Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5:ia tarjolla paljon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2553
    • Kirkkonummi

    Tuo on itse asiassa mielenkiintoinen kysymys: onko M-sport -alusta sama kuin M5:ssa? Tuliko M-Sportiin automaattisesti lukkoperä vai pitikö sekin tilata erikseen? No, tällä ei välttämättä niin paljoa ole väliä kun noita 540i-malleja ei ole paljoa a) manuaalilla b) M-sport alustalla.

    Sehän se tuossa E34 540iA-mallissa kiinnostaisikin, mukavuus. V8 vääntää oikein kivasti ja 5-vaihteisella tomaatilla ei välityksistäkään jää enää niin kiinni. Lisäksi M5:sta halvempi ostohinta ja ajateltu ylläpito ei ole lainkaan merkityksetöntä. Mutta eiköhän se ole kiinni siitä, mikä hyvä yksilö ensin tulee eteen. Noissa 540:ssä ei tunnu olevan muita kuin reilusti yli 200tkm ajettuja ja M5:ssa tuo M-lisä ei aina tunnu antavan odotettua vastinetta..
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      Originally posted by EPDM
      Auto menikin siksi 270km/h mittarin mukaan, ja ehkä olis mennyt kovempaakin, mutta etelä saksassakin on lunta maassa...
      Itse olen ajanut useammallakin M5:lla ja esim. molemmat Saksasta ostamani M5 Touring mallit (jotka kaikki on 3,8 koneella) meni 268km/h mittariin vakiolastulla. Tällöin tuli huippunopeuden rajoitin peliin.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        Originally posted by Petteri75
        Tuo on itse asiassa mielenkiintoinen kysymys: onko M-sport -alusta sama kuin M5:ssa? Tuliko M-Sportiin automaattisesti lukkoperä vai pitikö sekin tilata erikseen? No, tällä ei välttämättä niin paljoa ole väliä kun noita 540i-malleja ei ole paljoa a) manuaalilla b) M-sport alustalla.
        Lukkoperä on E34 mallisarjasta puhuttaessa vakiona vain M5 mallissa. Se on 540 malleissa lisävaruste, joka ei kuulu minkään paketin yhteyteen. M5 alusta ei ole täysin sama kuin 540 malli M-alustalla. M5 mallissa on taka-akselilla myös osittainen pyöränkulmien säätömahdollisuus, aina Nivomatic automaattinen korkeuden säätö taka-akselilla, 3,8 malleissa aina EDC iskarit, isommat jarrut, eri vakaajat jne.. Kaikki on tietysti suhteellista mitä ajattelee alustaan kuuluvan. Joillekin se on pelkät jouset + iskarit, jotkut ajattelee myös kallistuksenvakaajat mukaan jne.. Mutta jos ajattelet että M-alustapaketti tuo 540:n M5:n ajo-ominaisuudet, niin näin se ei valitettavasti ole.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2553
          • Kirkkonummi

          Melkein kuin paluu lähtöruutuun:

          Tänään (29.3.) nettiautossa 17 kpl E34 M5:ia ja keväästä ei vielä tietoakaan. Suorastaan pelottavaa, noita E34 M5:ia on myynnissä enemmän kuin E34 540i/A -autoja, eikö äMMä olekaan enää kiva? Vaihdetaanko noita eksotiikkoja uusiin sporttivaihtoehtoihin vai "järkeviin" perheautoihin? Ei taitaisi olla paras hetki tuoda maahan M5:sta, kun aiemmin maahantuotujakaan ei saada myydyiksi

          Toisaalta, nyt voi olla ehkä paras hetki hankkia hieno M5 jos vain rahkeet kestävät? Jos jollain ex- E34 M5 -omistajalla on rohkaisevaa kommenttia, sana on vapaa.. Pari vuotta samaa menoa, niin ne teini-E30:et vaihtuvat huomattavasti vauhdikkaampii vehkeisiin. Sitten on peräkylillä vauhti päällä
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19175
            • -

            Pitäiskö sulla nyt vaan kasata eurot pinoon ja käydä ostamassa se auto? Oli se sitten 540i(A) tai M5.. ei ne autot kotona internetin ääressä ihmettelemällä ja haaveilemalla kummene..

