Eli et siis pysty vastaamaan esittämääni kysymykseen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Miten kannattaa tuoda auto Euroopasta
Collapse
X
-
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
-
-
En ole autoverotuksen asiantuntija, mutta voi kait auton tuoda Saksasta vaikka trailerilla kotipihalle siitä sen enempää kenellekään ilmoitelematta ja jos tarvii ajaa, niin hakee siirtotarrat autoon konttorilta päiväksi tai kahdeksi. Siirtotarrat sisältää vakuutuksen.
Näinhän tehdään esim. ralliautoihin, joista ei ole maksettu veroja ja niitä ei ole rekisteröity. Kilpailuun käydään hakemassa tarrat laseihin ja se riittää.
Comment
-
-
Niin, siirtokilvethän saa aina 7 vrk kerrallaan, hinta on sama oliko se päiväksi vai viikoksi eli kannattaa aina ottaa maksimiaika. Reitti pitää paikkakunnan tarkkuudella ilmoittaa etukäteen ja peräkkäin ei saa samaa matkaa kahteen kertaan ajaa.
Kiinnostaisi kuitenkin itseänikin ajeleeko nullzwei autoillaan näin vai onko kyseessä joku muu kikka jota tavan tallaaja ei nyt ole tajunnut.
Vastauksien kiertelevästä tyylistä päätellen homma ei taida kuitenkaan ihan niin mennä kuin ekassa viestissä antoi olettaa...M6 E63
Comment
-
-
Originally posted by U. Turhapuro View PostNäinhän tehdään esim. ralliautoihin, joista ei ole maksettu veroja ja niitä ei ole rekisteröity. Kilpailuun käydään hakemassa tarrat laseihin ja se riittää.
Ja muistanko väärin että tullista saa siirtoluvan verottomalle autolle, mutta konttorilta ei ainakaan periaatteessa saa.Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Comment
-
-
Originally posted by wuoma View PostNiin, siirtokilvethän saa aina 7 vrk kerrallaan, hinta on sama oliko se päiväksi vai viikoksi eli kannattaa aina ottaa maksimiaika. Reitti pitää paikkakunnan tarkkuudella ilmoittaa etukäteen ja peräkkäin ei saa samaa matkaa kahteen kertaan ajaa.
Kiinnostaisi kuitenkin itseänikin ajeleeko nullzwei autoillaan näin vai onko kyseessä joku muu kikka jota tavan tallaaja ei nyt ole tajunnut.
Vastauksien kiertelevästä tyylistä päätellen homma ei taida kuitenkaan ihan niin mennä kuin ekassa viestissä antoi olettaa...
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostValtioneuvoston asetuksella säädetään ulkomailla tai Ahvenanmaan maakunnassa rekisteröidyn tai käyttöön otetun ajoneuvon väliaikaisesta tai tilapäisestä käytöstä Suomessa sekä oikeudesta käyttää satunnaisesti tai tilapäisesti liikenteessä ja muualla muutakin ajoneuvoa, jota ei ole ensirekisteröity tai ilmoitettu liikennekäyttöön.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostValtioneuvoston asetuksella säädetään ulkomailla tai Ahvenanmaan maakunnassa rekisteröidyn tai käyttöön otetun ajoneuvon väliaikaisesta tai tilapäisestä käytöstä Suomessa sekä oikeudesta käyttää satunnaisesti tai tilapäisesti liikenteessä ja muualla muutakin ajoneuvoa, jota ei ole ensirekisteröity tai ilmoitettu liikennekäyttöön.
Kerro ihmeessä, kuinka Suomessa kirjoilla olevan on laillista ajaa autoverovelvollisuuden alaisella henkilöautolla, josta ei ole jätetty autoveroilmoitusta, maksettu Suomen autoveroa tai edes täytetty ja hyväksytetty Tullin ilmoitusta ajoneuvon käyttöönotosta (= vastaava lomake, kuin aikoinaan oli ns. 3kk ajolupalappu) ?All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Oisiko antaa vinkkiä millä laivareitillä olisi näppärintä järkätä auto manchesterin korkeudelta Tanskaan tai Norjaan?
Katsoin niin Harwich - Esbjerg maksaa 517€ auton kanssa.
Ja siinäkin pitäisi ajaa käytännössä Lontoon nurkille.
Olisikohan Newcastlesta Amsterdamiin helpompaa ja siitä ajamalla rostockiiin ja lautalla Helsinkiin..
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostOisiko antaa vinkkiä millä laivareitillä olisi näppärintä järkätä auto manchesterin korkeudelta Tanskaan tai Norjaan?
