Kuin myös. Takavetoiseen 335i:hin ei kuulu mikään neliveto, mutta 335xi Coupe onkin sitten eri juttu, sen kun ei ole tarkoituskaan olla takavetoinen coupe.
No joo,okei,pointti tuli ilmi,päin helvettiähän mä tonki taas muotoilin Mutta hain takaata siis sitä että coupen kuuluu olla takavetoinen poislukien esim. paskakikkare TT .
Pointti oli lähinnä se, että jos ei kangistu liikaa vanhoihin kaavoihin, voi olla hauskempaa. Coupen päällimmäisin ajatus on ymmärtääkseni lähinnä muotoilu, ja minä ainakin ymmärrän oikein hyvin niitä, jotka haluavat 335i:llä jallittaa muita tienkäyttäjiä talvikeleilläkin.
Ja TT on neliveto varmaan ihan sen takia, että etuveto ei pärjää radalla.
Mulla kesti tuotantoajasta lähes 3kk toimitukseen, joten loppuvuoteen se taitaa mennä syyskuun tuotannon luovutukset, joten on siinä äkkiä 5kk eroa..mutta mikäs sen mukavampaa on kuin odotella uutta autoa..5kk tilauksesta odotelleen kokemuksella sanottuna
Nytkin menee toimitus loka-marraskuuhun, jotain vaikeuksia.
325cxi olisi mennyt heinäkuuhun.
Mikkelin matka tehty ja showroomissa ihan kohta matkan tulos.
Pointti oli lähinnä se, että jos ei kangistu liikaa vanhoihin kaavoihin, voi olla hauskempaa.
Hauskempaa?!
Sekö on hauskaa että voi talvikeleillä vedellä nelivetoluisuja..vaiko se, että voi talvikelillä ottaa nopeita liikennevalolähtöjä?!
Molempia on kokeiltu..ja ei se ainakaan minusta mitään erityisen hauskaa ollut.. Nelivetoa pidän kyllä edelleen sinänsä ylivetona Pohjolan oloissa..mutten kyllä noista em syistä, enkä niin ylivetona ettei muuta voisi ostaa. (enkä 330Xi coupeakaan miettinyt kuin hetken..ja totesin että coupe ei ole coupe jos se ei ole takaveto)
No, ihmiset tykkää eri jutuista..ja niin sen pitää ollakin.. Ihan niinkuin coupen kuuluu olla takaveto..
No, ihmiset tykkää eri jutuista..ja niin sen pitää ollakin.. Ihan niinkuin coupen kuuluu olla takaveto..
Senpä vuoksi onkin loistava tilanne, kun tarjotaan optiona eri vetotapoja. Asiakkaan kannalta erinomainen tilanne kun voi tilata auton sellaisena kun haluaa.
Ja TT on neliveto varmaan ihan sen takia, että etuveto ei pärjää radalla.
Uusi TT tuntuu olevan yllättävän nopea myös etuvetoisena. Kun vertaa vanhaan malliin, niin mun mielestä tämä uusi on kehittynyt valtavasti kaikessa muussa paitsi muotoilussa.
No jaa, minusta uusi TT on paremman näköinen kuin edeltäjänsä. Viihdyin kuskinkin paikalla. Ajamaan en ole päässyt. Nelivetoinen TT ei kuitenkaan Top Gearin testissä näyttänyt järkyttävän ylivoimaiselta Z4:ää vastaan.
Jva, eiköhän takaveto ole räppäämiseen se hassumpi vaihtoehto. Neliveto on talvikeleissä yleisvarmempi vetotapa, mistä sinulla ymmärtääkseni on kokemustakin. Minusta ajaminen on hauskinta silloin, kun voi aivan huoletta antaa vaan mennä hiukan pahemmissakin paikoissa. Minulle ei ole kelpo peruste jättää veto toiselta akselilta pois sen takia, että joku on joskus saanut päähänsä, ettei se kuulu jonkun tietyn korimallin filosofiaan. Se sen sijaan on, jos budjetti pistää valitsemaan nelivedon ja ruudikkaamman moottorin väliltä.
Lisäksi koeajamani E90 330xd oli kesäkelillä suuntavakaampi kuin 320i (voihan toki olla että pyöräkulmissa tai jossain vastaavassa oli eroja, ensimmäisenä tuli mieleen että neliveto vaikuttaa, eikös xDrive jaa voimaa normaalisti 40/60). Tosin molemmissa ajamissani E92:ssa kiemurtelutaipumus tuntui lyövän läpi enemmän kuin noissa sedaneissa.
