Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    Originally posted by Samu81 View Post
    Hei,

    En ole merkkiuskollinen, en BMW-fanaatikko. En pode mitään "teslavihaa" enkä edes "sähköautovihaa". Olen omistanut niin Peugeotteja, Citikoita, japanin sekä aasian rotteloita, patonkimaan Fiiatteja, Alfoja, aitoa jenkkiläistä autoa en vielä.

    Silti suhteessa hankintahintaansa Teslan hintataso ei ole ollut millään tavalla oikeutettua. Pääsin ajelemaan ensimmäisiä Model S:ä kun niitä alettiin harmaatuomaan tänne joskus ... 2014-2015 erään nykyisin Ferrarin maahantuojana vaikuttavan Miikan toimesta.

    Jos kyseessä olisi jokin aasialaisperäinen sähköauto, sille nauraisi kaikki. Mutta Teslan markkinointiosasto Musk etunenässä ovat onnistuneet luomaan brändin, jossa laadulla ei niin väliä, sen jäätävä hype korvaa kaiken toissijaisen kuten vaikkapa tuotteen laadun. Ja tällä Tesla ratsastaa yhä. Aivan kaikenlaiset softaongelmat, pitkein valojen pelleilyt, tuulilasin pyyhkimien logiikat ja lukuisat muut ... "ominaisuudet", ei kukaan katselisi moisia jos kyseessä olisi jokin aasialainen automerkki, sitä haukuttaisiin surutta PASKAKSI japskiksi. Sen sijaan Teslaa ylistetään pioneeriksi.

    Tesla pääsee lukuisten em. ominaisuuksiensa kanssa helvetin helpolla, koska sille on onnistuttu brändäämään aikoinaan iPhoneen verrattavissa asiakaskuntansa. Jossa mikään tuotteessa oleva vika ei ole varsinaisesti vika, se on enemminkin ominaisuus josta ajan myötä tulee edistyksellisyyttä. Jos M-B, Audi, BMW pompottelisivat tuotteidensa hintoja teslamaisesti, siitä nousisi aivan sairas haloo. Niin suuri haloo, että sillä olisi vaikutusta varmaan koko brändin imagolle. Teslan kanssa ei ole niin justiinsa, haloo on jo laantunut.

    M3 eli Model 3 on varmasti teknisesti (kulutus, latausverkosto, käytön helppous, huoltamattomuus) aivan oivallinen peli, mutta jos sitä viitsii vertailla edes etäisesti "vanhan mantereen" sähköautomerkkeihin, se ei pärjää kovinkaan monella muulla osa-alueella. Mielestäni Teslasta paistaa tietynlainen jenkkilän meininki, jossa toleranssit sekä fit & finish mitataan tuumina, laatu on melkein muovia ja vaikkapa nahat myös, erilaiset kytkimet, oven avauskahvat ym. sekä näiden tuntuma. Toisia ei tollaiset haittaa, toiset kiinnittää huomionsa juuri noihin.

    Polestar 2 oli aivan toisella tasolla. Enkä tiedä kilpailevatko millään tavalla samassa hintaluokassa, sattuivat vain olemaan samassa vaihtoautohallissa ja varmasti yksilöitä molemmat.
    Tässä tekstissä aika hyvin kiteytyy syy miksi Teslat on jäänyt minulta hankkimatta.

