Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5:ia tarjolla paljon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cool10
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 239
    • Stadi

    #91
    Originally posted by Petteri75
    17900€. Jösses. Auto on otettu halliin koska ed. omistaja (ja ensimmäinen) osti uuden ja oletettavasti kalliin bemun. Autolla on ajettu vähän, se on siisti lukuunottamatta ovien ruosteita mutta siinä ei ole yhtikäs mitään lisävarustetta.
    On tuossa autossa kaarissakin ruostetta, muuten maalipinta oli kyllä oikein hyvässä kunnossa.
    EX: 730i -89

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2553
      • Kirkkonummi

      #92
      Originally posted by Juhis
      Aamen.

      Tai sitten rahat ei riitä sen virheettömän helmen ostamiseen, oli ostomaa mikä tahansa..
      Ihme negatiivisuutta - mikä teitä oikein ärsyttää?? Aivan kuin olisi kaikkein tärkeintä saada poljettua muihin käsitys, että hyvää ei voi löytää ja sen etsimiseen ei olisi mitään oikeutta. No, ehkä tämä on taas tätä suomalaista mentaliteettia, että kukaan vain ei löytäisi parempaa autoa kuin oma paska mikä tuli ostettua.. Vai keksiikö joku parempaa syytä edellisiin kommentteihin, joita on vielä jaksettu jauhaa; "on huvittavaa lukea" jne on toistunut jo aika monta kertaa samojenkin nimimerkkien takaa. Uskomatonta

      Anyways, tuo taas osoittaa kuinka yhdellä kertaa menee osa ohi - itse en ko. kaaria osannut katsoakaan vaikka väri oli Alpineweiss. Oma arvaus on, että auto seisoo ainakin muutaman kuukauden, pyyntihinnan ehkä hiukan laskien (17900 -> 16800 jne). Sitten se lähtee 13-14k€:oon. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä "herkuttomuus" tekee tulevalle keräilyarvolle. Onhan autolla ajettu kohtuuvähän jne, mutta eteen on tullut tapauksia hyväkuntoinen survivor/täyskunnostettu museauto on vaihtanut kohtuu-usein omistajaa. Syyksi tähän on arvailtu juuri sitä, että karvalakki ei samalla tavoin jaksa innostaa. Ehkä tästä syystä lisävarusteita tuolla Showroomissakin aina listataan? Mutta juuh, onhan tuo Suomi-yksilö ja ehkäpä Mobilistissa vuonna 2016 on pieni juttu hurjasta bemusta

      -Kuinka suuri juttu tuo vaihdelaatikon stefan vuoto on? Sehän ei parane itsestään, mutta a) paljonko vaihdatus maksaa ja b) kuinka herkästi siitä tulee korjausvaatimus katsastuksessa?

      -M5 on ilmeisesti aina ollut katalysaattoriauto, mutta varhaiset yksilöt eivät ole (Suomessa) vähäpäästöisiä. Kuinka tärkeää ilmapumpun virheetön toiminta on saaste-päästöjen kannalta?

      -Jos tulpat ja sytytysjohdot ovat OK, mitä sytytysosia jää jäljelle, joiden vaihtotyön vaiva ja hinta ovat kohtuullisia? Ajatellen käynnin parantamista..oletettavasti suuttimien pesukin voisi tuoda jotain eloa.
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        #93
        Originally posted by Petteri75
        Ihme negatiivisuutta - mikä teitä oikein ärsyttää?? Aivan kuin olisi kaikkein tärkeintä saada poljettua muihin käsitys, että hyvää ei voi löytää ja sen etsimiseen ei olisi mitään oikeutta.
        Ei mua mikään ärsytä.. Fakta homma vaan on, että sellainen OIKEASTI hyväkuntoinen yksilö maksaa helposti sen 10000 - 15000 euroa Saksassa. Siihen päälle tuonti + katsastus + verot + rekisteröinti. Eli eipä ole ihme, jos n. 10000 euron kilvissä olevassa M5:ssa on jotain sanomista.. Niitä halpoja miinoja löytyy Saksastakin alkaen 4000 eurolla ja semmoisiahan suurin osa noista on ollut mitä myydään nyt halvalla valmiiksi kilvissä..

        Ilmapumpun toiminnalla ei ole väliä katsastuksessa mitattaviin päästöihin, koska sen tarkoitus on vain pienentää kylmän moottorin päästöjä. Katastuksessa tai sitä varten etukäteen otettavassa mittauksessa päästöt mitataan lämpimästä koneesta, jos niin haluat.

