Originally posted by BMW
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Poliisin tutkatolpista (?)
Collapse
X
-
1.auto on suurimmalle osalle suomalaisista välttämättömyys joten sitä on helppo verottaa tyliin mee julkisella mutta ku julkiset ei liiku apina kehän ulkopuolella mitenkään järkevästi
2.gps antaa ylinopeus sakon hetikun nupeus menee ulisallitun
3.gps kerää tietoa missä olet liikkunut periaatteessa ei haittaa mutta mielummin ei
edit 4. mitähän moinen kyttäys maksaa luulin että stasi on kuollut mutta ei
edit monta kirjotus virhettä mutta ymmärtänette pointinLast edited by smo83; 21-06-2011, 00:08.
Comment
-
-
Täältäkin löytyy kannattaja..
Eikö tää oo jo nyt tarpeeksi kallista ja monimutkaista? Itekään en pysty millään bussilla töihin menemään, joten auto on pakollinen. Toki onhan se hauskaa että kaikki palkat menevät siihen autoon, eipähän kerry vaan mitään talteen, itse asiassa parempi jos vaikka jäis vähän velkaakin. Valtio tykkäisMB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostSaisikohan "autoilijoiden puolue" kannatusta, tarkoitan että jos uusi puolue ottaisi tehtäväkseen valtion perseilyn kitkemisen (päiväsakkojärjestelmä, polttoainevero, autovero, automaattiset nopeusvalvontajärjestelmät, ajokorttibyrokratia & -rahastus jne.) niin löytyisikö Suomesta tarpeeksi tienkäyttäjiä tukemaan tällaista poliittista ryhmittymää? :think Hävettää tämä Suomalainen auto viha, joka puretaan ennenkaikkea tyhjentämällä autoilijoiden pankkitilit mitä uskomattomilla keinoilla & tekosyillä.
Tapa, jolla voidaan vaikuttaa, on järjestäytyminen. Nyt autokerhot äkkiä puhaltamaan yhteen hiileen, jotta SHAL:sta saadaan samanlainen kattojärjestö, kuin prätkäpuolella on SMOTO. Itse olen SMOTOn toiminnassa jollain tasolla mukana, ja suorastaan tyrmistyttää se paskan määrä, joka on tuuletinta lähestymässä, sekä auto- että mp-harrastukseen liittyen.
SMOTOlla on olemassa aika hyvät vaikutuskanavat ja niitä jopa kuunnellaan harrastukseen liittyvissä asioissa, mutta siellä on ongelmana se, että toiminta pyörii vapaaehtoisvoimin. Jengi tekee ensin duunia 8-16 ja sitten käyttää vapaa-aikaansa harrastuksen edistämiseen. Edunvalvontaa pitäisi ehdottomasti olla hoitamassa palkattuja työntekijöitä. Katsokaa vain kuinka "vastapuoli" (elikkä autonvalmistajat, joiden etujen mukaista on, että kaikki ajavat uusilla autoilla, joihin ostetaan kaikki osat marmoritiskiltä ja kaiken maailman ituhipit, jotka nyt vastustavat ihan kaikkea) ovat järjestäytyneet, niin näette, ettei muuta vaihtoehtoa ole olemassa.
Samankaltaista mallia tahtoisin nähdä myös SHAL:n toimintaan tulevaisuudessa. Kerhojen kattojärjestönä toimiva yhdistys saa yksittäiselle jäsenelle pienellä panostuksella kerättyä suhteellisen helposti henkilöstön palkkaamiseen vaaditun rahasumman.
SMOTOn piirissä tämä ei ikävä kyllä toiminut, sillä viimeksi jäsenmaksua korotettaessa pienellä summalla, muutama iso kerho protestoi ajatusta lähtemällä ovet paukkuen. Uskomatonta kyllä, mielestäni asiaa ei voi tulkita muuten kuin siten, ettei kerhoja kiinnosta edunvalvonta. Kun joku kuitenkin kysyy, että mitä SMOTO on saanut aikaan, niin heidän aikaansaannokseksi voidaan laskea mm. niinsanottu kopterilaki, eli laki L-luokan ajoneuvojen rakenteen muutoksista, uusi prosenttilainsäädäntö ja seisonta-ajallisten vakuutusten jatkuminen. Samoin mp-katsastus on onnistuttu torppaamaan useampaan kertaan.
Voisiko vaikka BTCF:n hallitus toimia pelinavaajana muiden kerhojen ja SHAL:n suuntaan, jotta järjestäytyminen saataisiin alulle? Pelisäännöt, eli se, että palkattu edunvalvontahenkilö(stö) on ehdoton vaatimus, jos jotain halutaan saada aikaan, on tehtävä selväksi heti kättelyssä, jottei toisteta SMOTOn virheitä.
Jos tarvitaan perusteluita, voin tarjota auttavaa kättäni.
Comment
-
-
Originally posted by LoudPipe View PostMä en ikävä kyllä usko, että tällaisella yhden asian puolueella olisi mitään mahdollisuuksia vaikuttaa mihinkään - tuskin saisi edes edustajia läpi, saati pääsisi mihinkään oikeasti vaikuttamaan.