    Comment

    • Tiik
      BTCF Member
      • Apr 2012
      • 497
      • Vantaa

      Itse tulee lähes viikoittain oltua 2016 P90 Model S:n kyydissä ja mielestäni laatu tässä mallissa on erinomainen, ainakin sisätiloissa. Hiljaista ja pehmeää menoa 20" rengastuksella, pehmeitä materiaaleja kaikkialla. Toki tämä on uutena ollutkin eri hintaluokassa kuin model 3/y, joka selittää eroa. Erityisesti pidän ominaisuudesta, jossa karttaan voi asettaa alustan korotusta vaativat paikat, jotka järjestelmä muistaa. Näin ollen pääsee aina mukavasti esim. pihoihin tai parkkihalleihin, kun auto automaattisesti nämä huomioi.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        Tässä on nyt 7 kk ja 20 tkm tullut autoiltua Model S P100d:llä, nyt 50 tkm ajettu,
        aika monen auton kokemuksella tuolainen on ihan OK,
        ajettavuus on ihan hyvä (ilma-alustalla), suorituskyky riittävä,
        melutaso OK (kitkoilla, ei nastoilla). Kulutus tehoon nähden OK.
        Etähallinta/puhelinsovellus on hyvä.

        Huonoja puolia on mm. automaattiwinkkareissa, missään ei ole yhtä huonot,
        karmittomien ovien ongelmat pakkasella.
        Sisustan laatu nyt ei ihan saman kokoluokan Bemarien tasolla ole mutta sekin on siedettävä.

        Takuuseen tulee laitettua ainakin seuraavat jutut (enskuussa seuraava huoltoaika, takuu kohta loppuu):
        -Yksiovenhahva, jäi auki-asentoon, olisi ehkä säätämälläkin tullut kuntoon kun uusi teki samaa, rangeri kävi tekemässä molemmilla kerroilla
        -Päänäytölle on annettu pari kertaa UV-valohoitoa kellastumien takia, rangeri teki
        -Konttiin tuli vettä, panoraamaluukun ylivuotoputki oli irronnut, korjasin itse
        -Rattipylväs viiksineen vaihdettiin kun asentotunnistin välillä pudotti avustimet pois, rangeri teki
        -Vasemman lokasuojakameran pidike vaihdettiin, oli yksi kiinnike murtunut, rangeri kävi vaihtamassa
        -Etuvetarit täristää täyskiihdytyksessä, vaihdetaan enskuussa Lempäälässä
        -Takaluukun lasi vaihdetaan enskuussa, ei lämpeä, Lempäälässä
        -Kattoluukun tiivisteet rispautuneet, vaihdetaan enskuussa Lempäälässä
        -Suppari ei toimi, korjataan enskuussa Lempäälässä.

        Edit: Etuvalot oli vaihdettu muutama kk aikaisemmin takuuseen (niistä palaa parkkivalosta ylempi ledi)...

        Lisäksi vaihdoin oikealle eteen sisälokasuojan kun oli nasta irronnut ja hankautunut puhki rengasta vasten.

        Eli turhan paljon kaikennäköistä tämän hintaiseen autoon...

        Paikallinen Rangeri Jyväskylässä on osaava ja mukava heppu...
        Lempäälään roudaaminen on tietysti aika työlästä...

        Toissatalvi tuli ajettua Taycan Turbolla johon verrattuna Teslan laatu ja ajotuntuma on aika kaukana, tosin onhan tämä aikapajon halvempi kuin Taycan,
        se Taycanm oli ehdottomasti paras käyttöauto kokonaisuutena mitä minulla on ollut,
        vaikka siinäkin karmittomien ovien kanssa oli ongelmia mutta paljon vähemmän kuin Model ässässä, ja auto oli vähän turhan matala tällaiselle keski-ikäiselle vanhukselle ;-)
        Last edited by MajorDrake; 18-01-2023, 11:09.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • jori
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1011
          • Vantaa

          Itse omistan Model S Long Range Raven mallin joka vastaa vanhaa 100d mallia.
          Model Y verrattuna ilma-alustalla meno mukavaa, ei nypytä kuten Y tai Model 3.
          Hiljainen ja mukava ajaa, tehoa vähintään riittävästi. Tilaa todella paljon kun frunkkiin menee myös mukavasti tavaraa.
          Toimintamatka sellainen että pääsee Hki-Vaasa välin lataamatta jos jaksaa ajaa.
          Ässän hinnalla ei juuri parempaa kokonaisuutta saa sähköautoissa.
          Laatu ei parempien bemareiden tasolla.
          Mulla vaihdettu vetarit takuuseen.
          Ei muuten vikoja 16tkm aikana.
          Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
          Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