Se on toki myönnettävä, että turha näistä asioista on alkaa hirveämmin väittelemään, varsinkaan kun toisella meistä on se E92 335i, ja toinen ajaa E36 318i:llä ja repii poskeaan koeajojen perusteella.
Käyttöautona mopon koneella varustettu Audi. Seuraavaksi taas BMW?
No jaa, minusta uusi TT on paremman näköinen kuin edeltäjänsä.
Ymmärrän kyllä jos joku näkee asian noin. Itselle tuo uusi TT on vain todella vaisu ilmestys verrattuna siihen, kuinka uskalias ja onnistunut tuo vanha malli oli omana aikanaan. Uusi malli on lähinnä vain uuden pohjalevyn mittoihin muokattu versio vanhasta, joka oli todella uniikki aikanaan.
Minulle uusi TT oli kokonaisuutena pettymys. Kun CLK:lle seuraajaa etsin niin TT oli alunperin kenties jopa ykkösvaihtoehto..joka tosin sitten hävisi tuolle E92:lle 100-0 siinä vaiheessa kun päätösten aika tuli konkreettisesti eteen.
Vanha TT oli minusta (kuten myös muutaman lapsen suusta kuultuna) muotoilultaan kuin litistettu New Beetle..uusi kenties hiukan parantui siltä osin, mutta edelleenkään TT:n ulkomuoto ei vain jotenkin ole sitä mitä haluan auton olevan.
Kuten aikanaan täälläkin taisin jossain keskustelussa todeta..uusi TT on muotoilultaan niin "tyttömäinen" ettei se ainakaan meikäläisen makuun istu. Jos autoilla olisi sukupuoli, niin TT olisi mielestäni ilman muuta "pikkutyttö".
Ajettavuushan TT:ssä lienee huippuluokkaa..ensimmäisen sukupolven TT:tä olen ajanut..ja uusi on kuulemma tässä mielessä sen parannettu painos, mutta veikkaanpa ettei uusikaan kokonaisuutena ajo-ominaisuuksien(kaan) osalta pane kampoihin E92:lle..sen verran BMW:n insinöörit ovat onnistuneet E92:n kanssa.
BMW listaa E92:n kilpailijaksi mm juuri TT:n..ja mielestäni se "kisa" tuli 100-0 BMW:lle..tai no..samalla listalla kilpailijaksi listattiin myös Alfa Brera..ja olisi vääryys TT:tä kohtaan sanoa että BMW vei voiton 100-0..koska E92 Vs Brera on vähintään se 100-0, joten E92 Vs TT on sitten ehkä 90-10..
Audin kohta julkaistavaa A5:sta sen sijaan odottelen mielenkiinnolla..se saattaisi olla paremmin minun makuuni istuva coupe Audilta?!
A5:n kuvat vuotivat nettiin alkuviikosta, löytyy esim. http://www.carspyshots.netin foorumilta. Joku kommentoi sitä samantien osuvasti "OMG, it's the new Audi E92!" Perä ja joitain sivuprofiilin yksityiskohtia on lainattu aika läpinäkyvästi pahimmalta kilpailijalta. Nokka ja sisustus miellyttävät silmää, muuten se on taas yksi kohtalaisen muodoton puikula lisää Audin mallistoon. Tosin lopputuomio on syytä jättää siihen hetkeen, kun näen sen auton luonnossa.
Käyttöautona mopon koneella varustettu Audi. Seuraavaksi taas BMW?
Tuosta Audin mahdollisesta kilpailijamerkin muotoilun "lainaamisesta" en nyt perustaisi, sen verran kauan on ollut erilaisia photoshop kuvia/spypics kuvatuksia ja autovakooja Hans G. Lehmann otoksia netissä viimeisimmistä Audeista että uusimmat keskikoon Korealaiset on jo ajat sitten kopsanneet uutta tulevaa mallia ennenkuin Audi on ehtinyt 1-2v päästä edes koko autoa julkisesti esitellä.
Bemulla ennemmin tuo muotoilu on hukassa ei tule yhtä klassisia malleja mitä oli E24 tai E28 eli nyt merkki mennyt liikaa trendimuotoiluun eli mikä on IN just nyt eikä enää 2-5v päästä. Markkinat kasvaa ja kaikenlaisille/ikäisille tarjottava samaa automallia - tulee turhan yleismallinen muotoilultaan?