        Vaihdelaatikon stefan luulisi vaihtuvan paikasta riippuen muutamalla satasella eikä kovin helposti tule hylkyä katsastuksessa. Tärkeintä on pitää laatikossa tarpeeksi öljyä, ettei pääse käymään kuivana.
        Last edited by Juhis; 19-02-2006, 19:10.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • Polar
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2045
          • Espoo

          #94
          Saksasta saa vaan ruuvattuja pommeja. Saksan halvin on paras kun siinä on paras hinta/laatusuhde. Eikös se niin mene?
          Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
          - Official member of Team Järki & Kohtuus -
          - You gotta pay to play -

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4623
            • Lahti.

            #95
            Ihme negatiivisuutta - mikä teitä oikein ärsyttää?? Aivan kuin olisi kaikkein tärkeintä saada poljettua muihin käsitys, että hyvää ei voi löytää ja sen etsimiseen ei olisi mitään oikeutta. No, ehkä tämä on taas tätä suomalaista mentaliteettia, että kukaan vain ei löytäisi parempaa autoa kuin oma paska mikä tuli ostettua.. Vai keksiikö joku parempaa syytä edellisiin kommentteihin, joita on vielä jaksettu jauhaa; "on huvittavaa lukea" jne on toistunut jo aika monta kertaa samojenkin nimimerkkien takaa. Uskomatonta
            Joo sitä itsekin ihmettelen...

            On selvä että nämä autot ei ole uusia, mutta minusta se juuri on osa siitä viehettävuudesta. Miten "hauskaa" on ostaa joku muutaman vuoden vanha auto mikä on ollut leasing kontraktilla. Nyky elektrooni härvelit ovat niin sieluttomia otuksia kuin vaan voi olla.

            Olen VAG fanni ollut tähän asti ja minusta on ollut tosi mielenkiintoinen tutustua näihin härveleihin. Ei yksikään ole samanlainen. Sitten kun se yksi tulee vastaan niin se on ostettavaa. Ok, minulle oli huono mäihä tekniikan puolella mutta kyllä siitä tulee vielä hieno...
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • -Tate-
              Moderator
              • Jan 2004
              • 3210
              • Nurmijärvi

              #96
              Ei kai tässä mikään muu ärsytä kuin se, että kun auton ostosta tulee enemmänkin Juhiksen sanoin filosofista ajattelua, niin kyllä ollaan hieman hakoteillä. Eikä sinänsä mua ärsytä, mutta vähän ihmetyttää. Tosiaan Juhiksen kommentit on aika pitkälti faktaa eli halvalla nyt ei tällä kertaa valitettavasti saa hyvää. Vanhaa autoa kuitenkin ostamassa.. Ei kai sellaselta voi vaatia että on kuin uusi ja kaikki toimii niin kuin uudessa? Jos "uuden" 15v vanhan auton haluaa, niin tosiaan kannattaa kääntää katse Saksaan. Sielläkin pitää etsiä joku auto mikä on ollut lasikaapissa. Juhis tuossa sanoikin jo budjetin johon kannattaa varautua jos hyvää autoa haluaa.

              Polar sen kertoikin eli paras hinta/laatusuhde on siinä Saksan halvimmassa pommissa
              I Believed I Would Die.

              Comment

              • samivaan
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 176

                #97
                Halvalla ei tietysti saa välttämättä hyvää, mutta se, että joku auto on vaikka 3000€ kalliimpi, ei tosiaan takaa mistään kohtaa sitä, että se olisi parempi. Tiedän pilvin pimein kavereita, joiden oma käsitys auton arvosta on "vähän pielessä". Kuvitellaan parin vuoden käytön jälkeen, auton arvoksi sama kuin itsellä oli ostaessa.
                Korkea hinta vanhoissa autoissa paljon useammin kertoo siitä, ettei myyjä ole ihan jyvällä siitä, mitä tällä hetkellä saa, kuin siitä, että siinä olisi "virheetön maalipinta, siistikäyntinen kone ja täydellinen huoltohistoria". Kun hinta on kohdallaan, auto menee nopeasti kaupaksi. Auto joka on pitkään myytävänä, on melkein aina ylihinnoiteltu.

                Ja Petteri75. Jatka ihmeessä etsimistä, ei kannata tinkiä laadusta sillä, että kyllästyy etsimään ja ostokuume kovenee liikaa.

                Itsekkin löysin erään varsin ruostemaineisen merkin auton täydellisen ruosteettomana, (vaimolle) ei paljoa "ruosteista" kalliimmalla kun viitsin ajaa 450km / suunta hakemaan. Auto on samaa ikäluokkaa noiden M5sten kanssa, joten jos "ruostemerkkinen halpakärry" voi olla joka kolosta ruosteeton, niin kyllä voi löytyä ruosteeton M5nenkin jostainpäin suomea. Vaikkakin moottorin ja laatikon tilaa pitäisin tärkeämpänä prioriteettina silti.