          Comment

          • tiko4tiko
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2020
            • 816
            • Lappeenranta

            Originally posted by MajorDrake View Post

            Toissatalvi tuli ajettua Taycan Turbolla johon verrattuna Teslan laatu ja ajotuntuma on aika kaukana, tosin onhan tämä aikapajon halvempi kuin Taycan,
            se Taycanm oli ehdottomasti paras käyttöauto kokonaisuutena mitä minulla on ollut,
            vaikka siinäkin karmittomien ovien kanssa oli ongelmia mutta paljon vähemmän kuin Model ässässä, ja auto oli vähän turhan matala tällaiselle keski-ikäiselle vanhukselle ;-)
            Mitä nuo ongelmat karmittomien ikkunoiden kanssa on yksityiskohtaisesti. Onko sun mieltä 'no go', jos auto on pihalla ilman suojaa 24/7 ja talviaamuna lähtöjunalle n 5:00, onnistuuko? Onko ajettava ikkuna raollaan vai mitä? Fakatahan on, kun sataa sopivasti lunta ja on riittävästi pakkasta, kaikki on jäässä. Silloin arvostaa oikeita oven kahvoja ja 'normaalia ovia', ja raalta se tuntuu silloin tällöin näinkin ovea aukaista.

            Onko mitä kokemuksia CrossTurismosta? Maavaraa on enemmän ja taaksekin mahtuu aikuinen (<190cm) hyvin verrattuna vakio-Taycaniin, mikä yllätti itseni todella positiivisesti. Porschessa on sisustan laatu ja materiaalit kunnossa viimeisen päälle. Kuljettajan ympäristössä ei ole lämmityslaitteen säätimiä lukuunottamatta hölmöilty, vaan perin toimiva setup. Lämmityslaitteessa on tullut joku aivopieru. Säätimet on erikseen mutta niitä on pitänýt tehdä hipeleötin versio. Samaan paikkaa olisi mahtunut perinteinen toteutus yhtä hyvin. No onneksi näitä ei tarvii mistään valikoista etsiä eli välttävä suoritus kumminkin, ja sähköautomaailmassa erinomainen
            Mini, E24, E90, G70
            exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1762
              • vihti

              Mitä itse kokenut noita karmittomien ongelmia niin talvella kun ikkunan alatiiviste jäätyy niin lasin 1cm lasku/nosto-toiminto jota tarvitaan ovea käyttäessä ei toimi mutta tästä ongelmasta pääsee kun säilyttää autoa katoksessa. Lisäksi toinen ongelma on se että nuo karmittomat vuotaa aina, uusissakin autoissa mutta jos pystyy elämään sen suhinan kanssa niin ei mitään ongelmaa
              E39 523i Turbo

              Comment

              • isolohko
                BTCF Member
                • May 2004
                • 902
                • Kymenlaakso

                Vähävikainen ensimmäinen vuosi takana Kiinassa valmistetulla refresh-mallisella Tesla Model 3 Long Range, 30tkm. Auto kävi männä viikolla ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan huoltokäynnin takuukorjauksessa ja tehtiin myös yksi service bulletin:

                - auto herjasi aika ajoin ”can not DC charge, AC charging possible”: lataus toimi kuitenkin normaalisti, vaihtoivat autoon jonkun kaapelin kuitenkin latausluukun ja akun välillä

                - tuli myös herjaa pakkasilla ”door pillar camera blocked” linssin edessä olevan pintalasin sisäpuolella olevan huurteen/jään vuoksi: tämän kerrottiin olevan normaali ilmiö ja ao paikka kirkastuu, kun auton sisällä alkaa kiertää lämmin ilma