Ennemmin Audin nykymallit omaa sitä oman merkin muotoilua kuin Bemari eli mikä ja kuka tämän E92 onkaan "muotoillut" niin molemmat mallit ollut suunnittelupöydällä ties kuinka kauan ja nyt sattumaltako molemmat ns. saman näköisiä?
Taitaa joillain olla käsitys että E92 ollut mallina jo (lähes) valmis niin Audi hätäpäissään matkinut ja sillä saman näköinen sivuprofiili + C-pilari ym?
Huippuautohan se Bemu on kun täällä joku "88 318 on joidenkin mielestä niin superauto että haukutaan uudet Audit sun muut merkit alimpaan hel*ettiin (vakkei edes ole haukuttavaa autoa edes ajettu/päästy kyytiin tai Suomessa edes vielä myyty) ja se oma merkki ihan minä mallina tahansa paras, ne kuuluisat merkkilasit joskus hyvä ottaa pois päästä.
Some cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers! Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"
Ei kai täällä mitään alimpaan helvettiin ollakaan haukuttu, eikä minulla ole mitään Audia vastaan. Paha sanoa kumman muotoilussa on enemmän omaa kynää, E92:n vai A5:n, mutta A5 kärsii siitä että BMW sai coupensa ensin pihalle.
Trendimuotoilusta en menisi Bemaria syyttämään. Eivät ne mitään moderniuden ylistyksiä tai yhden päivän autoja minusta ole. Niiden ainut vika on pikemminkin se, että ne ärsyttävät konservatiivisesti muotoiltujen edeltäjiensä fanaatikkoja. Ei sen puoleen, E46 facelift sillä viimeisen myyntierän sporttipaketilla on kyllä nätti.
Tällä hetkellä himoitsen - kyllä - Volvo C30:a. Ehkä parhaimman mahdollisen näköinen auto se ei ole, mutta ajettavuus ja mukavuus ovat huippuluokkaa.
Käyttöautona mopon koneella varustettu Audi. Seuraavaksi taas BMW?
Bemulla ennemmin tuo muotoilu on hukassa ei tule yhtä klassisia malleja mitä oli E24 tai E28 eli nyt merkki mennyt liikaa trendimuotoiluun eli mikä on IN just nyt eikä enää 2-5v päästä. Markkinat kasvaa ja kaikenlaisille/ikäisille tarjottava samaa automallia - tulee turhan yleismallinen muotoilultaan?
No jos katsotaan vaikka viimeisintä 5-sarjaa, niin sehän on kaikkea muuta kuin kirjoitit. Esiteltäessä se sai aikaan valtavan kritikkivyöryn. Pian se kuitenkin hyväksyttiin, eikä mennyt aikaakaan kun sitä kopiotiin laajasti. Kritiikki on vaimentunut ja tänä päivänä se näyttää vielä yli neljä vuotta vanhana tuoreelta.
Vanha TT oli minusta (kuten myös muutaman lapsen suusta kuultuna) muotoilultaan kuin litistettu New Beetle..uusi kenties hiukan parantui siltä osin, mutta edelleenkään TT:n ulkomuoto ei vain jotenkin ole sitä mitä haluan auton olevan.
Kuten aikanaan täälläkin taisin jossain keskustelussa todeta..uusi TT on muotoilultaan niin "tyttömäinen" ettei se ainakaan meikäläisen makuun istu. Jos autoilla olisi sukupuoli, niin TT olisi mielestäni ilman muuta "pikkutyttö".
Tuossahan se vanhan TT:n nerokkuus piileekin. Se oli kaikkea sitä mitä sporttimallilta ei osattu odottaa. Pyöreys, kapeus, korkeus ja yleinen muotojen pehmeys oli silloin todella erikoinen veto tuon luokan autoon. Silti siitä tuli suuri myyntimenestys sekä suunnannäyttäjä monille muille merkeille. Ehkä syynä oli juuri tuo erilaisuus tai sitten täydellisyyttä hipova puhdaslinjaisuus. Koko auto noudattaa todella hyvin samaa uniikkia muotokieltä. Samaa ei tosiaankaan voi sanoa yhdestäkään nykyisen 300-sarjan mallista.
Uudessa TT:ssä muo häiritsee se, että tuohon alunperin erittäin feminiiniin designiin on lähdetty sotkemaan maskuliinisempia elementtejä.
Comment