Meillä meni 2 viikon reissussa vähän yli 4000€.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Omalla autolla lomalle Eurooppaan
Collapse
X
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTuo budjetti on kyllä aika venyvä juttu.
Edit: Mahdollisia hotelleja on tullut etsittyä www.hrs.com lisäksi www.booking.com ja www.bedandbreakfast.com, jos vaikka jollekin nuo linkit olisivat uusia.Last edited by O.K.; 23-05-2007, 11:06.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostLuottokortti on varmaan kanssa aika venyvä juttu tulevalla reissulla
Originally posted by O.K. View PostEdit: Mahdollisia hotelleja on tullut etsittyä www.hrs.com lisäksi www.booking.com ja www.bedandbreakfast.com, jos vaikka jollekin nuo linkit olisivat uusia.
Ja hätävaraksi pitäis selvittää valmiiksi reitin varrelle osuvia ketjuhotelleja, kuten http://www.ibishotel.com/, http://www.hotelformule1.com/, http://www.etaphotel.com/
Mieluummin tietysti yöpyis jossain maalaiskylän pikkuhotellissa kuin noissa.
EDIT: Sanokaas vielä mielipiteitä uskaltaako reissuun lähteä ilman vararengasta eli pelkällä paikkauspullolla (tai parilla)? Tuntuu tietysti äkkiseltään järjettömältä, mutta ei nuo renkaat ole kyllä yleensä hajoilleet, ja 17" nastarenkaalla kuitenkaan voi paljoo tuolla ajella jos hajoaa, eli heti pitäis päästä korjaamolle kuitenkin. Varapyörämontulle vois olla tarvetta tavaran kuljetukseen kun E39:n kontti ei ole kovin iso kuitenkaan.Last edited by Petri.Kekkonen; 24-05-2007, 10:26.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostToivottavasti kokonaisbudjetti ei kuitenkaan veny paljon yli 4000€.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Alkaa loma lähestyä Tai noh, 5vk päästä... Jatkoin tänään taas ihmettelemistä ja laskin vähän kuluja jos lentäisi ja vuokraisi auton. Pikku vertailu:
a) omalla autolla 3vk reissu: Via Baltican kautta meno ja paluu laivalla saksa-suomi. Laiva Viroon (100e), bensat ja tiemaksut (600e), hotellit (1350e), pääsymaksut jne (300e), ruokailut (700e), laiva takas suomeen (700e) => n.3800e.
b) Lentäen HKI-munchen-HKI + 2vk vuokra-autolla: Lennot 2x meno-paluu (500e), bensat ja tiemaksut (350e), yöpyminen (950e), pääsymaksut (150e), ruokailut (500e) ja auton vuokraus (400e) => n.2800e
Puuttuuko laskelmista jotain oleellista? Menikö joku arvio täysin pieleen?
Kovasti edelleen mietityttää, että jaksaako sitä tehdä pitkää reissua eli ajaa perkeleesti ja maksaa siitä paljon... tosin kyllähän tuossa on sitä nähtävää TODELLA paljon. Ainakin jos vertaa johonkin perus kanarian lomaan Tosin sellainen viikon perus etelänloma maksaa n.600e/vk/naama + ruuat jne. Eikä tarvii ajaa metriäkään....
Ongelmaksi kuitenkin muodostuu se, että missä olisi hyvät kelit ja jotain nähtävää heinä-elokuussa? Täytyykin alkaa kattelee tota maailman karttaa------
G31 530d
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostÖÖöööö kun nyt muistaisin.... Calvisson se oli.
Jos näin, niin itse on tullut asusteltua siinä naapurikylissä St.Chaptes:ssa ja St.Siffret:ssä. Liikennehän noilla seuduin on melkoisen hulvatonta ja siellä kannattaa muistaa myös sekin että ihan jokainen...eikä edes joka toinen niillä kapeilla maalaistellä metrin poppelien välissä väkisin 120-160kmh ohiajava ole ihan selvinpäin...edes prätkillä(lansieuroopan synkintä liikennetilastoaluetta).
Muutenhan tuo on liikennettä lukuunottamatta varsin mukavaa/leppoisaa seutua jossa TODELLAKIN kannattaa perehtyä paikallisiin viineihin, patonkiin sekä juustoihin.
Comment
-
-
Kanarian lomilla nyt ei näe mitään...
