Vielä torstaina kykä kuntoon. Sit sulta se iskari. Sitten alkais oleen auto iskussa. Vielä kun Hartgen Desing C vanteet saapuisivat tällä viikolla.
voi voi, sinulla on vielä paljon opetettavaa....vein autoni Bemu oy'hin monta KUUKAUTTA sitten ja se ei ole vielä valmis. Toki ei ollut osiakaan aina heti saatavina saksasta.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Uskaltaako toivoakaan? Auto on vihdoinkin saatu TREen Käyttöautosta huollosta ja se saattaisi tulla kotiin huomenna.. Pahus, ei enää edes muista milloin se vekotin tuli jo maksettua - on sitä odotettu. Mutta juuh, ei nuolaista ennen kuin avaimet ovat käsissä. Sitten juhlimaan vakuutusmaksuilla ja erityisesti odottamaan autoverolappua.
-Vekottimessa pitäisi olla Nürburgring-alusta, millaisia rengaspaineita raati on näissä koslissa pitänyt? Ei mitään nopeuskokeita tai hirveitä hyötykuormia, mutta kun ei ole mitään kokemusta noin leveistä renkaista.
-Mitä bensaa tuollainen S38B38-hirviö vaatii? 98E vai onko mitään eroa 95E:hen?
-Jos jollain sattuisi olemaan toimiva BMW:n alkup. E34-yhteensopiva RDS/CD-soitin vailla käyttöä ja vielä edullisesti, YV:tä saa laittaa. C-kaseteilla ei taida olla kuin "Radion toivekonsertteja" 70-luvulta. Mikä sinänsä olisi jo kinky-retroa.
Sitten OT:n OT: Kollega oli vaihdattanut Tapiolan Essolla 300-sarjalaiseensa uuden jäähdyttimen. Ikävä kyllä, keulalta oli sitten kiinnileikkautumisen jälkeen löytynyt "mönjällä" paikattu Ö-osa uuden sijaan - ilmeisesti asiaa hoitanut mekaanikko oli käärinyt omaan taskuunsa rahat ja erotettu jo ennen tämän paljastumista.
Toivottavasti muilla ei ole samanlaisia kokemuksia, pelottava esimerkki vain siitä kuinka mekaanikko halutessaan voi aiheuttaa mittavia menetyksiä
a) omalle työnantajalleen
b) asiakkaalle (ko. auto ei palaudu liikenteeseen)
c) itselleen.
Ei muuten, mutta itse tulee olemaan 95%:sesti huoltamon varassa ja aiheuttaa vääränlaisia värinöitä mahdollisuus, että joku vetää välistä eikä edes huomaisi mitään ennen kuin on liian myöhäistä..
Koittakaahan pojat nyt saada niistä rikkalapioistanne kuvia aikaseksi vaikka tonne showroomiin
Itse on tullu käytettyä pelkästään 98E:tä. On tullu huomattua varsinkin noissa kelkka ja mp jutuissa, että polttoaineen oktaanimäärällä todellakin on vaikutusta varsinkin koneen käyntiin joten S38:lle syötetään kanssa parasta mitä löytyy. 95E noille ilmoitetaan miniminä ja kyllä se toki varmasti silläkin liikkuu normaaliajossa ihan samalla tavalla, mutta...
Kyllähän ne rengaspainesuositukset löytyy ihan sieltä kuskin ovesta kuten muissakin BMW:eissä ellei sitten rengas ja vannekoot poikkea huomattavasti taulukon mitoista voi tilanne olla toinen.
Kattoo nyt kehtaako sitä ees laittaa... Tylsä sterling silber kikkare, valkoset vilkut edessä ja original(?) m-peilit. Eipä hirveesti oo vielä kuvattavaa.
BMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Ei tullut äMMää tänä lauantaina, seuraava toimituspv olisi sitten tiistai.. Ei tässä enää uskalla toivoa mitään ylimääräistä, säilyisi edes ehjänä jos joskus sattuisi tulemaan. Nyt se olisi sentään huollettu pl. venttiiliensäätö.
Kyllähän ritsasta olisi edelleen tarkoitus tehdä ihan virallinen esittely, mutta se vaatii kyllä kovasti puunausta ennen kuin firman digikamera pääsee laulamaan. Aikataulukin kiristää, parin viikon kuluttua olisi häät jne. Veikkauksia mitä vielä tapahtuu?
Miten muuten noissa S38B38-koneissa on moottorintuenta? Ovatko kumityynyt yleensä vaihtamatta ja terminaalitilassa, onko niitä useampia ja kuinka kallista vaihdattaminen on? Voisi nimittäin lisätä mukavuutta & toimivuutta, kun kone & laatikko eivät heiluisi aivan niin paljoa?
Miten muuten noissa S38B38-koneissa on moottorintuenta? Ovatko kumityynyt yleensä vaihtamatta ja terminaalitilassa, onko niitä useampia ja kuinka kallista vaihdattaminen on? Voisi nimittäin lisätä mukavuutta & toimivuutta, kun kone & laatikko eivät heiluisi aivan niin paljoa?
Moottori on tuettu etupäästään 2:lla kumityynyllä jotka ovat samat kuin esim. 535:ssa. Kuskinpuolen kumityyny voi olla jo pehmentynyt jos öljynvaihto on tehty niinkuin yleensä että ö-suodattimen kansi avataan ja valutetaan öljyt siihen kumityynyyn... Noiden kumityynyjen vaihtaminen on suht helppo toimenpide.
Comment