Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanerv4
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 976
    • Tampere

    #61
    Originally posted by nullzwei View Post
    Hetken jo luulin mutta sitten luin koko rimpsun.

    Juu sehän noita rupes korjaamaan, hintakin on ihan Ok niin alkaa helpottaa noiden vaihturien kanssa kun Teslalle ei niitä vie kukaan

    Comment

    • Kanerv4
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 976
      • Tampere

      #62
      Originally posted by Tiik View Post
      Mitä sanoisitte, mikä on "optimaalinen" ajomäärä / minimimäärä sähkärin hankintaan? Itseäkin nuo kiinnostavat, mutta uuden auton suuri hankintahinta (ja tästä seuraava järjetön arvonalenema) sekä maltilliset vuosittaiset ajokilometrit (10tkm) hiertävät vastaan. Etenkin tuo ensimmäinen.

      Nykyisen polttiksen arvo on vajaassa kolmessa vuodessa pudonnut viimeisimpien tarjousten mukaan n. 3k€, joten taitaisi vain tulla kallista säästämistä, kuten täälläkin joku asiasta mainitsi.

      Ei kai sillä kilometrilukemalla ole niin sanotusti väliä, kyllä joku tuossa survoo Sähköillä sen 40k vuoteen heittämällä. Arvo alenee ja sehän on selvä, kyllä sen Teslaflippauksen aika on aikalailla ohitse ja korot hillitsee ostamishalua osalla porukasta.

      Tämä nyt menee vähän sormi osoittaen tuohon sähkäri porukkaan mutta hirveä poru jos autosta ei saa omiaan pois ja huomataankin että tuli turpaan se 10 kiloo, nyt noi on realisoitunut Teslan ja käytännössä kaikkien osalta vaikka pari mallia kuten i4 m50, Kia ev6 gt pitääkin pintansa.

      Voi pojat tossa viime kesänä suu vaahdossa alko oikein Avensis kansan autoflippaaminen. Tiedän monta mukaanlukien itseni joka on noita tilaillut ja nyt sitten kun siitä ei saakaan Merkkarin lapun päälle 2000e tunnissa niin hirveä itkupotku ja sen takia esimerkiksi id5 malleja on ajamattomia paljon tarjolla. Seurannut huvittuneena yhtä Hessua tuolta vw sähkäri ryhmästä kun Heinäkuussa tuli ensimmäinen viesti että on vapaana id4 ja pyynti joku 55900e nyt saa nopealla kaupalla kun auto toimitetaan, noh aikaa meni sitten tuli syyskuu ja niitä alkoikin olemaan tarjolla niin hinta tippui 53900, noh seuraava kuu olikin jo 51000. Nyt itkee kun auto tulee vissiinkin nyt Helmikuussa että jos vain joku ottaisi sen edes sillä lappuhinnalla ettei tarvitse perua ja maksaa 4% sakkoa.

      Sen siitä saa kun alkaa leikkimään. Se vaatii rahamiestä myös kärsiä se arvonalena tai tappio. Rahoituksen kun noille sai kaikki kellä oli vaan tiedot Santanderille kunnossa mutta sitten kun toi realisoituu niin joko nauttii uudesta autosta ja ottaa tietoisesti turpaan kun sen ajaa kynnyksen yli tai sitten peruu ja puree hammasta. Toki kk-erätkin ovat noissa melkoiset ja ei noista kauppiaat enää maksa ylihintaa. Selkeää alihintaa koska kaikki noi seisoo varastossa ja pitkään mahdollisesti. Kauppaa olisi mutta rahuri lapun kun lyöt kouraan kaverille jolla on nykyisessä 0.99% korko niin arvaa vaihtaako
      Last edited by Kanerv4; 09-01-2023, 21:38.