Oman reittini kustannuksia viime syksyltä:
- hanko - rostock noin 200€ lepotuolissa ja autoliiton alennuksilla
- rostock - augsburg (lähellä muncheniä)
- stutgart, hannover, bremen, frankfurt, heidelberg, hampuri (eivät ole oikeassa järjestyksessä)
-kööpenhamina - tukholma: 200-300€ siltamaksujen kanssa tanskasta tukholmaan
- tukholma -turku noin 70€ seawind
Kesto oli kaksi viikkoa ja yksi päivä, ajokilometrejä 3800km. Majoitukset leirintäalueilla teltassa ja Formule1 hostelleissa. Majoitukset halvimmillaan 10€ yö (leirintäalueella), kalleimmillaan noin 39€ ym Formule1 tukholmassa. Majoituksen hinnat kahdelta henkilöltä. Bensoihin meni noin 600€ silloisella 1,25 litrahinnalla. Kokonaisuutena alle 1500€ kun ei tullut ostettua mitään ihmeellistä. Kaupunkeja ja maisemia tuli katseltua kyllä senkin edestä.
Comment
-
-
Originally posted by TheLoial View PostKanarian lomilla nyt ei näe mitään...
Oman reittini kustannuksia viime syksyltä:
- hanko - rostock noin 200€ lepotuolissa ja autoliiton alennuksilla
- rostock - augsburg (lähellä muncheniä)
- stutgart, hannover, bremen, frankfurt, heidelberg, hampuri (eivät ole oikeassa järjestyksessä)
-kööpenhamina - tukholma: 200-300€ siltamaksujen kanssa tanskasta tukholmaan
- tukholma -turku noin 70€ seawind
Kesto oli kaksi viikkoa ja yksi päivä, ajokilometrejä 3800km. Majoitukset leirintäalueilla teltassa ja Formule1 hostelleissa. Majoitukset halvimmillaan 10€ yö (leirintäalueella), kalleimmillaan noin 39€ ym Formule1 tukholmassa. Majoituksen hinnat kahdelta henkilöltä. Bensoihin meni noin 600€ silloisella 1,25 litrahinnalla. Kokonaisuutena alle 1500€ kun ei tullut ostettua mitään ihmeellistä. Kaupunkeja ja maisemia tuli katseltua kyllä senkin edestä.
Comment
-
-
Originally posted by suffeli View Post... ja auton vuokraus (400e) => n.2800e
Puuttuuko laskelmista jotain oleellista? Menikö joku arvio täysin pieleen?
Onhan se järjetöntä tuhlata rahaa vuokraukseen enemmän kuin on tarpeen, kun ei siitä käteen paljoo jää, mutta 2 vk on pitkä aika. Työkaverilla oli ollu tuolla viime kesänä muutaman päivän joku Fiesta, mutta ite en lähtis ihan sille linjalle. Mulla maksoi 2 vuotta sitten 2vk vuokraus reilu 600e ja siihen vielä Finnairin Plus-pojoilla yhden autoluokan upgrade päälle eikä silti saanut mitään Bemaria/Mersua alle vaan Alfan 150hv diisseliin piti tyytä. Joku avovehje ois aika kiva kans!
Originally posted by suffeli View PostEikä tarvii ajaa metriäkään....E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostVai tarkoititko St.Calmet:tia?
Originally posted by Hemi View PostJos näin, niin itse on tullut asusteltua siinä naapurikylissä St.Chaptes:ssa ja St.Siffret:ssä.
Originally posted by Hemi View PostMuutenhan tuo on liikennettä lukuunottamatta varsin mukavaa/leppoisaa seutua jossa TODELLAKIN kannattaa perehtyä paikallisiin viineihin, patonkiin sekä juustoihin.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Erittäin hieno reitti on myös Munchen-Salzburg-ZellAmSee-Udine-Venetsia. Matkalla voi piipahtaa Hitlerin kotkanpesässä joka on todella vaikuttava paikka. Ja Zell Am Seestä lähtee vuoristoserpentiini, joka menee Itävallan korkeimman vuoren vierestä, pääsee autolla 2.6km korkealle. Todella hieno pätkä, sen ajettua vielä kun laittaa navigaattoriin kohteeksi Udine, ja käskee hakea vaihtoehtoisen reitin eikä mene baanaa, niin pääsee taas todella upealle mutkaiselle vuoristotielle, jossa mm 12 neulansilmä putkeen jonka aikana tullaan pari sataa metriä alas.
Tietenkin Zell Am Seestä voi ajaa myös läntisempää reittiä, Gardajärven kautta Milanoon/Veronaan.
