Originally posted by Danukos
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		Nettiautosta bongailtua XLII
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Tuota 60/40-jakoa "normaalissa" ajotilanteessa on kai markkinoinnissa käytetty kun siihen löytyy paljon viittauksia. Toisaalta esim. tässä videossa sellaista ei nähdäkseni ole: https://www.youtube.com/watch?v=S09coyxB500Originally posted by Danukos View PostMites se voima jakautuu bmw nelikoissa vakiona? Mielenkiinnosta kysyn, onko 60% taakse ja 40% eteen? Voiko sitä säätää ja tuleeko xdeletellä sitten suoraan 100% ilman häviöitä taka-akselille?
Ei kai xDeletellä mitään häviöitä voi tullla jos se kytkin on vaan pysyvästi auki, mutta tuleehan etuvetareista, etuperästä ja etukardaanista lisää pyörivää massaa ja häviöitä etupyörien osalta jos takavetoon vertaa.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Siksi kun niillä ajetaan peilisuoraa rataa. B-ryhmä sen aikoinaan jo osoitti miksi neliveto on ylivetoOriginally posted by |foder| View Post
Ehkä en manuaalia haluaisi mutta nelikko on nykyään no go. Kivasti vetää talvella jne mutta ei se kesällä auta tai hyödytä mitään. Jossain vaiheessa elinkaarta tulee vaan lisää kalliita osia vaihdettavaksi. Yleensä ne vaihdot osuu omalle kohdalle.
E: Michan videoita kattellessa mikä tahansa tötterö menee niin julmetusti nyrreä ympäri, ei siihen nelivetoa tarvita.
Mun ainainen kommentti; jos neliveto olisi yliveto niin miksi formulat ovat takavetoja.
							
						
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Joo muotoilin kysymyksen vähän tyhmästi mutta ei tarvii heti alkaa vittuilemaan.Originally posted by aae30 View Postmielenkiinnosta kysyn, että poistaako xdelete etuvetarit?
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
https://forum.btcf.fi/forum/yleinen-...tautuu-f-sarjaOriginally posted by Jarger View PostMikä siinä xDrivessä rikkoontuu? Isälläni on ainakin 430t rullattu ensimäinen painos E83:ssa, hyvin pelaa. Eihän se ole kuin jakolaatikko jossa on pakka, lopen.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Joo mut niinhän se on isojen (korkeus, koska sitä mainostetaan, itse en vanteen korkeutta ihaile, vaan leveyttä) vanteidenkin suhteen, ei ne kyllä mitään kyytiä paranna.Originally posted by |foder| View PostPaikaltaan lähtee varmasti mutta kun vauhtiin päästään, ei nelivedosta ole kuin haittaa.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kaipa sekin lähinnä huoltamattomuuttaan rikkoutuu jos ei öljyjä vaihdeta tarpeeksi tiheään ja vetareiden suojakumeja tarkistella tarpeeksi usein. Toki myös tehonlisäyksillä lienee vaikutusta noiden kestoon.Originally posted by Jarger View PostMikä siinä xDrivessä rikkoontuu? Isälläni on ainakin 430t rullattu ensimäinen painos E83:ssa, hyvin pelaa. Eihän se ole kuin jakolaatikko jossa on pakka, lopen.
Käytetyn X-driven ostajalla kun ei välttämättä vaan ole tietoa onko huoltoja tehty jos niistä ei erillisiä mainintoja ole, siksi riskit lisääntyvät.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Joo tätä mää hainkin. Mutta eihän se ole muuta kuin öljyjä vaihtelee useasti, ja jos leviää, niin toinen kiinni tai vaurioituneiden osien vaihto. Jokaisessa autossa on vaikkapa moottori, joka voi levetä jos vikoja pelkää, ja se on paljon monimutkaisempi värkki korjataOriginally posted by Petri.Kekkonen View Post
							
