Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua XLII

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6708
    • PK-seutu

    Asiasta saa olla mitä tahansa mieltä. Fakta on, että markkinoilla niitä arvostetaan alemmas. Siitä saa kaikin mokomin olla eri mieltä, mutta se eri mieltä oleminen ei markkinoita muuta yhtään mihinkään. Eli Italiasta tuotu on ja pysyy alempiarvoisena ja sitä ei se sinun tutkima huippukunto mihinkään muuta.

    Se ei tietysti sitä estä että sellaisen hankkii ja sillä ajelee tyytyväisenä. Jos ei itseään halua paljoa kusettaa niin kannattaa tuo ylempi teksti sisäistää ja hyväksyä, että myytäessä eteenpäin hinta on alempi kuin muissa. Sen jos ymmärtää niin siitä vaan eikä mielikään pahoitu
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • Silmaauki
      BTCF Member
      • Jan 2015
      • 1782
      • Turku

      Originally posted by pyroz View Post
      Asiasta saa olla mitä tahansa mieltä. Fakta on, että markkinoilla niitä arvostetaan alemmas. Siitä saa kaikin mokomin olla eri mieltä, mutta se eri mieltä oleminen ei markkinoita muuta yhtään mihinkään. Eli Italiasta tuotu on ja pysyy alempiarvoisena ja sitä ei se sinun tutkima huippukunto mihinkään muuta.

      Se ei tietysti sitä estä että sellaisen hankkii ja sillä ajelee tyytyväisenä. Jos ei itseään halua paljoa kusettaa niin kannattaa tuo ylempi teksti sisäistää ja hyväksyä, että myytäessä eteenpäin hinta on alempi kuin muissa. Sen jos ymmärtää niin siitä vaan eikä mielikään pahoitu
      Niinpä. Ei siis kannata pahoittaa mieltään siitä, että joku arvostaa auton kuntoa eikä sitä lähtömaata.

      Tämä keskustelu lähti siitä että kysyttiin yksittäisen auton osalta tilannetta. Jos auto on hyvä, niin fakta on että ei sen auton kunto ostajan kannalta laske siitä että se on tullut Suomesta, Virosta, Venäjältä tai Italiasta. Eri mieltä saa olla, mutta fakta juuri sen auton kunnon osalta ei muutu miksikään.

      Minulla on itselläni USAsta tuotu auto ja täällä on niitä, jotka näkemättä ovat sen haukkuneet paskaksi. Siinä on faktat kaukana. Saa olla eri mieltä.
      E93 335i Aarre, Montego blue
      E90 318i talvipulkka

      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7041
        • Forssa

        Tuohon nelikko keskusteluun muutama sana.

        Etuvetarin ja etukardaanin nivelet todella heppoisia, oikeasti pieniä ja materiaalivahvuudet olemattomat. Tämän seurauksena ylimääräisiä vaihtokohteita. Etenkin jos kyseessä edes pikkasen viritetty. Kovin moni ei näitä kohteita huolla/tarkista säännöllisesti. Monta eri variaatiot ja asettelua mutta pahimmillaan etukardaanin ristikot kuluu niin paljon että hyppää öljypohjasta läpi. Näitäkin tapauksia on jonkin verran, kuten sigun kikkareessa korjattu ö-pohja ja purkuautosta etukardaani. Nettiä selatessa löytyy vastaavia tapauksia jonkin verran, eikä rajoitu tiettyyn malliin tai käyttövoimaan.
        Ennakoivilla huolloilla suuri merkitys mutta kuinkas moni tarkistaa edes kerran vuodessa etuvoimalinjan kunnon? Aivan, vasta sitten kun on jotain rikki.

        Tietty jokaisen oma päätös mutta minä en näe nelikossa niin paljon hyvää että pitäisin sitä isona plussana.

