältää annoksen optimistista pessimismiä, ei pitäisi olla sinulle ongelma. Foorumista tulee kuin Putinstanin virallinen media jossa vain yksi mielipide on sallittu jos muiden esittäminen on kielletty.
        Jos ihan virallisia ollaan niin toisalta tämä on BMW-merkkisten autojen foorumi, eikä mikään Teslan hypetys. Minä olen aiheen kanssa ok, ole sinäkin muiden mielipiteiden kanssa ok
        Luet noita sun viestejä taaksepäin ja vaikka tuota PNM2:n kanssa käytyä vääntämistä, niin minkäänlaista kiinnostusta ei näytä olevan sähköautoja kohtaan. Viestit lähinnä trollaamista ja toi bensalenkkarien Huittisten ABC:n latausasemaperseilykin oli peukuttamisen arvoinen temppu. Uuvatti. Miksi siis tuhlata omaa ja muiden aikaa, jos mielenkiinto ja informaatioarvo sähköautoja kohtaan on pyöreä nolla. Silloin voi miettiä, josko tuonkin ajan voisi käyttää fiksummin eikä kerätä niitä postauksia. Tämä ei todellakaan ole mikään Tesla-foorumi, mutta Tesla on ollut viimeiset 10 vuotta benchmark mitä tulee sähköautoihin ja siihen on hyvä verrata BMW:nkin uusia sähköautoja. Taisi trollaaminen ja ylipäätään disinformaatiovaikuttaminen olla myös Putinin työkaluja, mutta voit jtkaa noista kertomista politiikka-keskustelussa. Kyse ei ole negatiivisten kommenttien poistamisesta vaan sisällöttömien kommenttien suodattamisesta pois. Juuri muistinkin, että tällä foorumilla taisi olla ignore-toiminto olemassa..

        Originally posted by brainsurgery View Post
        Itellä nykyään tuo sama auto ja eniten häiritsee juuri suht kova rengasmelu ja pieni peräluukun lastausaukko. Alla on kyllä jotkut Günterin CrossClimate kumit ja alkuperäiset odottelee näiden kaljuuntunista. Keskinäyttöön tottuu saman tien. Vakkari on aivan onneton kun jarruttelee ihan ihmepaikoissa ja nopeusrajoitukset näyttää puolet ajasta päin persettä Takapenkillä on lapsille enemmän tilaa kuin F11 bemarissa.

        Alusta on hitusen pintakova eikä silti lunasta lupauksia kovemmassa ajossa (samoin kuin F11 xDriven alusta). Vaatisi varmaan Eibach pro-kitin mutta ei millään viitsisi tiputtaa. Saksassa 200 paikkeilla ei uskaltanut enää runtata kunnolla motarilla mutkiin, alkoi elää liikaa.

        Sähköinen voimalinja on hieno mutta niin se on muissakin. Tässä on ihan kivasti potkua vaikkakin alkaa vähän ennen 200 hyytyä. Sinne 233 sai jo jonkin aikaa seistä polkimen päällä.

        Ajelin juuri mökille 400km reipasta vauhtia puolet motaria ja perille päästyä latausta oli jäljellä 15%.

        Vähän ristiriitaiset fiilikset autosta mutta tämän hinnalla ei varmaankaan saa parempaa pakettia tällä hetkellä. Polttikseen paluu ei kyllä taida enää tulla kuuloonkaan.
        Veli mainitsikin noista haamujarruttamisista ja auto tekikin noita pari matkan aikana. Joku softabugi? Kannattaa ne renkaat päivittää kunnon kesäpyöriksi, niin ajettavuus kyllä paranee selkeästi. En katsonu minkä merkkiset renkaat tuossa veljen autossa on alla, mutta todella napakka ja hauska ajaa mutkateillä eikä kallistele tai lähde rullaamaan. Huonoilla renkailla saa pilattua hyvänkin auton ajettavuuden. Joo tuskin ihan omimmillaan jossain autobahnilla +200 nopeuksissa kuten harva muukaan sähköauto, mutta tuollaiset nopeudet jää haaveeksi täällä pohjolassa, jos mielii pitää kortin taskussa.

