NO VITTU!!! Tuosta ei ole mitään järkeä. Kohta ei ole pitkämatka siihen että kytätään koko ajan ajonopeutta gps avulla!!!!
Isoveli valvoo pian bemuasi...
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TuningUkkeli View PostNO VITTU!!! Tuosta ei ole mitään järkeä. Kohta ei ole pitkämatka siihen että kytätään koko ajan ajonopeutta gps avulla!!!!
On se kumma että kansalaisilla ei ole etujärjestöä joka suojelisi sen yksilöiden etuisuuksia...
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostSehän vasta onkin tasapuolista että maksetaan ajetuista kilometreistä, huh...
Seuraavassa kaksi esimerkkiä:
1.Pariskunta asuu ison kaupungin keskustassa. Molemmalla töihin kävelymatka, Siwa on kerrostalon alakerrassa. Auton käytöstä kertyy maksuja vain kun päätetään käydä jossain kauempana, ei jokapäiväiseen elämiseen ja elannon hankintaan kuuluvasta ajosta. Pakolliset ajot viikossa 0km.
2.Pariskunta pikku Perttiensä kanssa asuu haja-asutusalueella. Lähimpään kauppaan min.15km. Molemmat käy töissä kaupungeissa, toisella työmatka 30km/suunta ja toisella 60km. Pikku Perttien päivähoitoon vienneistä ja hauista syntyy kilometrejä 20km/päivä. Pakolliset ajot viikossa kahden kauppareissun jälkeen minimissään 1060km, olettaen että kumpikaan ei käy töissä viikonloppuisin. Eikä tällaiset päivittäiset ajot ole vielä yhtään mitään jos puhutaan todellisista "haja-asutusalueista", tai miksei kaupunkiasukkienkin töissäkäynneistä viereisissä kaupungeissa jne. Autojakin täytyy olla kaksi ennenkö elo onnistuu, ja niidenkin arvonalenemisina, vakuutusmaksuina ja käyttökuluina tulee takkiin jo ihan mukavasti.
Eiköhän tämä pariskunta kakkonen maksa jokapäiväisestä elämisestään ja autoilustaan riittävästi enemmän jo pelkästään polttoaineinakin kuin tämä ykkönen, ilman kilometrikohtaisia maksujakin.
Toimiihan tämä jos muutetaan koko Suomen kansa ja työpaikat samalle hehtaarille ja hoidetaan kaikille samanverran pakollisia ajoja ja samanpituiset työmatkat. Silloin on tasapuolista että jokainen voi maksaa omista ajoistaan silloin, kun huvittaa johonkin lomareissuun lähteä...
Itellä särähti heti jo alkuun korvaan tuo "Suomeen Hollannin malli", ennen kuin ehdin edes lukea mistä asiasta on kysymys.
Siis mitä vittua, Hollannin pinta-ala on noin 1/10 Suomen pinta-alasta. Asukkaita siellä on 3 kertaa enemmän kuin Suomessa.. Ja käydään apinoimaan niitten autoilukäytäntöjä? Hei haloo! Johan Nokian kumisaapaskin tajuaa, että lopputulos ei voi mennä yksi yhteen.
Onneksi Suomen historia ei tunne enempää kyseisen vehviläisen kaltaisia neropatteja. Muuten varmaan istuttaisiin vieläkin puun oksalla ja syötäisiin banaaneja..
Comment
-
-
"Naiset ovat pilanneet maailman" legendaarinen lausahdus saattaa tulla historian kirjoihin tätä menoa näillä naisministereiden ideoilla
Kovaa vauhtia mennään kohti 1984...no nythän saa oikeastaan olla tyytyväinen että elää nuoruuttaan nyt viimeisellä edes jotenkuten vapaalla ajallaJos tää menee läpi niin siinä menee kyllä viimeinenkin usko tähän yhteiskuntaan.
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostSehän vasta onkin tasapuolista että maksetaan ajetuista kilometreistä, huh...
Seuraavassa kaksi esimerkkiä:
1)
2)
Toimiihan tämä jos muutetaan koko Suomen kansa ja työpaikat samalle hehtaarille ja hoidetaan kaikille samanverran pakollisia ajoja ja samanpituiset työmatkat. Silloin on tasapuolista että jokainen voi maksaa omista ajoistaan silloin, kun huvittaa johonkin lomareissuun lähteä...