                - frunkki jäätyi pakkasilla pikapesun jälkeen siten, että aukesi sentin, muttei yhtään enempää, aatelin että oma moka, mutta tuonkin listasin, niin olivat vaihtaneet salvan, nyt pitää hieman erilaisen äänen avatessa, kait se on nyt parempaa mallia

                - service bulletin oli jonkun tiivisteen vaihtaminen latauspistokkeen seutuvilla

                Istuskelin parituntisen Vantaan Teslan loungessa odottelemassa ja sinä aikana kaksi asiakasta puhui tiskillä kompressoriongelmasta, toisella sellainen, ettei voi ajaa. Liekkö jokin ilmajousitusmalli ollut, ei tarkempaa tietoa. Yksi hinurikuski löi avaimet huoltotiskiin sanoen, että ”se on ihan mykkä.”
                Last edited by isolohko; 18-01-2023, 07:37.

                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11702
                  • Kouvola

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Tässä on nyt 7 kk ja 20 tkm tullut autoiltua Model S P100d:llä, nyt 50 tkm ajettu,
                  aika monen auton kokemuksella tuolainen on ihan OK,
                  ajettavuus on ihan hyvä (ilma-alustalla), suorituskyky riittävä,
                  melutaso OK (kitkoilla, ei nastoilla). Kulutus tehoon nähden OK.
                  Etähallinta/puhelinsovellus on hyvä.

                  Huonoja puolia on mm. automaattiwinkkareissa, missään ei ole yhtä huonot,
                  karmittomien ovien ongelmat pakkasella.
                  Sisustan laatu nyt ei ihan saman kokoluokan Bemarien tasolla ole mutta sekin on siedettävä.

                  Takuuseen tulee laitettua ainakin seuraavat jutut (enskuussa seuraava huoltoaika, takuu kohta loppuu):
                  -Yksiovenhahva, jäi auki-asentoon, olisi ehkä säätämälläkin tullut kuntoon kun uusi teki samaa, rangeri kävi tekemässä molemmilla kerroilla
                  -Päänäytölle on annettu pari kertaa UV-valohoitoa kellastumien takia, rangeri teki
                  -Konttiin tuli vettä, panoraamaluukun ylivuotoputki oli irronnut, korjasin itse
                  -Rattipylväs viiksineen vaihdettiin kun asentotunnistin välillä pudotti avustimet pois, rangeri teki
                  -Vasemman lokasuojakameran pidike vaihdettiin, oli yksi kiinnike murtunut, rangeri kävi vaihtamassa
                  -Etuvetarit täristää täyskiihdytyksessä, vaihdetaan enskuussa Lempäälässä
                  -Takaluukun lasi vaihdetaan enskuussa, ei lämpeä, Lempäälässä
                  -Kattoluukun tiivisteet rispautuneet, vaihdetaan enskuussa Lempäälässä
                  -Suppari ei toimi, korjataan enskuussa Lempäälässä.

                  Lisäksi vaihdoin oikealle eteen sisälokasuojan kun oli nasta irronnut ja hankautunut puhki rengasta vasten.

                  Eli turhan paljon kaikennäköistä tämän hintaiseen autoon...

                  Paikallinen Rangeri Jyväskylässä on osaava ja mukava heppu...
                  Lempäälään roudaaminen on tietysti aika työlästä...