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Originally posted by Esko View Post
          Veli mainitsikin noista haamujarruttamisista ja auto tekikin noita pari matkan aikana. Joku softabugi? Kannattaa ne renkaat päivittää kunnon kesäpyöriksi, niin ajettavuus kyllä paranee selkeästi. En katsonu minkä merkkiset renkaat tuossa veljen autossa on alla, mutta todella napakka ja hauska ajaa mutkateillä eikä kallistele tai lähde rullaamaan. Huonoilla renkailla saa pilattua hyvänkin auton ajettavuuden. Joo tuskin ihan omimmillaan jossain autobahnilla +200 nopeuksissa kuten harva muukaan sähköauto, mutta tuollaiset nopeudet jää haaveeksi täällä pohjolassa, jos mielii pitää kortin taskussa.
          Luultavasti auto luulee, että on tulossa jokin tilanne minkä takia pitää hidastaa, vaikka ei oikeasti ole. Normivakkarin kun saisi...

          100km ajetut orkkisrenkaat tuli ostaesaa mukaan. Vaihdan nuo sitten kun nämä on vaihtokunnossa. Jostain syystä suurin osa saksalaisista vaihtaa heti "välikelin" renkaat alle ja ajelee sit niillä kesät talvet.

          Tuon pehmeyden huomaa jo motarin rampissa sallituilla nopeuksilla. Palaan asiaan kun on kunnon kumit alla

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Itse kyllä tykkään että tässä ketjussa voi jauhaa kaiken merkkisten sähköautojen epämiellyttävistäkin ominaisuuksista ja niihin saa muutakin vastausta kun "käyttäjän vika tai ongelma".

            Joillekin sähköautot (etenkin tietyn merkkiset) tuntuvat olevan uskonto, jossa ei yksinkertaisesti voi olla mitään vikaa.

            Toki tähänkin ketjuun on pesiytynt sitten ihan vastakkaisen suunnan kavereita joilla ei ole ketjuun oikein mitään järkevää annettavaa.

            Comment

            • isolohko
              BTCF Member
              • May 2004
              • 902
              • Kymenlaakso

              Teslan näyttämät nopeusrajoitukset rampeilla on epäloogisia ja vääriä lähes aina, suoralla tiellä ei nyt sentään kovin usein. Teslan näyttämästä väärästä nopeusrajoituksesta voi tehdä voice commandilla bug reportin - wrong speed limit, olen yhden kohdan saanut korjattua, tai Tesla yhteisö on, varmaan pitää tulla muutamakin ilmoitus eri autoista, ennen kuin korjaavat.

              Haamujarrutukset on eniten harmittava ominaisuus, se on minunkin mielestä ennakoivan esteen välttämisen bugi, ei vakkarin. Niitä asetuksia saa epäherkemmälle, mutten ole suurta vaikutusta havainnut. Se haamujarrutus ja mahdollinen alarm piippaus pelästyttää jopa, varsinkin repsikan.

              Michelin PS4:t on kyllä hyvät ajaa laillisia nopeuksia, radalla en ole vielä käynyt. Meluisat on, 3.0bar kylmäpaineiden lasku 2.7bar auttoi vähän. Vaikutusta kulutukseen ei ole tullut katsottua.

              Suksiluukun puuttuminen ärsyttää, etupenkit kun on normaalisti takimmaisessa asennossa, niin takapenkin selkänoja ei kaadu kokonaan, kun osuu etupenkkeihin.