Vai meinasitko, että nykyisin sitten maksettaisiin tasapuolisesti? Jos autoa ei käytä niin ei sen käytöstä joudu maksamaan kuin ajoneuvoveron+muut pakolliset maksut. Mutta kyllä ne, jotka autolla oikeasti ajavat, niin maksavat nytkin ajosuoritteen mukaan EXTRAA noiden pakollisten maksujen päälle."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostVai meinasitko, että nykyisin sitten maksettaisiin tasapuolisesti?530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostEn todellakaan tarkoittanut, vaan tarkoitin että tämä hieno uudistus lisää kaulaa entisestään. Ne jotka joutuvat väkisin autoilemaan elämänsä ylläpitimiksi maksavat aina vaan enemmän kun eivät pysty elämään autoilematta."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostEikös tämä ole juuri sitä vihreää ajattelua, maksat siitä mitä kulutat? Itse olen edelleen sitä mieltä, että polttoaineen hintaan vaan kaikki se vero, silloin voit ihan itse säädellä sitä maksun määrää.
Koska meistä jotkut tarvitsevat omaa autoa väkisin. Työmatkoihin, kaupassa käyntiin yms. reissuihin. Kaikki eivät voi/halua asua kaupungeissa tai työpaikkojen lähellä.
Olisiko se sitten tasapuolista ja reilua jos siirrettäisiin kaikki maksut polttoaineen hintaan?Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostEikös tämä ole juuri sitä vihreää ajattelua, maksat siitä mitä kulutat? Itse olen edelleen sitä mieltä, että polttoaineen hintaan vaan kaikki se vero, silloin voit ihan itse säädellä sitä maksun määrää.
Suomi on etäisyyksien maa. Toiset sen ymmärtävät, ja yleensä etelän ihmiset eivät joista ikävä kyllä ne asiasta päättävät tahot kuitenkin koostuvat...Last edited by Gonzalez; 14-05-2009, 10:06.530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostMietippäs nyt ajatuksella uudestaan... Harvinaisen hanuristahan tuo kilometrimaksu olisi. Polttoaineen hintaan siirto olisi karvan verran parempi vaihtoehto, silloin ihmiset voisi vaikuttaa ostamalla vähemmän kuluttavan auton jos kilometrejä tulee paljon. Mutta sekin on melkein yhtä syvältä niiden kannalta joiden on pakko ajaa paljon päivittäin, niin paljon edelleenkään ei pysty itse vaikuttamaan pakollisista ajoista syntyviin kustannuksiin vaikka kuinka 1.0 diesel Kialla ajaisikin.
Meikäläinen maksaisi mielelläni hieman korkeampaa hintaa polttoaineesta, kun saisin autoni halvemmalla eikä tarvitsisi maksaa vuotuista ajoneuvoveroa (korotettuna diesel-verolla). Silloin pystyn itse päättämään tiettyyn pisteeseen asti miten paljon haluan autoiluun kuluttaa. Pienempi kulutuksinen auto tai ajojen vähentäminen tai vaikka molemmat."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostNäinhän se kaupunkilaisesta näkökulmasta on, ja tämä malli sopii kyllä aika hyvin myös mulle kun ei ole mikään pakko ajaa paljoa mihinkään. Silti luulen ettei Suomessa tähän tulla menemään ja syynä on nimenomaan maaseudun ja pohjoisen asukkaat, jotka joutuvat ajamaan pidempiä matkoja kuin tiheämmin asutuilla alueilla asuvat. Eli uskoisin GPS-verotusajatuksen takana olevan juurikin tämä mahdollisuus porrastaa veroa helposti sen mukaan missä ajetaan. Tottakai tämä porrastus olisi ehkä mahdollista toteuttaa myös bensiinin hinnalla.
Tuossa Anu Vehviläisen ehdotuksessa vois olla pointtia. Toisaalta ei ole järkeä lisätä ihmisten valvontaa asentamalla GPS paikantimia joka autoon. Tuosta syntyis myöskin huomattavia kuluja autoilijoille. Tuon gps järjestelmän sijaan autoilua vois verottaa esim. kodin ja työpaikan&palveluiden välisten etäisyyksien mukaan, koska välttämätön autolla ajelu koostuu suurimmalta osin juurkin tuollaisista ajoista.
Jos esimerkiksi asuu helsingin keskustassa ja työpaikka ois 300m päässä, niin veron määrä/kilometri ois korkeampi, kuin jossain inarin perähikiällä asuvalla, joka kulkee joka päivä 100km töihin ja takas lähimmän lääkärin ollessa 200km päässä.Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Comment
-
-
Polttoaineeseen siirrettynä julkinen liikenne (ja kaikki muukin ruoasta lähtien) kallistuisi ihan törkeästi, jolloin jälleen oltaisiin tilanteessa että ihan sama ajaako omalla vai julkisella, lisäksi syrjäseudulla eläminen muuttuisi vielä enemmän mahdottomaksi kun vaihtoehtoja ei autoilulle ole. Suomessa on alle 1500e tienaavia niin paljon, että jos polttoainetta selvästi nostetaan, on muutto kerrostalolähiöön edessä monella. Kaikki kun eivät voi säädellä sitä paljonko haluavat autoiluun sijoittaa, vaan autoilun hinta määrää paljonko elämiseen voi sijoittaa.
