Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1020
    • Pikis

    Originally posted by isolohko View Post
    Autossa on keulassa tutka, sitä mallia vielä, mutta softapäivitys poisti sen käytöstä. Adaptiivisen vakkarin etäisyysastus oli ennen 1-7, nyt 2-7, kun pelkillä kameroilla ajaa. Mitään ratkaisevaa muutosta autopilottiin ja turvaominaisuuksiin en kyllä ole havainnut tutkan poistamisesta.
    Joo siis porukka tuntui olevan kypsä siihen ettei ole enää parkkitutkiakaan eikä sitä myötä ole enää etupäässä matalalla mitään sensorointia että kuinka lähellä olet pysäköidessä.
    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

    Comment

    • Palehti
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 147
      • Klaukkala

      Originally posted by Kanerv4 View Post
      Se sentään oikeesti laskee sen kynnyksen yli ajaessa sen 20000e ja vuodessa 40000e. Eikä ne kitise
      Ei kitise, koska sillä on siihen varaa ja se on siihen tottunut
      Originally posted by ///Jone View Post
      Puuttuu:
      - kääntyvät valot
      - ilmastoidut penkit
      - paremmat hifit (vakiot on ainakin g30 vakiohifien tasoa ja jopa i3 HK:n)

      On: panoraama, muistit, sähköpenkit, autopilot, keyless, sähkökontti, vegenahat
      Siis Model 3:n Priimium stereot (nelikoissa vakiona olevat) on paremmat kuin i4:n H/K.
      Lisäisin listaan mikä Tesu3:ssa on parempaa ja mitä i4 ei saa rahallakaan:
      -Sujuva kosketusnäyttö. Oman(uudemmalla -22 prossulla) jälkeen i4 keskinäytön naputtelu tuntui ihan C64:lta. Tietenkin Bemussa on kiekko, josta sitä voi käyttää ja se on ihan superhomma ajaessa kun ei tarvitse sohia näytön pieniä kuvakkeita.
      -sikasujuva yhdenpolkimen ajo. Bemussa täytyy keppiä vispata sivulle. Siihenkin varmasti tottuu ja mitää moittimistahan senkään ajossa ei ole.
      -etäkäyttö ensiluokkainen. Bemukin varmasti (toivottavasti kopsaa kaikki hyvät puolet) parantaa sitä jo ennestään hyvää
      -frunkki. Tämä on oikeasti kiva. Täytyy varmaan integroida joku kannellinen ämpäri tulevaan i4:ään kun tuohon on tottunut ja latauskamoja tykkään siellä säilyttää
      -Track mode (Perffissä), jonka kanssa voi näyttää kaikki hullunmerkit. En ole ihan varma onko tämä plussa vai miinus…
      -kojelautakamera neljällä kuvakulmalla
      -pysäköntikamera, joka tallentaa auton ympärillä tapahtuvan härväämisen ja parkkipaikkatötöilyt
      -huoltamattomuus. Autossa ei ole huolto-ohjelmaa. Tietenkin raitisilmasuodatin (20e) kannattaa vaihtaa vuosittain ja jarruja herkistellä ja jarrunesteitä vaihtaa aika-ajoin.

      Bemun parempia juttuja en jaksa listata. Niitä riittää ja sen vuoksi sellainen on tilauksessa. Mutta aidosti tuollaisessa viimeisen päivityksen Model 3:ssa ei ole enää hirveän paljoa mitään luokattoman huonoa.
      Last edited by Palehti; 14-01-2023, 21:36.
      i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
      ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

      Comment

      • huupi
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 1189
        • Tyrnävä

        Originally posted by isolohko View Post
        Tulee haamujarrutuksia, tai haamuhidastuksia pääosin, muutama kerta per 1000km. Vuoden ja 30tkm aikana pari kovempaa jarrutusta. Ylivoimaisesti vxttumaisin ominaisuus, pelästyy itsekkin saatikka kyytiläinen. Tämä on saanut aikaan ajotavan, jossa kaasujalka lepää polkimella, jotta kerkiää määrätä lisää vauhtia kun sekoaminen tulee. En ajaisi Teslan perässä kovin lähellä, niinkuin ärsyttävän moni tekee, varsinkin pakut ja rekat - eikä ole ylämäkeen vauhdinottamisesta kyse.