Comment
-
-
Itsellä on tänä kesänä elokuussa ohjelmassa reilu viikko Hockenheimin maisemissa, jokunen päivä Pohjoisessa Ranskassa ja yksi viikko Tanskassa länsirannikolla. Ajoreitit katsellaan taas tilanteen ja mielialan mukaan.
Sen kun tuo vuosien eurooppaa sahaaminen on opettanut, että mitään liian tiukkaa ajoreittiä/ohjelmaa ei kannata etukäteen suunnitella, ainakaan sen ensimmäisen reissun jälkeen kun Reinit ja Gardajärvet on kierretty.
Senkin on "siperia" tässä vuosien aikana opettanut että kun nuo ns.pakolliset reitit on ajeltu, niin ainakin itse suosin sitä että painetaan baanaa sen mitä vehkeet kulkee pisteestä a, pisteeseen b (ja otetaan siirtymistä täysi ajamisen ilo), ja ikäänkuin asetutaan/rauhoitutaan muutamaksi päiväksi jokaiseen pysähdyspisteeseen, josta voi sitten heittää tarvittaessa muutaman tunnin lenkkejä jos muija suostuu=pystyy olemaan kuskina...
Eli ne pikkuteiden tarjoamat pikkukylät, pellot ja puu maisemat on kuitenkin aika äkkiä katsottu jos matkan kuitenkin pitäisi edetä seuraavaan etappiin.
Eli ainakin me olemme näissä reissuissa huomanneet sen että tässä jos missä vähemmän onkin lopulta enemmän ja jokainen autossa istuttu tunti mikä ei ole suoranainen nautinto, on kuitenkin pelkkää matkustamista.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSen kun tuo vuosien eurooppaa sahaaminen on opettanut, että mitään liian tiukkaa ajoreittiä/ohjelmaa ei kannata etukäteen suunnitella, ainakaan sen ensimmäisen reissun jälkeen kun Reinit ja Gardajärvet on kierretty.
Senkin on "siperia" tässä vuosien aikana opettanut että kun nuo ns.pakolliset reitit on ajeltu, niin ainakin itse suosin sitä että painetaan baanaa sen mitä vehkeet kulkee pisteestä a, pisteeseen b (ja otetaan siirtymistä täysi ajamisen ilo), ja ikäänkuin asetutaan/rauhoitutaan muutamaksi päiväksi jokaiseen pysähdyspisteeseen, josta voi sitten heittää tarvittaessa muutaman tunnin lenkkejä jos muija suostuu=pystyy olemaan kuskina...
Eli ne pikkuteiden tarjoamat pikkukylät, pellot ja puu maisemat on kuitenkin aika äkkiä katsottu jos matkan kuitenkin pitäisi edetä seuraavaan etappiin.
Eli ainakin me olemme näissä reissuissa huomanneet sen että tässä jos missä vähemmän onkin lopulta enemmän ja jokainen autossa istuttu tunti mikä ei ole suoranainen nautinto, on kuitenkin pelkkää matkustamista.
Ensimmäisellä kerralla: Makedonia (Skopje) - Kreikka - Italia - Itävalta - Saksa - Tanska - Ruotsi - Suomi.
Toisella kerralla: Saksa (Frankfurt) - Sveitsi(läpi) - Italia(aluksi länsirannikkoa, Rooman jälkeen itärannikkoa Bariin asti) - Superfastin laiva - Kreikka (Patras) - Makedonia (Skopje).
Syksyllä tulee vielä ajettua reitti Makedoniasta Suomeen, tällä kertaa olisi tarkoitus ajella vähän eri reittejä. Kiinnostusta olisi Kroatian rannikko ajaa läpi. Ja mitä noihin kustannuksiin tulee niin tuo toisen kerran reissu mistä on nyt n. 1kk aikaa, niin kilometrejä tuli 3500km ja rahaa paloi kaikkinensa (bensat,yöpymiset,ruoat,tietullit,ym) n. 2500e-3000e\9pv\2hlö . Halvin hotelli taisi olla 60e\2hlö ja kallein 110e\2hlö. Mutta tuon reissun tarkoitus ei ollutkaan rahassa nipistellä, syötiin ravintoloissa ja nukuttiin yöt "hienommissa" hotelleissa, taisi yksi 3 tähden hotelli olla ja muut oli 4 tähteä. Jokaisessa hotellissa taisi olla vartiointi autolle sisäpihalla.I Believed I Would Die.
Comment
-
Comment