Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko moni tilannut uuden E92 Coupe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1419

    Originally posted by Eemeli View Post
    Eikös coupen pitänyt olla takaveto? :-)
    Juu..mutta jo aiemmin sanoin että Audi on ainoa merkki jonka kohdalla joutuu tekemään poikkeuksen, koska Audi ja neliveto yhdistyy toisiinsa niin voimakkaasti että Audi joka ei ole neliveto on aina vajaavetoinen.

    Joo..ja muotoilua ja muuta A5 asiaa tuli jo kommentoitua tuolla toisessa keskustelussa..mutta lyhyesti:

    En usko että Audilla on kopioitu sen enempää E92:sta kuin mitään muutakaan, ainoastaan seurattu tämän päivän muotoilun trendejä. Sitä on mahdoton sanoa onko A5 hyvännäköinen vai ei, ennekuin sen näkee livenä..Pösön 406 coupe oli kuvissa hyvä, livenä todellinen pettymys ainakin minulle.
    A5:n esittelyajankohta on sekin mitä luultavimmin tarkoin harkittu. CLK vanhenee hyvää vauhtia, uusi CLK-sukupolvi on tulossa vasta jonkin ajan kuluttua, E92:n paras uutuudenviehätys ehtii kaikkoamaan sopivasti siiheksi kun A5 on myynnissä..joten ajankohta jolloin se esitellään ei siis liene sattumaa, vaan tarkoin harkittua.
    Last edited by jva; 22-02-2007, 10:27.

    Comment

    • jva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1419

      Originally posted by NHB View Post
      Tuossahan se vanhan TT:n nerokkuus piileekin. Se oli kaikkea sitä mitä sporttimallilta ei osattu odottaa. Pyöreys, kapeus, korkeus ja yleinen muotojen pehmeys oli silloin todella erikoinen veto tuon luokan autoon.
      Mitä nerokasta siinä on että auto muistuttaa litistettyä New Beetleä ja tuo mieleen auttamattomasti "pikkutytön"..?!

      No..se on toki fakta että moni oli ilmeisen eri mieltä koska ensimmäistä TT:tä myytiin huikeasti ja siitä lienee muotoutumassa jonkinlainen kulttiauto.. No, niinhän se on se kuplakin kulttiauto..enkä edelleenkään koe positiivisena sitä että TT yhdistyy mielikuvissa kuplaan..

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7451
        • Oulu

        Originally posted by jva View Post
        Mitä nerokasta siinä on että auto muistuttaa litistettyä New Beetleä ja tuo mieleen auttamattomasti "pikkutytön"..?!

        No..se on toki fakta että moni oli ilmeisen eri mieltä koska ensimmäistä TT:tä myytiin huikeasti ja siitä lienee muotoutumassa jonkinlainen kulttiauto.. No, niinhän se on se kuplakin kulttiauto..enkä edelleenkään koe positiivisena sitä että TT yhdistyy mielikuvissa kuplaan..
        Hyvin samoilla linjoilla minäkin. Toki olin silloin aikoinaan positiivisesti yllättynyt TT:n muotoilun rohkeudesta, eli aika puhdaslinjaisesti saatu siirrettyä konseptiautolta näyttävä malli tuotantoon. Itse TT:n muotoilusta en kuitenkaan pitänyt koskaan ollenkaan. Auto ei ole minusta mitenkään päin sopusuhtaisen näköinen. Tuo litistetty new beetle on erittäin hyvä vertaus, varsinkin kun tekniikkakin on samaa platformia käyttävä.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • peeämwee
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1824
          • I sink hell

          Originally posted by JPalom View Post

          Trendimuotoilusta en menisi Bemaria syyttämään. Eivät ne mitään moderniuden ylistyksiä tai yhden päivän autoja minusta ole. Niiden ainut vika on pikemminkin se, että ne ärsyttävät konservatiivisesti muotoiltujen edeltäjiensä fanaatikkoja. Ei sen puoleen, E46 facelift sillä viimeisen myyntierän sporttipaketilla on kyllä nätti.
          Niin, ei siinä mitään ei ne ehkä moderniuden ylistyksiä ole mutta ne näyttävät aika paljon kaikilta muilta autoilta. Paitsi mitä nyt ehkä valot on muotoiltu eri lailla. Jos vaikka vertaat -70-80 lukuja, bemarit erottuivat muista malleista ja merkeistä paljon-edukseen. Oli sitä omaa särmää, joka iskee vieläkin. Mallit näyttivät vähän ilkeiltä, hyökkääviltä.
          Mieti kauniita malleja tältä aikajaksolta. MB pystylamppu(no joo, -60 luku) vanhat escortit, kadetit, ei tule muita näin nopeasti miettien heti vastaan. Muut olikin sitten aika laatikoita, niin koriltaan, kuin valoiltaan. ISO

          Sanoisin lähinnä, että nyt bmw:t ovat konservatiivisiä. Bemuista ei tule enää sitä hyvää vibaa kun katselee uusimpia korimalleja.

