https://huutokaupat.com/4397706/bmw-116-2012
"Sytytystulppien vaihtoa suositellaan lähitulevaisuudessa, josta johtuen lämmin moottori satunnaisesti nykäisee kiihdyttäessä."
Jos "nykäisy" korjautuisi pelkillä tulppien vaihdolla, se olisi jo tehty aikoja sitten
Niimpä. Kyllä tuollainen yli 200 tuhatta ajettu N13 on sellainen riskimoottori ettei sellaista kyllä voi kenellekkään suositella.
Niimpä. Kyllä tuollainen yli 200 tuhatta ajettu N13 on sellainen riskimoottori ettei sellaista kyllä voi kenellekkään suositella.
Sama koskee lähes kaikkia tuoreempia moottoreita, joku N20 ei ole yhtään sen varmempi isommilla kilsoilla, varsinkin jos koneelle ei ole tehty muuta kuin ajettu.
Yksi juttu mikä rikkoo noita loppuvuoden 2011-2012 N13, mitä harva edes ajattelee tai tietää, on se että öljyntasoanturi ei näytä oikeaa lukemaa (vioittuvat usein +100tkm jälkeen) ja sitten kuvitellaan että pystyy LL-vaihtovälillä (30tkm) vetämään ilman öljynlisäämistä Kiinni leiponeissa koneissa on kuulemma ollut jopa alle 2l öljyä jäljellä ja sitä ennen on varmasti jo ääntänyt, kun voitelu on ollut nihkeää.... Mutta kun se ajotietokone ei herjaa "lisää öljyä" niin antaa mennä vain.
Ei se sakemanni-insinööri turhaan laittanut öljytikkua takaisin -13 vuosimallin
Yksi juttu mikä rikkoo noita loppuvuoden 2011-2012 N13, mitä harva edes ajattelee tai tietää, on se että öljyntasoanturi ei näytä oikeaa lukemaa (vioittuvat usein +100tkm jälkeen) ja sitten kuvitellaan että pystyy LL-vaihtovälillä (30tkm) vetämään ilman öljynlisäämistä Kiinni leiponeissa koneissa on kuulemma ollut jopa alle 2l öljyä jäljellä ja sitä ennen on varmasti jo ääntänyt, kun voitelu on ollut nihkeää.... Mutta kun se ajotietokone ei herjaa "lisää öljyä" niin antaa mennä vain.
Ei se sakemanni-insinööri turhaan laittanut öljytikkua takaisin -13 vuosimallin
Tarkennetaan. F20 N13 moottorisessa ykkösessä EI ole öljytasoanturia 2011-2012. Vaan se tuli näihin autoihin lokakuu 2012 alkaen valmistettuihin.
Öljytikku on aina riippumatta siitä, onko tasoanturia vai ei.
On totta että juuri näitä tasoanturittomia autoja näkee välillä kun niistä lasketaan huomattavan vajaa öljymäärä koneesta ulos. Mikään kun ei varoita vähästä öljytasosta, paitsi tietysti se manuaalinen tikun nostaminen. Pahimmassa tapauksessa kone sammuu, se hinataan korjaamolle jossa koneesta lasketaan 0,5l ”titansilberiä” öljypropusta ulos ja kone on selvä.
E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex | Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä RikunAutofix.fi
Öljytikku on aina riippumatta siitä, onko tasoanturia vai ei.
Okei, kiitos tarkennuksesta. Olin siinä luulossa, että tikkua ei ole noissa alkupään N13 mutta se olikin tasoanturin puuttuminen Joku korjaamojeppe sanoi, että -13 on tehty parannus eli ilmeisesti sitten lisätty se tasoanturi
e: tiedä mikä neroleimaus tuo sitten on ollut, kun vanhemmissakin autoissa on tuo öljyntasoanturi ollut. Mutta paljon on N13 paukkunut juurikin 2011-2012 välillä johtuen öljyn vähyydestä.
https://huutokaupat.com/4406359/bmw-116-2011
- Öljyvalo palaa
- vaikka vikavalot palaa autossa niin autolla ajettu espoosta kotkaan ongelmitta.
Mikäs siinä, Kotkan motarilla 125km/h ja öljyvalo vaan palaa. Varmasti hyvä bemu pitkäksi aikaa
Varmaan tarkoituksella jätetty kertomatta mikä öljyvalo palaa? Onko se keltainen öljykannun kuva joka pyytää lisäämään öljyä vai palaako punainen öljykannun kuva ajoittain joka kertoo öljynpaineiden olevan kateissa. Tuossahan voi hyvinkin olla jakoketjun ohjureidnen muruset öljypumpun imusihdissä estäen moottoriöljyn saannin. Tuolla ei olisi kannattanut ajaa metriäkään kun joku öljyyn liittyvä valo ilmoittaa olemassaolollaan.
Eli nyt ostajan on syytä varautua mahdollisesti hieman "laajempaan" huoltoon.
Eli nyt ostajan on syytä varautua mahdollisesti hieman "laajempaan" huoltoon.
Onhan tuossa muutenkin kaikkea "pientä"
Akkuvikavalo palaa
ABS vika valo palaa
Jarruvikavalo palaa
Luistonesto valo palaa
Öljyvalo palaa
Kuskinpuoleinen polttimo palanut
konepelti ei aukea oikein todennäköisesti vaijeri rikki.
Comment