Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omalla autolla lomalle Eurooppaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockwell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 1713
    • Helsinki

    #76
    Meillä meni 2 viikon reissussa vähän yli 4000€.
    BMW F31 330d M-Sport -13
    ex. BMW F21 116i -13
    ex. BMW 540i(g) Touring -01
    ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
    ex. BMW 316g -99
    ex. BMW M5 Touring -92
    ex. BMW 535i -91
    ex. BMW M5 -91
    ex. BMW 325i Touring -90

    Comment

    • O.K.
      Moderator
      • Nov 2003
      • 4854
      • Espoo

      #77
      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Tuo budjetti on kyllä aika venyvä juttu.
      Luottokortti on varmaan kanssa aika venyvä juttu tulevalla reissulla

      Edit: Mahdollisia hotelleja on tullut etsittyä www.hrs.com lisäksi www.booking.com ja www.bedandbreakfast.com, jos vaikka jollekin nuo linkit olisivat uusia.
      Last edited by O.K.; 23-05-2007, 11:06.
      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
      E34 525i

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7397
        • Oulu

        #78
        Originally posted by O.K. View Post
        Luottokortti on varmaan kanssa aika venyvä juttu tulevalla reissulla
        Tätä minäkin koko hommassa pahoin pelkään.

        Originally posted by O.K. View Post
        Edit: Mahdollisia hotelleja on tullut etsittyä www.hrs.com lisäksi www.booking.com ja www.bedandbreakfast.com, jos vaikka jollekin nuo linkit olisivat uusia.
        HRS:n kautta varattiin viimeksi yksi hotelli, hyvin toimi. Pitäs jaksaa tutkii miten nuo eri hotellinvaraussysteemit toimii (Nokian) S60-kännykän webbiselaimella, jos ei jaksais ottaa läppäriä mukaan.

        Ja hätävaraksi pitäis selvittää valmiiksi reitin varrelle osuvia ketjuhotelleja, kuten http://www.ibishotel.com/, http://www.hotelformule1.com/, http://www.etaphotel.com/

        Mieluummin tietysti yöpyis jossain maalaiskylän pikkuhotellissa kuin noissa.


        EDIT: Sanokaas vielä mielipiteitä uskaltaako reissuun lähteä ilman vararengasta eli pelkällä paikkauspullolla (tai parilla)? Tuntuu tietysti äkkiseltään järjettömältä, mutta ei nuo renkaat ole kyllä yleensä hajoilleet, ja 17" nastarenkaalla kuitenkaan voi paljoo tuolla ajella jos hajoaa, eli heti pitäis päästä korjaamolle kuitenkin. Varapyörämontulle vois olla tarvetta tavaran kuljetukseen kun E39:n kontti ei ole kovin iso kuitenkaan.
        Last edited by Petri.Kekkonen; 24-05-2007, 10:26.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #79
          Itse olen jo vuosia jättänyt reissuilta varapyörän kotiin ja mukaan 12V minikompura+2kpl paikkapulloja(tai bemun oma kompurapaikkakone).
          On nimittäin niin että jos jysähtää baanalla tai yöllä missä tahansa, niin nopeus on valttia.

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7397
            • Oulu

            #80
            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Toivottavasti kokonaisbudjetti ei kuitenkaan veny paljon yli 4000€.
            Nyt on maksettu Interhome-majoituksetkin kokonaan, eli 1400€ tähän mennessä tuhlattu lomaan.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • suffeli
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 559
              • JKL

              #81
              Alkaa loma lähestyä Tai noh, 5vk päästä... Jatkoin tänään taas ihmettelemistä ja laskin vähän kuluja jos lentäisi ja vuokraisi auton. Pikku vertailu:
              a) omalla autolla 3vk reissu: Via Baltican kautta meno ja paluu laivalla saksa-suomi. Laiva Viroon (100e), bensat ja tiemaksut (600e), hotellit (1350e), pääsymaksut jne (300e), ruokailut (700e), laiva takas suomeen (700e) => n.3800e.

              b) Lentäen HKI-munchen-HKI + 2vk vuokra-autolla: Lennot 2x meno-paluu (500e), bensat ja tiemaksut (350e), yöpyminen (950e), pääsymaksut (150e), ruokailut (500e) ja auton vuokraus (400e) => n.2800e

              Puuttuuko laskelmista jotain oleellista? Menikö joku arvio täysin pieleen?