          Nyt voi ainoastaan toivoa, että aika parantaa "haavat" ja nyky bemut alkaa näyttämään paremmilta mitä enemmän aikaa kuluu, kuten näiden vanhempien mallien kanssa. Nykyisistä ensimmäinen X5 (onko siitä tullut jo facelift/uusi malli?) näyttää hyvältä, isolta ja miehekkäältä. Varsinkin mustana.

          (en lukenut koko topiccia jos tulee jo kirjoitettua asiaa)

          Tämä nyt minun mielipide.
          Käyttis 2022 330e xDrive M sport
          Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
          A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
          http://velkakello.fi/

          Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

          Comment

          • jva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1419

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Tuo litistetty new beetle on erittäin hyvä vertaus, varsinkin kun tekniikkakin on samaa platformia käyttävä.
            Lasten suusta se totuus tulee..kuten tuo mainittu vertaus

            joo..ja trendimuotoilusta sen verran että paljonhan sitä on kuultu niin Mersu- kuin BMW- "fanaatikkojen" suusta sitä ettei nykymallit enää säväytä sillälailla kuin vanhemmat mallit aikanaan tekivät..mutta kyllä se vain niin on, että jos ei aikaansa seuraa niin kelkasta jää..koska kuitenkin suurin osa ostajakunnasta ei ole niitä "fanaatikkoja", tai ainakaan niitä vanhaa ihailevia "fanaatikkoja".
            Uskallan väittää että jos Mersu tai BMW olisi jämähtänyt muotoilussaan liiaksi "kunnioittamaan vanhaa" niin esim Audi olisi ajanut myyntitilastoissa jo ajat sitten ohi!
            Näin ei kuitenkaan ole käynyt vaan BMW on seurannut aikaansa, aloittaen selkeän muotoilullisen uudistumisen 5-sarjalla, Mersu samoin, SLK R171:n ja CLS:n ollessa ensimmäiset uuden muotoilun edustajat ja joita mallisarja toisensa jälkeen on seurannut ajallaan..aivan samoin kuin BMW:lläkin on käynyt.
            Last edited by jva; 22-02-2007, 12:46.

            Comment

            • Speedou
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 97

              Itse tykkään uusista Bemareista, mutta silti omiin silmiin siinä e39 M5:ssa on sitä jotain verrattuna uuteen. Odotan mielenkiinnolla onko syy se, että pikkupojasta asti on ihaillut sitä. Ja käykö nuoremmalle polvelle se, että niille the M5 on tämä kuusikymppinen.

              Usein varmasti vaikuttaa myös vanhempien autot. Isälläni ollut koko nuoruuteni Saabeja ja pidän Saabeista edelleen paljon. Niissä on sitä jotain, mitä en osaa selittää. Kuitenkaan ne eivät ajamiseen tarjoa sitä, mitä haluaisin joten en sellaista omista. Ehkä kun on rahaa "harrastaa" yhtä sleeperiä.
              -speedou-

              Comment

              • JPalom
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 486
                • Tre

                Originally posted by peeämwee View Post
                Niin, ei siinä mitään ei ne ehkä moderniuden ylistyksiä ole mutta ne näyttävät aika paljon kaikilta muilta autoilta. Paitsi mitä nyt ehkä valot on muotoiltu eri lailla. Jos vaikka vertaat -70-80 lukuja, bemarit erottuivat muista malleista ja merkeistä paljon-edukseen. Oli sitä omaa särmää, joka iskee vieläkin. Mallit näyttivät vähän ilkeiltä, hyökkääviltä.
                Vielä 80-luvulla ei minulla ollut ikää niin paljoa, että olisin autoista juuri mitään tajunnut. Isällä oli Kadetti ja se oli hieno. Nyt kun katselen niiden päivien autoja, ne ovat mielestäni kaikki aika saman näköisiä, tympeitä laatikoita. Kyllä joku E60 ja E65 ovat edelleen aika ilkeän näköisiä. Mutta kun huomioi että muut merkit yrittävät myös kilpaa saada moderin ja vihaisen näköisiä autoja ulos tehtaalta, BMW:n ilkeys on kärsinyt kyllä inflaation. Nykyään BMW:n muotoilu pärjääkin minusta aika pitkälti sillä, että se on harkitun vähäeleistä verrattuna moniin muihin. Linjat ovat puhtaita ja varsin sopusuhtaisia, kun monet muut merkit lastaavat autonsa liian täyteen pieniä yksityiskohtia ja vetävät äkkivääriä tai epämääräisiä linjoja.
                Käyttöautona mopon koneella varustettu Audi. Seuraavaksi taas BMW?

