Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko moni tilannut uuden E92 Coupe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1419

    Originally posted by opel4ever View Post
    Kaveri oli käynyt paikallisessa BMW-liikkeessä tiedustelemassa tilatun autoni mahd. toimitusaikaa ym. asioita, niin automyyjä oli vastannut, että BMW 335i:n tuotanto on tällähetkellä jäissä!
    Yksi syy siihen on ehkä se, että ovat Saksassa mitanneet jossain Nurnburgring:in testeissä kyseisestä voimanlähteestä n. 360hv:n moottoritehot ja nyt BMW ilmeisesti etsii lääkkeitä tehon laskemiseksi, koska Saksassa ilmeisesti auton verotukseen vaikuttaa myös sen teho ja noilla luvuilla ylitetään joku tietty veroluokka?!
    Ei olis vaan oikeen varaa venyä tuon toimituksen 1kk:ta enempää tai hinta POMPSAHTAA..:think
    Tuotannon toimivuudesta en osaa sanoa mitään, mutta tuosta tehopuolesta sen verran että kun tässä syksyn mittaa tuli aika paljon haeskeltua kaikenlaista materiaalia 335:seen liittyen, niin esim useampikin autolehti maailmalta sai testissää mitattua tuosta 335-koneesta reilusti suurempia hevosvoimamääriä kuin tuo 306.
    Olisikohan ollut 4 tai 5 eri testiä eri yhteyksistä mitä käsiin osui..testin kohteena joko 335 coupe tai 335 neliovinen ja ainakin 3 testiä päätyi mittauksissaan teholukemiin jotka olivat suurempia kuin tuo 306.
    Jenkkien mittaama 348 taisi olla suurin lukema ja olikohan joku Brittien tekemä testi jossa tulos oli hiukan yli 330.

    Tiedä sitten mikä on totuus..mutta siinä kuitenkin lienee perää että ainakin joskus on valmistajat ilmoitelleet eri maiden verotuskäytännöistä johtuen teholukemia sopivasti alakanttiin.

    Comment

    • Laura
      BTCF Member
      • May 2006
      • 67
      • Joensuu

      Täällä Joensuussa eilen tuli keskustassa vastaan tuollainen musta Bemukka, ja heti perää vanhempikoppainen cupeeee, kyä käänty päät. :P

      Comment

      • NHB
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1120

        Originally posted by opel4ever View Post
        Kaveri oli käynyt paikallisessa BMW-liikkeessä tiedustelemassa tilatun autoni mahd. toimitusaikaa ym. asioita, niin automyyjä oli vastannut, että BMW 335i:n tuotanto on tällähetkellä jäissä!
        Yksi syy siihen on ehkä se, että ovat Saksassa mitanneet jossain Nurnburgring:in testeissä kyseisestä voimanlähteestä n. 360hv:n moottoritehot ja nyt BMW ilmeisesti etsii lääkkeitä tehon laskemiseksi, koska Saksassa ilmeisesti auton verotukseen vaikuttaa myös sen teho ja noilla luvuilla ylitetään joku tietty veroluokka?!
        Ei olis vaan oikeen varaa venyä tuon toimituksen 1kk:ta enempää tai hinta POMPSAHTAA..:think
        Mielenkiintoinen tarina...
        Saksassahan ei mikään vero määräydy tehojen mukaan. Ja miten ihmeessä tehoja mitataan radalla?

        Comment

        • jva
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1419

          Tuohon tehoasiaan palatakseni..

          Siitä en tiedä mitään miten Saksassa verot määräytyy, mutta esim Mersuissa on ollut vuosien mittaan tavallista että tehoja ilmoitellaan alakanttiin.

          Mitä sitten tulee 335-koneisiin malleihin niin hiukkasen ihmettelin tuossa syksyllä sitä yhtä vertailua jossa 335 oli päihittänyt C55AMG:n kaikissa osatesteissä kiihtyvyysarvoista rata-aikoihin ja kaikessa siltä väliltä.

