Reikähän siellä jossain on, jos sieltä savua tulee.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
EGR ongelmat
Collapse
X
-
Originally posted by Kiitoksinen Setämies View PostTämä kampanja koskee näköjään omaakin kärryä. Mahtaakohan liittyä DPF:n savutusongelmaan, jonka syytä on etsitty kissojen ja koirien kanssa jo parin vuoden ajan. Milloin venttiilikopan halkeama, maantiesuola(!), aiemman EGR-kampanjan yhteydessä jäänyt irrotusöljy, varsinaisen öljykorkin vuoto ja whatnot. Kohta varmaan keijukaisten leirinuotio.
No, fakta on, että savua tulee jo tosi paljon, vrt. rasvainen pihvi palaa grillissä. Ja käry on kitkerän öljyinen tai bituminen. Savutustilanne syntyy, kun DPF-poltto jää kesken, kun ajomatka päättyy. Tai silloin sen ainakin havaitsee, maantiellä savu todennäköisesti menee ilmanvirran mukana niin, ettei sitä näe. Käryä kyllä tulee silloinkin.
Savutus loppuu jos lähtee uudestaan ajamaan sen verran pitkän lenkin, että DPF-poltto voi käydä loppuun. Muuten savua tulee noin puolen tunnin verran, kun auto on pysäköity.
Kun seisoo auton edessä ja katsoo perään päin, savun lähtöpaikka on jossain öljykorkin vasemmalla puolella. Kohdassa on niin paljon putkia ja letkuja, että paremmin vuotokohtaa ei näe. Mistään ihan auton alta se ei mielestäni tule, vaan jostain keskivaiheilta tai yläosasta, pystysuunnassa.
Mitään epänormaaleja lämmönnousuja itse koneessa ei ole, eikä ainakaan mitään varoitusvaloja tms. tule, kun savutusta ilmenee.
Varmaan pöljä kysymys, mutta sitä vaan fundeeraan, että voisko liittyä jotenkin EGR:n cooleriin tms…?
Mitään näkyvää savua ei ole, ainoastaan haju. Ja kun haisee niin juurikin tuolta vänkärin puolen välistä.
Merkkarin kanta oli että dpf:n poltto se haisee mihin itsekkin kallistunut, ihmetyttää vaan miksei ole aikaisemmin kärynnyt…
Toki nyt autolla ei ole tälle talvea ajettu yhtään pitkää reissua.
Tarhaan, töihin, kauppaan akselia, öljyt lämpimäksi muttei mitään tuntien maantie ajoa. Liekkö vaikutusta?G21 330e xDrive M-sport -23
E46 M3 -02
Comment
-
-
Jo otsikon lukemalla oli helppo arvata mikä siellä taas roihuaa: https://www.is.fi/kotimaa/art-200000...ntent=promobox
Edit. Alkuun otsikossa luki siis vain "auto", ei merkistä mitään.Last edited by Wespa; 26-01-2023, 15:13.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostJo otsikon lukemalla oli helppo arvata mikä siellä taas roihuaa: https://www.is.fi/kotimaa/art-200000...ntent=promoboxe39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Ju11i View Post...
Toki nyt autolla ei ole tälle talvea ajettu yhtään pitkää reissua.
Tarhaan, töihin, kauppaan akselia, öljyt lämpimäksi muttei mitään tuntien maantie ajoa. Liekkö vaikutusta?
Samansorttiset matkapätkät myös täällä. Itselläni tuo savu ja krääsä tulee aina pitemmän taajama-ajon jälkeen. Vissiin lämmöt ei muuten nouse tarpeeksi, jotta DPF-poltto alkaisi. Jos taas on pitemmällä reissulla, ei sitä varmaan ajoviiman takia edes huomaa. Vikaa on tosiaan etsitty ainakin puolen tusinan kertaa eri paikoissa, ja aina on eri teoria ja korjaus, joka sitten osoittautuu toimimattomaksi.535d xDrive -2013
Comment
-
-
Venakopan tiiviste vuotaa ja tiputtaa öljyä suoraan DPF:n päälle, koskee jokaista yksilöä ennemmin tai myöhemmin.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostVenakopan tiiviste vuotaa ja tiputtaa öljyä suoraan DPF:n päälle, koskee jokaista yksilöä ennemmin tai myöhemmin.
Tätä epäiltiinkin kun edellistalvena venttiilikoppa oli pakkasesta haljennut. Tai ainakin huollon mukaan pakkasesta. Vaihdettiin koppa ja tiivisteet, mutta vika ei poistunut, ikävä kyllä.
Tässäpä vielä viteo tuosta savutuksesta:
535d xDrive -2013
Comment
-
-
Originally posted by Kiitoksinen Setämies View PostTätä epäiltiinkin kun edellistalvena venttiilikoppa oli pakkasesta haljennut. Tai ainakin huollon mukaan pakkasesta. Vaihdettiin koppa ja tiivisteet, mutta vika ei poistunut, ikävä kyllä.
Tässäpä vielä viteo tuosta savutuksesta:
https://www.dropbox.com/s/o1atulr3ax...eesta.mp4?dl=0Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Ensimmäinen DPF poltto koneen ja EGR vaihdon jälkeen - ainakin poltto tapahtui ja eikä käryä noussu. Kaikki toistaiseksi hyvin.
Matka-ajossa -4.5C pakkasta, coolant temp 88-93C välillä. Öljy 100C
Last edited by Vmatti; 27-01-2023, 13:09.F01 740D xDrive Individual LCI
Kawasaki H2SX SE
Exät:
F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12
"Trust your instincts, be yourself"
Comment
-
-
Kyllä se koskee vanhempiakin vuosimalleja.
Lisäävät kampanjoihin autoja vähitellen vaan lisää.F01 740D xDrive Individual LCI
Kawasaki H2SX SE
Exät:
F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12
"Trust your instincts, be yourself"
Comment
-
-
Onkos sinun autossa vaihdettu vielä kertaakaan?
Jos siellä on vaikka made in germany paikallaan niin ei niin iso hätä.
Vaihto tulee kaiketi tuosta huolimatta.F01 740D xDrive Individual LCI
Kawasaki H2SX SE
Exät:
F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12
"Trust your instincts, be yourself"
Comment
-
Comment