                Comment

                • jva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1419

                  Originally posted by Speedou View Post
                  Itse tykkään uusista Bemareista, mutta silti omiin silmiin siinä e39 M5:ssa on sitä jotain verrattuna uuteen. Odotan mielenkiinnolla onko syy se, että pikkupojasta asti on ihaillut sitä. Ja käykö nuoremmalle polvelle se, että niille the M5 on tämä kuusikymppinen.
                  Minä pidän myös uusista Bemareista..
                  Mutta joo..pidän myös uusista Mersuista ja miksei myös Audeista..ja kyllä siinä vain on niin käynyt kerta toisensa jälkeen että kun uusi malli on tullut markkinoille niin jokseenkin samantien on häipynyt vanhan mallin hienous meikäläisen silmissä..tai ehkä "hienous" on väärä sana, toki pidän esim vanhempia M- ja AMG-malleja edelleen hienoina ja hyvinä, mutta vanhoilta ne väkisin näyttävät.

                  Yksi parhaista esimerkeistä voisi olla vaikkapa MB SL R129 joka oli joskus minun mielessäni niin hienonnäköinen auto ettei varmaan ikinä voisi hienompaa tulla.. No, sitten tuli sen seuraaja..SL R230..ja kyllä se R129 muutui sekunnissa aikalailla vanhan näköiseksi, eikä enää lainkaan niin hienoksi. Sama juttu kävi myös Audin 80-sarjan kanssa. Se oli varsin hyvännäköinen auto..kunnes tuli A4..ja sen jälkeen B6 A4..

                  No, makuasioitahan nämä toki on ja sellaisena turhia kiistelyn aiheita, mutta kyllä minä olen sitä mieltä että automerkin on kyettävä uudistumaan selkeästi myös muotoilupuolella pysyäkseen kilpailussa mukana.

                  Sen kuitenkin koen ehdottomana plussana niin BMW:llä kuin Mersullakin ettei mallien muotoilua muuteta merkittävämmin joka toinen vuosi..kuten esim Japanilaiset ovat tupanneet tekemään. 6-8v on tainnut olla aika normaali mallisarjan elinkaari Saksalaisilla Premium-merkeillä..ja se on hyvä asia se.

                  Comment

                  • NHB
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 1120

                    Originally posted by jva View Post
                    Sen kuitenkin koen ehdottomana plussana niin BMW:llä kuin Mersullakin ettei mallien muotoilua muuteta merkittävämmin joka toinen vuosi..kuten esim Japanilaiset ovat tupanneet tekemään. 6-8v on tainnut olla aika normaali mallisarjan elinkaari Saksalaisilla Premium-merkeillä..ja se on hyvä asia se.
                    Aika uskollisesti Günther-Premium noudattaa 8-vuoden malli-ikää, jonka puolessa välissä tulee facelift. Paineita lienee kuitenkin jo tuossakin luokassa mallin lyhyempään elinkaareen. Jos joku näistä merkeistä saisi auton kehittämisen tehokkuuden toyotamaiselle tasolle, niin se toisi varmasti isosti rahaa. Tuon pitkän elinkaaren vuoksi auton muotoilu onkin haastavaa. Sama muoto pitäisi saada kestämään tuoreena ja houkuttelevana 8-vuotta. Tässä esimerkiksi nykyinen 5-sarja on tehnyt uskomattoman hyvää työtä. Se tuskin näyttää vanhalta vielä seuraavankaan neljän vuoden päästä.

                    Comment

                    • NHB
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 1120

                      Originally posted by jva View Post
                      Uskallan väittää että jos Mersu tai BMW olisi jämähtänyt muotoilussaan liiaksi "kunnioittamaan vanhaa" niin esim Audi olisi ajanut myyntitilastoissa jo ajat sitten ohi!
                      Aivan varmasti noin olisi käynyt. Harvemmin uusia autoja ostavat ne tyypit jotka ovat joko jämähtäneet jonkun aikauden tuotteisiin, tai sitten oppivat hyväksymään muodot vasta vuosikymmenen viiveellä.