      Comment

      • Kanerv4
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 976
        • Tampere

        #63
        Toki ei nyt liity mitenkään tähän topicciin mutta oli todella oudot markkinat sen 1½ vuotta. Mutta normaaleista autoista joku Land-cruiser, hybridi toyotat sekä passatit piti kyllä perkeleen hyvin hintansa. Muistan kun meille tuli 2kpl meidän tuomia Passatteja vaihdossa sähköautoihin ja käytännössä hyvitettiin sama vaikka kaveri oli ajanut vuoden ja 20tkm mittariin. Siltikin niistä vaihdokeista jäi uudelleen vielä vaikka pyöristetysti sen 2k kpl jo toistamiseen :think

        Toi rysäys oli vaan aika raju tuossa Elo-Syys taitteessa. Kaikki tiesi että se on edessä mutta Herranjestas kolmessa viikossa Model Y Teslasta suli 8-10 kiloa riippuen väristä, siis todella nopeasti. Toki osansa hinnan polkemiseen on myös varastorahoitus monella Firmalla ja korko juoksee mitä kauemmin se makaa pihassa. Jollain tuli paskat housuun niin oli pakko myydä niin hintaa vaan alas, kyllä kaikki kaupan menee kunhan hinta on kunnossa ja nimet paperissa. Itsellä onneksi oli vain 3 Teslaa jolloin ei tullut oikein turpaankaan. Mutta osalle oli niitä tulossa useampi rekallinen ja niin sanotusti kovaan rahaan ostettu. Sen takia Ostokiellot on nyt monessa paikkaa ollutkin päällä

        Nyt toki tilanne on normalisoitumassa joka päivä ja koskee jokaista automallia ja käyttövoimaa. Joka on tervettä omasta mielestäni.
        Last edited by Kanerv4; 09-01-2023, 21:53.

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15257
          • Ajamisen Iloa

          #64
          Aika vaikea uskoa että auton lämmittäminen sisätiloiltaan tropiikiksi ei näkyisi rangeksi, kun samaan aikaan lukee tälläisiä jatkuvasti:
          Applying heat directly to the body through heated seat belts could increase electric car range by up to 15% in cold weather, ZF claims.


          Eli lämmitettävä turvavyö lämmitettävän penkin sijasta, koska artikkelin mukaan se voi syödä 15% rangesta pois.

          Huom artikkelin kuvassa nainen ratissa, mies on alennettu woke tyyliin taidottomaksi tumpulaksi.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • PNM2
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2015
            • 1116
            • Espoo

            #65
            Originally posted by Remotion View Post
            Aika vaikea uskoa että auton lämmittäminen sisätiloiltaan tropiikiksi ei näkyisi rangeksi, kun samaan aikaan lukee tälläisiä jatkuvasti:
            https://www.motorauthority.com/news/...at-belts-debut
            Jos lähdet pitkälle matkalle, auto on latauksessa 100% asti ja (hyvin todennäköisesti) latauksen teho on suurempi kuin lämmitykseen käytettävä teho eli lämmin auto akku täynnä lähdetään liikkeelle. Jos taas ajelet nurkissa lyhyttä matkaa, ei ole mitään väliä, vaikka range pienenisi lämmityksen vuoksi.

            Hybridien ongelmia nämä. Esim 530e:ssa on 5kW:n lämppäri ja auton laturi ottaa 3,7kW vastaan.
            i4 M50
            ex: G30 530e xDrive M-Sport
            ex: F11 525d xDrive
            ex: F11 520d
            ex: E91 318i

            Comment

            • GameOver
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3027
              • Sjundeå

              #66
              Originally posted by Kanerv4 View Post
              Toki ei nyt liity mitenkään tähän topicciin mutta oli todella oudot markkinat sen 1½ vuotta. Mutta normaaleista autoista joku Land-cruiser, hybridi toyotat sekä passatit piti kyllä perkeleen hyvin hintansa. Muistan kun meille tuli 2kpl meidän tuomia Passatteja vaihdossa sähköautoihin ja käytännössä hyvitettiin sama vaikka kaveri oli ajanut vuoden ja 20tkm mittariin. Siltikin niistä vaihdokeista jäi uudelleen vielä vaikka pyöristetysti sen 2k kpl jo toistamiseen :think

              Toi rysäys oli vaan aika raju tuossa Elo-Syys taitteessa. Kaikki tiesi että se on edessä mutta Herranjestas kolmessa viikossa Model Y Teslasta suli 8-10 kiloa riippuen väristä, siis todella nopeasti. Toki osansa hinnan polkemiseen on myös varastorahoitus monella Firmalla ja korko juoksee mitä kauemmin se makaa pihassa. Jollain tuli paskat housuun niin oli pakko myydä niin hintaa vaan alas, kyllä kaikki kaupan menee kunhan hinta on kunnossa ja nimet paperissa. Itsellä onneksi oli vain 3 Teslaa jolloin ei tullut oikein turpaankaan. Mutta osalle oli niitä tulossa useampi rekallinen ja niin sanotusti kovaan rahaan ostettu. Sen takia Ostokiellot on nyt monessa paikkaa ollutkin päällä

              Nyt toki tilanne on normalisoitumassa joka päivä ja koskee jokaista automallia ja käyttövoimaa. Joka on tervettä omasta mielestäni.
              Ihan samaa hämmästyneenä seurailin, vaikken elinkeinonharjoittaja olekaan. Muutama oma auto tässä kuitenkin kerkesi kiertämään ja aina sai vähintään omansa pois. Vanha 260tkm ajettu, aikoinaan Yango-taksina toiminut Prius plussa meni kauppiaalle samantien suorana ostona, kun vaan vähänkään vihjasin sen olevan myytävänä. Ja oikeasti hassulla hinnalla.
              Plugari-Kuga meni ihan pähkähulluun hintaan myös kauppiaalle suoralla kaupalla. Kauppias nappasi siitä kahden viikon myyntiajalla vielä itse nelosen katteen.

              Sähkö-Mustangista soiteltiin kauppiaiden toimesta vielä loppukesästä ja tarjottiin sellasia hintoja, että olisi melkein kympin nousun tehnyt itse. Siihen aikaan vielä itselläni liittyi rajoitteita auton pitoaikaan liittyen, niin en voinut niihin tarttua. Ja mikäs siinä, auto oli kaikin puolin miellyttävä. Sitten vaihdoin duunipaikkaa, kuvioihin tuli työn puolesta auto ja sähköautokupla alkoi puhkeamaan. Mustangista pääsi vielä hyvinkin ”kuivin jaloin” eroon, kun vaihtoi edullisempaan, vähän puolikuranttiin malliin, jonka sitten vaihtoi eteenpäin. Jos siitä olisi jäänyt odottelemaan vielä jotain hinnannousua ja tarttumaan johonkin haihattelun, niin kyyti olis varmaan ollut aika kylmää.

              Yllättävällä tavalla toi vanhempi RAV4 on kiinnostanut myös, kun senkin nettiautoon tönäisi. Päiväkotirallissa menisi hyvin vieläkin halvempi auto.

              Mutta kyllä. Ymmärtää sen, jos monikin liike on haalinut kymmenittäin Tesloja pihaan ja nyt jännittää. Siinä on kuitenkin jo ihan miljoonaluokan rahoitukset ja korkojen nousu niitä alkaa näyttelemään jo ihan melkoista summaa.

              Oon ihan samaa mieltä siitä, että onneksi tilanne normalisoituu päivä päivältä. Näiden hulluttelujen jälkeen seuraavana ongelmana onkin sitten varmaan ylivelkaiset autot. Käsirahojen perään ei ole juurikaan kyselty ja perässä odottaa arvonromahduksesta kärsineen auton ylisuuri jämäri. Muistuttaa jollain tavalla 15 vuoden takaista, Deltan aikaansaamana ”ylivelkainen Punto” -ilmiötä.
              -22 Lexus ES300h
              -23 Nissan Leaf

              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3105

                #67
                Originally posted by Remotion View Post
                Aika vaikea uskoa että auton lämmittäminen sisätiloiltaan tropiikiksi ei näkyisi rangeksi, kun samaan aikaan lukee tälläisiä jatkuvasti:
                Applying heat directly to the body through heated seat belts could increase electric car range by up to 15% in cold weather, ZF claims.