                  Toissatalvi tuli ajettua Taycan Turbolla johon verrattuna Teslan laatu ja ajotuntuma on aika kaukana, tosin onhan tämä aikapajon halvempi kuin Taycan,
                  se Taycanm oli ehdottomasti paras käyttöauto kokonaisuutena mitä minulla on ollut,
                  vaikka siinäkin karmittomien ovien kanssa oli ongelmia mutta paljon vähemmän kuin Model ässässä, ja auto oli vähän turhan matala tällaiselle keski-ikäiselle vanhukselle ;-)
                  Ei auennut toi automaattiwinkkarihomma, että mitä huonoa tai mitä noilla ylipäätään tarkoitit? Ei ainakaan itsellä mitään pahaa sanottavaa noista mersun viiksistä. Karmittomien ikkunoiden tiivisteet kannattaa talvella käsitellä silikonipuikolla ja tietty perinteinen ikkunoiden putsaus lumesta/jäästä pois ettei estä ikkunaa laskeutumasta. Aika monta autoa ollut vuosien saatossa karmittomilla ikkunoilla (nytkin molemmat) eikä niiden kanssa ole tarvinut koskaan taistella. Ymmärrän kyllä tuskan, jos aina joutuu taivasalla autoa säilyttämään vuoden ympäri. Autotalli tai vähintään katos on kiva. Edellä mainittu vaikuttaa varmasti myös Model S:n ovenkahvojen käyttöikään.

                  Toi rangeri on kyllä loistava. Helpottaa elämää aika reilusti, kun ei tarvi lähteä Vantaalle tai Lempäälään ajamaan. Itsellä kävi viime viikolla rangeri vaihtamassa takuuseen kuskin umpion ja takaluukun sähköpumpun, kun piti pientä rutinaa. Kuskin umpiosta oli pimeänä osa päiväajovalosta ja tuokin meni jo viime talvena, mutta odottelin jos tulisi jotain muutakin korjattavaa. Etuvetarit, ovenkahvoja ja umpioita vaihdettu edellisten omistajien aikana. Nyt mittarissa 98tkm. CPO-takuu on voimassa 9/2023 asti ja voimansiirto/akkutakuu 9/2024. Tässä vähän pohdinnan alla, että missä kohtaa olisi järkevä päivittää autoa. Jälleenmyyntiarvon kannalta vähintään tuo akku/voimansiirtotakuu olisi hyvä olla myyntihetkellä voimassa. Sellaisen 100km haluaisi kanssa talvirangea lisää eli se 400km.

                  Taycan varmasti upea auto ominaisuuksiltaan, mutta täysin itselle saavuttamattomissa korkean hankintahinnan puolesta ja myös tavaratiloiltaan on helvetin pieni auto vaikka olisi Cross Turismo (450L). Taycanissakin ollut ongelmia voimansiirron, sähköjärjestelmän ja multimedian kanssa. Sopii toivoa, että takuu on voimassa sillä Porschella huollot vasta kalliita onkin. Tuskin kuitenkaan ongelma, jos on ollut autokin varaa ostaa.

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17532
                    • Turku

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Tässä on nyt 7 kk ja 20 tkm tullut autoiltua Model S P100d:llä, nyt 50 tkm ajettu,
                    aika monen auton kokemuksella tuolainen on ihan OK,
                    ajettavuus on ihan hyvä (ilma-alustalla), suorituskyky riittävä,
                    melutaso OK (kitkoilla, ei nastoilla). Kulutus tehoon nähden OK.
                    Etähallinta/puhelinsovellus on hyvä.

                    Huonoja puolia on mm. automaattiwinkkareissa, missään ei ole yhtä huonot,
                    karmittomien ovien ongelmat pakkasella.
                    Sisustan laatu nyt ei ihan saman kokoluokan Bemarien tasolla ole mutta sekin on siedettävä.

                    Takuuseen tulee laitettua ainakin seuraavat jutut (enskuussa seuraava huoltoaika, takuu kohta loppuu):
                    -Yksiovenhahva, jäi auki-asentoon, olisi ehkä säätämälläkin tullut kuntoon kun uusi teki samaa, rangeri kävi tekemässä molemmilla kerroilla
                    -Päänäytölle on annettu pari kertaa UV-valohoitoa kellastumien takia, rangeri teki
                    -Konttiin tuli vettä, panoraamaluukun ylivuotoputki oli irronnut, korjasin itse
                    -Rattipylväs viiksineen vaihdettiin kun asentotunnistin välillä pudotti avustimet pois, rangeri teki
                    -Vasemman lokasuojakameran pidike vaihdettiin, oli yksi kiinnike murtunut, rangeri kävi vaihtamassa
                    -Etuvetarit täristää täyskiihdytyksessä, vaihdetaan enskuussa Lempäälässä
                    -Takaluukun lasi vaihdetaan enskuussa, ei lämpeä, Lempäälässä
                    -Kattoluukun tiivisteet rispautuneet, vaihdetaan enskuussa Lempäälässä
                    -Suppari ei toimi, korjataan enskuussa Lempäälässä.

