Originally posted by IiroU
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Huutokaupat.com bongailtua III
Collapse
X
-
Originally posted by Jarger View Post
Kumpaan?E65 745d Individual -07
Ex:
E39 530dA Touring M-Sport -02
E39 528i Sedan -00
Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
Yhteydenotot YV.
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostOnks noista moottorit paskana vai millä ihmeellä saatu menemään +600tkm vai 60tkm per moottori syklilläE39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Sreten vastaa näin:
Since this question keeps popping up, l'll address it here. If we are building the same engine as Alpina did, why are they falling in the first place and how can we prevent it from happening? Alpina used very tight piston to wall clearances 0.01-0.02 mm, stock N62 105°C thermostat and 5W30 oil. Disastrous recipe for a supercharged engine and in my opinion, that's why it ends up with scored cylinders.
To achieve better emissions and fuel consumption, 105°C tstat was used, which means the engine will sometimes see temperatures as high as 110-115°C when under heavy load and when you have such tight clearances, thinner oil, well something has to give and damage occurs. If you look at the high-powered M engines of the same era, S85, S65, S62... they all run 10W60 oil which offers far superior protection under heavy loads and none of them run that insanely hot, they all have 79°C thermostats. Alpina did a good job by beefing up the bottom end on N62 when they developed H1 engine, but using stock N62 thermostat and thin oil on a 500hp supercharged engine with tight clearances... Well, here we are with a toilet plunger in our hands.
When we put this engine together, we'll rock that 95°C thermostat and 5W50 oil. It will help long-term.
As for the piston to wall clearance, since this is a used block that's worn, clearances will be on the loose side which goes in our favor.
Samaa reseptiä voinee tarvita muidenkin kanssa.E65 745d Individual -07
Ex:
E39 530dA Touring M-Sport -02
E39 528i Sedan -00
Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
Yhteydenotot YV.
-
👍 1
Comment
-
-
On siinä ALPINA ollut ajossa ja siinä käytössä, mihin on tehtykin !Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View Posthttps://huutokaupat.com/kohde/4978993/bmw-523-ia-2005
En muista, että olisin ennen nähnyt jonkun hinkanneen iDriven rullan muovin puhki.
Hitto että inhoan tuota soft touch muovipäällystettä, mitä löytyy esim. kuskin penkin sivusta.
Millä poistelette noita? Sreten poisti niitä jollain appelsiinituoksulla, jos en väärin muista? Jonkun näin poistavan bensalla.
Hyvillä öljyillä vedetty..Last edited by Jarger; 10-09-2024, 13:45.
Comment
-
-
Kertyy öljyä mutta savuttaa valkoista?Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Eiköhän siinä ole cold startin kondenssihöyryt mennyt sekaisin varsinaisen ongelman kanssa, katsastuslapussa on kyllä hylsy sinertävästä savusta. Smiidun laput myös hauskoja tuolla loppupään kuvissa, jos oikein ymmärsin niin jo silloin toukokuussa tulkittu että vaatisi alakerran remontin, mutta kuitenkin tehty 6k pikaremontti missä vain venavarren kumin vaihdettu ja toivottu että öljynsyönti loppuu siihenE39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View Posthttps://huutokaupat.com/kohde/4982632/bmw-m135i-2014
Kaarien maalaukseen menisi heti jos ostaisi. Omaan silmään nuo kivenhakkaamat pitäisi fiksata kuntoon, kaikki eivät välitä niistä kovaa ajoa vaan!
Haloo, lähes 200tkm ajettu ja muutama kivenisku kaarien nurkilla kuuluu asiaan. Hiukan valkoista miranolia lohkeamiin ja hyvä tulee. Tuota kun rupaa häivyttämällä paikkamaalaamaan, tulee 90% varmuudella rumemmaksi.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
-
👍 1
Comment
-
-
Kyllä se taitaa olla helpoin kun ottaa lasikuitukynän kauniiseen käteen ja hiukan rapsuttelee, sitten värikoodilla maalia, lakka ja myöhemmin jos nuukailla haluaa niin tasoittelee pintaa hiukan "myllytellen"
Monesti kuvat kyllä kaunistaa, voihan se olla että saa osasta kohtia varautua muuhunkin jos on tarkka mies
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View Post
Haloo, lähes 200tkm ajettu ja muutama kivenisku kaarien nurkilla kuuluu asiaan. Hiukan valkoista miranolia lohkeamiin ja hyvä tulee. Tuota kun rupaa häivyttämällä paikkamaalaamaan, tulee 90% varmuudella rumemmaksi.
-
👍 3
Comment
-
Comment