Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua XLII

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    Tuli bongailtua netistä, että HJ Autotalot Oy on mennyt konkurssiin. Oli paljon M-sarjalaisia, AMG-mersuja, RS-Audeja yms. myynnissä ja oli tunnettu tuosta, että jos Nettiautosta katoit mitä tarjolla, niin HJ:lla autot oli järjestään 10-20k kalliimpia kuin vastaavat muilla liikkeillä. Teki kuitenkin ihan mukavaa liikevaihtoa ja tulosta paperilla ainakin.

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6708
      • PK-seutu

      Originally posted by Esko View Post
      Tuli bongailtua netistä, että HJ Autotalot Oy on mennyt konkurssiin. Oli paljon M-sarjalaisia, AMG-mersuja, RS-Audeja yms. myynnissä ja oli tunnettu tuosta, että jos Nettiautosta katoit mitä tarjolla, niin HJ:lla autot oli järjestään 10-20k kalliimpia kuin vastaavat muilla liikkeillä. Teki kuitenkin ihan mukavaa liikevaihtoa ja tulosta paperilla ainakin.
      Kappas! Vihdoinkin! Nimittäin olen jo pitkään kutsunut ko. putiikkia verottajan salaliittobluffiksi. Sen verran pahaa ne muutamat M-sarjalaiset 50% ylihinnalla vuosikausia Nettiautossa roikkuneena tekivät monen kansalaisen veropäätökseen
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5401
        • S:t Karins

        Originally posted by käkke View Post
        Mitä tälläisessä vajaa 100tkm ajetussa Japanin tuonti 335i:ssa kannattaisi ottaa huomioon. N54 tuo tietty omat murheensa. Suuttimet varmaan ainakin kannattaisi jossain kohtaa päivittää index12-suuttimiin. Turbot varmaan kestävät vielä toiset 100tkm. Onko hinta foorumilaisten mielestä linjassa?
        Tässä on se riski että kun on noin vähän menty niin mitään tyyppivikaa ei ole tarvinnut korjata. Eli kaikki on edessä, turbot, hpfp, suuttimet, vesipumppu ym osaa saavaihtaa huonolla tuurilla. Noihin kannattaa varautua tuolla rahaa.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Jarger
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 3713
          • Finnland

          Tämä taisi joskus täällä pistää silmään, olikohan viime vai edellisvuonna https://www.nettiauto.com/bmw/530/13633861

          Ja nyt uusiksi tuolla https://www.tori.fi/etela-savo/_BMW_....htm?ca=18&w=3

          Ei muuten ois osannut yhdistää, mutta väri.
          Negatiiviset kauppakokemukset:
          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

          Comment

          • Tomi T
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 3831
            • Nokia

            Originally posted by käkke View Post
            Mitä tälläisessä vajaa 100tkm ajetussa Japanin tuonti 335i:ssa kannattaisi ottaa huomioon. N54 tuo tietty omat murheensa. Suuttimet varmaan ainakin kannattaisi jossain kohtaa päivittää index12-suuttimiin. Turbot varmaan kestävät vielä toiset 100tkm. Onko hinta foorumilaisten mielestä linjassa?
            Se kannattaa ottaa huomioon, että nyt alkuunsa pitää olla joku 5-7ke heittää noihin perusremppoihin. Japanian 100tkm voi olla monesti vähän muuta kuin 100tkm täällä. Hyvässä ja pahassa.
            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
            BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

            ex. 53*BMW

            Comment

            • käkke
              Newbiemmer
              • May 2023
              • 21
              • Riihimäki

              Originally posted by Tomi T View Post

              Se kannattaa ottaa huomioon, että nyt alkuunsa pitää olla joku 5-7ke heittää noihin perusremppoihin. Japanian 100tkm voi olla monesti vähän muuta kuin 100tkm täällä. Hyvässä ja pahassa.
              Kiitos vastauksista. Nää on asiat otan huomioon ja viimeisillä rahoilla ei onneksi olla ostamassa, vaan ylläpitoon on budjetoitu rahaa. Tossa hyvänä puolena nään kuitenkin alhaisen kilometrimäärän, sekä korin ruosteettomuuden. Lisäksi uskon, että pidemmän päälle auto ulosmittaa arvoaan juuri näiden asioiden pohjalta.