                Eli lämmitettävä turvavyö lämmitettävän penkin sijasta, koska artikkelin mukaan se voi syödä 15% rangesta pois.

                Huom artikkelin kuvassa nainen ratissa, mies on alennettu woke tyyliin taidottomaksi tumpulaksi.
                Katsoin aiemmin saman artikkelin ja mietin, että mitä iloa on turvavyöllä lämmitetystä kehosta jos lasit on huurussa.

                Mies on entisajan tyyliin ottannu jäykkiä, että pärjää automatkasta pilkkihaalarissaan ja laittannu rouvan rattiin.
                Rouva paran kädet on lämpökameran mukaan jo jäässä, koska ratinlämmitys veisi rangea ja mies on kieltänyt sen käytön.
                Kulkineet/projektit:

                640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3105

                  #68
                  Kanervalta todella hyviä todellisia autoilun realiteetteja
                  Itse olen miettinyt juurikin, että mitenkähän ne Tyyne ja Kalervo +60 pärjää näiden sähköauton lataus ym äppien kanssa.

                  Omakohtaisesti sähköauto voisi hyvinkin mennä toisena autona (tai siis ensimmäisenä) päivittäisessä nurkka-ajossa. Toinen polttomoottorikäyttöinen olisi sitten se mikä otetaan liikennekäyttöön kun tarvitaan liikkua pidempiä legejä tai hinailla kärriä perässä.
                  Monet tagit ja appit sekä niiden hallinnointi ei hirveesti innosta. Niitä saa pyöritellä jo työhommissa riittävästi.

                  Jonkun harrastevehkeistä voisi tietty sähköistää ihan mielenkiinnosta 🤔
                  Kulkineet/projektit:

                  640D F06
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2089
                    • Naantali

                    #69
                    Meillä 3 auton taktiikka I3 työmatka-autona ja nurkka-ajossa, tälläinen pieni ja ketterä sähkis tähän käyttöön minusta aivan mahtava, en vaihtais enää takas polttikseen. Kotona 11kw lataus mahdollisuus ja julkisissa ladannut 2 kertaa 2 vuoden aikana ja olihan se aikamoista säätöä vaikka ihan BMW omalla Charging apilla latasin. Ei meinannut tunistaa millään ja samoin latausta ei meinannut saada poikki ei millään ja varmaan suurin syy oli kokemattomuus, mut silti meinas mennä hernmot Pidemmät matkat ajellaan plugarilla ja kun oikein rupeaa mieli tekemään autoilua niin hypätään zetaan
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17532
                      • Turku

                      #70
                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Tekisi mieli sanoa että FC on kaikissa uusissa BMW sähköautoissa, ehkä joku töikseen myyvä voi vahvistaa?

                      Ja Webastolla viittasin siihen että sähköautoa voit huoletta lämmittää vaikka 2h putkeen, ilman huolta onko käynnistysakussa virtaa pyörittäämään polttis käyntiin. Myös lämmitysteho on ihan ylivertainen. Mut joo, onhan ne omat kokemukset jonkun toisen mielestä ruusuiset lasit päässä koettuja.. F11 30min lämmityksellä oli haalea sisältä ja hätäiseeen tuulilasi sulana vs nykyisessä +20 sisällä ja kaikki lasit sulana kun on -10 tai enemmän pakkasta.
                      Vielä kun joku määrittelee "uuden". Onko se upouusi vai esim. 2018->?

