Originally posted by Rockwell
View Post
Onko moni tilannut uuden E92 Coupe?
Collapse
X
-
-
Toivottavasti näyttää myös herkulliselta (tietysti muutamien pakollisten toimenpiteiden jälkeenopel4ever: 335i Alpin WeiB ja kytkinpolkimella kuulostaa todella herkulliselta yhdistelmältä
) Jännittää kyllä kamalasti miltä se valkoisena oikeesti näyttää tuo coupe-kori...
Ilmanvastuskertoimista puheenollen: Opel Calibra, joka esiteltiin v. 1989, omaa ilmanvastuskertoimen 0.26
Opel Calibra 4x4 Turbo Starsilver -94
BMW E92 335i Alpine White III -07
sigpic
Comment
-
Ja niille, jotka eivät ole vielä löytäneet listaa ilmanvastuskertoimista, tämä tarjoaa valtavasti hämmästeltävää. Calibra on tosiaan melko hämmästyttävän hyvin onnistunut tuon suhteen, muuhun en ota kantaa
Edit: Noinkohan naulasin tuolla linkillä viimeisen naulan tämän threadin OT painotteiseen loppuhuipennusarkkuun..."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
Katohan perkele... Aattelin että Z4 olis ollut vastukseltaan pienempi.Originally posted by Antza View PostZ4 M Coupe / E92 335i / E46 M3 Coupe
Cd 0.35 / 0.30 / 0.33
A 1.91m2 / 2.08m2 / 2.09m2
CdA 0.6685m2 / 0.624m2 / 0.6897m2
Eli E92 on selvästi aerodynaamisempi kuin Z4 M Coupe tahi E46 M3 Coupe. Äkkiseltään laskettuna 300km/h nopeuteen vaaditaan E46 M3 Coupelta reilut 40hv enemmän kuin E92:lta.
335i:stähän on tosiaan todistettavasti otettu 330hv takapyöriltä pelkällä uudella boksilla default-kartoilla (sama auto samassa penkissä vakiona 269rwhp). Tällä päästään jo melko lähelle sitä 300 km/h rajaa E92 kopassa.
opel4ever: 335i Alpin WeiB ja kytkinpolkimella kuulostaa todella herkulliselta yhdistelmältä
Poikkipinta-alahan nyt kuitenkin on selvästi pienempi ja tuulilasi loivemmassa kulmassa kun E92.
Ilmeisesti Z4:n tylppä perä sitten sakottaa pahasti kun muotokerroin kerran on noinkin paljon suurempi...Possuja ja Bemareita
Comment
-
Hyvältä näyttää!Originally posted by opel4ever View PostToivottavasti näyttää myös herkulliselta (tietysti muutamien pakollisten toimenpiteiden jälkeen
) Jännittää kyllä kamalasti miltä se valkoisena oikeesti näyttää tuo coupe-kori...
BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M60 Fire red metallic '25
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
Comment
-
Monesti isot sedanitkin ovat yllättävän pieniä ilmanvastukseltaan. Z4:n ilmanvastus on esimerkiksi suurempi kuin 5-sarjan sekä E- ja S-luokan. Lexus LS on kertoimella 0,25 näitäkin pienivastuksisempi. Pituus tekee hyvää ilmanvastukselle. Perän muodot tosiaan vaikuttavat todella ratkaisesvasti vastukseen, aivan samoin kuin veneissäkinOriginally posted by Balle View PostKatohan perkele... Aattelin että Z4 olis ollut vastukseltaan pienempi.
Poikkipinta-alahan nyt kuitenkin on selvästi pienempi ja tuulilasi loivemmassa kulmassa kun E92.
Ilmeisesti Z4:n tylppä perä sitten sakottaa pahasti kun muotokerroin kerran on noinkin paljon suurempi...
Comment
-
Joissain malleissa taas haetaan lisää ilmanvastusta vakauden saavuttamiseksi suurilla nopeuksilla (esmes. nousevat spoilerit). Listassa näkyy myös uusien autojen isompi pinta-ala.Originally posted by Moonshine View PostJa niille, jotka eivät ole vielä löytäneet listaa ilmanvastuskertoimista, tämä tarjoaa valtavasti hämmästeltävää. Calibra on tosiaan melko hämmästyttävän hyvin onnistunut tuon suhteen, muuhun en ota kantaa
Edit: Noinkohan naulasin tuolla linkillä viimeisen naulan tämän threadin OT painotteiseen loppuhuipennusarkkuun...
