Autosta ei tietoa, mutta 5 vuoden kokemus samanlaisesta viritetystä, hieno auto ajella , eikä kaksoiskytkinvaihteistossa ollut mitään ongelmia.
Ok, kiitos tiedosta. Kiva lootahan tuo on ajella.
kaipaisin muutenkin infoa mitä tuollaisesta on syytä tutkia erityisesti ostaessa?
Varsinkin N54 moottorin tyypillisistä vikapaikoista ja miten ne parhaiten saa todennettua.
Laittakaa vaikka privaan kiitos.
Ok, kiitos tiedosta. Kiva lootahan tuo on ajella.
kaipaisin muutenkin infoa mitä tuollaisesta on syytä tutkia erityisesti ostaessa?
Varsinkin N54 moottorin tyypillisistä vikapaikoista ja miten ne parhaiten saa todennettua.
Laittakaa vaikka privaan kiitos.
N54
-suutin ongelmia
-korkeapainepumppu ongelmia
-puola ongelmia
-ahdin ongelmia(hukkaportit ”kilisee”)
-vesipumppu
Öljypohjan tiiviste.
Ventiilikoppa ja sen tiiviste, että onko halki koppa/ tiiviste kovettunut.
EDC-iskarit.
+ kaikki yllä mitä, täällä on jo lueteltu.
Osta pois ja varaa rahaa ongelmakohtiin. Kiva auto ajaa ja hieno moottori kun kaikki on kunnossa ja toimii. Jos ei osaa/pysty tekemään mitään itse niin ei kannata vaivautua.
Öljypohjan tiiviste.
Ventiilikoppa ja sen tiiviste, että onko halki koppa/ tiiviste kovettunut.
EDC-iskarit.
+ kaikki yllä mitä, täällä on jo lueteltu.
Osta pois ja varaa rahaa ongelmakohtiin. Kiva auto ajaa ja hieno moottori kun kaikki on kunnossa ja toimii. Jos ei osaa/pysty tekemään mitään itse niin ei kannata vaivautua.
Kiitos kaikille vinkeistä. Työkalut pysyy hyvin käsissä ja takana n. 30vuotta autoharrastamista niin en pelkää vanhoja pommeja. Ajatus vaan kartoittaa kun N54 moottorina ei itselle vielä tuttu.
Miten esim tuo hukkaportin kilinä on havaittavissa? Kiliseekö tyhjäkäynnillä vai miten todennettavissa?
Omassa N54:ssa hukkikset helisi kuuluvimmin moottorijarrun aikana. Ja ei kyllä N54:ssa ole mielestäni mitään suurempaa jakopää ongelmaa bemareiden mittakaavassa. Laakeritkin taitaa kestää hyvin, ainakin vähemmän viritetyissä. Esim. omalla nyt työnnetty 260tkm.
ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment