No ainakin itse kun ajoin pienen lenkin kaverin 3.6 sedania, ni tuntu et eihän sillä pääse mihinkään jos ei oo vähintään neljää tonnii kierroksii. Omalla 3.8 farkulla nyt ohitteleekin 5 vaihteella ihan mielikseen. Mutta vaikee sanoo kovin tarkaa pienen koeajon jälkeen, mutta sellanen tunne tuli tosiaan, että 3.6:sta puuttuu selkeesti alavääntöö vrt. 3.8 L. Mutta tämähän nyt onkin ihan luonnollista.
E34 M5:ia tarjolla paljon?
Collapse
X
-
Originally posted by Petteri75Eihän se matkan kesto vaan poltetun bensan määrä..Esimakua tulevasta oli ensitankkaus - tankki täyteen 98E:tä ja 91 euroa. Huh..mutta ei ihme, moottori käy maantienopeuksissa suurilla kierroksilla, muistaakseni 120 km/h vaati 3000 kierrosta joka on mielestäni kohtuuttoman paljon. Ehkä siinä 6-vaihteisuudessa on ideaa, jos 6.vaihde on ylivaihde? Total BMW -lehdessä vain heitettiin, että noihin 6-vaihteisiin ei enää valmisteta osia, joka saattaa vaikeuttaa tulevaisuuden kunnostuksia. No, toivotaan että tuo 5-vaihteinen ei säry allani, ainakaan vielä ei ole kuulunut rutinaa tai ulinaa, mutta laatikkoöljyjen pitäisikin olla 200km vanhat.
Ja toisekseen, muut kuin ///M-kuviot alkavat vaatimaan aikaansa, mm. siviilisäädyn muutos..
Ja mitä tulee kierroksiin niin 120km/h vauhdissa 6-vaihteella kierrokset hieman yli 2000rpm
Ja ite olen tykännyt paljon tosta 6-vaihteisesta, joka on toiminnaltaan paljon sulavampi kuin vanha 5-vaihteinen.
Kattoo noita dynopapereita niin terveessä S38B38:ssa löytyy jo 1500rpm 300Nm vääntöä vrt. B36:n 260Nm ja maksimivääntö 400Nm löytyy karvan yli 4500rpm:n. Tehokäyrä on aika lineaarinen ylös saakka huolimatta siitä, että ajossa huomaa selvän piristymisen siinä 4000rpm:n kohdalla.
Rockwell: käytä ihmeessä auto penkissä jos auto tuntuu luvattoman tahmealta niin voi verrata sitten terveen koneen papereihin.
Comment
-
Originally posted by EskoE39 M5:ssa on sama laatikko kuin tossa 6-vaihteisessa E34 M5:ssa eli eiköhän niitä varaosia löydyAika jännä kun esim. M20B25 vaihtoKONEEN saa jo noin. 3000 € hintaan. M-osat maksaa.
"Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
- - -
E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
E36 M3 Coupé 1996
G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen
Comment
-
Originally posted by RockwellOsaako joku vastata tohon muakin vaivanneeseen kysymykseen 3.8 puhdittomuudesta. Luulis noilla tehoilla olevan jotain ala rekisterissäkin.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Originally posted by JuhisLambda anturi viallinen? Onko tulpat vaihdettu milloin viimeksi? Ilmansuodatin. Tarkistappa nuo ensiksi. Ja vikamuisti olisi hyvä käydä lukemassa BMW:llä.BMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Comment
-
Nyt on vekotin puunattu ulkoisesti, saa nähdä mitä Autoglymin Kultainen tekee kun kerrankin antaa "kypsyä" rauhassa yön yli. E34:et ovat kyllä isompia, 4h sai huhkia ja vielä olisi sisustus kokonaan jäljellä. Valitettavasti löytyi käytön jälkiä, konepellin etureunassa on paljon kiveniskemää (sama kivi 200 km/h tekee kipeää?), samoin etupeileissä - maalarikeikka saattaisi hyvinkin olla asiaa jossain vaiheessa. Takaluukussa on painauma, voi olla huonosti osuneen peruutuksen tulosta. Vasemmassa takaovessa on myös naarmuja, joita on peitelty paikkamaalilla, tulee jotenkin mieleen että saattanut ajolinja osua vähemmän hyvin kohdalleen..Ruostetta nyt ei tullut vastaan, mutta se ei ole syy olla pesemättä & vahaamatta koslaa jatkossakin. Irvistäviä korisaumoja tms ei tullut vastaan, mutta ehkä korikorjaajat ja automaalarit omaavat paremman näön
Auto siis ei ollut kuin uusi, voi harmi. OK, onhan sillä ikääkin, otettu käyttöön 12/93, mutta näemmä sitä aina toivoo kaikenlaista..alitajuisestikin, vaikka kaiken maailman koslia on jo muutama tullut nähtyä. Jotenkin on tullut sellainen kuva, että ostettaessa uudelleenmaalattua pitäisi varoa? No, kyllä virheettömällä autoa uudella maalipinnalla on omanlaistaan viehätystä. Ainakin tuo Avus Blue näytti hyvältä 1. vahauskerran jälkeen, mahtoi olla uutena suorastaan säkenöivä. Ehkä metalliväri tuo pientä syvyyttä väriefektiin?