            Ihan sama kai miksi autoja on myynnissä kunhan onnistut ostamaan itsellesi hyväkuntoisen yksilön.
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2553
              • Kirkkonummi

              Originally posted by Juhis
              Pitäiskö sulla nyt vaan kasata eurot pinoon ja käydä ostamassa se auto? Oli se sitten 540i(A) tai M5.. ei ne autot kotona internetin ääressä ihmettelemällä ja haaveilemalla kummene..

              Ihan sama kai miksi autoja on myynnissä kunhan onnistut ostamaan itsellesi hyväkuntoisen yksilön.
              No, auto tulossa mutta case ei ole vielä loppuunviety, joten siitä ei vielä voi raportoida.. Nyt vain lähinnä kiinnostaisi, tai on oikeastaan koko ajan kiinnostanut, miten noita M5:ia on myynnissä tämän kokoisessa maassa noin paljon. Tuontia on ollut parisen vuotta, vanhimmat 3.6:et eivät ole enää edes kovin kalliita, parhaimmillaan parisen tuhatta lisää sen 525 Touringin päälle ja pääsisi ajamaan äMMällä.. esim. tuo "klubi-tarjous" -91 3.6 M5:sesta on hyvä, 8880€ on kohtuullinen summa autosta, jossa on 315hv ja 0-100km/h 6.3s.. Itsellä hiukan toisenlainen kohde, muuten kyllä

              Kyllähän tuohon E34 M5:een näin äkkiä ajateltuna tiivistyy paljon; nuorena TM:ää yms kuolanneet, laman kokeneet (=ei M5:ia Suomessa paljoa uusina ollut) kohtaavat Saksan "unelmamarkkinan", jossa moisista urheilullisista vaunuista saattaa olla jopa pientä valinnanvaraa - hinnatkin ovat tulleet hiukan alas siitä, mitä koslat uusina maksoivat. 3.6:ia tuodaan karvalakkivarusteinkin Suomeen käytettyjen veromuutoksen jäkeen paljon, nyt kun pari vuotta on ajettu, vaihdetaan uuteen / järkevämpään?

              Vai onko kyse vain esim. E30 325/328 kohdalla olleesta ilmiöstä, että autoja on tuotu paljon kun kerrankin on saanut ja sitten jälkimarkkinat ovat hiukan "nikottelemassa"? Markkinapohdiskelu voisi olla mielenkiintoista, mutta esim. lehdet keskittyvät yleensä uudempiin ja kalliimpiin voileipäautoihin ja näitä vanhoja ritsoja pidetään vain marginaalisina ilmiöinä. Mitä ne ehkä ovatkin, mutta mielenkiintoisia sellaisia.

              Vai onko E34 mallina tullut jo niin vanhaksi, että sen hinta tulee alenemaan vain entistä jyrkemmin, on se sitten 520iA tai M5? No, sitten vain sen 1.4 Työmatkatossu-farmarin rinnalle hiukan ripeämpi kesäauto..hihi. Jos tämä on vastaus, niin milloin E39 alkaa olemaan samassa vaiheessa? E38? E46?
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              • Guest's Avatar

                Originally posted by Petteri75
                Vai onko E34 mallina tullut jo niin vanhaksi, että sen hinta tulee alenemaan vain entistä jyrkemmin, on se sitten 520iA tai M5? No, sitten vain sen 1.4 Työmatkatossu-farmarin rinnalle hiukan ripeämpi kesäauto..hihi. Jos tämä on vastaus, niin milloin E39 alkaa olemaan samassa vaiheessa? E38? E46?
                Nuitten e46 ja muutenki 300-sarjalaisten hinta laskee huomattavasti huonommin, e36:ia myydään helposti samaan hintaan kuin e39:ä, e36 varsinkin alkupään mallit on jo todella vanhoja ja poljettuja.. Mistä tämä johtuu? E38 on ylivoimaisesti hienoin bmw pitkään aikaan, niiden hintakin alkaa olla kohdallaan, kun ovat halvempia kuin nuo 300-sarjalaiset, mutta ovat silti turhan isoja tavallisen tallaajan käyttöön..