                    Lisäksi vaihdoin oikealle eteen sisälokasuojan kun oli nasta irronnut ja hankautunut puhki rengasta vasten.

                    Eli turhan paljon kaikennäköistä tämän hintaiseen autoon...

                    Paikallinen Rangeri Jyväskylässä on osaava ja mukava heppu...
                    Lempäälään roudaaminen on tietysti aika työlästä...

                    Toissatalvi tuli ajettua Taycan Turbolla johon verrattuna Teslan laatu ja ajotuntuma on aika kaukana, tosin onhan tämä aikapajon halvempi kuin Taycan,
                    se Taycanm oli ehdottomasti paras käyttöauto kokonaisuutena mitä minulla on ollut,
                    vaikka siinäkin karmittomien ovien kanssa oli ongelmia mutta paljon vähemmän kuin Model ässässä, ja auto oli vähän turhan matala tällaiselle keski-ikäiselle vanhukselle ;-)
                    Samaa mieltä, onhan tuossa pitkä vikalista autossa. Mukava kuulla Taycanista, hinta on vaan molemmissa reilu, varsinkin Taycanista.

                    Originally posted by tiko4tiko View Post
                    Mitä nuo ongelmat karmittomien ikkunoiden kanssa on yksityiskohtaisesti. Onko sun mieltä 'no go', jos auto on pihalla ilman suojaa 24/7 ja talviaamuna lähtöjunalle n 5:00, onnistuuko? Onko ajettava ikkuna raollaan vai mitä? Fakatahan on, kun sataa sopivasti lunta ja on riittävästi pakkasta, kaikki on jäässä. Silloin arvostaa oikeita oven kahvoja ja 'normaalia ovia', ja raalta se tuntuu silloin tällöin näinkin ovea aukaista.
                    Karmittomuus ulkona olevalle autolle on aina ollut minulle no go. Nyt E81 se todettu eli jäätyessään pakkasilla ei lasi laske lainkaan ja pakko repiä auki ja paiskata kiinni lasi listan päälle eli ikäänkuin ovi raollaan ajella. Ainoa keino sulattaa jossain. Nyt olen koittanut pitää vilttiä tuulilasin päällä ja taitettuna sivuikkunoiden väliin: On lähestulkoon poistanut ongelman!
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17532
                      • Turku

                      Majordrake: Mikä tuo "Rangeri" on? Joku paikallinen Tesla-valtuutettu?
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7531
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by Laku View Post
                        Majordrake: Mikä tuo "Rangeri" on? Joku paikallinen Tesla-valtuutettu?
                        Rangeri on kiertävä Tesla korjaaja joka tekee pienempiä hommia, ts. tulee pihaasi / työpaikalle tekemään nämä ennalta sovittuna.
                        Erittäin asiakaslähtöinen tapa toimia joka vähän kuittaa noita varsinaisten Teslan toimipisteiden sijaintia... Tokihan näissä Rangereissa henkilön persoona ja ammattitaito vaikuttaa asiakaskokemukseen, Keski-Suomessa toimiva on varmasti parhaasta päästä.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • kimmon
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1461
                          • Tuusulantien päässä...

                          Originally posted by Laku View Post
                          Majordrake: Mikä tuo "Rangeri" on? Joku paikallinen Tesla-valtuutettu?
                          Kiertävä korjaaja, tulee auton luokse tekemään korjaukset.