Vanteet saattoivat hyvinkin olla alkuperäiset, likaa ja pieniä käytön jälkiä tasaisesti. Renkaat muuten olivat Michelinit, Pilot S:t tjsp. Joka tapauksessa, omistajana lienee turha ottaa hirveästi kantaa oman ajokin kuntoon, ilman kunnon verrokkia vieressä.
Vilkku, valo -yms kytkimistä on varmasti vaikea lukea mitään, jotenkin tuntuu että tuonhintaisessa koslassa on varaa käyttää niitä 0.01€ kalliimpia osiaTähän mennessä ei ole tullut vastaan mikään, mikä ei toimisi. Paitsi joku iänikuisen vanha autopuhelin-sarja - olikos näistä jollain kokemusta? Radiokin taitaa jäädä paikalleen, vaikka C-kasetteja ei enää käytäkkään. Sinänsä outoa, että joku on ruksinut Hifi-paketin (ekstrakaiuttimet + vahvistin), mutta ei sitten halunnut päätelaitteeksi CD-soitinta. Ainiin, lisäksi tuli nyt kurkattua takapenkillekin, sieltä löytyi skisack - nyt vain etsimään sukset kellarista ja elvistelemään. Vaikka vaalea sisustus on vaikeampi pitää puhtaana, niin kyllä se valoisa on sisältä.
Päivä II auton kanssa on siis ollut varovaisesti positiivinen. Kosla käynnistyi OK, ilmapumppu piti mökää sen 2-3 min, vedenlämmöt nousivat vajaassa 10 min. käyttölämpöönsä ja öljynlämmöt nousivat vajaa 10km ajossa 70°:een.
Ehkä tämä tästä?BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
Tuntemattomia ovat varusteruksaajan tiet, oudompiakin on nähty. Semmoinen kannattaa tehdä, että raotat jollain etujalkatilan mattoa niin että saat käden työnnettyä maton ja pohjapellin väliin. E34 tyyppivikana on semmoinen, että jalkatilan pohjassa olevat pienet korkit irtoavat ja sieltä tulee vettä sisälle (korkit näkyvät alta mutta pitävätkö vielä, sen näkee vain sisältä). Omassa oli matto märkä, mutta pohja vielä ruosteeton -> korkit vaihtoon ja paikat kuivaksi, ei vahinkoja.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Originally posted by RockwellVikakoodit luettu ja antoi vian 77 eli tuo imuilmanlämpö.. Huoltokin tehty. 535i:llä ajelee paljon mieluummin eihän asian nyt niin pitäisi olla?All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Originally posted by Petteri75Eihän se matkan kesto vaan poltetun bensan määrä..Esimakua tulevasta oli ensitankkaus - tankki täyteen 98E:tä ja 91 euroa.
Tuon 750:n 100 litran tankin täyttäminen on mukavaa puuhaa sekin. Sellaiset 120-135 euron tankkaukset tulevat tutuksi..
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Dodiin, nyt on auto puunattu ulkoisesti - ei se Autoglymin Kultainen nyt aivan henkäisemällä pellistä lähtenyt, mutta ei sitä työläänäkään voinut pitää, pinta-alaa vain riitti. Piti käydä hiukan ajelemassa nyt, kun viikonlopuksi on luvattu sadetta ja tuon pinnan hieromisen jälkeen sitä välttelee mielellään lätäköitä. Ohjelmassa seuraavana olisi tutustua satula/nahkasaippuan käyttöön ja putsata vekotinta sisältä muutenkin.
Huoltokirjaa vain ei kuulu, korjaajakaan ei muista nähneensä kirjaa, mutta toisaalta auto ei ollutkaan heillä viikonlopun yli. Ainoa lappu auton historiasta oli joku "Garantie" (?), joka oli päivätty -99 ajomäärällä 48 000.
Nyt ei tunnu Tommi vastaavan puhelimeensa, mitenkäs tämä nyt näin..BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
Originally posted by Petteri75Ohjelmassa seuraavana olisi tutustua satula/nahkasaippuan käyttöön ja putsata vekotinta sisältä muutenkin.Muistaakseni joku sanoi, että se on ihan hanurista...
Comment
-
Originally posted by Bmw MasterOnkos tuo nahka saippua ihan viisas veto?Muistaakseni joku sanoi, että se on ihan hanurista...
Auto on siis itsessään ihan kiva (täytyy vielä tarkistuttaa kylmäaineet), mutta tämä huoltokirjan puute ja kaikki muu tapahtunut on vienyt aika paljon fiiliksiä pois tästä hankinnasta. Ei oikein osaa iloita sinisestä bemustaan..BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
Käyhän Petteri hakemassa Laakkoselta varusteluettelo autoosi.BMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Comment
-
Originally posted by RockwellKäyhän Petteri hakemassa Laakkoselta varusteluettelo autoosi.
C-kasettisoitin oli piiitkään saksalaisten suosiossa. Vaan selviääpä sekin, onko autossa ollut CD-soitin, kun haet sen Laakkosen varustejuorulistan. Hipi hipi! Originaaleja kasettisoittimia saa kympeillä, CD-soittimesta saa maksella huomattavasti enemmän.
Maalipinta todellakin voi mennä huonoon happeen, etenkin jos Motorsport-kärry on viihtynyt kolmoskaistalla. Saksalaiseen huoltokirjaan on pääsääntöisesti merkitty maalivauriot ja onko ne korjattu. Tunnetusti sakemanni vihaa ruostetta kuin ruttoa...
Soita sille vitkalle jostain toisesta numerosta. Jo vastaa
Comment
Comment