        Autopilotin steering beta ajaa mielestäni liian ”vasemmalla”,kait se aika keskellä menee oikeasti, normilevyisellä tiellä ok, mutta leveäkaistatiellä ei viitsi käyttää, tuskin Teslan ominaispiirre yksistään. Joskus se on tehnyt, ehkä kaksi kertaa, aika äkkinäisen ohjausliikkeen motarilla tai maantiellä, kun oikealle on erkaantunut kaista paksulla katkoviivalla. Jotta ratista tosiaan kannattaa pitää kahdella kädellä kiinni.

        Kaistalta tahattoman poistumisen varoitusääni tulee joskus herkemmin kuin joskus, hyvähän se että tulee, on vaan liian kova ja jatkuu liian pitkään.

        Automaattipyyhkijät on lähinnä vitsi, joskus pyyhkii tarpeettomasti ja joskus eritoten edelläajavan vesisumuun ei reagoi ollenkaan. Pyyhkimien hallinta näytöltä tyhmä ratkaisu, vaikka saa vasemman viiksen päästä painamalla pikapyyhinpesun.

        Autossa on keulassa tutka, sitä mallia vielä, mutta softapäivitys poisti sen käytöstä. Adaptiivisen vakkarin etäisyysastus oli ennen 1-7, nyt 2-7, kun pelkillä kameroilla ajaa. Mitään ratkaisevaa muutosta autopilottiin ja turvaominaisuuksiin en kyllä ole havainnut tutkan poistamisesta.

        Ja - huhhuihaa - onhan tässä jo, mutta autopilot ohittaa pyyhkimien off asetuksen ja laittaa kaukovaloautomaatin päälle.
        Iso kiitos näiden ”ominaisuuksien” jakamisesta, saa yht’äkkisen rajusti alennusmyynneistä nousseen Y-kuumeen laskemaan pysyvästi. MY19.5 Ooppeliastrassa on samoja ominaisuuksia - ei tietenkään autopilotteja - ja näköjään virheellisesti olen olettanut niiden olevan niitä Opelin, ei vikoja, vaan ominaisuuksia, jotka v-tuttavat suunnattomasti. Lisäksi, kun kokemusta on i3 aktiivivakkarista, joka toimii yhtä hyvin, ei tuollaisia puutteita vaan voi hyväksyä tuon hintaluokan autossa. I3:n cruisen saa sentään toimimaan perinteiseen malliin, mikä pelastaa paljon.
        I01 i3s 94

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7435
          • Oulu

          Eilin kävin istumassa Toyota bZ4X. Kuljettajan paikalla istuin ihan OK tuntuinen mulle vaikka hiukan pienen näköinen isommalle ihmiselle. Keskikonsolin pianoblack-tyyliset muovit oli jo naarmulla vaikka autolla tuskin oli kukaan kerenny ajaa. Samaa naarmuuntuvaa muovia kätevästi myös ovien sisäkahvoissa. Melkein tätäkin ärsyttävämpi oli kovasta ja kolisevasta ämpärimuovista tehty keskikonsolin mukiteline- ja tavaralokeroyhdistelmä. Aivan hirveän näköinen halpamuovin rypäläinen reuna sitä pianoblack-muovia vasten siinä saumakohdassa joka on paikassa johon silmä väistämättä sattuu jos sisustaa yhtään silmäilee.

          Kävin myös takapenkillä, oman ajoasentoni taakse mahtui pituussuunnassa hyvin, eikä pääkään osunut laskevaan kattoon, mutta koska takanA istuinkorkeus oli korkealla olevaan lattiaan nähden aivan nauratttavan matala ei takapenkillä voi yhtään pitempijalkainen aikuinen kauaa viihtyä. En muista missään muussa SUV-tyyppiseessä autossa istuneeni yhtä paljon polvet suussa ja reidet irti istuinosasta. En toki ole näitä takapenkkejä kattavasti vertaillut, mutta oma E92 on ainakin ihan lepotuolin tasoa takaa jos tähän "perheautoon" vertaa.