						
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Näissä voi aina kysyä itseltään, miksi joku hakee/tuottaa auton etelä-euroopasta asti, kun varmasti lähempää vähintään Saksasta (jos ei Ruotsista) löytyisi?Originally posted by Coupe* View PostOliko tästä kellään tietoa? Varustelistassa mainittu Italia, onko heti jyrkkä ei autolle?
No koska hinta on siellä halpa sekä monesti pienet kilsat mittarissa ja huoltokirjakin saattaa olla kateissa tai tehty kokonaan uusiksi. Koska italiantuonteja Suomessa on ja niitä myydään niin kaikkia nämä eivät haittaa
							
						-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava Win11 **180e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **180e**
-
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Jos autossa on huoltokirja kunnossa, huollot tehty ajallaan, kilometrit vähäiset, eikä varteenotettavaa epäilystä etteikö nämä pitäisi paikkaansa, auto on omaan makuun hyvin varusteltu ja hyvässä kunnossa, niin mitä väliä sillä on onko se tullut Italiasta, Saksasta, USA:sta tai ihan Suomesta?. Mun mielestä autokaupassa pitää aina olla varuillaan ja koittaa selvittää sen auton kunto, mutta se missä maassa auto on seilannut ei mitään faktaa tästä aiheesta anna.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Halpaan hintaan on aina joku syy ja jobbarit hakevat sieltä mistä saavat parhaan katteen. Harva jobbari huvikseen ajaa läpi Euroopan jos kyse on työstä (paljonko laskee omalle ajalle per tunti) eikä lomareissusta.Originally posted by Silmaauki View PostJos autossa on huoltokirja kunnossa, huollot tehty ajallaan, kilometrit vähäiset, eikä varteenotettavaa epäilystä etteikö nämä pitäisi paikkaansa, auto on omaan makuun hyvin varusteltu ja hyvässä kunnossa, niin mitä väliä sillä on onko se tullut Italiasta, Saksasta, USA:sta tai ihan Suomesta?.-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava Win11 **180e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **180e**
-
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Täysin hypoteettinen esimerkki: Italiassa M3 maksaa 17te ja Saksassa 24te. 7000e hintaero on jobbarille houkutteleva mutta sitä voi sitten miettiä miksi se M3 maksaa vain 17te. Ei ne Italiassa hyväntekeväisyyttä harrastaOriginally posted by Zeta View Post
Halpaan hintaan on aina joku syy ja jobbarit hakevat sieltä mistä saavat parhaan katteen. Harva jobbari huvikseen ajaa läpi Euroopan jos kyse on työstä (paljonko laskee omalle ajalle per tunti) eikä lomareissusta.
-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava Win11 **180e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **180e**
-
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Italiassahan vähän enemmän on tuota hälläväliä autoilukulttuuria. Siellä auto (hienokin) on monesti vain tarvekalu ja millään tavoin siihen ei panosteta. Eli huollot vedetään tappiin ja peltejä kolhitaan eikä välitetä pahemmin.
Näin ainakin italian tuttavat ovat sanoneet. Yhtään ylimääräistä penniä ei autoiluun kuluteta. Eli jos silmäterää hakee niin kannattaa kyllä katseet suosiolla suunnata muualle. Jos käyttökotteroa millä ei mitään arvoa itsellekään ole niin sitten väliäkös hällä mistä se on.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ette tainneet lukea minun viestiäni ajatuksella.
Ihan varmaan halpaan hintaan on joku syy. Mutta ei kai se syy voi olla Italia, Suomi, Saksa tai USA?Originally posted by Zeta View Post
Halpaan hintaan on aina joku syy ja jobbarit hakevat sieltä mistä saavat parhaan katteen. Harva jobbari huvikseen ajaa läpi Euroopan jos kyse on työstä (paljonko laskee omalle ajalle per tunti) eikä lomareissusta.
Jobbareita on Suomikin pullolllaan. Siis niitä, jotka Suomi-autoja myyvät. Onko kaikki autot jobbareiden myynnissä?
Vai kannattaisko vaan katsoa auton kunto.
							
						Last edited by Silmaauki; 15-03-2024, 23:06.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
 
Comment