Originally posted by |foder|
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Huutokaupat.com bongailtua III
Collapse
X
-
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
-
-
Originally posted by E39-530A View Post
Tämä oli minulle ainakin osin uutta tietoa, kun en ole itse softannut tai sellaista autoa omistanut. Sen verran laajaa kansanhupia tämä on näyttänyt olevan, niin on helppo kuvitella, että se on johonkin rajaan asti ainakin laillista. Onko tähän pätenyt samat teho- ja vääntörajat kuin normaaliin "raudalla" modaamiseen? Eli on laillista, jos tehdään vaaditut muutokset alustaan ja jarruihin ja muutoskatsastetaan? En toki kuvittele, että juuri kukaan tätä tekisi softauksen yhteydessä.
Johonkin vuoteen asti, viritys helpompaa. Ei vaadita kuin päästöt putkenpäästä ja penkkilappu. Lapussa saa olla jokin tehopainosuhde.
Sitten uudemmat vaatii viralliset päästölaput esim VTT:ltä, jotka on käytännössä niin kalliita ja mahdottomia saada ettei kannata. Kuitenkin nämä uudemmat on helpompi jälkivirittää pelkällä ohjelmalla, koska ahdetut.
Näistä laittomista on tähän mennessä lätkäisty uusintakatsastuksia, pääsee sit läpi tai ei. Yleensä pääsee jos vähänkään tietää mitä tekee.
Miedosti viritetyt ei jää kiinni millään, ei ennen, eikä jatkossa. Jollei mittaustapoja konttorilla muuteta.
Mutta siis on ne jokainen softattu jollain tapaa ollut laiton aina.
Jatkossa vaan näihin räikeimpiin ylilyönteihin lyödään myös sakkoa.
Sitä en osaa sanoa miten ne räikeiten savuttavat ja viritetyt on ennenkään päässyt leimalta läpi.
Uudesta sakotuskäytännöstä uutisoimalla on ainakin saatu pelotevaikutus.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Tämäkin taas huutokaupassa. Kassillinen rahaa kiinni osissa, mutta orkkiksena olisi arvokkaampi. Mäkin tämmöistä harkitsin kunnes päädyin g20 m340i:n ostamaan ja itsellekin olisi vaan orkkis kelvannut. Toinen mikä ihmetyttää monissa tuning-autoissa on, että kaikesta käytetystä rahasta vain pennejä pantu renkaisiin. Aina jotkut bingbongit alla....
-
👍 1
Comment
-
-
Originally posted by van cleef View Posthttps://huutokaupat.com/4842190/bmw-...inoa-upea-2015
Tämäkin taas huutokaupassa. Kassillinen rahaa kiinni osissa, mutta orkkiksena olisi arvokkaampi. Mäkin tämmöistä harkitsin kunnes päädyin g20 m340i:n ostamaan ja itsellekin olisi vaan orkkis kelvannut. Toinen mikä ihmetyttää monissa tuning-autoissa on, että kaikesta käytetystä rahasta vain pennejä pantu renkaisiin. Aina jotkut bingbongit alla.
Sinänsä hieno poikkeus mutta ei mitenkään sen verran kaunis että ostaja ostaisi tuota vs saman hintainen orkkis.
Rahaa on palanut mutta vähän ostajia karkottavia muutoksia niillä rahoilla tehty.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View Post
Ei kai toyot ihan bingbongia ole.
Sinänsä hieno poikkeus mutta ei mitenkään sen verran kaunis että ostaja ostaisi tuota vs saman hintainen orkkis.
Rahaa on palanut mutta vähän ostajia karkottavia muutoksia niillä rahoilla tehty.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
-
👍 1
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View Post
Hyvin paljon muistista, ei niin eksaktia tietoa, enemmän ympäripyöreä nyrkkisääntö.
Johonkin vuoteen asti, viritys helpompaa. Ei vaadita kuin päästöt putkenpäästä ja penkkilappu. Lapussa saa olla jokin tehopainosuhde.
Sitten uudemmat vaatii viralliset päästölaput esim VTT:ltä, jotka on käytännössä niin kalliita ja mahdottomia saada ettei kannata. Kuitenkin nämä uudemmat on helpompi jälkivirittää pelkällä ohjelmalla, koska ahdetut.
Näistä laittomista on tähän mennessä lätkäisty uusintakatsastuksia, pääsee sit läpi tai ei. Yleensä pääsee jos vähänkään tietää mitä tekee.
Miedosti viritetyt ei jää kiinni millään, ei ennen, eikä jatkossa. Jollei mittaustapoja konttorilla muuteta.
Mutta siis on ne jokainen softattu jollain tapaa ollut laiton aina.
Jatkossa vaan näihin räikeimpiin ylilyönteihin lyödään myös sakkoa.
Sitä en osaa sanoa miten ne räikeiten savuttavat ja viritetyt on ennenkään päässyt leimalta läpi.
Uudesta sakotuskäytännöstä uutisoimalla on ainakin saatu pelotevaikutus.