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4623
                  • Lahti.

                  #98
                  Originally posted by -Tate-
                  Ei kai tässä mikään muu ärsytä kuin se, että kun auton ostosta tulee enemmänkin Juhiksen sanoin filosofista ajattelua, niin kyllä ollaan hieman hakoteillä.
                  Eli auto ostetaan pelkästään siksi että se täyttää kaikki tekniset vaatimusket mitkä on ruksattu pois paperissa? Ilman "filosofisia" tunteita?
                  Elikä sitten on hieno ajaa ruosteeton ilman naarmuakaan vaaleanpunainen maalattu yksilö, millä on uudestaan verhoiltu keltainen nahkasisustus ja uudetaan painattu täydellisen huoltokirjalla varustettu auto jolla on yksi vuona 1920 syntynyt entinen omistaja ....

                  Ei Saksassakaan sellaiset löyty enään...ehkäpäs Ruotsista. Sielä on kuulema nykyään enemmän rekisteröity m5 kun saksassa
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • HJP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1282
                    • Helsinki

                    #99
                    Itse olen samaa mieltä kuin monet tässä topicissa, jos tosi hyvän e34:sen vielä aikoo löytää, niin rahaa vaan peliin. Tässä olisi esimerkiksi itselleni hyvä vaihtoehto, jos e34 vitonen kiinnostaisi:



                    Tuossa on kaikki sopivat rensselit valmiina: oikea väri, hienot vanteet, tosi hieno sisusta, webasto yms...

                    Comment

                    • Mr. Z
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 943
                      • Manse

                      Originally posted by samivaan
                      Halvalla ei tietysti saa välttämättä hyvää, mutta se, että joku auto on vaikka 3000€ kalliimpi, ei tosiaan takaa mistään kohtaa sitä, että se olisi parempi.
                      Tämähä jää juurikin ostajan vastuulle. Ottaa selvää että onko auto sen 3000 e "parempi" kuin muut.
                      E38 740ia
                      E39 530 dAT
                      ex. E34 520i sedan
                      ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                      ex. E36 325i sedan
                      ex. E36 328i touring
                      ex. E36 318 iS qp
                      ex. E36 325i qp -R.I.P-
                      ex. E21 320i sedan
                      ex. E30 318i sedan
                      ex. E3 2500 sedan

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19175
                        • -

                        Originally posted by EPDM
                        Eli auto ostetaan pelkästään siksi että se täyttää kaikki tekniset vaatimusket mitkä on ruksattu pois paperissa? Ilman "filosofisia" tunteita?
                        Elikä sitten on hieno ajaa ruosteeton ilman naarmuakaan vaaleanpunainen maalattu yksilö, millä on uudestaan verhoiltu keltainen nahkasisustus ja uudetaan painattu täydellisen huoltokirjalla varustettu auto jolla on yksi vuona 1920 syntynyt entinen omistaja ....
                        No ei tietenkään.. vaan alkaa tulla mieleen jo joku runokirjan kirjoittaminen enemmän kuin auton osto, kun kierretään ympäri maata tutkimassa autoja, joiden kunnon ja varustelun olisi voinut suurimmaksi osaksi selvittää jo puhelimessa. Sitten jälkikäteen pohdiskellaan filosofisesti sitä, millä varustelulla oikeastaan haluaa ostaa auton. Ottaako ruosteettomat oven alalaidat vai kokonahkaverhoilu, siinäpä vasta kysymys!

                        Ja toisaalta kääntäen voi ajatella, että jos autossa on hieno kaksivärinen nahkasisusta, niin kannattaako silti ostaa konevikaista pommia? Itsellenikin varustelu on erittäin tärkeä tekijä autoa ostaessa, mutta kyllä perustekniikan olisi hyvä olla kunnossa, erityisesti Motorsport malliston autoa ostaessa. Enpä voisi itselleni perustella hienon sisustan takia valittua pommia, jonka tekniikan remontointiin menee enemmän rahaa, kuin kokonaisen nahkasisustan teettäminen tulisi maksamaan. Joten kyllä järkikin on hyvä olla mukana valintoja tehdessä.