                      Ok, samoja kokemuksia itsellä etenkin vastuksellisen Webaston kanssa.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Kanerv4
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 976
                        • Tampere

                        #71
                        Originally posted by miyli View Post
                        Meillä 3 auton taktiikka I3 työmatka-autona ja nurkka-ajossa, tälläinen pieni ja ketterä sähkis tähän käyttöön minusta aivan mahtava, en vaihtais enää takas polttikseen. Kotona 11kw lataus mahdollisuus ja julkisissa ladannut 2 kertaa 2 vuoden aikana ja olihan se aikamoista säätöä vaikka ihan BMW omalla Charging apilla latasin. Ei meinannut tunistaa millään ja samoin latausta ei meinannut saada poikki ei millään ja varmaan suurin syy oli kokemattomuus, mut silti meinas mennä hernmot Pidemmät matkat ajellaan plugarilla ja kun oikein rupeaa mieli tekemään autoilua niin hypätään zetaan

                        Sepäs se, enää en vaihtaisi polttikseen mutta silti kolmen auton taktiikka ja pidemmät ajetaan kuitenkin Hybridillä? Sama itsellä mutta 63 Auton taktiikka että on ihan joka kelille omansa ellei joka päivälle mutta joka viikolle on. I3 on ihan Jees auto noihin pieneen siirtymiin Rex mallina, mutta siltikin itsellä on ollut tuohon nurkkapyöritykseen Tripletistä joku (up,mii,citigo) Eikä noissakaan tarvitse potea ns. Range ahdistusta jos vain osuu kaupunkiajoa.

                        Range anxiety jota Rex koneisen omistajat pohjimmiltaan potevat kun siellä on kuitenkin se "Jerry" kannu takaluukussa moottorin muodossa että jos nyt kuitenkin tulee se tarve ettei lataus vaan riitä. Toihan on huijaamista Väitetään että ajellaan niin perkeleen sähköisesti mutta sitten se isompi akkuinen 42kwh i3 jolla sama Range jää kauppaan koska Rex mallissa nyt on vaan... Niin mikä siellä on? No jos se nyt joskus tulee tilanne että tarvii sen 100km niin siellä on se moottori, niin justiinsa... :think

                        Nähty, kuultu ja myyty molempia mutta siltikin se missä ei ole "varavirtalähdettä" niin jää pihaan helpommin koska tosta se sähköautoilu aloittelijalla yleensä alkaa kun puhutaan alemman hintaluokan sähköistä. Se haluaa olla varma että se pääsee kotio sillä. Siksi Rex ja hermotkin säästyy

                        Okei, nyt oli huonoa läppää mutta sarkastisesti muodostetun totuuden siemenen tuosta saa kaikki täällä sekä juurikin ne kuka sen Rexin on ostanut.
                        Last edited by Kanerv4; 10-01-2023, 13:06.

                        Comment

                        • Kanerv4
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 976
                          • Tampere

                          #72
                          Originally posted by Laku View Post
                          Vielä kun joku määrittelee "uuden". Onko se upouusi vai esim. 2018->?

                          Ok, samoja kokemuksia itsellä etenkin vastuksellisen Webaston kanssa.

                          Mä en kuollaksenikaan muista oliko noissa -19 mallisissa isoakkuisissa i3:ssa Tuo FC jo? Kai sellainen jollain täällä on? Mutta kaikissä tämän vuosikymmenen sähköissä on i4, ix, etc

                          Comment

                          • Kanerv4
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 976
                            • Tampere

                            #73
                            Originally posted by GameOver View Post
                            Ihan samaa hämmästyneenä seurailin, vaikken elinkeinonharjoittaja olekaan. Muutama oma auto tässä kuitenkin kerkesi kiertämään ja aina sai vähintään omansa pois. Vanha 260tkm ajettu, aikoinaan Yango-taksina toiminut Prius plussa meni kauppiaalle samantien suorana ostona, kun vaan vähänkään vihjasin sen olevan myytävänä. Ja oikeasti hassulla hinnalla.
                            Plugari-Kuga meni ihan pähkähulluun hintaan myös kauppiaalle suoralla kaupalla. Kauppias nappasi siitä kahden viikon myyntiajalla vielä itse nelosen katteen.