Se on autoharrastajalla hieman eri intressit jos haluaisi blingiä pihaan ja vaihdella usein.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Hanurista tämäkin, mutta toisaalta, kyllä perustuslakivaliokunta viimeistään tuohon ottaa toisenlaista kantaa. Perustuslaissahan on jokaiselle taattu liikkumisvapaus, ja tuo jos jokin, sitä vapautta rajoittaa. Jos tähän ei viimeistään siellä puututa, tai jos perustuslakia aletaan muuttamaan tuon mahdollistamiseksi, niin ei hyvältä näytä...Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostSehän vasta onkin tasapuolista että maksetaan ajetuista kilometreistä, huh...
Seuraavassa kaksi esimerkkiä:
1.Pariskunta asuu ison kaupungin keskustassa. Molemmalla töihin kävelymatka, Siwa on kerrostalon alakerrassa. Auton käytöstä kertyy maksuja vain kun päätetään käydä jossain kauempana, ei jokapäiväiseen elämiseen ja elannon hankintaan kuuluvasta ajosta. Pakolliset ajot viikossa 0km.
2.Pariskunta pikku Perttiensä kanssa asuu haja-asutusalueella. Lähimpään kauppaan min.15km. Molemmat käy töissä kaupungeissa, toisella työmatka 30km/suunta ja toisella 60km. Pikku Perttien päivähoitoon vienneistä ja hauista syntyy kilometrejä 20km/päivä. Pakolliset ajot viikossa kahden kauppareissun jälkeen minimissään 1060km, olettaen että kumpikaan ei käy töissä viikonloppuisin. Eikä tällaiset päivittäiset ajot ole vielä yhtään mitään jos puhutaan todellisista "haja-asutusalueista", tai miksei kaupunkiasukkienkin töissäkäynneistä viereisissä kaupungeissa jne. Autojakin täytyy olla kaksi ennenkö elo onnistuu, ja niidenkin arvonalenemisina, vakuutusmaksuina ja käyttökuluina tulee takkiin jo ihan mukavasti.
Eiköhän tämä pariskunta kakkonen maksa jokapäiväisestä elämisestään ja autoilustaan riittävästi enemmän jo pelkästään polttoaineinakin kuin tämä ykkönen, ilman kilometrikohtaisia maksujakin.
Toimiihan tämä jos muutetaan koko Suomen kansa ja työpaikat samalle hehtaarille ja hoidetaan kaikille samanverran pakollisia ajoja ja samanpituiset työmatkat. Silloin on tasapuolista että jokainen voi maksaa omista ajoistaan silloin, kun huvittaa johonkin lomareissuun lähteä...Last edited by J-Beat; 14-05-2009, 14:07.Myydään:
Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46
K-S Connection
Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View Post.
Meikäläinen maksaisi mielelläni hieman korkeampaa hintaa polttoaineesta, kun saisin autoni halvemmalla eikä tarvitsisi maksaa vuotuista ajoneuvoveroa (korotettuna diesel-verolla). Silloin pystyn itse päättämään tiettyyn pisteeseen asti miten paljon haluan autoiluun kuluttaa. Pienempi kulutuksinen auto tai ajojen vähentäminen tai vaikka molemmat.
5-vuotiasta autoa. Tämän jälkeen tämä verohyöty alkaa olla syöty.
Toisekseen, kaikilla Suomalaisilla EI OLE mahdollisuuksia vähentää omalla autolla tapahtuvasta liikkumisestaan kilometriäkään ja silti ajosuorite voi olla moninkertainen suhteessa niihin joilla valinta oman ja julkisen välillä on olemassa. Eli peruslähtötaso vuosittaisista kilometrikertymissä kun ei kaikilla ole sama/vakio, ei tasasuuruinen vero polttoainessa ole silloinkaan tasapuolinen.
Toki jos nyt taas lähdetään siitä ajatuksesta että jokainen ajettu kilometri on elitististä huvittelua, täysin riippumatta syistä miksi kilometrejä tulee, ollaan taas askeleen lähempänä kansallissosialistien ajatuksia siitä että ihminen sopeutuu valtioon eikä valtio ihmiseen. Eli maaseudun ihmiset kehä kolmosen ymppärille rakennettuihin gettoihin ja valtiolta lupa-anomus siirtyä getosta työpaikalle.
No, pointti on kuitenkin se, että missään tapauksessa ei olla tasapuolisia jos kaikki autoilusta kerättävä verotuotto kerättäisiin polttoaineessa, vaikka se litran yksikköhinta olisikin jokaiselle sama.
Häviäjiä olisivat yli 5-vuotta vanhoilla autoilla ajavat Suomalaiset joilla ei ole mahdollisuutta nollata vuosittaista ajokertymäänsä.
Oikeasti....mikä vika on nykymallissa?
Comment
-
Comment