Noita ei ihan heti tuossa kunnossa vastaan tule, jos joku kiinnostuu niin vielä ehtii...
Halvin paketti / pienin ajankäyttö olisi ollut auto trailerilla Rostockiin, josta edestakainen haku paatilla.
Kiitokset vinkeistä, täytyypi valmistautua kevät-autokuumetta varten
no tämä nyt oli selvä homma, mutta tulipa muille ainakin hyvää tietoa... ja tuollaista pommia en uskaltais karlsruhesta asti lähteä ajamaan suomeen
Vielä kysyttävää kun ajatuksena on tulla Rostockin kautta lautalla:
- Saako systeemin sellaiseksi yksityisen kanssa, että myyjä hommaa etumaksua vastaan autoon valmiiksi keltaiset siirtokilvet ja ajaa auton lentokentälle, jossa maksan loput kauppasummasta. Vai onko niin että uuden omistajan on henk.koht. pakko hommata ne siirtokilvet? Voinko FAX:lla lähettää valtakirjan (Suomessa kelpaa FAX) ja henkkarikuvan (tai paremmalla resolla emaililla)?
- Jos auto ei ole rekisterissä enää Saksassa niin miten silloin menetellään kelpaavatko enää keltaiset kilvet vai tarvitaanko punaiset tai muuta "lisuketta".
- Saako maareittiä varten jollain ilveellä samoin auton valmiiksi punakilvillä lentokentälle?
Olisi aika näppärää lentää Berliiniin Blue1:llä (perillä 14.00), latoa rahat myyjälle käteen (samalla varmistuisi auton ajokunto) ja ajaa samantien lauttaan Rostockiin (lähtö 21.00)...
Vielä kysyttävää kun ajatuksena on tulla Rostockin kautta lautalla:
- Saako systeemin sellaiseksi yksityisen kanssa, että myyjä hommaa etumaksua vastaan autoon valmiiksi keltaiset siirtokilvet ja ajaa auton lentokentälle, jossa maksan loput kauppasummasta. Vai onko niin että uuden omistajan on henk.koht. pakko hommata ne siirtokilvet? Voinko FAX:lla lähettää valtakirjan (Suomessa kelpaa FAX) ja henkkarikuvan (tai paremmalla resolla emaililla)?
- Jos auto ei ole rekisterissä enää Saksassa niin miten silloin menetellään kelpaavatko enää keltaiset kilvet vai tarvitaanko punaiset tai muuta "lisuketta".
- Saako maareittiä varten jollain ilveellä samoin auton valmiiksi punakilvillä lentokentälle?
Olisi aika näppärää lentää Berliiniin Blue1:llä (perillä 14.00), latoa rahat myyjälle käteen (samalla varmistuisi auton ajokunto) ja ajaa samantien lauttaan Rostockiin (lähtö 21.00)...
myyjä saa otettua keltaiset kilvet omiin nimiinsä, se on sitten eri asia kuka suostuu siihen. punaisten kilpien hankkiminen on hankalampaa ja ne on kalliimmat. rekisteröimättömään autoon saa keltaiset kilvet ilman että autoa tarvii edes näyttää toimistolla. sitä maareittia ei talviaikaan kannata edes suunnitella. kesällä vähän eriasia, kun laivat saattaa olla täynä, jos ei reilusti etukäteen varaa.
- Jos auto ei ole rekisterissä enää Saksassa niin miten silloin menetellään kelpaavatko enää keltaiset kilvet vai tarvitaanko punaiset tai muuta "lisuketta".
Kuten aiemmin mainittu niin keltaiset kilvet saa suoraan ja punaiset kilvet saa kun teettää maastavientikatsastuksen.
Kuten aiemmin mainittu niin keltaiset kilvet saa suoraan ja punaiset kilvet saa kun teettää maastavientikatsastuksen.
Maastavientikatsastus tarvii teettää vain siinä tapauksessa, jos autossa ei ole enää katsastus voimassa. Jos katsastus on voimassa ja siitä on mustaa valkoisella, niin ei tarvitse tehdä maastavientikatsastusta. Auton ja papereiden kanssa vaan KFZ-Zulassungstelle:lle anomaa punaisia kilpiä.
Ja kuten mainittiinkin, niin keltaisilla kilvillä saa ajella sen 5vrk Saksan sisällä, vaikkei olisi katsastus voimassa.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Punasia kilpiä varten pitää katsastusta olla jäljellä kuukausi tai yli. Alle kuukausi ei kelpaa.
Keltasia kilpiä ei saa jokasesta paikasta ulkomaalaiset. Riippuu siis osavaltiosta.
Suurin hintahan noissa kilvissä tulee aina siitä Doppelkartesta, eli vakuutuksesta. Joskus niitä punasia kilpiä saa vakuutustarjousten takia paljon halvemmalla kuin keltasia esim. 30 vrk punaset voi olla halvempi kuin 5vrk keltaset. Kandee kysyä, jos autoo ei oo vielä abmeldattu ja pääsee vaikkas myyjän kaa kurvaa sil vessal paikan päälle.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Keltasia kilpiä ei saa jokasesta paikasta ulkomaalaiset. Riippuu siis osavaltiosta.