          Toisessa kun kuitenkin on 5.5 litrainen kasi ja toisessa "vain" 3-litrainen kutonen..ja selkeästi "tehottompi" kuin tuo AMG-kasi.

          Vaan eiköhän se Mersu-Audi-BMW kilpailu ole tuhottoman kovaa ja mikäs sen maukkaampaa olisi kuin kepittää "tavallisella" 3-sarjalaisella kilpailijan AMG-versio.. Ja mitenkäs tähän päästään?! No, vaikkapa ilmoittamalla tehot sopivasti alakanttiin..ja hups..siinäpä onkin autoilevalla maailmalla kumamstelemista että miten BMW onnistui lyömään puolueettomassa testissä kutoskoneella AMG-kasilla varustetun Mersun...

          No, tiedä häntä..

          Comment

          • jrbeemer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1844
            • Muurame

            Originally posted by NHB View Post
            Mielenkiintoinen tarina...
            Saksassahan ei mikään vero määräydy tehojen mukaan. Ja miten ihmeessä tehoja mitataan radalla?
            Liikuteltavalla dynolla. Esim. sellaisella joka pannaan napoihin kiinni.

            E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
            Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
            Myydään E6x LCI M-Sport ratti
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

            Comment

            • NHB
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 1120

              Originally posted by jrbeemer View Post
              Liikuteltavalla dynolla. Esim. sellaisella joka pannaan napoihin kiinni.
              Jep jep, mutta miksi saksan verottoja lähtisi jonnekin autobaanan pientareelle mittailemaan autojen tehoja liikuteltavalla dynolla? Eiköhän olisi "hieman" todennäköisempi vaihtoehto mittauttaa se auto jonku mittaamiseen erikoistuneen laitoksen tiloissa se auto. No, tarinoita nyt on monenlaisia.
              Last edited by NHB; 11-02-2007, 19:53.

              Comment

              • NHB
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 1120

                Originally posted by jva View Post
                Siitä en tiedä mitään miten Saksassa verot määräytyy, mutta esim Mersuissa on ollut vuosien mittaan tavallista että tehoja ilmoitellaan alakanttiin.

                Mitä sitten tulee 335-koneisiin malleihin niin hiukkasen ihmettelin tuossa syksyllä sitä yhtä vertailua jossa 335 oli päihittänyt C55AMG:n kaikissa osatesteissä kiihtyvyysarvoista rata-aikoihin ja kaikessa siltä väliltä.
                Ajoneuvovero peritään Saksassa päästöluokan ja kuutiotilavuuden perusteella: http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfa...r_(Deutschland)
                Onhan noita tehoja ilmoitettu ala- ja yläkanttiin iät ja ajat, mutta eipä sen takia tuotantoa ole keskeytetty.

                Kovahan tuon 335i:n suorituskyky on. Tehoakin varmasti on hieman enemmän kuin se ilmoitettu. Kummalliselta kuulostaisikin, jos tehot eivät kahdella ahtimella nuosisi vapariversion 272 hepasta ilmoitettua enempää. Monesti noissa AMG-mersuissa ei raaka suorituskyky ole se juttu. Esimerkiksi kesällä Sport Autossa oli vertailussa SLK ja Z4, molemmista kaksi eri mallia. SLK 55 AMG pärjäsi ainoastaan suoralla linjalla kiihtyvyydessä Z4 3.0 Si:lle, kaikessa muussa suorituskykyyn liittyvässä tuo bemarin "perusmalli" oli parempi.

                Comment

                • Der Hammer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1265
                  • Turku / Vantaa

                  Viekää tuollainen 335i keväällä penkkiin sit ku on dynopäivät.. Sais sit ainakin mustaa valkoisella mitä on tehoa.