          Tämän pettymyksen jälkeen oli pakko käydä istahtamassa Lexus ES300h ja toteamassa että kyllä parempaakin osataan Japanissa tehdä.
          Last edited by Petri.Kekkonen; 15-01-2023, 12:09.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • kooma
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1020
            • Pikis

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Tämän pettymyksen jälkeen oli pakko käydä istahtamassa Lexus ES300h ja toteamassa että kyllä parempaakin osataan Japanissa tehdä.
            Lexus RZ taitaa olla ihan sama kori kuin tuo Toyota, ajattelin kuitenkin että jos kävisi katsomassa ensi viikolla kun se on Turussa. Paperilla tuo Lexus on ainakin ihan ok.
            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15257
              • Ajamisen Iloa

              Originally posted by ///Jone View Post
              On: panoraama, muistit, sähköpenkit, autopilot, keyless, sähkökontti, vegenahat
              Kaikella rakkaudella, se että näiden sähköautojen kanssa myydään "vege" nahkaa, joka on siis klassinen halvin mahdollinen ja vieläpä öljystä tehty vinyylipenkki. Ni tietää että on tullut oikeen kunnolla kusetetuksi. Vaatikaa nyt niihin niitä oikeita nahkapenkkejä enneku kaikki lehmät on viety tarpeettomina teuraalle ja niitä ei saa jatkossa edes rahalla. Tuommonen vegenahka ei ihmisen ihosta tuleviarasvoja kestä ja muutenkin täysin ala-arvoinen tuote verrattuna aitoon nahkaan. Aito nahka kestää vähintään viisinkertaisen määrän elämää kuin tekonahka eli öljymuovi, ja nuo on kuumia kesällä eivätkä hengitä materiaalina niinkuin aito luomu (luonnonmukainen) nahka.

              Mielummin sitten kangaspenkit kun tuommoset, mutta vaatikaa niitä nahkoja myyjiltä.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • SkyMan
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 518
                • Sirius

                Eikö noihin nyt aitoa nahkaakin saa, kun vaan lyö kättä taskuun. Itellä on ollut kangasta, puolinahkaa, keinonahkaa ja aitoa nahkaa autossa. Kaikissa omat juttunsa ja kaikkien kanssa pärjää. En oikein ymmärrä nyt tätä ulostuloa vaatimisesta.
                Coffee isn´t my cup of tea

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 3843
                  • Finnland

                  Originally posted by Remotion View Post
                  Kaikella rakkaudella, se että näiden sähköautojen kanssa myydään "vege" nahkaa, joka on siis klassinen halvin mahdollinen ja vieläpä öljystä tehty vinyylipenkki. Ni tietää että on tullut oikeen kunnolla kusetetuksi. Vaatikaa nyt niihin niitä oikeita nahkapenkkejä enneku kaikki lehmät on viety tarpeettomina teuraalle ja niitä ei saa jatkossa edes rahalla. Tuommonen vegenahka ei ihmisen ihosta tuleviarasvoja kestä ja muutenkin täysin ala-arvoinen tuote verrattuna aitoon nahkaan. Aito nahka kestää vähintään viisinkertaisen määrän elämää kuin tekonahka eli öljymuovi, ja nuo on kuumia kesällä eivätkä hengitä materiaalina niinkuin aito luomu (luonnonmukainen) nahka.

                  Mielummin sitten kangaspenkit kun tuommoset, mutta vaatikaa niitä nahkoja myyjiltä.
                  Tuota mieltä minäkin oon näistä uudemmista nahan korvikkeista. Mielummin kangaspenkki kuin niitä.

                  Originally posted by SkyMan View Post
                  Eikö noihin nyt aitoa nahkaakin saa, kun vaan lyö kättä taskuun. Itellä on ollut kangasta, puolinahkaa, keinonahkaa ja aitoa nahkaa autossa. Kaikissa omat juttunsa ja kaikkien kanssa pärjää. En oikein ymmärrä nyt tätä ulostuloa vaatimisesta.
                  Täähän ei varsinaisesti sähköjuttu oo, mutta uudempiin autoihin yleisesti liittyy. Omalta kohdaltani huomasin kaverin 2007 Mersussa tämän ilmiön ensi kerran kun oli ostaessa penkit rikki, vaikka ns. kohtuukilsat. Pieni myötis heräsi aikoinaan.
                  Last edited by Jarger; 15-01-2023, 20:00.
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  • isolohko
                    BTCF Member
                    • May 2004
                    • 902
                    • Kymenlaakso

                    Originally posted by isolohko View Post
                    Tulee haamujarrutuksia, tai haamuhidastuksia pääosin, muutama kerta per 1000km. Vuoden ja 30tkm aikana pari kovempaa jarrutusta. Ylivoimaisesti vxttumaisin ominaisuus, pelästyy itsekkin saatikka kyytiläinen. Tämä on saanut aikaan ajotavan, jossa kaasujalka lepää polkimella, jotta kerkiää määrätä lisää vauhtia kun sekoaminen tulee. En ajaisi Teslan perässä kovin lähellä, niinkuin ärsyttävän moni tekee, varsinkin pakut ja rekat - eikä ole ylämäkeen vauhdinottamisesta kyse.