              Kovasti edelleen mietityttää, että jaksaako sitä tehdä pitkää reissua eli ajaa perkeleesti ja maksaa siitä paljon... tosin kyllähän tuossa on sitä nähtävää TODELLA paljon. Ainakin jos vertaa johonkin perus kanarian lomaan Tosin sellainen viikon perus etelänloma maksaa n.600e/vk/naama + ruuat jne. Eikä tarvii ajaa metriäkään....

              Ongelmaksi kuitenkin muodostuu se, että missä olisi hyvät kelit ja jotain nähtävää heinä-elokuussa? Täytyykin alkaa kattelee tota maailman karttaa
              ------
              G31 530d

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #82
                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                ÖÖöööö kun nyt muistaisin.... Calvisson se oli.
                Vai tarkoititko St.Calmet:tia?
                Jos näin, niin itse on tullut asusteltua siinä naapurikylissä St.Chaptes:ssa ja St.Siffret:ssä. Liikennehän noilla seuduin on melkoisen hulvatonta ja siellä kannattaa muistaa myös sekin että ihan jokainen...eikä edes joka toinen niillä kapeilla maalaistellä metrin poppelien välissä väkisin 120-160kmh ohiajava ole ihan selvinpäin...edes prätkillä(lansieuroopan synkintä liikennetilastoaluetta).
                Muutenhan tuo on liikennettä lukuunottamatta varsin mukavaa/leppoisaa seutua jossa TODELLAKIN kannattaa perehtyä paikallisiin viineihin, patonkiin sekä juustoihin.

                Comment

                • TheLoial
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 1109
                  • Helsinki

                  #83
                  Kanarian lomilla nyt ei näe mitään...

                  Oman reittini kustannuksia viime syksyltä:

                  - hanko - rostock noin 200€ lepotuolissa ja autoliiton alennuksilla
                  - rostock - augsburg (lähellä muncheniä)
                  - stutgart, hannover, bremen, frankfurt, heidelberg, hampuri (eivät ole oikeassa järjestyksessä)
                  -kööpenhamina - tukholma: 200-300€ siltamaksujen kanssa tanskasta tukholmaan
                  - tukholma -turku noin 70€ seawind

                  Kesto oli kaksi viikkoa ja yksi päivä, ajokilometrejä 3800km. Majoitukset leirintäalueilla teltassa ja Formule1 hostelleissa. Majoitukset halvimmillaan 10€ yö (leirintäalueella), kalleimmillaan noin 39€ ym Formule1 tukholmassa. Majoituksen hinnat kahdelta henkilöltä. Bensoihin meni noin 600€ silloisella 1,25 litrahinnalla. Kokonaisuutena alle 1500€ kun ei tullut ostettua mitään ihmeellistä. Kaupunkeja ja maisemia tuli katseltua kyllä senkin edestä.

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #84
                    Originally posted by TheLoial View Post
                    Kanarian lomilla nyt ei näe mitään...

                    Oman reittini kustannuksia viime syksyltä:

                    - hanko - rostock noin 200€ lepotuolissa ja autoliiton alennuksilla
                    - rostock - augsburg (lähellä muncheniä)
                    - stutgart, hannover, bremen, frankfurt, heidelberg, hampuri (eivät ole oikeassa järjestyksessä)
                    -kööpenhamina - tukholma: 200-300€ siltamaksujen kanssa tanskasta tukholmaan
                    - tukholma -turku noin 70€ seawind

                    Kesto oli kaksi viikkoa ja yksi päivä, ajokilometrejä 3800km. Majoitukset leirintäalueilla teltassa ja Formule1 hostelleissa. Majoitukset halvimmillaan 10€ yö (leirintäalueella), kalleimmillaan noin 39€ ym Formule1 tukholmassa. Majoituksen hinnat kahdelta henkilöltä. Bensoihin meni noin 600€ silloisella 1,25 litrahinnalla. Kokonaisuutena alle 1500€ kun ei tullut ostettua mitään ihmeellistä. Kaupunkeja ja maisemia tuli katseltua kyllä senkin edestä.
                    montako kertaa olet esim. teneriffalla kierrellyt autolla saarta?
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7397
                      • Oulu