Tapa, jolla voidaan vaikuttaa, on järjestäytyminen. Nyt autokerhot äkkiä puhaltamaan yhteen hiileen, jotta SHAL:sta saadaan samanlainen kattojärjestö, kuin prätkäpuolella on SMOTO. Itse olen SMOTOn toiminnassa jollain tasolla mukana, ja suorastaan tyrmistyttää se paskan määrä, joka on tuuletinta lähestymässä, sekä auto- että mp-harrastukseen liittyen.
SMOTOlla on olemassa aika hyvät vaikutuskanavat ja niitä jopa kuunnellaan harrastukseen liittyvissä asioissa, mutta siellä on ongelmana se, että toiminta pyörii vapaaehtoisvoimin. Jengi tekee ensin duunia 8-16 ja sitten käyttää vapaa-aikaansa harrastuksen edistämiseen. Edunvalvontaa pitäisi ehdottomasti olla hoitamassa palkattuja työntekijöitä. Katsokaa vain kuinka "vastapuoli" (elikkä autonvalmistajat, joiden etujen mukaista on, että kaikki ajavat uusilla autoilla, joihin ostetaan kaikki osat marmoritiskiltä ja kaiken maailman ituhipit, jotka nyt vastustavat ihan kaikkea) ovat järjestäytyneet, niin näette, ettei muuta vaihtoehtoa ole olemassa.
Samankaltaista mallia tahtoisin nähdä myös SHAL:n toimintaan tulevaisuudessa. Kerhojen kattojärjestönä toimiva yhdistys saa yksittäiselle jäsenelle pienellä panostuksella kerättyä suhteellisen helposti henkilöstön palkkaamiseen vaaditun rahasumman.
SMOTOn piirissä tämä ei ikävä kyllä toiminut, sillä viimeksi jäsenmaksua korotettaessa pienellä summalla, muutama iso kerho protestoi ajatusta lähtemällä ovet paukkuen. Uskomatonta kyllä, mielestäni asiaa ei voi tulkita muuten kuin siten, ettei kerhoja kiinnosta edunvalvonta. Kun joku kuitenkin kysyy, että mitä SMOTO on saanut aikaan, niin heidän aikaansaannokseksi voidaan laskea mm. niinsanottu kopterilaki, eli laki L-luokan ajoneuvojen rakenteen muutoksista, uusi prosenttilainsäädäntö ja seisonta-ajallisten vakuutusten jatkuminen. Samoin mp-katsastus on onnistuttu torppaamaan useampaan kertaan.
Voisiko vaikka BTCF:n hallitus toimia pelinavaajana muiden kerhojen ja SHAL:n suuntaan, jotta järjestäytyminen saataisiin alulle? Pelisäännöt, eli se, että palkattu edunvalvontahenkilö(stö) on ehdoton vaatimus, jos jotain halutaan saada aikaan, on tehtävä selväksi heti kättelyssä, jottei toisteta SMOTOn virheitä.
Jos tarvitaan perusteluita, voin tarjota auttavaa kättäni.
Jos haluttaisiin aivan puoluetasolla vaikuttaa autoilijoiden asiaan, niin pitäisi perustaa puolue, jonka tavoitteena olisi lukuisia muitakin asioita, kuin pelkästään autot ja liikenne. Esimerkiksi piraattipuolue ei ole juurikaan saanut suurta suosiota, koska äänestäjät ovat niin helvetin pinnallisia. Kukaan ei viitsi selvittää faktoja, vaan aika moni toteaa piraattipuolueesta, että se on vain joidenkin parikymppisten teinien perustama puolue vastustamaan tekijänoikeusmafioita. Nämä autoasiat pitäisi saada jonkun puolueen yhteyteen muiden asioiden ohella, ei erikseen.
Comment
-
-
Suoraa toimintaa, JES!
Tuhannet saavat ylinopeuden anteeksi
Tiistai 21.6.2011 klo 12.08
Ilkivallan vuoksi poliisi hävittää tuhansia nopeusvalvontakameroiden ottamia kuvia.
Valtatiellä 15 Kotkassa on tehty viimeisen parin viikon aikana tien asfaltointia, minkä vuoksi nopeusrajoitus on laskettu 80 kilometriin tunnissa.
Viime viikonloppuna joku anasti tieosuudelle asetetut nopeusrajoitusmerkit tai vaihtoi ne merkkeihin, jotka kertovat 100 km/h rajoituksesta. Nopeusvalvontakamerat ovat kuitenkin kuvanneet kaikki yli 80 kilometriä tunnissa ajaneet kuljettajat, joita on poliisin mukaan ollut tuhansia.
Ilkivallan vuoksi poliisi aikoo hävittää kameroiden ottamat kuvat ylinopeutta ajaneista kuljettajista.
- Tienkäyttäjän on voitava luottaa siiten, että tielle osoitetut liikennemerkit pitävät paikkansa, Kymenlaakson poliisilaitos tiedottaa.
IL
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostSuoraa toimintaa, JES!