                      Comment

                      • jva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 1419

                        Originally posted by NHB View Post
                        Jos joku näistä merkeistä saisi auton kehittämisen tehokkuuden toyotamaiselle tasolle, niin se toisi varmasti isosti rahaa. Tuon pitkän elinkaaren vuoksi auton muotoilu onkin haastavaa. Sama muoto pitäisi saada kestämään tuoreena ja houkuttelevana 8-vuotta. Tässä esimerkiksi nykyinen 5-sarja on tehnyt uskomattoman hyvää työtä. Se tuskin näyttää vanhalta vielä seuraavankaan neljän vuoden päästä.
                        Niin no..vähän kaksipiippuinen juttu.. En ehkä kuitenkaan ole aivan varma siitä toisiko se lisää rahaa vaikka auton kehittäminen muuttuisikin Japanilaistyylisen tehokkaaksi.
                        Melkein kuitenkin kallistun sille kannalle että ehkä näiden Saksalaisten Premiumien asikaskunnan hienoinen konservatiivisuus ja "vanhan kunnioittaminen" näkyy siinä että tuota noin 8v ikää mallisarjan elinkaarena arvostetaan siinä määrin että sitä pidetään hyvänä asiana.
                        Muotoilusta se tekee haastavaa, mutta kuten sanottu: siinä on useimmiten onnistutta erinomaisesti ja mallisarjat kestävät aikaa huomattavan hyvin. Usein tilanne on varsinkin Mersujen ja Bemareiden kohdalla se, että henkilö joka ei niin kovin perehtynyt asiaan ole, ei osaa arvioida MB- tai BMW-mallin ikää oikein, vaan arvioi sen säännönmukaisesti ikäistään tuoreemmaksi.
                        Tähän ei meinaan Japanilaiset oikein pysty..äkkiseltään ainoa poikkeus tässä on Mitsun Eclipse, josta on hiukan vaikea jopa vähän valistuneemmankin arvioida ikää ulkomuodon perusteella..sisätiloissa ikä kyllä paljastuu siinäkin.

                        Comment

                        • exodus
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 774
                          • Oulu

                          Originally posted by jva View Post
                          Usein tilanne on varsinkin Mersujen ja Bemareiden kohdalla se, että henkilö joka ei niin kovin perehtynyt asiaan ole, ei osaa arvioida MB- tai BMW-mallin ikää oikein, vaan arvioi sen säännönmukaisesti ikäistään tuoreemmaksi.
                          tämä on kyllä totta, munkin ex E34:sta (vm-92) luultiin vielä vuonna 2002 uudeksi...

                          Comment

                          • NHB
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 1120

                            Originally posted by jva View Post
                            Niin no..vähän kaksipiippuinen juttu.. En ehkä kuitenkaan ole aivan varma siitä toisiko se lisää rahaa vaikka auton kehittäminen muuttuisikin Japanilaistyylisen tehokkaaksi. Melkein kuitenkin kallistun sille kannalle että ehkä näiden Saksalaisten Premiumien asikaskunnan hienoinen konservatiivisuus ja "vanhan kunnioittaminen" näkyy siinä että tuota noin 8v ikää mallisarjan elinkaarena arvostetaan siinä määrin että sitä pidetään hyvänä asiana.
                            Kyllähän 8-vuotta on niin pitkä aika, että tuon ajan loppupuolella alkaa jo myynti laskemaan väkisinkin. Hankala puhua vanhan arvostamisesta silloin kun myynti tippuu. Kilpailijoiden tuoreemmat mallit nostavat rimaa tuona aikana. Myös asiakkaiden vaatimusten seuraaminen olisi tehokkaampaa jos auton kehittäminen olisi nopeampaa. Paineita lyhempään kehityssykliin on. BMW:kin varmasti joutuu jossain vaiheessa luopumaan 8 vuoden kierrosta. Alla juttua uuden C-klassen kehityksestä:

                            Comment

                            • jva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1419

                              Kyllä..pitää paikkansa ja onhan se jo nähtykin että niin Mersu kuin Audi ovat jo lyhentäneet mallien elinkaarta ja samaan menee/on mennyt myös BMW. Veikkaan että mallisarjojen elinkaari lyhenee Saksalais-Premiumeilla 5-6 vuoteen, jolloin mallisarjat elävät edelleen pitkään, mutta pysytään paremmin ajan hermolla.
                              Sitä en usko että ihan hetkeen ollaan menossa Itämaistyyliseen "uusi malli.. + 1v Facelift + 1v Facelift II + 1v uusi malli"- elinkaareen, mutta lyhenee ne Saksalaistenkin mallien uudistumissyklit, se lienee selvä.

                              Comment

                              • JPalom
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2006
                                • 486
                                • Tre

                                Montako faceliftiä Volvo S60:lle on tehty? En ole kovin tarkkaan seuraillut, mutta tuntuisi kuin sille oltaisiin viime aikoina about joka vuosi tehty jotain
                                Käyttöautona mopon koneella varustettu Audi. Seuraavaksi taas BMW?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