Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huutokaupat.com bongailtua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11687
    • Kouvola

    Originally posted by |foder| View Post
    Itsekin ylipäätään kuolasin active hybridejä, kunnes tajusin että akut vaihtoiässä. Toki jos akku hiljakkain vaihdettu mutta sellaisen yksisarvisen löytäminen on haastavaa.

    Tuskin akkua tai sähkömoottoria kovin helpolla saa ohitettua. Varmasti maailmalla tehty vaikka mitä mutta ei se helppoa ole.
    Vieläpä jos vaan ohittaa sähköjärjestelmän, raahaa mukana järkyttävästi ylimääräistä painoa. Ennemmin se kannattaa laittaa takas töihin ansaitsemaan paikkansa.
    Trafillakin varmasti riemastuisivat asiasta ja lätkäisisi varmaan jonkun jälkiautovero päälle tms. Kyttäävät niin kovasti nyt näitä päästömanipuloituja ilmaston tuhoajia.

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7539
      • Kotona

      Jutustelua Active Hybrid akun vaihdosta, mielenkiintoista jos tämä pitäisi kutinsa.... Suomessa korkeajänniteakun vaihto olisi melkein ilmaista muihin maihin verrattuna.

      "As of 2022, if your high-voltage battery dies, you would be quoted around $10,000 for a replacement in the U.S, whereas in Finland the replacement is 2,600 €. Other EU countries hover around 6,000 €."

      Ja akkua ei tosiaan voi ohittaa ja disabloida

      "Note: The car does not run at all without the HV-Battery, and it can’t be disabled."

      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
      Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
      -

      Comment

      • Turder
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 464
        • Suomi

        Usein erilaisissa hybrideissä ei tuollaista pikkuakkua ja sähkömoottoria voi "ohittaa" tai koodata pois, koska polttomoottori käynnistetään sähkömoottorilla tai järjestelmä ei anna käyttää pelkkää polttomoottoria jos sähköpuoli on kaputt. Ok, ihminen nuokin on tehnyt ja aina joku sen voi lopulta muokata pois, mutta projektin järkevyys tulee vastaan.

        Yksi syy miksi hybridi on aika hankala pitkässä juoksussa. On molempien voimalinjojen haitat ja kulut hoidettavana. Ja lisäksi varsinkin sähköisen puolen korjauskulut ihan poskettomat vs. täyssähkön vastaavat.

        Comment

        • Mirska
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 110
          • Turku

          Originally posted by Zeta View Post
          https://huutokaupat.com/4912389/bmw-...kuntoinen-2016

          Ei kestänyt B48 moottorikaan kuin 140tkm.
          Vikadiagnoosissa lukee että softattu, ymmärtääkseni vakiona B48 on hyvinkin luotettava peli.
          F10 528iA

          Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5016
            • Paimio

            Originally posted by Mirska View Post

            Vikadiagnoosissa lukee että softattu, ymmärtääkseni vakiona B48 on hyvinkin luotettava peli.
            Kuinkakohan paljon noitakin on softattu? Miinaan voi hyvinkin astua kun käytettyä on ostamassa...
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5422
              • S:t Karins

              Originally posted by Mirska View Post

              Vikadiagnoosissa lukee että softattu, ymmärtääkseni vakiona B48 on hyvinkin luotettava peli.
              Yep, perinteinen halvin all in softa sisään ja jalkaa lattiaan. Tässä tulos.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7539
                • Kotona

                Originally posted by Tommix View Post

                Yep, perinteinen halvin all in softa sisään ja jalkaa lattiaan. Tässä tulos.

                Ja toinen 330e joka on softattu ja antautunut... ilmeisesti tuo 2.0i motti ei vaan kestä ohjelmointia edes pienillä kilsoilla

                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                -

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7430
                  • Oulu

                  Onkohan noissa 330e:n B48-moottorissa sitten jotain eroja ei-hybrideihin mikä vois vaikuttaa kestoon ohjelmoituna?