                          Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7531
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by tiko4tiko View Post
                            Mitä nuo ongelmat karmittomien ikkunoiden kanssa on yksityiskohtaisesti. Onko sun mieltä 'no go', jos auto on pihalla ilman suojaa 24/7 ja talviaamuna lähtöjunalle n 5:00, onnistuuko? Onko ajettava ikkuna raollaan vai mitä? Fakatahan on, kun sataa sopivasti lunta ja on riittävästi pakkasta, kaikki on jäässä. Silloin arvostaa oikeita oven kahvoja ja 'normaalia ovia', ja raalta se tuntuu silloin tällöin näinkin ovea aukaista.

                            Onko mitä kokemuksia CrossTurismosta? Maavaraa on enemmän ja taaksekin mahtuu aikuinen (<190cm) hyvin verrattuna vakio-Taycaniin, mikä yllätti itseni todella positiivisesti. Porschessa on sisustan laatu ja materiaalit kunnossa viimeisen päälle. Kuljettajan ympäristössä ei ole lämmityslaitteen säätimiä lukuunottamatta hölmöilty, vaan perin toimiva setup. Lämmityslaitteessa on tullut joku aivopieru. Säätimet on erikseen mutta niitä on pitänýt tehdä hipeleötin versio. Samaan paikkaa olisi mahtunut perinteinen toteutus yhtä hyvin. No onneksi näitä ei tarvii mistään valikoista etsiä eli välttävä suoritus kumminkin, ja sähköautomaailmassa erinomainen
                            Lasit ei laske kun ovea yrittää avata, etuovet lähtee nätisti auki, takaovet pitää repiä. Ja takaovia ei saa kiinni ilman että lasi jää ylälistan ulkopuolelle eillei sulkiessa ulkopuolelta painata lasia sivusuunnassa jotta lasi mahtuu menemään listan koloon... Etuovet saa kiinni mutta silti on riskinä että listaan tulee lommo.

                            Tähän tietysti auttaa kun vetää luottokortilla tms. ikkunan alareunan tiivisteestä jäät irti, yleensä silloin lasin saa alas.

                            Itse sulattelen pakkaskaudella autoa ainakin kerran viikkoon kun kotona ei ole katospaikkaa.

                            Lasit ei tietysti ole ongelma jos laittaa auton lämpiämään hyvissä ajoin, tuntuu vaan hullulta haaskata joku 3-5 kW sähköä (ja prosenttia akusta) joka aamu 10 km ajoa varten...

                            Taycan CT:stä ei ole kokemuksia.
                            Ensin en sen ulkonäöstä perustanut mutta toisaalta siinä saattaisi se liian matala -ongelma tulla ratkaistuksi...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17532
                              • Turku

                              Aivan. Nyt muistankin, että näin erään Lidlin pihassa Model S huoltoauton viime kesänä Turussa huoltamassa ilmaislaturissa Teslaa .
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • HC91
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 999
                                • 29100/310053

                                Originally posted by Laku View Post
                                Aivan. Nyt muistankin, että näin erään Lidlin pihassa Model S huoltoauton viime kesänä Turussa huoltamassa ilmaislaturissa Teslaa .
                                Plääh, olisin toivonut että rangerit kulkis vaikka W124 300TD 4Matic farkulla.

                                Tuossa on muuten ihan mielenkiintoinen video aiheesta Tesla vs. BYD Kiinan EV-markkinoilla. Kuvaajista selviää että Teslalla oli varaa mutta myöskin tarvetta tarkistaan hintojaan.

                                Suosituin yksittäinen malli Kiinan ei kuitenkaan ole kummankaan yllämainitun valmistajan tuotoksia vaan tämä kompakti kaunotar:


                                Piskuisesta koostaan huolimatta noillakin paikalliset uskaltautuvat moottoriteille.
                                92' ///M5 3.8 individual
                                09' 320d xDrive
                                16' NIU N1 Sport
                                19' NIU U+ Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