                      #85
                      Originally posted by suffeli View Post
                      ... ja auton vuokraus (400e) => n.2800e

                      Puuttuuko laskelmista jotain oleellista? Menikö joku arvio täysin pieleen?
                      Näyttäis, että puuttuu hauska auto. Eli millasen auton saa 400e/2vk?

                      Onhan se järjetöntä tuhlata rahaa vuokraukseen enemmän kuin on tarpeen, kun ei siitä käteen paljoo jää, mutta 2 vk on pitkä aika. Työkaverilla oli ollu tuolla viime kesänä muutaman päivän joku Fiesta, mutta ite en lähtis ihan sille linjalle. Mulla maksoi 2 vuotta sitten 2vk vuokraus reilu 600e ja siihen vielä Finnairin Plus-pojoilla yhden autoluokan upgrade päälle eikä silti saanut mitään Bemaria/Mersua alle vaan Alfan 150hv diisseliin piti tyytä. Joku avovehje ois aika kiva kans!
                      Originally posted by suffeli View Post
                      Eikä tarvii ajaa metriäkään....
                      Ajaminenhan on hauskaa!
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7397
                        • Oulu

                        #86
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Vai tarkoititko St.Calmet:tia?
                        Kyllä se on Calvisson.

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Jos näin, niin itse on tullut asusteltua siinä naapurikylissä St.Chaptes:ssa ja St.Siffret:ssä.
                        Nuo näytti olevan Nimesistä hiukan pohjoiseen, Calvisson on suunnilleen saman verran luonaaseen.

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Muutenhan tuo on liikennettä lukuunottamatta varsin mukavaa/leppoisaa seutua jossa TODELLAKIN kannattaa perehtyä paikallisiin viineihin, patonkiin sekä juustoihin.
                        OK, yritetään perehtyä siinä määrin kuin se autolomalla on mahdollista.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #87
                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          OK, yritetään perehtyä siinä määrin kuin se autolomalla on mahdollista.
                          Laadukas promillemittarihan kuuluu jokaisen hyvinvarustetun euroopankävijän varustukseen.

                          Comment

                          • jsa014
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1651
                            • Turun Pallivaha

                            #88
                            Erittäin hieno reitti on myös Munchen-Salzburg-ZellAmSee-Udine-Venetsia. Matkalla voi piipahtaa Hitlerin kotkanpesässä joka on todella vaikuttava paikka. Ja Zell Am Seestä lähtee vuoristoserpentiini, joka menee Itävallan korkeimman vuoren vierestä, pääsee autolla 2.6km korkealle. Todella hieno pätkä, sen ajettua vielä kun laittaa navigaattoriin kohteeksi Udine, ja käskee hakea vaihtoehtoisen reitin eikä mene baanaa, niin pääsee taas todella upealle mutkaiselle vuoristotielle, jossa mm 12 neulansilmä putkeen jonka aikana tullaan pari sataa metriä alas.