              Ei meinaa kehdata tunnustaa, mutta tuon voimalinjan syy on, että oma harraste BMW ei oikein tunnu enää miltään ja mielenkiinto siihen on laskenut paljon, siis tuo e87 130i 265hv on mopo nyt, kun aiemmin se oli selkeästi nopeampi, kuin käyttis. Edit: Tässä siis vertailu Tesla Model 3 LR refresh.
              Last edited by isolohko; 02-07-2022, 09:40. Reason: lisätty puheena olevan EV:n malli.

              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                Onko kellään tietoa onko tulossa mitä normaaleja farmareita sähköllä? G31 530e hybridi on vähän kiinnostanut mutta en tiedä haluanko kuskata bensa konetta painona ja sitten minulla ei ole niihin luottoa isommilla kilsoilla. Onko tulossa esim 5 sarjaa farkkuna täys sähköisenä? Ja miksi järjestään sähköautoista on pitänyt tehdä järkyttävän rumia? Talouteen tulee kuitenkin jäämään myös 1kpl diesel koneisia autoja jolla hoidetaan veto hommat ja esim Lapin reissut
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • Ju11i
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 1254
                  • Oulu

                  Originally posted by joko View Post
                  Onko kellään tietoa onko tulossa mitä normaaleja farmareita sähköllä? G31 530e hybridi on vähän kiinnostanut mutta en tiedä haluanko kuskata bensa konetta painona ja sitten minulla ei ole niihin luottoa isommilla kilsoilla. Onko tulossa esim 5 sarjaa farkkuna täys sähköisenä? Ja miksi järjestään sähköautoista on pitänyt tehdä järkyttävän rumia? Talouteen tulee kuitenkin jäämään myös 1kpl diesel koneisia autoja jolla hoidetaan veto hommat ja esim Lapin reissut
                  Merkkarilla puhelivat että noin vuoden päässä olisi esittely uudesta sähköisestä viitosesta jos nyt oikein muistan.
                  Kysyin samalla kun keväällä kävin i4M50 ajamassa.
                  I4 tilojen puolesta liian pieni ja muovisuus sekä ohjaus vs tuo oma miina vähän häiritsi. Muuten erittäin fiksu.
                  Eli varmaan tässä saa vielä tovin fossiililla painella.
                  G21 330e xDrive M-sport -23
                  E46 M3 -02

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 3837
                    • Finnland

                    Antaapa olla.
                    Last edited by Jarger; 02-07-2022, 14:10. Reason: Ei sähköautohypetystä = ei sanottavaa. Korjattu.
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1964
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Ju11i View Post
                      Merkkarilla puhelivat että noin vuoden päässä olisi esittely uudesta sähköisestä viitosesta jos nyt oikein muistan.
                      Kysyin samalla kun keväällä kävin i4M50 ajamassa.
                      I4 tilojen puolesta liian pieni ja muovisuus sekä ohjaus vs tuo oma miina vähän häiritsi. Muuten erittäin fiksu.
                      Eli varmaan tässä saa vielä tovin fossiililla painella.
                      Vitonen sähköllä kiinnostais, mahtaa olla näinä aikoina kannattavempaa ostaa ihan pakkauusi kuin käytettyä. Käytetyssä korot isommat kuin uudet, en oo autoa ostanu rahoituksella sitten mies muistiin mutta näillä polttoaineen hinnoilla sekään ei enää tunnu täysin poiasuljetulta vaihtoehdolta. Tosin empä tiiä saako vuoden päästä uuteenkaan mitään järkevää rahoitusta, vielä muutamia kuukausia sitten sai mut nyt korot on niin isot että muutaman kympin käsirahallakin korkokulut on melkoiset ennenkuin laite on oma. Toki tietenkin isohkolla loppu erällä saa kuukausi kulut sopivaksi mut ajatus olisi kyllä ostaa se jollain aikavälillä omaksi joten iso viimeinen erä ei lämmitä. Jonkun about 1/2 uuden hinnasta pystyy laittaa mutta loppu pitää kyllä olla rahoitusta
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • JH.
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 793
                        • PKS