                  N52 kestäny sentään pitempään:

                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5016
                    • Paimio

                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Onkohan noissa 330e:n B48-moottorissa sitten jotain eroja ei-hybrideihin mikä vois vaikuttaa kestoon ohjelmoituna?
                    Voi yksinkertaisesti olla tuo hybridikäyttö mikä nuo tuhoaa. Ajellaan ensin sähköllä ja sitten kylmällä koneella täyskiihdytykset motarille niin varmasti moottoria tuhoavaa käyttöä...toinen seikka ihan puhtaasti se että jos ajellaan pelkästi sähköllä niin noita moottoreitahan on jopa ruostunut käytön puutteessa. Hybridi ei ole mikään kestävä ratkaisu.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • MikkiBmw
                      BTCF Member
                      • Jul 2023
                      • 12
                      • Tampere

                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Onkohan noissa 330e:n B48-moottorissa sitten jotain eroja ei-hybrideihin mikä vois vaikuttaa kestoon ohjelmoituna?


                      N52 kestäny sentään pitempään:

                      https://huutokaupat.com/4914835/bmw-330-2006
                      Niistä löytyy tietääkseni kahta eri versiota, B48B20A ja B48B20B, joista B kestää paljon paremmin lisätehoa kuin A.
                      Näin ainakin muistelisin.

                      Edit: esim 320i ja 330e taitaa löytyä molempia A ja B moottoreita, mutta kaikki 30i taitaa olla B-moottoreita.

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1253
                        • Kainuu

                        Originally posted by TheRipper View Post

                        Voi yksinkertaisesti olla tuo hybridikäyttö mikä nuo tuhoaa. Ajellaan ensin sähköllä ja sitten kylmällä koneella täyskiihdytykset motarille niin varmasti moottoria tuhoavaa käyttöä...toinen seikka ihan puhtaasti se että jos ajellaan pelkästi sähköllä niin noita moottoreitahan on jopa ruostunut käytön puutteessa. Hybridi ei ole mikään kestävä ratkaisu.
                        Se hän ei suoraan menee niin että sähkö loppuu ja mennään poltikselle vaan sähkö hetkeen avustaa polttista.
                        BMW i4 M50, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3576
                          • Raisio

                          Riippuu polkeeko kuski just rekasta posket punaisena ohi ku virta loppumaisillaan vai köröttelee tasaista 88km/h vauhtia ja kylmä kone saa hetken käydä rinnalla vapaasti korotetulla tyhjäkäynnillä ennen voimalinjaan kytkeytymistä.
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10042
                            • KVLA

                            Napsahtiko kenellekään foorumilaiselle: https://huutokaupat.com/4913599/bmw-2002-1973

                            Comment

                            • Samu81
                              Bimmer Rookie
                              • May 2009
                              • 146
                              • Espoo

                              Originally posted by ritariässä View Post
                              Riippuu polkeeko kuski just rekasta posket punaisena ohi ku virta loppumaisillaan vai köröttelee tasaista 88km/h vauhtia ja kylmä kone saa hetken käydä rinnalla vapaasti korotetulla tyhjäkäynnillä ennen voimalinjaan kytkeytymistä.
                              Kummankohanlaista keskivertoinen BMW-kuljettajakaarti on? Ei siis autoharrastajat kuten täällä vaan tietyntyyppiset uutena / uudehkoina näitä Passattien, Tojotien ja Volvojen sijaan hankkivat, jotka eivät osaa / jaksa tehdä autoilleen mitään. Dynaamista vai "joo ajellaan tässä ny alkuun rauhallisesti"

                              Vielä pikkupakkasella bemarin plugarilla pääsee helposti sähköllä siihen saakka kunnes tulee se eka kehätien tai motarin ramppi. Vielä about 10v sitten yhtäkään polttomoottoria ei lyöty tulille ja kirjaimellisesti samalla hetkellä vaadittu reipasta 40 -> 100+ kmh kiihdytystä

                              Itse tykkään plugareista, joutuu (saa) kuljettajana vähän miettiä miten niitä käyttää. Melkein kuin entisaikaan .. melkein.
                              i8 '14

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