              Comment

              • Silmaauki
                BTCF Member
                • Jan 2015
                • 1782
                • Turku

                Originally posted by käkke View Post
                Mitä tälläisessä vajaa 100tkm ajetussa Japanin tuonti 335i:ssa kannattaisi ottaa huomioon. N54 tuo tietty omat murheensa. Suuttimet varmaan ainakin kannattaisi jossain kohtaa päivittää index12-suuttimiin. Turbot varmaan kestävät vielä toiset 100tkm. Onko hinta foorumilaisten mielestä linjassa?
                Tää linkki on nettiauton etusivulle. Mitäköhän autoa tarkoitat?
                E93 335i Aarre, Montego blue
                E90 318i talvipulkka

                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 4974
                  • Paimio

                  Originally posted by Silmaauki View Post

                  Tää linkki on nettiauton etusivulle. Mitäköhän autoa tarkoitat?
                  Nämä linkit tässä uudessa ei oikein toimi mutta pitää paina siitä "Just a Moment" kohdasta niin menee minne on tarkoitettu!
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • Silmaauki
                    BTCF Member
                    • Jan 2015
                    • 1782
                    • Turku

                    Kappas, niinhän se näyttää toimivan.
                    E93 335i Aarre, Montego blue
                    E90 318i talvipulkka

                    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6169
                      • Helsinki

                      oishan tää makee
                      BMW 325
                      BMW Motorsport M88 kone, Hartge osia *HUU-325*

                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • käkke
                        Newbiemmer
                        • May 2023
                        • 21
                        • Riihimäki

                        Tulipahan käytyä ostamassa se 335i pois. Toivottavasti ei pääse N54 heti yllättämään . Ensi fiilikset on kyllä mahtavat ja auto toimii hienosti

                        Comment

                        • anttti
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 655
                          • Hellzzzinki by nite

                          Originally posted by MikeDry View Post
                          oishan tää makee
                          BMW 325
                          BMW Motorsport M88 kone, Hartge osia *HUU-325*

                          https://www.nettiauto.com/bmw/325/14145301
                          Tuo on ihan legendaarinen auto. Minulla oli tuo vuonna 2007, maksoin siitä silloin muistaakseni 8000 euroa. Joitain vuosia sitten katsoin, että ei oltu +10 vuoteen katsastettu oman omistuksen jälkeen. Hienoa nähdä, että auto on ainakin kuvien perusteella iskussa!
                          Kone ei kyllä ainakaan alunperin ollut M88, vaan 3.0 lohko + M88 kansi ja läppärungot. Männät ja kanget säilyivät mysteerinä...muistaakseni siitä penkattiin ~280hv.
                          vehkeet levällään...

                          Comment

                          • Flamen
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2011
                            • 582
                            • Kuopio

                            Taisin myöhästyä, melko halvalla meni
                            Ruosteeton Karmann

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11680
                              • Kouvola

                              Originally posted by anttti View Post

                              Tuo on ihan legendaarinen auto. Minulla oli tuo vuonna 2007, maksoin siitä silloin muistaakseni 8000 euroa. Joitain vuosia sitten katsoin, että ei oltu +10 vuoteen katsastettu oman omistuksen jälkeen. Hienoa nähdä, että auto on ainakin kuvien perusteella iskussa!
                              Kone ei kyllä ainakaan alunperin ollut M88, vaan 3.0 lohko + M88 kansi ja läppärungot. Männät ja kanget säilyivät mysteerinä...muistaakseni siitä penkattiin ~280hv.
                              Vähän huvittavaa ettei omistajatkaan tunnu tietävän mikä moottoritilavuus autossa on. Auto on ilmeisesti aikoinaan saatu muutoskatsastettua Suomeen tuolla ulkomaisella dokumentilla missä kerrotaan moottoritilavuudeksi tuo 3litraa. Totuus on sitten mikä? Vielä suurempi ihmetys on, että miten tuo on saatu museorekisteröityä. Museorekisterin edellytys on, että autossa on auton alkuperäinen tai samanlainen moottori mikä siinä on tehtaalta lähtiessä. Museodokumentteihin on heitetty jotain Hartge-legendaa jne. mikä mennyt läpi. Nykyäänhän tuon M88 tai S38B36 koneen saisi ihan laillisestikin laittaa tuonne E30 konepellin alle muutoskatsastettuna. Mutta joo eipä noi takavuosien tekniikan- ja korinvaihtojen todelliset muutosprosentit taida kestää tarkempaa tonkimista.

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6169
                                • Helsinki

                                Originally posted by Esko View Post
                                Nykyäänhän tuon M88 tai S38B36 koneen saisi ihan laillisestikin laittaa tuonne E30 konepellin alle muutoskatsastettuna.
                                Olis kyllä upee moottori e30:Seen, mutta taitaa S54 parempi idea

                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