                        Kannattaa kysellä myös yksityisliisarit sitten ku homma on ajankohtainen. Ite päädyin siihen. BF-tarjous, mutta ei ne muutenkaan ole huono vaihtoehto. Kilometrirajan pysty vetämään aika tiukalle kun ylimääräisen kilsan hinta oli musta hyvin kohtuullinen.
                        MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                        Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                        BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                        Käyttis i4 eDrive40
                        Kesällä E36 M3
                        Radalla E36 325i track day tool

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5019
                          • Paimio

                          Originally posted by joko View Post
                          Onko kellään tietoa onko tulossa mitä normaaleja farmareita sähköllä? G31 530e hybridi on vähän kiinnostanut mutta en tiedä haluanko kuskata bensa konetta painona ja sitten minulla ei ole niihin luottoa isommilla kilsoilla. Onko tulossa esim 5 sarjaa farkkuna täys sähköisenä? Ja miksi järjestään sähköautoista on pitänyt tehdä järkyttävän rumia? Talouteen tulee kuitenkin jäämään myös 1kpl diesel koneisia autoja jolla hoidetaan veto hommat ja esim Lapin reissut
                          Taitaa MG:llä olla markkinoiden ainoa sähköfarmari nyt.

                          BMW:ltä ei vissiin ole vielä ainakaan ilmoitusta farmarista tullut. Mutta jahka i5 sieltä tulee niin voisi kuvitella farmarinkin kuuluvan valikoimaan, mutta tiedä häntä...
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1964
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by JH. View Post
                            Kannattaa kysellä myös yksityisliisarit sitten ku homma on ajankohtainen. Ite päädyin siihen. BF-tarjous, mutta ei ne muutenkaan ole huono vaihtoehto. Kilometrirajan pysty vetämään aika tiukalle kun ylimääräisen kilsan hinta oli musta hyvin kohtuullinen.
                            Liisari on kyllä poissuljettu vaihtoehto. Mieluiten myös rahoituskin mutta kukkaro on uuden kanssa toista mieltä. Toki ehtiihän sillekki asialla vielä jotain tehdä kun ei tosiaan oikein ensimmäistäkään farmari täys sähköä oo markkinoilla. Saisi olla mb, Audi tai bmw linjalta. Sopivan käytetyn odottaminen lienee niin pitkä tie että siinä ehtii ajaa vielä yhden käytetyn g31 dieselinkin välissä... Liisaria en halua koska autolle tulee kuitenkin tehtyä juttua omanlaisesi ja Liisaria kanssa se ei oikein onnistu. Enkö halua pitkässä juoksussa isoja kiinteitä kuluja eli auto maksetaan mahdollisimman nopeasti pois ja jäljelle jää vain käyttökulut.
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • larsen
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2020
                              • 73
                              • Tampere

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Taitaa MG:llä olla markkinoiden ainoa sähköfarmari nyt.

                              BMW:ltä ei vissiin ole vielä ainakaan ilmoitusta farmarista tullut. Mutta jahka i5 sieltä tulee niin voisi kuvitella farmarinkin kuuluvan valikoimaan, mutta tiedä häntä...
                              Taycan Sport Turismoa voi hyvällä mielikuvituksella sanoa farmariksi.

                              F36 420ix
                              Ex. E39

                              -- menneiltä vuosilta --
                              Porsche Boxster, Mazda MX-5, Cadillac Seville STS, Chrysler Vision, Mitsubishi Eclipse, Pontiac Trans Am, Ford Thunderbird, Subaru XT, Toyota Celica Supra, Ford Capri
                              pari mannelavettia ja muita bulkkikulkineita

                              Comment

                              • Esko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 11693
                                • Kouvola

                                Ainakin ennakkotietojen mukaan i5 olisi tulossa ainakin alkuvaiheessa sedanina ainoastaan. Audi A6:sta on tulossa farkkuna aika näyttävä täyssähkö, mutta ei senkään aikataulusta ole juurikaan tietoa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