Kokemus oli kokonaisuudessaan varsin tapahtumarikas, hämmentävä ja poikkeuksellinen. Räikeimpinä epäkohtina useiden vikojen kertomatta jättäminen, perusteeton asiakkaan syyttely valehtelijaksi ja autoliikkeen täydellinen haluttomuus/ kykenemättömyys löytää sovintoa. Autoliike ei kykene vastaamaan edes useaan otteeseen esitettyyn kysymykseen, oliko auton viat (vikakoodit) heidän tiedossa ennen kaupantekoa vai eivätkö olleet. Vaihdokin vikakoodit kyllä onnistuttiin lukemaan jo koeajon aikana.
Itseään ammattimaisena autoliikkeenä mainostavan yrityksen toiminnasta jäi lähinnä välinpitämätön, ylimielinen ja amatöörimäinen kuva. Esimerkiksi auton sisäpuhdistusta ei ollut tehty oletettavasti lainkaan, koska autosta löytyi käytettyä kasvosuojusta, kuivuneet pirtelöt penkinvälistä sekä hiuslenkkejä yms roskaa ja likaa vanhan omistajan ajalta,eikä toista rengassarjaa ollut viitsitty edes pestä. Kaupanteon yhteydessä sovitut klommon oikaisut suoritettiin myyjän toimesta myöhemmin heidän tiloissa, ja samalla tutkivat reklamoituja vikoja. Asiakaspalvelun luonne ja tyyli asiakasta kohtaan oli täydellisen ala-arvoista ja lopputuloksesta jäi paikan päälle matkustamisen ja 6h odottelun jälkeen varsin paha maku suuhun. En ole asiakkaana kokenut näin ylimielistä ja kitkerää kohtelua aikaisemmin, ja toivottavasti en enää koe.
Tarinassa riittäisi kerrottavaa kyllä useamman sivun verran, mutta eiköhän kokonaiskuva kokemuksesta synny jo näillä tiedoilla. Tapauksen osalta ratkaisua haettiin lopulta kuluttajariitalautakunnan kautta, jonka päätöksellä Autotalo Vuohtoniemeä suositeltiin maksamaan hyvitystä.
Autotalo Vuohtoniemi ei kuitenkaan noudata edes kuluttajariitalautakunnan suosituksia, vaan käyttäytyy edelleen ylimielisen röyhkeästi.
Itse tulen jatkossa hankkimaan autoni isoista ja tunnetuista liikkeistä, joiden jälkimarkkinoinnin toimivuuteen luotan näiden kokemusten perusteella taas huomattavasti enemmän. Kannattaa myös autokaupassa pohtia tarkkaan, kenen kanssa mahdollinen asioiden hoito on miellyttävää myös jälkikäteen.
Itseään ammattimaisena autoliikkeenä mainostavan yrityksen toiminnasta jäi lähinnä välinpitämätön, ylimielinen ja amatöörimäinen kuva. Esimerkiksi auton sisäpuhdistusta ei ollut tehty oletettavasti lainkaan, koska autosta löytyi käytettyä kasvosuojusta, kuivuneet pirtelöt penkinvälistä sekä hiuslenkkejä yms roskaa ja likaa vanhan omistajan ajalta,eikä toista rengassarjaa ollut viitsitty edes pestä. Kaupanteon yhteydessä sovitut klommon oikaisut suoritettiin myyjän toimesta myöhemmin heidän tiloissa, ja samalla tutkivat reklamoituja vikoja. Asiakaspalvelun luonne ja tyyli asiakasta kohtaan oli täydellisen ala-arvoista ja lopputuloksesta jäi paikan päälle matkustamisen ja 6h odottelun jälkeen varsin paha maku suuhun. En ole asiakkaana kokenut näin ylimielistä ja kitkerää kohtelua aikaisemmin, ja toivottavasti en enää koe.
Tarinassa riittäisi kerrottavaa kyllä useamman sivun verran, mutta eiköhän kokonaiskuva kokemuksesta synny jo näillä tiedoilla. Tapauksen osalta ratkaisua haettiin lopulta kuluttajariitalautakunnan kautta, jonka päätöksellä Autotalo Vuohtoniemeä suositeltiin maksamaan hyvitystä.
Autotalo Vuohtoniemi ei kuitenkaan noudata edes kuluttajariitalautakunnan suosituksia, vaan käyttäytyy edelleen ylimielisen röyhkeästi.
Itse tulen jatkossa hankkimaan autoni isoista ja tunnetuista liikkeistä, joiden jälkimarkkinoinnin toimivuuteen luotan näiden kokemusten perusteella taas huomattavasti enemmän. Kannattaa myös autokaupassa pohtia tarkkaan, kenen kanssa mahdollinen asioiden hoito on miellyttävää myös jälkikäteen.
Comment