                  Itse oon kerran koittanu E92 335iA mallia ja persdyno antoi ainakin ihan hyvät lukemat.
                  F11 530XdA LCI

                  Ex:F30 ///M-Sport, F10, E86 ///M Coupe, E90 335d -07, E92 325i -07, E90 325i -05, E46 325 CiA -01, E36 323i Coupe -96





                  Comment

                  • M42 Guru
                    BTCF Member
                    • Jun 2005
                    • 104
                    • Keski-Pohjanmaa

                    Oisko tehot liian lähellä tulevan M3:n tehoja,jos meinaavat että vaikuttaa M3 myynttiin negatiivisesti. Voihan olla että tuotannossa on jotain muita ongelmia ei varmaa tehtaalta kerro mitä.
                    Nyt:
                    E30 318 "IS" 5d -89 "projekti" ex:324td
                    E30 318I 5d -89 "varaosa auto"

                    Comment

                    • Tuuve
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2005
                      • 733
                      • Pk-seutu

                      Originally posted by Audi RS4 View Post
                      Voihan olla että tuotannossa on jotain muita ongelmia ei varmaa tehtaalta kerro mitä.
                      Tuo on huomattavasti todennäköisempi vaihtoehto kun edellä mainittu.

                      Jos on jotain teknistä vikaa tai vastaavaa keksitty, niin eiköhän jo luovutetutkin yksilöt saa takaisinkutsun korjaamolle kun vika on selvitetty.
                      BMW X5 E53 4.8is

                      Comment

                      • jva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 1419

                        Originally posted by NHB View Post
                        Monesti noissa AMG-mersuissa ei raaka suorituskyky ole se juttu.
                        Ehkei ole aina ollut..mutta kyllä se nykyään taitaa olla..

                        Jos katsoo AMG-koneiden kehitystä muutaman vuoden perspektiivillä niin huomaa ettei ole kauaa kun AMG-koneissa oli 3.2litraisia ja "mahtimyllyt" 5.5 litraisia.
                        Muutamassa vuodessa kuitenkin on hypätty noista 3.2:sta 5.5:sten kautta 6.3:siin..ja mikäs onkaan ollut syynä?!
                        Ette vain se että rakkaat kilpakumppanit Audi ja BMW ovat tuoneet markkinoille toinen toistaan tehokkaampia koneita.

                        Sen meinaan huomaa aika äkkiä että kisa on todella raakaa tänä päivänä tuon mainitun kolmikon kesken siitä keneltä löytyy se ruudikkain auto.

                        Ja kuten sanottu: mikäs sen maukkaampaa on ollut BMW:lle kuin tuoda 335-koneinen "tavallinen" auto markkinoille jolla näytetään kirkaasti perävaloja kilpailijan, saman autoluokan AMG-versiolle..kuten 335:sella on näytetty C55AMG:lle.

                        Ja samaa maukasta herkkua taidettiin tarjoilla BMW:lle 335 coupen avulla siinä täälläkin esillä olleessa kierrosaikalistassa jossa E93 335:lla jätettiin taakse muistaakseni kaikki vertailussa olleet AMG-Mersumallit.

                        Vaan saapa nähdä miten käy tämän hurjaksi menneen tehokilpailun kun EU kovasti toitottaa nykyisin pienimoottoristen, taloudellisten ja vähän kuluttavien autojen perään..

                        Originally posted by Tuuve View Post
                        Jos on jotain teknistä vikaa tai vastaavaa keksitty, niin eiköhän jo luovutetutkin yksilöt saa takaisinkutsun korjaamolle kun vika on selvitetty.
                        Jepjep..ja ne ketkä uskoo huhuihin ylitehoista eivät uskalla viedä autoaan pajalle siinä pelossa että sieltä kuristetaan uudella moottorinohjausohjelmalla 50hv pois..

                        Originally posted by Der Hammer View Post
                        Itse oon kerran koittanu E92 335iA mallia ja persdyno antoi ainakin ihan hyvät lukemat.
                        Vaikka onkin kolmas peräkkäinen postaus niin...

                        Viime viikonloppuna kun pääsi ensi kerran vähän sulaa asfalttia näkemään niin sisäänajovaiheen "vajaatehoillakin" tuntui hyökkäävän aika hitosti..