Tämä on totta.. ilokseni olen huomannut, että useassa paikassa on nykyään muutettu käytäntöä ja myös ulkomaan papereilla ja osoitteella saa keltaisia kilpiä. Itsekin olin yllättynyt, kun paikoissa, jotka eivät myöntäneet aiemmin keltaisia kilpiä, ne sai myös Suomen osoitteeseen.
Jos eivät suostu antamaan keltaisia kilpiä, niin kannattaa yrittää suostutella myyjä ottamaan kilvet omiin nimiinsä ja tehdä valtakirja, että auton ostaja ajaa näillä kilvillä ja ottaa kaikki vastuun sakoista yms. Ja myyjälle kopio passista / ajokortista. Tosin kaikki ei suostu tähän ongelmien pelossa..
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Edellisessä postauksessa meinasin tietysti ulkomaalaisella hlöä, jolla on kirjat ulkomailla enkä hlöä joka asuu saksassa ulkomaalaisena...
Joo mutta lisättäköön vielä sen verran, että niitä kilpiä saa usein muualtakin kuin sieltä zulassungsstellestä, nimittäin bürgerbürot saa jakaa kilpiä ja ne taas toimii kaupunkikohtaisen päätösvallan alla (jostain saa, jostain ei), eli niistä oon ite aina hakenut kilvet, koska niissä ei ole jonoa ollenkaan ja niistä saa keltaset myös lauantaisin ja ne on paljon pidempään auki kuin zulassungsstellet. Punasia ei taada saada mistään lauantaisin, tai ite en oo ainakaan onnistunu mistää saamaan...
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Punasia ei taada saada mistään lauantaisin, tai ite en oo ainakaan onnistunu mistää saamaan...
Mulle tuli ainakin vastaan yksi pikku Zulassungstelle Stuttgartin lähellä, joka on auki myös lauantaisin! Ja toiseenkin olen muistaakseni törmännyt. Mutta harvassa ne ovat. Yleensä lauantaisin ja sunnuntaisin suljettuja.
Ja just pikku kaupungeissa on tullut hankittua noita kilpiä jostain ihme kaupungin virastotalosta, eikä siis Zulassungstellestä. En muista, minkä nimisiä nuo paikat on olleet saksaksi.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
En nyt haluaisi mitenkään häiritä jutusteluanne, mutta...
ONKO SAKSALAISET TOSIAAN NOIN ITSEENSÄTYYTYVÄISTÄ PORUKKAA, ETTÄ JOKA PAIKASSA TEHDÄÄN NIINKUIN ITSE LUULLAAN VIRALLISESTI TÄRKEÄKSI?
Ei hommat noin toimi - no hyvä vaan antavat tasoitusta.
En sietänyt sitä "pheningenien niuhotusta" 1980-luvulla ja siksi kait olen pysynyt kaukana Saksasta.
- ei oikeesti EU ei vaan toimi-
- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
ONKO SAKSALAISET TOSIAAN NOIN ITSEENSÄTYYTYVÄISTÄ PORUKKAA, ETTÄ JOKA PAIKASSA TEHDÄÄN NIINKUIN ITSE LUULLAAN VIRALLISESTI TÄRKEÄKSI?
Kyllä.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Juuri siksi on olemassa sellaisia henkilöitä, jotka osaavat hoitaa nuo hommat puolestasi..
Eihän siitä ollut kyse, etteikö niitä voi/osaa ite tehdä, vaan siitä, että byrokratia on turhaa ja sillä tehdään yksinkertaisistakin asioista vaikeita. Sen jälkeen kun on Saksassa asunut muutaman vuoden, niin tietää miten toi byrokratia tunkee joka fcking väliin joka asiassa.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Eihän siitä ollut kyse, etteikö niitä voi/osaa ite tehdä, vaan siitä, että byrokratia on turhaa ja sillä tehdään yksinkertaisistakin asioista vaikeita. Sen jälkeen kun on Saksassa asunut muutaman vuoden, niin tietää miten toi byrokratia tunkee joka fcking väliin joka asiassa.
Juu, tiedän kyllä - itsekin Saksassa asuneena. Ja tuo läppänä heitetty kommentti oli suunnattu topicin alunperin aloittaneelle..
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Arvasin hyvin, vaan kun olen näitä rajalla eläviä niin meni kuin "vesi hanhen selästä" - muutama auto syyningissä - "on latu aukaistu eessä vaan kelpaa se hiihdellä yksinkin, umpihangessa yössä yksin tuiskua vasten"...,
BTCF sivuston voima on samassa jutussa = oma tie, projekteja ja tehdään parasta!
Comment