        Lopetan osaltani tämän keskustelun tähän ettei sotketa alunperäistä bongailuideaa täysin.
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5401
          • S:t Karins

          Originally posted by pyroz View Post
          Asiasta saa olla mitä tahansa mieltä. Fakta on, että markkinoilla niitä arvostetaan alemmas. Siitä saa kaikin mokomin olla eri mieltä, mutta se eri mieltä oleminen ei markkinoita muuta yhtään mihinkään. Eli Italiasta tuotu on ja pysyy alempiarvoisena ja sitä ei se sinun tutkima huippukunto mihinkään muuta.

          Se ei tietysti sitä estä että sellaisen hankkii ja sillä ajelee tyytyväisenä. Jos ei itseään halua paljoa kusettaa niin kannattaa tuo ylempi teksti sisäistää ja hyväksyä, että myytäessä eteenpäin hinta on alempi kuin muissa. Sen jos ymmärtää niin siitä vaan eikä mielikään pahoitu
          Itselle tuo Italia historia on aina no go. Olipa auto sitten halpa, kallis tai ilmainen. Kuten kuvaat kulttuuri tuolla on niin eri että passaan kaikki Italiassa käytössä olleet liikkumisvälineet.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3505
            • Raisio

            Ainahan se Pohjois-Saksan suolavelleissä autobaanoilla kaahattu peli ylipitkillä huoltoväleillä voittaa hyvin pidetyn Italia-auton, vai onko noita oikeasti edes olemassa. Sitä on hyvä miettiä.
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6708
              • PK-seutu

              Originally posted by Silmaauki View Post

              Niinpä. Ei siis kannata pahoittaa mieltään siitä, että joku arvostaa auton kuntoa eikä sitä lähtömaata.

              Tämä keskustelu lähti siitä että kysyttiin yksittäisen auton osalta tilannetta. Jos auto on hyvä, niin fakta on että ei sen auton kunto ostajan kannalta laske siitä että se on tullut Suomesta, Virosta, Venäjältä tai Italiasta. Eri mieltä saa olla, mutta fakta juuri sen auton kunnon osalta ei muutu miksikään.

              Minulla on itselläni USAsta tuotu auto ja täällä on niitä, jotka näkemättä ovat sen haukkuneet paskaksi. Siinä on faktat kaukana. Saa olla eri mieltä.
              Missasit totaalisesti pointin. Auton kunto voi tosiaan olla vaikka miten priimaa, mutta MARKKINAT määrittää sen arvon. Ja se nyt vaan on fakta, että tietyistä maista tulleet ovat vähempi arvoisia MARKKINOILLA. Omassa tallissa jos pitää niin siitä ei tartte muilta kysellä tai täällä edes ihmetellä.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6708
                • PK-seutu

                Originally posted by Tommix View Post
                Itselle tuo Italia historia on aina no go. Olipa auto sitten halpa, kallis tai ilmainen. Kuten kuvaat kulttuuri tuolla on niin eri että passaan kaikki Italiassa käytössä olleet liikkumisvälineet.
                Pitkälti sama itsellä. Mutta tämä pätee ihan jo Ruotsiinkin, josta on Suomeen tuotu suu vaahdossa autoja jo vuosia massoittain Kamuxien, Sakojen yms. toimesta ja yksityistuonnit päälle. Vähän kun yleistetään, niin Ruotsiautoissa on usein huollot aivan miten sattuu. Merkinnät kirjassa myöhässä ja huolloista oli tehty vain osa. Sitten täällä liike levittelee käsiään että ei tietä ei tietä.

                Ruotsalaiset eivät arvosta peltilehmiä lainkaan. Ne on käyttövessoja ja niin kauan kun liikkuu niin hyvä. Siinä missä saksalaisen perheen yhteistä sunnuntain laatuaikaa on mennä pesemään ja imuroimaan perheen auto.