                        Aika monenlaisilla..tehokkaillakin autoilla on päästy vuosien mittaan ajamaan, mutta kyllä tämä yllätti aika huimasti..vaikka orjallisesti noudatinkin ohjekirjan ohjetta olla ylittämättä 4500 kierrosta..kyllä meinaan tosiaan tuntui hyökkäävän melkoisella innolla tuo BMW, saa nähdä miten se menee kun pääsee koko kapasiteettia vilauttamaan.

                        Comment

                        • Speedou
                          Bimmer Rookie
                          • May 2004
                          • 97

                          Jooh, se kone vetää alhaalta jo pirun hyvin ja turbon tuoman imun kanssa tuntuu menevän pirun kivasti. Ei sen 4500 jälkeen mitään niin mullistavaa tapahdu, kuin noissa vapaastihengittävissä kutosissa. Mutta tasasta vahvaa vetoa loppuun asti mahtavien äänien säestävänä!
                          -speedou-

                          Comment

                          • NHB
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 1120

                            Originally posted by jva View Post
                            Jos katsoo AMG-koneiden kehitystä muutaman vuoden perspektiivillä niin huomaa ettei ole kauaa kun AMG-koneissa oli 3.2litraisia ja "mahtimyllyt" 5.5 litraisia.
                            Muutamassa vuodessa kuitenkin on hypätty noista 3.2:sta 5.5:sten kautta 6.3:siin..ja mikäs onkaan ollut syynä?!
                            Tuo 6,2 litrainen amg-mylly on kyllä ilahduttava poikkeus AMG-moottoreissa. Keveämpi ja voimakkaampi kuin M5:n V10. Onhan niissä ennenkin tehoa ollut, mutta auto on monesti siitäkin huolimatta ollut enemmän mukavuus- kuin suorituskykypainotteinen, laatikotkin ovat perinteisesti automaatteja. Bemarit on taas selkeästi kireämpiä kaikin puolin.
                            Last edited by NHB; 12-02-2007, 21:01.

                            Comment

                            • NHB
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 1120

                              Originally posted by Speedou View Post
                              Jooh, se kone vetää alhaalta jo pirun hyvin ja turbon tuoman imun kanssa tuntuu menevän pirun kivasti. Ei sen 4500 jälkeen mitään niin mullistavaa tapahdu, kuin noissa vapaastihengittävissä kutosissa. Mutta tasasta vahvaa vetoa loppuun asti mahtavien äänien säestävänä!
                              Jenkit tuntuvat olevan aika innoissaan lastuvirityksistä (tai oikeastaan piggybag). Alla muuten täysin vakion auton käyrät takapyöriltä mitattuna:
                              Attached Files

                              Comment

                              • jva
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 1419

                                Originally posted by NHB View Post
                                Tuo 6,2 litrainen amg-mylly on kyllä ilahduttava poikkeus AMG-moottoreissa. Keveämpi ja voimakkaampi kuin M5:n V10. Onhan niissä ennenkin tehoa ollut, mutta auto on monesti siitäkin huolimatta ollut enemmän mukavuus- kuin suorituskykypainotteinen, laatikotkin ovat perinteisesti automaatteja. Bemarit on taas selkeästi kireämpiä kaikin puolin.
                                Pitää paikkansa, mutta kaikkiaan kuitenkin aika nopeasti on AMG-moottoreiden tehoja ja kokoa kasvatettu..eikä siihen mitään muuta syytä liene kuin se, että tehokilpailussa pitää pysyä mukana.

                                Ja tässä kohtaa törmätäänkin siihen asiaan josta mediassakin on jokin aika sitten puhuttu. Eli EU haluaa (myös) autoilun päästöt kuriin ja sitäkautta ohjata (eli pakottaa) kuluttajia pieniin ja vähän kuluttaviin moottoreihin..joka taas lienee Saksalaiselle autoteollisuudelle jonkinmoinen kauhistus.
                                Tästä taas päästään siihen että näinköhän toteutuu nuo EU:n kaavailut autoilun päästömaksuista ym tavoista "ohjata" kuluttajien mieltymyksiä..
                                Epäilenpä..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