Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autotalo Vuohtoniemi ja erittäin negatiivinen asiakaskokemus

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Liti
    Bimmer Rookie
    • Jun 2013
    • 41
    • 02

    Autotalo Vuohtoniemi ja erittäin negatiivinen asiakaskokemus

    Kokemus oli kokonaisuudessaan varsin tapahtumarikas, hämmentävä ja poikkeuksellinen. Räikeimpinä epäkohtina useiden vikojen kertomatta jättäminen, perusteeton asiakkaan syyttely valehtelijaksi ja autoliikkeen täydellinen haluttomuus/ kykenemättömyys löytää sovintoa. Autoliike ei kykene vastaamaan edes useaan otteeseen esitettyyn kysymykseen, oliko auton viat (vikakoodit) heidän tiedossa ennen kaupantekoa vai eivätkö olleet. Vaihdokin vikakoodit kyllä onnistuttiin lukemaan jo koeajon aikana.
    Itseään ammattimaisena autoliikkeenä mainostavan yrityksen toiminnasta jäi lähinnä välinpitämätön, ylimielinen ja amatöörimäinen kuva. Esimerkiksi auton sisäpuhdistusta ei ollut tehty oletettavasti lainkaan, koska autosta löytyi käytettyä kasvosuojusta, kuivuneet pirtelöt penkinvälistä sekä hiuslenkkejä yms roskaa ja likaa vanhan omistajan ajalta,eikä toista rengassarjaa ollut viitsitty edes pestä. Kaupanteon yhteydessä sovitut klommon oikaisut suoritettiin myyjän toimesta myöhemmin heidän tiloissa, ja samalla tutkivat reklamoituja vikoja. Asiakaspalvelun luonne ja tyyli asiakasta kohtaan oli täydellisen ala-arvoista ja lopputuloksesta jäi paikan päälle matkustamisen ja 6h odottelun jälkeen varsin paha maku suuhun. En ole asiakkaana kokenut näin ylimielistä ja kitkerää kohtelua aikaisemmin, ja toivottavasti en enää koe.
    Tarinassa riittäisi kerrottavaa kyllä useamman sivun verran, mutta eiköhän kokonaiskuva kokemuksesta synny jo näillä tiedoilla. Tapauksen osalta ratkaisua haettiin lopulta kuluttajariitalautakunnan kautta, jonka päätöksellä Autotalo Vuohtoniemeä suositeltiin maksamaan hyvitystä.
    Autotalo Vuohtoniemi ei kuitenkaan noudata edes kuluttajariitalautakunnan suosituksia, vaan käyttäytyy edelleen ylimielisen röyhkeästi.

    Itse tulen jatkossa hankkimaan autoni isoista ja tunnetuista liikkeistä, joiden jälkimarkkinoinnin toimivuuteen luotan näiden kokemusten perusteella taas huomattavasti enemmän. Kannattaa myös autokaupassa pohtia tarkkaan, kenen kanssa mahdollinen asioiden hoito on miellyttävää myös jälkikäteen.
    ---------------------------------------------------------------------
    F11 530XD
    Ex:
    E60 lci 530DA
    E91 330IA
    E46 330IA
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5274
    • Pirkkala

    #2
    Ikävää, että tommosta tapahtuu

    Mitä vikakoodeja autossa oli?

    Vikakoodihan ei tarkoita automaattisesti että autossa olisi vikaa
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3657
      • Raisio

      #3
      Mikä auto ja paljon ajettu ostokohteena?
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • Liti
        Bimmer Rookie
        • Jun 2013
        • 41
        • 02

        #4
        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Ikävää, että tommosta tapahtuu

        Mitä vikakoodeja autossa oli?

        Vikakoodihan ei tarkoita automaattisesti että autossa olisi vikaa
        Siellä oli penkinlämppäriä, ovenkahvaa, takaluukun potkasuanturia ainakin.

        Ja auto f11 530 XD, olisko 177 ollut mittarissa silloin.
        ---------------------------------------------------------------------
        F11 530XD
        Ex:
        E60 lci 530DA
        E91 330IA
        E46 330IA

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2300
          • Vantaa

          #5
          Eikö ne toimineet? Ja mitä ne jätti kertomatta?
          Last edited by VilleP; 25-10-2022, 22:25.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • Liti
            Bimmer Rookie
            • Jun 2013
            • 41
            • 02

            #6
            Originally posted by VilleP View Post
            Eikö ne toimineet? Ja mitä ne jätti kertomatta?
            Ei toiminut kunnolla ei. Vikakoodit oli esiintynyt jo ennen kaupantekoa päivämäärien mukaan kun kävin ne lukemassa. Useaan otteeseen olen kysynyt, että onko vikakoodit luettu heidän toimesta ennen kuin autosta kauppa tehtiin, mutta vastausta tähän en saa.

            Vaihdokin vikakoodit kyllä luettiin ihan omatoimisesti sillä aikaa kun kävin koeajolla, joten tiettyjen todennäköisyyksien valossa olen osannut muodostaa oman ajatuksen ja mielikuvan tapahtumien kulusta.

            Kaikkein ikäviltä kokonaisuudessa on toimintatapa ja asiakaspalvelun luonne ja laatu.
            ---------------------------------------------------------------------
            F11 530XD
            Ex:
            E60 lci 530DA
            E91 330IA
            E46 330IA

            Comment

            • E39Fin
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2013
              • 1762
              • HKI/Orimattila

              #7
              Mullekin jäi epäselväksi, että mitkä nämä viat käytännössä oli.