                Comment

                • Bemariukko
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 60

                  Originally posted by Petteri75
                  No, auto tulossa mutta case ei ole vielä loppuunviety, joten siitä ei vielä voi raportoida.. Nyt vain lähinnä kiinnostaisi, tai on oikeastaan koko ajan kiinnostanut, miten noita M5:ia on myynnissä tämän kokoisessa maassa noin paljon. Tuontia on ollut parisen vuotta, vanhimmat 3.6:et eivät ole enää edes kovin kalliita, parhaimmillaan parisen tuhatta lisää sen 525 Touringin päälle ja pääsisi ajamaan äMMällä.. esim. tuo "klubi-tarjous" -91 3.6 M5:sesta on hyvä, 8880€ on kohtuullinen summa autosta, jossa on 315hv ja 0-100km/h 6.3s.. Itsellä hiukan toisenlainen kohde, muuten kyllä

                  Kyllähän tuohon E34 M5:een näin äkkiä ajateltuna tiivistyy paljon; nuorena TM:ää yms kuolanneet, laman kokeneet (=ei M5:ia Suomessa paljoa uusina ollut) kohtaavat Saksan "unelmamarkkinan", jossa moisista urheilullisista vaunuista saattaa olla jopa pientä valinnanvaraa - hinnatkin ovat tulleet hiukan alas siitä, mitä koslat uusina maksoivat. 3.6:ia tuodaan karvalakkivarusteinkin Suomeen käytettyjen veromuutoksen jäkeen paljon, nyt kun pari vuotta on ajettu, vaihdetaan uuteen / järkevämpään?

                  Vai onko kyse vain esim. E30 325/328 kohdalla olleesta ilmiöstä, että autoja on tuotu paljon kun kerrankin on saanut ja sitten jälkimarkkinat ovat hiukan "nikottelemassa"? Markkinapohdiskelu voisi olla mielenkiintoista, mutta esim. lehdet keskittyvät yleensä uudempiin ja kalliimpiin voileipäautoihin ja näitä vanhoja ritsoja pidetään vain marginaalisina ilmiöinä. Mitä ne ehkä ovatkin, mutta mielenkiintoisia sellaisia.

                  Vai onko E34 mallina tullut jo niin vanhaksi, että sen hinta tulee alenemaan vain entistä jyrkemmin, on se sitten 520iA tai M5? No, sitten vain sen 1.4 Työmatkatossu-farmarin rinnalle hiukan ripeämpi kesäauto..hihi. Jos tämä on vastaus, niin milloin E39 alkaa olemaan samassa vaiheessa? E38? E46?
                  Uskomaton pähkäilijä. Ei mikään tarkan oloinen kaveri.
                  Pitäähän sitä kyllä ollakin.
                  Last edited by Bemariukko; 29-03-2006, 18:02.

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    Originally posted by Bemariukko
                    Uskomaton pähkäilijä. Ei mikään tarkan oloinen kaveri.
                    Pitäähän sitä kyllä ollakin.
                    Hehe, sille samalle on tullut naureskeltua.. ei millään pahalla mutta tuolla menolla alkaa kohta E39:nen mahtumaan budjettiin kun hinnat tulevat kokoajan alas päin
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11698
                      • Kouvola

                      Originally posted by Bemariukko
                      Uskomaton pähkäilijä. Ei mikään tarkan oloinen kaveri.
                      Pitäähän sitä kyllä ollakin.
                      Muistuu hyvin mieleen vanha kummeli, jossa pojat tsekkas läpi yön yhtä 70-luvun corollaa jolla oli hintaa 500mk

                      "jarruvaijerit poikki....sshhh"
                      "kytkin loppu....sshhhh"

                      ja jäi muuten hankkimatta ku oli monta A4:sta vikoja

                      Comment

                      • Jaghaath
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1273
                        • Helsinki

                        Originally posted by Esko
                        Muistuu hyvin mieleen vanha kummeli, jossa pojat tsekkas läpi yön yhtä 70-luvun corollaa jolla oli hintaa 500mk

                        "jarruvaijerit poikki....sshhh"
                        "kytkin loppu....sshhhh"

                        ja jäi muuten hankkimatta ku oli monta A4:sta vikoja
                        "Kyllä 800 markkaa tästä on AIVAN liikaa!"