                    Autopilotin steering beta ajaa mielestäni liian ”vasemmalla”,kait se aika keskellä menee oikeasti, normilevyisellä tiellä ok, mutta leveäkaistatiellä ei viitsi käyttää, tuskin Teslan ominaispiirre yksistään. Joskus se on tehnyt, ehkä kaksi kertaa, aika äkkinäisen ohjausliikkeen motarilla tai maantiellä, kun oikealle on erkaantunut kaista paksulla katkoviivalla. Jotta ratista tosiaan kannattaa pitää kahdella kädellä kiinni.

                    Kaistalta tahattoman poistumisen varoitusääni tulee joskus herkemmin kuin joskus, hyvähän se että tulee, on vaan liian kova ja jatkuu liian pitkään.

                    Automaattipyyhkijät on lähinnä vitsi, joskus pyyhkii tarpeettomasti ja joskus eritoten edelläajavan vesisumuun ei reagoi ollenkaan. Pyyhkimien hallinta näytöltä tyhmä ratkaisu, vaikka saa vasemman viiksen päästä painamalla pikapyyhinpesun.

                    Autossa on keulassa tutka, sitä mallia vielä, mutta softapäivitys poisti sen käytöstä. Adaptiivisen vakkarin etäisyysastus oli ennen 1-7, nyt 2-7, kun pelkillä kameroilla ajaa. Mitään ratkaisevaa muutosta autopilottiin ja turvaominaisuuksiin en kyllä ole havainnut tutkan poistamisesta.

                    Ja - huhhuihaa - onhan tässä jo, mutta autopilot ohittaa pyyhkimien off asetuksen ja laittaa kaukovaloautomaatin päälle.
                    Onneksi on kirjoiteltu Tesla Model 3:sen hyvistäkin puolista ja ne voi allekirjoittaa. Pitikin sellainen positiivinen lista kirjoitella, mutta on jo mielestäni riittävästi aiheesta jaettu tietoa.

                    Yksi päivittäiseen käyttöön, ainakin kehä III tyyppisillä teillä, liittyvä Teslan ominaisuus jäi mainitsematta, aktiivivakkari poimii ahkerasti vääriä, liian alhaisia nopeusrajoituksia, rampeilla, bussikaistojen erkanemisen kohdilla, risteävien eritasoteiden kohdalla. Tähän logiikkaa on enemmän siten, että toistuu samassa kohdassa samanlaisena, voice commandilla voi tehdä bugi raportin Teslalle kyllä.

                    Ja itseasiassa toinenkin on, aktiivivakkarin kaistavahti (eli autosteer beta, se vakiovaruste) määrää melkein aina maksiminopeuden korkeintaan nopeusrajoitus +3km/h. Tämähän ei aina hidasta vauhtia, vaan jos ei talvirajoitusta tunnista, kiihdyttää.

                    Kaikesta huolimatta: jos olisi nyt uuden EV:n hankinta edessä, Tesla Model 3 Performance yhdessä Polestar 2 Performace Packilla olisi short listalla. Edellämainittua harkitsen myös EV-ratapäiväautoksi käytettynä, kunhan alkaa matalalla 30-alkuisella hinnat. Alkuaikoina niissä oli Track pack lisävarustepakettina, note to self.

                    Rautajousisten Tesla Model 3 ja Y osalta kannattaa ehkä huomioida, että parempien, mukavuutta lisäävien jousitusten eli alustasarjojen markkinat ovat alkaneet, ts. ainakin tämän yhden Teslamaisuuden saa rahalla korjattua.

                    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11702
                      • Kouvola

                      Originally posted by isolohko View Post
                      Rautajousisten Tesla Model 3 ja Y osalta kannattaa ehkä huomioida, että parempien, mukavuutta lisäävien jousitusten eli alustasarjojen markkinat ovat alkaneet, ts. ainakin tämän yhden Teslamaisuuden saa rahalla korjattua.
                      Jep. Ollaan kuitenkin autofoorumilla eikä missään postimerkkikerhossa eli alustan päivittäminen pitäisi olla aika arkipäivää. Maailmalla porukka suosittelee siirtymään suoraan coilovereihin esim. KW V3. Useampi valmistaja tarjoaa myös ilma-alustoja. Toki en tiedä sitten miten takuu suhtautuu noihin alustasarjoihin.