                        Mutta jokainen tekee omat valintansa ja on vapaa sijoittamaan omat rahansa haluamallaan tavalla.
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • advance
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1689

                          Tuntuu sinäänsä aika ihmeelliseltä kun, kyseessä on kuitenkin auto ,joka on uutena ollut todella kallis, niin luulisi jossain olevan niitä jotka ovat sen ymmärtäneet ja pitäneet auton hyvin. Esimerkiksi mitä olen katsellut Mersuja niin niitä löytyy pienellä vaivalla todellisia yksilöitä ja helmiä ihan Suomestakin, luulisi myös Bmw:tä. Olen kyllä nähnyt Suomessa monta 98% virheetöntä jo 15-20vuoden ikään ehtineitä mersuja ja mittarilukema voi alkaa jo kolmosella, mutta niissä tapauksissa ne on pelkkiä numeroita.


                          Auton ostaminenhan on mukavaa puuhaa jos ei ole kiire ostaa sitä, tässäkin puhutaan kuitenkin sen tyypin autosta jonka korjaaminen ei ole ihan edullisinta puuhaa niin moni jonkun vian huomattuaan laittaa auton kiertoon. Ihme asenne joillakin kun, toinen haluaa laittaa oman pääomansa hyvään yksilöön niin siitä sitten murjotaan toisen asenne. Eri asia olisi jos mennään lompakossa nolla ja ämmä pitää saada niin autoliikkeeseen ja otetaan sieltä joku niin se nyt on ihan sama koska ei ole oikein vaihtoehtoja ostaa yksityiseltä sitä helmeä.


                          Jatkahan vain hyvän yksilön etsimistä se kyllä kannattaa.

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19175
                            • -

                            Helmiähän löytyy, jos sijoitettava summa on realistinen. Tämä tosin Touring malli, mutta herkku:



                            Ei halvin, mutta luultavasti melkoisen hyvä:



                            Kohtuuhintainen mielestäni, jos tätä on olemassa. Kaksi melko samannäköistä autoa nimittäin:



                            (eli Berliinin ilmoituksessa joko varastetut kuvat tai feikki-ilmoitus?)

                            Hieno varmaan tämäkin:



                            Ajomäärästä ei tietoa, mutta täysi huoltohistoria:



                            Tuskin tämäkään kaamea miina:



                            Halvimmasta päästä edes siedettävän oloisia äkkivilkaisulla:




                            Jos rahat riittää ja hieman tuunattukin kelpaa:



                            Kyllähän noita löytyy, jos budjetti on kohdallaan.. siinä muutama esimerkki Saksan tarjonnasta.
                            Last edited by Juhis; 19-02-2006, 23:44.
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • KFZ-Koenig
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2900

                              Juhiksen teksteihin ei juuri mitään lisättävää, samoilla kannoilla ollaan.

                              Kyllä mulle tulee tästä topicista mieleen eräs herra, jolle etsin 8kk E34:sta Saksasta ja vaatimukset oli sitä tasoa, että sellaista tietyn väristä, tietyillä nahoilla olevaa virheetöntä alle 100tkm ajettua 540 touringia kaikilla heebeleillä ei löytynyt ihan heti. Sitten kun sattui sopiva yksilö löytymään, niin herra jäi pohtimaan kannattaisiko se ostaa vai ei, vai odotetaanko vielä ehkä pari kk, jos sattuisi löytymään vielä parempi. Parin päivän miettimisten jälkeen oli auto jo tietysti myyty. Noooh 8kk ajan tuli kestettyä sitä "filosofista pohdintaa" ja hyvät autot meni sivu suun. Sitten ilmoitin, että palautan rahat ja jätän homman, kun mikään ei kelvannut. Sen jälkeen loppui pohdinta ja sopiva autokin löyty lopulta.

                              Toivottavasti Petteri löytää kuitenkin budjettiinsa sopivan helmen esim. jonkun noista Juhiksen postaamista autoista. Kannattaa kuitenkin muistaa, että ne helmet menee nopeasti kaupaksi, eli osta auto ennen kuin kirjoitat siitä tänne tai joku foorumilainen hakee sen muuten pois.
                              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                              Comment

                              • eeki
                                BTCF Member
                                • Jul 2003
                                • 1966
                                • HKI

                                Nuo kalliimmat e34 m5:t tuntuu pysyvän mobile.de:ssäkin kohtuullisen kauan, ainakin kolme noista (valkoinen 3.8, keltavaloinen ja sininen täydellä huoltokirjalla) ovat olleet jo jonkun aikaa myynnissä.

                                Tuo valkoinen 3.8 olis kyllä herkku, jotenkin näyttää helvetin hyvältä.

                                BTW, mun mielestä käsite "karvalakki" ei oikein sovi M5:n yhteyteen kun autossa on jo vakiona sellaiset varusteet että vähemmälläkin myydään mobilessa "vollausstattung" 540:iä..
                                Ducati 998 -02 //

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