Originally posted by Throttle View PostTuli mieleen eräs juttu, kaveri (raskaan kaasujalan omaava)kertoi että jos ei halua tulla tunnistetuksi tolppakuvasta, pitää vauhtia olla vähintään 150km/h niin epäselvä kuva= ei sakkoa. Totta? :thinkLast edited by Ramzez; 21-06-2011, 18:54.
Comment
-
-
Originally posted by Throttle View PostTuli mieleen eräs juttu, kaveri (raskaan kaasujalan omaava)kertoi että jos ei halua tulla tunnistetuksi tolppakuvasta, pitää vauhtia olla vähintään 150km/h niin epäselvä kuva= ei sakkoa. Totta? :think
Comment
-
-
Originally posted by Gemmi View PostMyytinmurtajissa tota on koitettu, mut eipä lambokaan kulkenu tarpeeks kovaa ettei kilvestä/kuvasta selvää sais. Jos en ny siis aivan väärin muista.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJa voitte sitten saman tien unohtaa ne myytinmurtajien faktat tästä aiheesta. Eivät takuulla ole puolueettomia. Itsehän olen jonkun verran seurannut tuota sarjaa, jos on tullut mielenkiintoisia jaksoja ja aina kun he testaavat näitä myyttejä, missä yritetään huijata virkavaltaa, niin ne poikkeuksetta aina murretaan. Ikinä en ole nähnyt heidän vahvistavan sellaista myyttiä, josta voisi olla hyötyä normi ihmisille virkavallan kanssa. Ainoastaan sellaiset myytit, kuten lukon helppo hajottaminen nestetypellä on varmistettu todeksi, koska se on niin epäkäytännöllinen ja hankala toteuttaa. Muistakaa, että myytinmurtajat on jenkkisarja ja jos siellä kerrottaisiin hyviä keinoja huijata virkavaltaa tai toimia muuten rikollisesti, niin koko ohjelmahan ajettaisiin nurin.
Comment
-
-
Originally posted by Gemmi View PostTotta toikin, mut samaan tulokseen tais tulla top/fifth gearissakin:think.
Comment
-
-
Toptaififth gearissa testasivat sitä kuinka nopeasti pitää ajaa, että kamera ei kerkeä ottaa kuvaa ajoneuvosta. Tässä ei varsinaisesti testattu sitä oliko kuva tunnistuskelpoinen näillä yrityskerroilla mitkä eivät onnistuneet.
Mutta olen nähnyt useankin tunnistuskelvottoman tolppakuvan ja useimmat niistä on moottoripyöriä.
Comment
-
-
Originally posted by Throttle View PostTuli mieleen eräs juttu, kaveri (raskaan kaasujalan omaava)kertoi että jos ei halua tulla tunnistetuksi tolppakuvasta, pitää vauhtia olla vähintään 150km/h niin epäselvä kuva= ei sakkoa. Totta? :think
Nykyisellä kameratenkiikalla saadaan helposti riittävän tarkka vaikka 300km/h kulkevasta autosta. Useinhan tuo olettamus siihen, että kuva olisi epätarkka on aikamoista huuhaata. Sitävastoin se, että auto kulkee riittävän lujaa voi mahdollistaa sen, että kamerajärjestelmä ei ehdi reagoimaan riittävän nopeasti asfaltissa sijaitsevan induktiosilmukan kautta, vaan kuvan ottohetkellä auto on ohittanut kameran kuvausalueen. Itse en tosin usko juuri tähänkään.-21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostKuullostaa ihan fiksulta, tosin ongelmana on se, että moniko sitten todellisuudessa osallistuu tuohon toimintaan millään lailla ja kuinka moni loppupeleissä ryhtyy yhdistyksen jäseneksi? Eipä nuo monet paljon suuremmat järjestötkään ole normi palkansaajan silmissä mitään erityisen tuloksellisia, tuntuu vain, että järjestön palkattu henkilökunta kyllä porskuttaa, mutta niiden jäsenien etujen ajaminen tuppaa jäämään puolitiehen. Ongelmana on sekin, että meitä autoharrastajia ei kuitenkaan ole niin paljoa, etteikö nämä viherpiipertäjät ja ties ketkä muut tahot saisi laitettua varsin riittävästi kapuloita rattaisiin. En tietenkään väitä, etteikö tuollaisessa eduvalvontajärjestössä olisi ideaa, mutta sen toiminta pitäisi suunnitella huolella, jottei käy juuri samalla tavalla, kuin tuolle SMOTO:lle.
Jotta varmistetaan järjestön edunvalvonnan tehokkuus, olisi palkatun henkilöstön oltava sen hallituksen ulkopuolelta. Hallituksen taas muodostaisivat kerhojen edustajat.
EDIT: Sivuhuomautuksena todettakoon, että tällä hetkellä SMOTOn jäsenmaksu kerhoille on 2,58€/jäsen (jäsenleikkuri 750), ja valistuneena pitämieni arvioiden mukaan noin 4,5€ jäsenmaksu olisi riittävä edunvalvojan palkkaamiseen. Eli alle stoben hinnalla motoristit saisivat toimivaa edunvalvontaa.Last edited by LoudPipe; 21-06-2011, 21:35.
Comment
-
Comment