                      Comment

                      • Samu81
                        Bimmer Rookie
                        • May 2009
                        • 146
                        • Espoo

                        Originally posted by Palehti View Post
                        Ei kitise, koska sillä on siihen varaa ja se on siihen tottunut

                        Siis Model 3:n Priimium stereot (nelikoissa vakiona olevat) on paremmat kuin i4:n H/K.
                        Lisäisin listaan mikä Tesu3:ssa on parempaa ja mitä i4 ei saa rahallakaan:
                        -Sujuva kosketusnäyttö. Oman(uudemmalla -22 prossulla) jälkeen i4 keskinäytön naputtelu tuntui ihan C64:lta. Tietenkin Bemussa on kiekko, josta sitä voi käyttää ja se on ihan superhomma ajaessa kun ei tarvitse sohia näytön pieniä kuvakkeita.
                        -sikasujuva yhdenpolkimen ajo. Bemussa täytyy keppiä vispata sivulle. Siihenkin varmasti tottuu ja mitää moittimistahan senkään ajossa ei ole.
                        -etäkäyttö ensiluokkainen. Bemukin varmasti (toivottavasti kopsaa kaikki hyvät puolet) parantaa sitä jo ennestään hyvää
                        -frunkki. Tämä on oikeasti kiva. Täytyy varmaan integroida joku kannellinen ämpäri tulevaan i4:ään kun tuohon on tottunut ja latauskamoja tykkään siellä säilyttää
                        -Track mode (Perffissä), jonka kanssa voi näyttää kaikki hullunmerkit. En ole ihan varma onko tämä plussa vai miinus…
                        -kojelautakamera neljällä kuvakulmalla
                        -pysäköntikamera, joka tallentaa auton ympärillä tapahtuvan härväämisen ja parkkipaikkatötöilyt
                        -huoltamattomuus. Autossa ei ole huolto-ohjelmaa. Tietenkin raitisilmasuodatin (20e) kannattaa vaihtaa vuosittain ja jarruja herkistellä ja jarrunesteitä vaihtaa aika-ajoin.

                        Bemun parempia juttuja en jaksa listata. Niitä riittää ja sen vuoksi sellainen on tilauksessa. Mutta aidosti tuollaisessa viimeisen päivityksen Model 3:ssa ei ole enää hirveän paljoa mitään luokattoman huonoa.
                        Paljon hyviä huomioita. Kuitenkin itselle mm. laatuvaikutelma, materiaalit, erilaisten järjestelmien "logiikka" ovat 10x tärkeämpiä ominaisuuksia arkiautossa kuin autopilotit, kaistavahdit, absoluuttiset 0-100 ja muut.

                        Käytin omaa rotteloa alkuvuodesta huollossa ja vaihtoautohallissa istuin peräperää Polestar 2 ja M3, pelkkä tuollainen "kylmät tyypit" -vertailu on aivan jäätävä. Kuka helvetti maksaa M3:n laadusta jotain +/-60ke ja vielä vakuuttelee, että siinäpä laadukas sähköauto?? Polestar vei ainakin tota kyseistä M3:sta ihan kaikessa mihin silmä osui ja kädellä yletti koskemaan, 6-0. Pelkkä kuskin oven sulkeminen, sen tuntuma ja ääni, ihan todella jonkun aiempi vertailu tietynlaisesta "korollamaisuudesta" sopii tähän. Jos miettii vain täyssähköautoja niin kyllä Teslat on niitä ameriikan korolloita/volkkareita aika monessa asiassa. Toki nämä asiat ei varmasti kiinnosta, jos on sopivasti 0-korkorahoituksella, 0-käsirahalla ja max jämärillä jokin Teslan malli pihassa ja sitä myöden sopivasti teslalasit silmillä.