Comment
-
Ohhoh.. näyttää jopa paremmalta valkoisena kuin osasin odottaa. Nuo "etuveto ET:llä" olevat vanteet vaan näyttää aika hassulta.Originally posted by Tomi T View Post
Comment
-
Näinhän se on! Nää virtausmekaniikan (meilläpäin hydrodynamiikka) jutut on aika tuttuja kun oon laivanrakentaja, samat periaatteethan ne on tosiaan on veden kanssakin lutatessa, joskin tietyin poikkeuksin...Originally posted by NHB View PostMonesti isot sedanitkin ovat yllättävän pieniä ilmanvastukseltaan. Z4:n ilmanvastus on esimerkiksi suurempi kuin 5-sarjan sekä E- ja S-luokan. Lexus LS on kertoimella 0,25 näitäkin pienivastuksisempi. Pituus tekee hyvää ilmanvastukselle. Perän muodot tosiaan vaikuttavat todella ratkaisesvasti vastukseen, aivan samoin kuin veneissäkin
Aattelin vaan että se Z4:n pieni otsapinta (autohan on ihan vitun pieni ja matala) olisi kompensoinut tuon "muotovirheen", mut näinpä ei ollutkaan.
Kyllä, mutta siinä ei haeta ilmanvastusta vaan downforcea, sivutuotteena tulee luonnollisesti ilmanvastustakin. (jostainhan se voima on otettava)Originally posted by VanquishJoissain malleissa taas haetaan lisää ilmanvastusta vakauden saavuttamiseksi suurilla nopeuksilla (esmes. nousevat spoilerit). Listassa näkyy myös uusien autojen isompi pinta-ala.
Meni muuten aika railaakkaasti OT...sorry!!!Last edited by Balle; 06-12-2006, 21:39.Possuja ja Bemareita
Comment
-
[QUOTE=opel4ever;789490]Toivottavasti näyttää myös herkulliselta (tietysti muutamien pakollisten toimenpiteiden jälkeen
) Jännittää kyllä kamalasti miltä se valkoisena oikeesti näyttää tuo coupe-kori...
Aivan yhtähyvältä näyttää kuin mustanakin. kumpaakin olen livenä ihastullut ja olivat vielä peräkkäin.Olleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
Onnittelut.Originally posted by BMW286 View Postjep tuli tilattua 335 avo pitäisi olla eka mikä suomeen tulee
Eikä näyttäs toi nykynenkään auto, mikään hullumpi olevan.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Jaahas..palataanpa takaisin ilmanvastuskertoimista ja siirrytään väreihin..
Valkoinen oli väri jota itse mietin tilausta tehdessäni jonkin verran. Kahta sorttia valkoista oli tarjolla, toinen oli tämä Alpin Weiss ja toinen Arctic Weiss. Toinen näistä (en muista kumpi) on perusvalkoinen ja toinen jonkinmoinen helmiäis/metallihohtovalkoinen.
Siinä vaiheessa kun tilausta tein, ei tuosta helmiäisvalkoisesta ollut tarjolla muuta näytettä kuin paperille painettu värilaatta ja netissä kuvaan..ei siis valokuvaan..tehty demo. Sillä perusteella en uskaltanut mennä valkoista tilaamaan vaikkakin arvelin tuon helmiäisvalkoisen olevan mahdollisesti hyvinkin näyttävä väri.
No, nyt on tullut nähtyä muutama hyvälaatuinen valokuva helmiäisvalkoisesta Coupesta..ja ei voi mitään että nyt hiukan harmittaa etten päätynyt siihen, koska se ON hyvännäköinen väri!
Aiemmin jo taisinkin tuosta Cabriosta jotain kirjoitella ja jossain vaiheessa hiukan harmittelin mielessäni sitäkin että josko olisi pitänyt odotella sen myyntiin tuloa..mutta sittemmin se harmitus on haihtunut, koska..kuten taisin joskus sanoakin..ei noihin 4-paikkaisiin avoautoihin saa mielestäni sellaista tunnelmaa kuin niihin pitäisi saada. Minulle "ainoa oikea" avoauto on edelleen 2-paikkainen roadster ja muiden autojen osalta pitäydyn coupe-malleissa.
Samaa problematiikkaa tosin pohdin mielessäni jo CLK:n kohdalla..Cabrio vai Coupe..ja Coupeen päädyin myös silloin.
Se tosin on entisenä SLK:n omistajana taas kerran todettava että kova katto on erinomainen ratkaisu varsinkin tänne Pohjolaan, koska sen avulla auto on myös täydellisen sopiva talvikäyttöön, jota taas paraskaan "rättikatto" ei ole.
Jep..ja vaikka oma tilaus viime kuun tuotannossa olikin, niin luovutusta odotellaan yhä, tosin nyt jo siinä vaiheessa että CLK:n bensatankki pidetään suht tyhjänä koko ajan..ettei sitten tule turhia bensoja lahjoitettua autoliikkeelle ja seuraavalle omistajalle
Kohtapuoliin jo pitäisi...
Kyllä odottavan aika vaan pitkä on.
Comment
-
-
varmasti hyvä valintaOriginally posted by BMW286 View Postjep tuli tilattua 335 avo pitäisi olla eka mikä suomeen tulee
Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
Comment