                Yo. sisältää kärjistyksiä
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • protoni
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2008
                  • 1361
                  • Tampere

                  Miten se markkina-arvo sitten todellisuudessa määräytyy? Varmasti niitä keskimäärin arvostetaan vähemmän. Jos kuitenkin esim 95% ostajista on sitä mieltä että tuontimaalla on merkitystä, mutta 5% se on se ja sama, niin tuo 5% joukko maksaa kuitenkin sen saman rahan oli se sitten Italiasta tai Suomesta. Itse otan mieluummin samaan hintaan vaikka italialaisen kuin huonompikuntoisen suomalaisen. Ja ihan samoja hintoja olen myös myydessä saanut tuontimaasta riippumatta. On ollut ainakin Virosta, Italiasta, Ruotsista, Saksasta, Espanjasta, Belgiasta, Hollannista ja Ranskasta. Yleensä noissa tuontipeleissä esim alustarempat sujuu kuin tanssi, siinä missä kotimaisessa autossa sinne auton alle ei tarvi ottaa mukaan muita työkaluja kuin rälläkän.

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 3713
                    • Finnland

                    Juu ja Italialaisessa saat samoille kilsoille vaihtaa ne toiseen kertaan, niin sujuu kuin tanssi kun on kaikki kerran jo vaihdettu samalla kuin mittarikin
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • protoni
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2008
                      • 1361
                      • Tampere

                      Käytettyä autoa ostaessa kannattaa aina henkisesti varautua ruuvaukseen ja piilovikoihin. Vaihtoehtoisesti voi valehdella itselleen ettei Suomessa mittareita ruuvata. Tai hakea pakkauuden auton, niin voi olla varma metreistä.

                      Comment

                      • Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 3713
                        • Finnland

                        Yhtään ns. Suomi-Bemaria ei ole tullut ruuvattuna vastaan itselle. Museoautot rajataan nyt pois joihin se mittaristo on voitu vaihtaa iän takia. Otanta toki alle 10 yksilöä ja nuo yksilöt koetettu valikoida
                        valtaosin silleen että pahimmat pommit pois. Mutta oma E36 kyllä oli melkoinen sätös aikoinaan, netin halvin ja Suomi-liisari vuonna 2005. Lähdinkin ostaan sillä mielin, että "no toivottavasti kestää kotiin asti"
                        Kyllä se on käsittämätöntä miten 300tkm ja 14 vuotta saa auton paskaan kuntoon kun kiertää omistajalta toiselle. Mm. pelkkä öljynvaihto voi olla yllätys, 1.8 moottori, öljy mustaa kuin dieselissä ja öljyproppu kiinnitetty jollain tökötillä. No, vaihdoin yläkautta. Liki 20 vuotta sitten sentään jossain osasi säästää, enää ei
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7395
                          • Oulu



                          F30 jossa varusteena moottori, ehkä jotain muutakin. Takapuskurin sävy ei ihan onnistunut.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 4974
                            • Paimio

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            https://beta.nettiauto.com/bmw/335/14193188

                            F30 jossa varusteena moottori, ehkä jotain muutakin. Takapuskurin sävy ei ihan onnistunut.
                            Joo siinä on kaikki rahat laitettu moottoriin ja mihinkään muuhun ei ole sitten sitä jäänytkään!
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • bmw323it
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1821
                              • N/A

                              Originally posted by TheRipper View Post

                              Joo siinä on kaikki rahat laitettu moottoriin ja mihinkään muuhun ei ole sitten sitä jäänytkään!
                              Minusta tämä kertoo vain siitä, että prioriteetit on kunnossa Jossain se lompakon pohja tulee jokaisella vastaan, ja joskus se tulee siinä, että uutta 3-sarjalaista valitessa pitää valita ottaako 320i:n kaikilla mausteilla vai 335i:n karvalakkina. Vähän tuon tyylisesti kävi itsellekin, kun tuota e90:iä olin aikanaan ostamassa: rahat riitti vain oleelliseen, mutta en ole katunut.
                              Last edited by bmw323it; 22-03-2024, 12:44.
                              Nyt:
                              BMW 530e (g30)
                              BMW 335i (e90)
                              BMW 323iC (e36)
                              BMW 850i (e31)
                              Golf GTE
                              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7395
                                • Oulu



                                E90 LCI harvemmin näkyny valkoisena. Eikä edes lättäpenkkejä!
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