                        Sitten jos autopilotit ja muut "teslamaisuudet" ovat se henkilöautomatkustamisen ykkösjuttu niin mikäs siinä. Meikälle autoilussa tärkeitä attribuutteja on ihan muut jutut.
                        i8 '14

                        Comment

                        • kooma
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 1020
                          • Pikis

                          Originally posted by Samu81 View Post
                          Sitten jos autopilotit ja muut "teslamaisuudet" ovat se henkilöautomatkustamisen ykkösjuttu niin mikäs siinä. Meikälle autoilussa tärkeitä attribuutteja on ihan muut jutut.
                          Nää on kinkkisiä juttuja kun ihan kaikkea ei saa samassa paketissa samaan hintaan. Teslamaisuudeksi voi myös laskea pienen kulutuksen (josta seuraa hyvä range) ja nopean latauksen niin onko se vähemmän tärkeää kuin laatuvaikutelma, jos hinta on sama? E-tron 50 varmasti ovet käy nätisti jne mutta vaikea olisi itselle perustella semmoista Model Y sijasta, koska range.
                          Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                          Comment

                          • ///Jone
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2009
                            • 1281
                            • HKI

                            Originally posted by Samu81 View Post
                            Paljon hyviä huomioita. Kuitenkin itselle mm. laatuvaikutelma, materiaalit, erilaisten järjestelmien "logiikka" ovat 10x tärkeämpiä ominaisuuksia arkiautossa kuin autopilotit, kaistavahdit, absoluuttiset 0-100 ja muut.

                            Käytin omaa rotteloa alkuvuodesta huollossa ja vaihtoautohallissa istuin peräperää Polestar 2 ja M3, pelkkä tuollainen "kylmät tyypit" -vertailu on aivan jäätävä. Kuka helvetti maksaa M3:n laadusta jotain +/-60ke ja vielä vakuuttelee, että siinäpä laadukas sähköauto?? Polestar vei ainakin tota kyseistä M3:sta ihan kaikessa mihin silmä osui ja kädellä yletti koskemaan, 6-0. Pelkkä kuskin oven sulkeminen, sen tuntuma ja ääni, ihan todella jonkun aiempi vertailu tietynlaisesta "korollamaisuudesta" sopii tähän. Jos miettii vain täyssähköautoja niin kyllä Teslat on niitä ameriikan korolloita/volkkareita aika monessa asiassa. Toki nämä asiat ei varmasti kiinnosta, jos on sopivasti 0-korkorahoituksella, 0-käsirahalla ja max jämärillä jokin Teslan malli pihassa ja sitä myöden sopivasti teslalasit silmillä.

                            Sitten jos autopilotit ja muut "teslamaisuudet" ovat se henkilöautomatkustamisen ykkösjuttu niin mikäs siinä. Meikälle autoilussa tärkeitä attribuutteja on ihan muut jutut.
                            Mikä vm. tuo M3 oli? MY19 ja MY20 hyvin eritasoa MY22 kanssa.

                            Itse juuri Polestarin ja Model 3 välillä tein valintaa, MY19 laadun osalta voin jokseen samaistua sanomaasi, mutten MY22.

                            Tesla rahoitusyhtiön silmissä auto siinä missä muukin, samat korot, en ymmärrä pointtiasi…mutta ei se varmaan ymmärrettäväksi ollut tarkoitettu, vaan huudoksi nyt vaan sano joidenkin ihmisten valintojen olevan mielestäsi vääriä.

                            Eikö täällä olisi mielekkäämpi pysyä keskustelussa omissa havainnoissa, eikä mennä tähän lapsenomaiseen ”ananas ei kuulu pitsaan” -tyyppiseen jankkaukseen (enkä viittaa sun viestiin, vaan yleisemmin).
                            Last edited by ///Jone; 16-01-2023, 14:53.
                            ______________________
                            Nykyinen:
                            Model 3

                            BMW:t vuodesta 2009:
                            i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6759
                              • PK-seutu

                              Originally posted by ///Jone View Post
                              Mikä vm. tuo M3 oli? MY19 ja MY20 hyvin eritasoa MY22 kanssa.

                              .......

                              Eikö täällä olisi mielekkäämpi pysyä keskustelussa omissa havainnoissa, eikä mennä tähän lapsenomaiseen ”ananas ei kuulu pitsaan” -tyyppiseen jankkaukseen (enkä viittaa sun viestiin, vaan yleisemmin).
                              Mielestäni tällä foorumilla olisi mielekkäintä pysytellä oikeissa nimissä. BMW:llä on M3 malli. Teslalla Model3. Kiitos.
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • GameOver
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3027
                                • Sjundeå

                                Originally posted by pyroz View Post
                                Mielestäni tällä foorumilla olisi mielekkäintä pysytellä oikeissa nimissä. BMW:llä on M3 malli. Teslalla Model3. Kiitos.
                                Samaan syssyyn voidaan odotella Citroënin reaktiota BMW XM -malliin.
                                -22 Lexus ES300h
                                -23 Nissan Leaf

                                ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