Sitä olen itsekin ihmetellyt, millä ne savukoneet tai suoralla putkella olevat saavat leimansa. Leimaako joku tosissaan niitä vai pitääkö aina tehdä remppa ennen ja jälkeen leiman.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by van cleef View Posthttps://huutokaupat.com/4842190/bmw-...inoa-upea-2015
Tämäkin taas huutokaupassa. Kassillinen rahaa kiinni osissa, mutta orkkiksena olisi arvokkaampi. Mäkin tämmöistä harkitsin kunnes päädyin g20 m340i:n ostamaan ja itsellekin olisi vaan orkkis kelvannut. Toinen mikä ihmetyttää monissa tuning-autoissa on, että kaikesta käytetystä rahasta vain pennejä pantu renkaisiin. Aina jotkut bingbongit alla.
Yleensä noilla rahamiehillä oli ennen alla aina jotain merkkirengasta ja talvella uusiampia nokialaisia kun ajavat yleensä enemmän kuin minä. Tältä tuoreelta mainostajalta kyselin paljonko uudehkon E-Mersun mittariin tulee vuodessa, niin 40tkm.
Edittiä. Toyoista ei kyllä mitään huonoa sanottavaa renkaina, itse arvostan kirkkaimpaan kärkeen nuo kestävyydeltään. Ja itsellä taas luonto yrittää pakottaa ostamaan "länsimaista"
Fakta on että nuo paskamaat ovat vaan paskamaita.Last edited by Jarger; 18-06-2024, 21:26.
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View Post
Taitaa merkkirenkaille lisineen koittaa tukalat ajat. Olen jo pari kertaa vanhempien sukulaismiesten kuullut mainostavan nykyisten kiinankumien hyvyyttä ja hiljaisuutta ja ovat kertoneet kuinka ovat ihan yhtä hiljaisia kuin laaturenkaat.
Yleensä noilla rahamiehillä oli ennen alla aina jotain merkkirengasta ja talvella uusiampia nokialaisia kun ajavat yleensä enemmän kuin minä. Tältä tuoreelta mainostajalta kyselin paljonko uudehkon E-Mersun mittariin tulee vuodessa, niin 40tkm.
Edittiä. Toyoista ei kyllä mitään huonoa sanottavaa renkaina, itse arvostan kirkkaimpaan kärkeen nuo kestävyydeltään. Ja itsellä taas luonto yrittää pakottaa ostamaan "länsimaista"
Fakta on että nuo paskamaat ovat vaan paskamaita.
Edit: niin ja joutui sitä joskus itsekin ostaa jotain gangbangia ku hemi suositteli , mut siinä vaiheessa kun pääsee laaturenkaisiin kiinni, niin ei sitä enää mitään zpongeja ostaLast edited by van cleef; 18-06-2024, 22:24....
-
👍 1
Comment
-
-
Eikös Toyo ihan laaturengas ole? Ainakin ihan laaturenkaan hinnoissa näyttää olevan.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by van cleef View Post
Sä argumentoit ihan periaatteesta mua vastaan ja se on ihan sama mitä mä kirjoitan tai sanon. Mulla on nyt taas tuoreet contin sport contactit alla koossa 225/45r18 ja 255/40r18 ja ne on ihan sikana paremmat ku kiinarenkaat piste ja thats it. Olen kokeillut noita halpiksia kavereiden auton alla ja no thanks. Tietenkin jos sun sukulaiset on niinku mun appiukko, jonka e mersun keskikulutus 3.9 litraa sadalla, niin siinä menee joku musta ja pyöreä ihan nätisti. Mun keskikulutus ei oo 3.9 l/100km.
Edit: niin ja joutui sitä joskus itsekin ostaa jotain gangbangia ku hemi suositteli , mut siinä vaiheessa kun pääsee laaturenkaisiin kiinni, niin ei sitä enää mitään zpongeja osta
Contia kiinnostais kans laittaa alle,mutta joku foorumilainen niitä tais haukkuakin kun meni laittaan setin alle ettei enää laita?
Ehkä sun auto on vaan niin vanha verrattuna tuollaiseen uudempaan 300 dieseliin, ettei sillä pääse 3.9 litraan kuin alamäkeen, sama vika allekirjoittaneella autojensa kanssa, mutta ei kai se renkaisiin vaikuta.
Onko noissa Conteissas melunvaimennus? Tekeekö Conti yleensäkään renkaita ilman reunasuojaa?
Viimeksi uudet kumit ostaessa kävi hyvä kämmi, yritin katsoa etukumeihinkin reunasuojat ja en tiedä mitä lie klikkailin ulkomaiselta sivustolta, mutta tuli vaan otettua pelkkä XL. 295 kumikaan ei häävisti suojaa 10-tuumaista vannetta tuossa koossa matalana. Ja toki huomasin kämmin vasta kun renkaat oli vanteilla jo.
On paha tapa ihmiselle jos ostaa tavaraa ja kuvittelee sen aina osuvan kohdalleen eikä tarkista heti toimituksen jälkeen. No ainakin tuo moka oli sentään puhtaasti OMA
Comment
-
Comment