                            Tietenkin Zell Am Seestä voi ajaa myös läntisempää reittiä, Gardajärven kautta Milanoon/Veronaan.
                            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #89
                              Itsellä on tänä kesänä elokuussa ohjelmassa reilu viikko Hockenheimin maisemissa, jokunen päivä Pohjoisessa Ranskassa ja yksi viikko Tanskassa länsirannikolla. Ajoreitit katsellaan taas tilanteen ja mielialan mukaan.
                              Sen kun tuo vuosien eurooppaa sahaaminen on opettanut, että mitään liian tiukkaa ajoreittiä/ohjelmaa ei kannata etukäteen suunnitella, ainakaan sen ensimmäisen reissun jälkeen kun Reinit ja Gardajärvet on kierretty.
                              Senkin on "siperia" tässä vuosien aikana opettanut että kun nuo ns.pakolliset reitit on ajeltu, niin ainakin itse suosin sitä että painetaan baanaa sen mitä vehkeet kulkee pisteestä a, pisteeseen b (ja otetaan siirtymistä täysi ajamisen ilo), ja ikäänkuin asetutaan/rauhoitutaan muutamaksi päiväksi jokaiseen pysähdyspisteeseen, josta voi sitten heittää tarvittaessa muutaman tunnin lenkkejä jos muija suostuu=pystyy olemaan kuskina...
                              Eli ne pikkuteiden tarjoamat pikkukylät, pellot ja puu maisemat on kuitenkin aika äkkiä katsottu jos matkan kuitenkin pitäisi edetä seuraavaan etappiin.
                              Eli ainakin me olemme näissä reissuissa huomanneet sen että tässä jos missä vähemmän onkin lopulta enemmän ja jokainen autossa istuttu tunti mikä ei ole suoranainen nautinto, on kuitenkin pelkkää matkustamista.

                              Comment

                              • -Tate-
                                Moderator
                                • Jan 2004
                                • 3210
                                • Nurmijärvi

                                #90
                                Originally posted by Hemi View Post
                                Sen kun tuo vuosien eurooppaa sahaaminen on opettanut, että mitään liian tiukkaa ajoreittiä/ohjelmaa ei kannata etukäteen suunnitella, ainakaan sen ensimmäisen reissun jälkeen kun Reinit ja Gardajärvet on kierretty.
                                Senkin on "siperia" tässä vuosien aikana opettanut että kun nuo ns.pakolliset reitit on ajeltu, niin ainakin itse suosin sitä että painetaan baanaa sen mitä vehkeet kulkee pisteestä a, pisteeseen b (ja otetaan siirtymistä täysi ajamisen ilo), ja ikäänkuin asetutaan/rauhoitutaan muutamaksi päiväksi jokaiseen pysähdyspisteeseen, josta voi sitten heittää tarvittaessa muutaman tunnin lenkkejä jos muija suostuu=pystyy olemaan kuskina...
                                Eli ne pikkuteiden tarjoamat pikkukylät, pellot ja puu maisemat on kuitenkin aika äkkiä katsottu jos matkan kuitenkin pitäisi edetä seuraavaan etappiin.
                                Eli ainakin me olemme näissä reissuissa huomanneet sen että tässä jos missä vähemmän onkin lopulta enemmän ja jokainen autossa istuttu tunti mikä ei ole suoranainen nautinto, on kuitenkin pelkkää matkustamista.
                                Tässä menee omat mieltymykset aivan täysin samanlailla Hemin kanssa. Itse olen nyt kaksi kertaa ajanut euroopan "läpi".

                                Ensimmäisellä kerralla: Makedonia (Skopje) - Kreikka - Italia - Itävalta - Saksa - Tanska - Ruotsi - Suomi.

                                Toisella kerralla: Saksa (Frankfurt) - Sveitsi(läpi) - Italia(aluksi länsirannikkoa, Rooman jälkeen itärannikkoa Bariin asti) - Superfastin laiva - Kreikka (Patras) - Makedonia (Skopje).

                                Syksyllä tulee vielä ajettua reitti Makedoniasta Suomeen, tällä kertaa olisi tarkoitus ajella vähän eri reittejä. Kiinnostusta olisi Kroatian rannikko ajaa läpi. Ja mitä noihin kustannuksiin tulee niin tuo toisen kerran reissu mistä on nyt n. 1kk aikaa, niin kilometrejä tuli 3500km ja rahaa paloi kaikkinensa (bensat,yöpymiset,ruoat,tietullit,ym) n. 2500e-3000e\9pv\2hlö . Halvin hotelli taisi olla 60e\2hlö ja kallein 110e\2hlö. Mutta tuon reissun tarkoitus ei ollutkaan rahassa nipistellä, syötiin ravintoloissa ja nukuttiin yöt "hienommissa" hotelleissa, taisi yksi 3 tähden hotelli olla ja muut oli 4 tähteä. Jokaisessa hotellissa taisi olla vartiointi autolle sisäpihalla.
                                I Believed I Would Die.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