                        Comment

                        • samtheMan
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 4759
                          • Tikkaslovakia

                          No onhan se hyvä että tsekkaa vaihtoehdot läpi. Ja luulen että Eskokin aika pitkään teki ostopäätöstä?
                          Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
                          PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11698
                            • Kouvola

                            Originally posted by samtheMan
                            No onhan se hyvä että tsekkaa vaihtoehdot läpi. Ja luulen että Eskokin aika pitkään teki ostopäätöstä?
                            Toki on hyvä katsastaa vaihtoehdot läpi, mutta jos sitä pähkää liian kauan niin homma menee varmasti puihin. Parhaat yksilöt ei kauaa tuolla nettisivuilla myynnissä viihdy.

                            No tulihan sitä itsekkin "muutama" maili läheteltyä ja soiteltua. Huoltokirja ja huoltokuitit on aika hyvä referenssi M5:n ostamisessa. Itseltäkin kerkesi yksi yksilö mennä nenän edestä, mutta sekin oli osittain myyjän vika kun kuvien ottaminen autosta kesti niin kauan.

                            Henkilökohtaisesti en edes haluaisi käyttää mitään jobbaria auton hankkimiseen ulkomailta. Itselle sitä autoa kuitenkin ostetaan niin kyllä se itse pitää olla paikan päällä toteamassa auto ennen ostopäätöstä.

                            Comment

                            • samtheMan
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 4759
                              • Tikkaslovakia

                              Tuo on kyllä täysin totta että parhaat yksilöt eivät netissä kauaa viihdy. Paras tai nopein mitä olen nähnyt oli 3 minuuttia. Eli on näissäkin näitä kohtia että pitäisi olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

                              Mutta Petterillä ilmeisesti on homma jo jotakuinkin hanskassa.. ja vaikkei olisikaan, kyllä ehdokkaita riittää!
                              Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
                              PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

                              Comment

                              • Petteri75
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 2553
                                • Kirkkonummi

                                Originally posted by samtheMan
                                Tuo on kyllä täysin totta että parhaat yksilöt eivät netissä kauaa viihdy. Paras tai nopein mitä olen nähnyt oli 3 minuuttia. Eli on näissäkin näitä kohtia että pitäisi olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

                                Mutta Petterillä ilmeisesti on homma jo jotakuinkin hanskassa.. ja vaikkei olisikaan, kyllä ehdokkaita riittää!
                                Jep, se sama auto; odottaa edelleen dokumenttejaan mutta jos niitä ei ns. löydy, niin sitten vain on jätettävä tämä ja aloitettava etsintä uudelleen. Mitä tulee jobbarin/välittäjän käyttöön, niin itsellä ei ole mahdollisuutta mihinkään pistomatkaan jonnekin Saksaan ja kuten Esko mainitsikin, hyvät liikkuvat nopeasti ja kaikki eivät aina edes nettiin ehdi - muutama on mennyt jo nenän edestä, edellinen oli kiinni vain parista tunnista. Ehkä se, että valmistusmäärät olivat loppuvaiheessa kohtuullisen pienet, "luonnollista" poistumaakin on ollut, kaikki eivät ole voll-varusteltuja & hyvin pidettyä vähänajettuja ja että samoilla Saksan-markkinoilla on muitakin toimijoita (ruotsalaiset, britit ja ihan saksalaisetkin) pitää huolen siitä, että liikkeissään täytyy olla varma & nopea. Ja kai onnekaskin..

                                E39 M5 olisi ns. kiva, mutta a) hinnat ovat vielä kovat ja b) verot vielä kovemmat. Ehkä sitten 2008 Ja mitä tulee "pähkäilyyn", niin poikien olisi hyvä erottaa se yleisestä markkinapohdiskelusta, johon näemmä valitettavan harva pystyy ottamaan osaa. Nämä vekottimet ovat kallliita, eivät aivan päivittäiskäyttöön tarkoitettuja ja harvinaisia mutta Suomessakin ilmeisesti tarpeeksi lukuisia, että voidaan puhua edes pienestä markkinasta = ostajia/myyjiä/tarpeeksi vaihtoa. M5 on vain yksi esimerkki, mutta hyvä sellainen.
                                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