              Eli siis ymmärsinkö oikein, että penkinlämppäri ei toiminut, Comfort Access kahva ei toiminut (eli ei auennut ovet kahvan hipaisusta) eikä kontti auennut jalan heiluttelusta?

              Lähinnä sillä mietin, kun mullakin on kahteen viimeiseen keksintöön liittyvää koodia autoissa näkynyt ilman toimintahäiriöitä. Ja toisaalta tuo jalan heilautusanturi tuntuu olevan hyvin tarkka vaikka siitä ei koodeja olisi.

              Ikävä homma, jos on ollut vikoja, mutta kyllä pakko on sano, että jos kymmenen vuotta vanhan bemarin kanssa on elämä noinkin helppoa niin saa huokaista helpotuksesta…
              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
              E39 523iA Oxfordgreen

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4180

                #8
                Eikös nuo "viat" olisi ollut havaittavissa myös koeajolla ja ostettavaan tuotteeseen tutustumalla ja sovitut lommot, yms. hoidettu kuitenkin kuntoon?

                Tai jos etäkauppa oli kyseessä, on lakisääteinen 14 vuorokauden peruutusoikeus jos tuote ei miellytä, tai ilmenee vikoja, tms. joita ei kerrottu ilmoituksessa.





                Vai mitä vikaa lisäksi oli, johon kuluttajariitalautakunta antoi suosituksen maksaa hyvitystä?
                Last edited by bemmeri; 26-10-2022, 07:13.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2300
                  • Vantaa

                  #9
                  Eipä nuo vikakoodit välttämättä yleistesterillä näy. Ja bemareihin jää nykyään vikakoodi tai viesti milloin mistäkin turhasta jutusta, että vain murto-osa tarkoittaa jonkin olevan oikeasti rikki. Eli vaatii perehtymistä niidenkin kanssa, jota tuskin mikään autoliike tekee.

                  Toki jos palvelu on lähtökohtaisesti asiatonta, niin kyllähän se vituttaa. Mutta yleensä vaatii pelisilmää myös palveltavalta.

                  Erään k-caaran myyjän kanssa aikoinaan laittelin sähköpostia niin heti ensimmäissä postissa kaveri huusi ja kirjoitti erittäin epäkunnioittavaa sävyyn. Vastasin aina asiallisesti takaisin enkä provosoitunut, niin alkoi ne caps lock ja huutomerkki viestit pikkuhiljaa vähentymään ja autokin lopulta laitettiin kuntoon. Tähän saattoi toki vaikuttaa kuluttajasuojamiehen soitto. Oli ehkä suurin mulkku mikä minua ikinä palvellut, enkä koskaan kävellyt samaan kauppaan uudestaan.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • Kräki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2018
                    • 1090
                    • Espoo

                    #10
                    Jepulis. Itsekkin jätän kaupassakäynnit väliin,jos on paska palvelu. Tai edes kuulen kaverilta/tutulta moista.(riippuen tietty tapauksesta)

                    Comment

                    • Kraftwerk
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2022
                      • 133
                      • Joensuu area

                      #11
                      Ikävän kuuloinen asiakaskokemus.

                      Mutta onneksi viat ei F10:ksi kovin pahoja ole. Voisi sieltä paljon ikävämpääkin löytyä, kuten metallisilppua runkolaakereista öljynsuodattimessa, rikkinäistä etukardaania, palaneita reikiä imusarjasta, kylmästartissa ääntävää jakopäätä yms, rikkinäistä xDriven jakolaatikkoa.
                      F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

                      Comment

                      • biglimited
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 1518
                        • Turku

                        #12
                        Itsellä vaihtokauppa Vuohtoniemellä v 2014 ongelmitta ja hyvän ystävällisen palvelun kanssa. Ossi itse kyseessä. Ja sama mies palvellut myös myöhempinä vuosina koeajoissa ja vaihtokyselyissä edelleen moitteetta.
                        Ikävä kuulla ja kiinnostaa kyllä oliko joku palkollinen kyseessä :think
                        Deutchland uber alles!

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2300
                          • Vantaa

                          #13
                          Jotenkin myyntimieheksi päätyy melko sekalaista sakkia. Kaikilla ei ole minkäänlaisia asiakaspalvelu taitoja ja osa lievästi narsistisia. Pätee siis kaikkiin aloihin. Jos ei keskustelu myyjän kanssa onnistu niin yhteyttä vaikka autotalon johtajaan tms.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3657
                            • Raisio

                            #14
                            Originally posted by VilleP View Post
                            Jotenkin myyntimieheksi päätyy melko sekalaista sakkia. Kaikilla ei ole minkäänlaisia asiakaspalvelu taitoja ja osa lievästi narsistisia. Pätee siis kaikkiin aloihin. Jos ei keskustelu myyjän kanssa onnistu niin yhteyttä vaikka autotalon johtajaan tms.
                            Mutta jos itse johtaja myynyt, kuten monessa pienessä liikkeessä. Näissä sama henkilö monesti hoitaa WC tilojen siivouksen ja kirjanpidon
                            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2300
                              • Vantaa

                              #15
                              Toki tuommoisiakin kioskeja on. Oliko tämä kyseinen yksilö musta(?) Msport jossa sisustan valaistus muutettu siniseksi?
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