Katsoin niin Harwich - Esbjerg maksaa 517€ auton kanssa.
Ja siinäkin pitäisi ajaa käytännössä Lontoon nurkille.
Olisikohan Newcastlesta Amsterdamiin helpompaa ja siitä ajamalla rostockiiin ja lautalla Helsinkiin..
Matkaa tulee n. 1700km Helsinkiin, riippuu tietty auton kulutuksesta ja halusta maakuntamatkailla kannattaako ajella
Itse ajelin tuon matkan loppuosan (Tanska-Ruotsi-Turku-Stadi) suurin piirtein tuota reittiä ja oli ihan mukava matka. Tanskan ja Ruotsin väliset sillat ovat ihan kiva nähtävyys ja kokemus.M6 E63
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostNo ei hirveänä kiinnostaisi ajaa Englannin halki, ajattelin jos tuolta pohjoisesta pääsisi laivalla.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostMiksi et ajaisi sumujen saarella ylöspäin Skotlantiin. Juu matkaa kertyy ihan kiitettävästi, mutta Aberdeenista lähtee lauttoja Norjaan. Tuota kautta on tullut yksi auto Skotlannista Suomeen. On maisematkin vähän erilaiset, kuin Tanskan ja Ruotsin sillat. Tietty yksi tapa on pökätä auto rahtilaivaan (Suomalaiseen) Lontoon kupeessa ja lentää ite takas Suomeen. Muutaman päivän jälkeen auto onkin sitten noudettavissa Hangosta, tai Kotkasta, kuinka itse vaan haluaa.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostLiike myös tarjosi hoitavansa rahtipuolen mutta kyllä se auto pitäisi ensin käydä katsomassa. Kattoo nyt, kesäloma on alkamassa niin tiedä vaikka kävis reissulla.
Comment
-
-
Veikkaus että Nullzwei ajaa "vuokra-autolla" ilman veroja. Eikös ole nääs ihan laillista vuokrata esim. virolaiselta "autonvuokra firmalta" itselleen auto vaikka 6kk ajaksi ja ajella sillä suomessa. Noinhan voi hoitaa kesäauton verotta 6kk ajaksi :=) Siis firma pystyyn viroon jolta vuokraa itselleen vaikka 645 Cabrion itselleen kesäksi
Comment
-
-
Ostin Sheernesistä Kentistä 10v etsimäni enkku-unelman.
- Lento tyttären kanssa Lontooseen, myyjä haki kentältä.
- Ajo Canterburyyn - ihana ravintolailta vanhassa kanaalikeskustassa ja matkalla "pari vasenliikenteen kolaria liki - mistä ne tuli?"
- Lautta Calaisiin Ranskaan ja yö Dungerquessa autossa "iskä viimenen yö ilman hotellia" (oli muuten komea vaikka kylmä aamu).
- Aamu kirkkotorilla Ranskan pikku linnoituskaupungissa sakseja vastaa, ahmittiin konditoriasta kassillinen erilaisia suklaaleivareita torikahvilaan kantaen kahville.
- Ranskan pikku linnoituskaupunkeja, jokilaasojen maailmansodan taistelupaikkojen kautta Aacheniin.
- Veto Saksan läpi 170 - 200km/t (jälkikäteen tajusin että ne pienet punareunaiset ympyräkilvet numeroin oli nopeusrajoituksia). Rättikatto repes motarilla 197km/t, kommetti 20 min ennen samalla nopeudella "tässäks tää ny on"? (olihan se alkuun jännää niin alhaalla, tosin tätä autoa ny sitte vingutaan).
- Yö Elmshornissa ja auto hajos - no olin varautunut yleisbensapumpulla ja letkuilla - korvaus ja ajo Lybekkiin (oli sattumalta halvempi tarjous kuin ajo Ruotsin läpi). Iltayöllä tosi tunnelmallista V8:lla 500 - 700r jyräytellen kivikaupungin kapeita pikkukatuja kaiutellen hissukseen...
- Proviantit eli n. 1200€ voittoarvon lasti kaikkialle tyhjään tilaan: "isä meinasit siis et mä oon Ruotsin läpi jalat yläällä 900km?"
- Tosi hidas mutta tosi laadukas lautta Vuosaareen ja ajo kotiin, to - su pidennetty viikonloppureissu!
"Mulla on V8 - jee!"
PS. Otin englantilaisille kilville suoraan vakuutuksen suomalaisesta yhtiöstä (tosin pitkän väännön jälkeen) ja ajoin niillä myös Suomessa rekisteröintiin asti!Last edited by tsbmw; 21-06-2011, 21:08.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Comment