                            Sähkö-Mustangista soiteltiin kauppiaiden toimesta vielä loppukesästä ja tarjottiin sellasia hintoja, että olisi melkein kympin nousun tehnyt itse. Siihen aikaan vielä itselläni liittyi rajoitteita auton pitoaikaan liittyen, niin en voinut niihin tarttua. Ja mikäs siinä, auto oli kaikin puolin miellyttävä. Sitten vaihdoin duunipaikkaa, kuvioihin tuli työn puolesta auto ja sähköautokupla alkoi puhkeamaan. Mustangista pääsi vielä hyvinkin ”kuivin jaloin” eroon, kun vaihtoi edullisempaan, vähän puolikuranttiin malliin, jonka sitten vaihtoi eteenpäin. Jos siitä olisi jäänyt odottelemaan vielä jotain hinnannousua ja tarttumaan johonkin haihattelun, niin kyyti olis varmaan ollut aika kylmää.

                            Yllättävällä tavalla toi vanhempi RAV4 on kiinnostanut myös, kun senkin nettiautoon tönäisi. Päiväkotirallissa menisi hyvin vieläkin halvempi auto.

                            Mutta kyllä. Ymmärtää sen, jos monikin liike on haalinut kymmenittäin Tesloja pihaan ja nyt jännittää. Siinä on kuitenkin jo ihan miljoonaluokan rahoitukset ja korkojen nousu niitä alkaa näyttelemään jo ihan melkoista summaa.

                            Oon ihan samaa mieltä siitä, että onneksi tilanne normalisoituu päivä päivältä. Näiden hulluttelujen jälkeen seuraavana ongelmana onkin sitten varmaan ylivelkaiset autot. Käsirahojen perään ei ole juurikaan kyselty ja perässä odottaa arvonromahduksesta kärsineen auton ylisuuri jämäri. Muistuttaa jollain tavalla 15 vuoden takaista, Deltan aikaansaamana ”ylivelkainen Punto” -ilmiötä.

                            Sen verran kauan on ollut alalla että tota ylivelkaantumista on aina, joka neljäs auto on ylivelkainen ja mikäli ei käkkäriä ole niin se on pitovehje ettei sitä vaihdellakaan ihan noin vain "puolen vuoden välein". Näkee sen kuinka paljon on viime aikoina tullut lunastuskohteita sinne, tänne, tonne ja vauhti kiihtyy vaan


                            Toitsu on kuule jumalpeli, mäkin oon kiinnostunut mikäli tulee realisoinnin tarve
                            Last edited by Kanerv4; 10-01-2023, 13:34.

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6759
                              • PK-seutu

                              #74
                              Originally posted by Laku View Post
                              Vielä kun joku määrittelee "uuden". Onko se upouusi vai esim. 2018->?

                              Ok, samoja kokemuksia itsellä etenkin vastuksellisen Webaston kanssa.
                              Tuota FC laturia ei tainnut olla olemassakaan vielä 2018. Olisiko tullut vasta 2020-2021 tarjolle?

                              Käytännössä sitä on tullut siis iX3, i4, ja iX autojen mukana.
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6759
                                • PK-seutu

                                #75
                                Originally posted by Kanerv4 View Post
                                Mä en kuollaksenikaan muista oliko noissa -19 mallisissa isoakkuisissa i3:ssa Tuo FC jo? Kai sellainen jollain täällä on? Mutta kaikissä tämän vuosikymmenen sähköissä on i4, ix, etc
                                Ei ole ollut 2019 i3 mukana FC:tä. Menee jo arvauksen puolelle mutta sanoisin että ei ole tainnut tulla i3:n mukana missään vaiheessa. Vaihtelee myös markkina-alueittain nuo mukana tulevat laturit.
                                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