Isoveli valvoo pian bemuasi...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuningUkkeli
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 497

    NO VITTU!!! Tuosta ei ole mitään järkeä. Kohta ei ole pitkämatka siihen että kytätään koko ajan ajonopeutta gps avulla!!!!
    e46 Touring M-Sport2
    e30 tbo ic 2.5ltr 24v
    L200 Vollen 2.3ltr tbo ic

    Autojen pienet peltityöt Joensuun seudulla, 9v kokemuksella
    Rakennus ja remontti työt, kahden rintamamiestalon kokemuksella
    Kysele privalla

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by TuningUkkeli View Post
      NO VITTU!!! Tuosta ei ole mitään järkeä. Kohta ei ole pitkämatka siihen että kytätään koko ajan ajonopeutta gps avulla!!!!
      Siis nimenomaan näinhän siinä tulee 100% varmuudella käymään, mikäli nyt taas tälle annetaan periksi/myönnytään.
      On se kumma että kansalaisilla ei ole etujärjestöä joka suojelisi sen yksilöiden etuisuuksia...

      Comment

      • K2Ri
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1829
        • London, UK & Germany

        Originally posted by Gonzalez View Post
        Sehän vasta onkin tasapuolista että maksetaan ajetuista kilometreistä, huh...

        Seuraavassa kaksi esimerkkiä:

        1.Pariskunta asuu ison kaupungin keskustassa. Molemmalla töihin kävelymatka, Siwa on kerrostalon alakerrassa. Auton käytöstä kertyy maksuja vain kun päätetään käydä jossain kauempana, ei jokapäiväiseen elämiseen ja elannon hankintaan kuuluvasta ajosta. Pakolliset ajot viikossa 0km.

        2.Pariskunta pikku Perttiensä kanssa asuu haja-asutusalueella. Lähimpään kauppaan min.15km. Molemmat käy töissä kaupungeissa, toisella työmatka 30km/suunta ja toisella 60km. Pikku Perttien päivähoitoon vienneistä ja hauista syntyy kilometrejä 20km/päivä. Pakolliset ajot viikossa kahden kauppareissun jälkeen minimissään 1060km, olettaen että kumpikaan ei käy töissä viikonloppuisin. Eikä tällaiset päivittäiset ajot ole vielä yhtään mitään jos puhutaan todellisista "haja-asutusalueista", tai miksei kaupunkiasukkienkin töissäkäynneistä viereisissä kaupungeissa jne. Autojakin täytyy olla kaksi ennenkö elo onnistuu, ja niidenkin arvonalenemisina, vakuutusmaksuina ja käyttökuluina tulee takkiin jo ihan mukavasti.

        Eiköhän tämä pariskunta kakkonen maksa jokapäiväisestä elämisestään ja autoilustaan riittävästi enemmän jo pelkästään polttoaineinakin kuin tämä ykkönen, ilman kilometrikohtaisia maksujakin.


        Toimiihan tämä jos muutetaan koko Suomen kansa ja työpaikat samalle hehtaarille ja hoidetaan kaikille samanverran pakollisia ajoja ja samanpituiset työmatkat. Silloin on tasapuolista että jokainen voi maksaa omista ajoistaan silloin, kun huvittaa johonkin lomareissuun lähteä...
        Ei muuta kun antakaamme Tsadin snadien hoitaa työnteko ja muu Suomi jääköön nauttimaan työttömyyskorvauksia, jos kyseinen uudistus tulee voimaan.

        Itellä särähti heti jo alkuun korvaan tuo "Suomeen Hollannin malli", ennen kuin ehdin edes lukea mistä asiasta on kysymys.
        Siis mitä vittua, Hollannin pinta-ala on noin 1/10 Suomen pinta-alasta. Asukkaita siellä on 3 kertaa enemmän kuin Suomessa.. Ja käydään apinoimaan niitten autoilukäytäntöjä? Hei haloo! Johan Nokian kumisaapaskin tajuaa, että lopputulos ei voi mennä yksi yhteen.

        Onneksi Suomen historia ei tunne enempää kyseisen vehviläisen kaltaisia neropatteja. Muuten varmaan istuttaisiin vieläkin puun oksalla ja syötäisiin banaaneja..
        sigpic
        BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

        Comment

        • Mental
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 47

          "Naiset ovat pilanneet maailman" legendaarinen lausahdus saattaa tulla historian kirjoihin tätä menoa näillä naisministereiden ideoilla
          Kovaa vauhtia mennään kohti 1984...no nythän saa oikeastaan olla tyytyväinen että elää nuoruuttaan nyt viimeisellä edes jotenkuten vapaalla ajalla Jos tää menee läpi niin siinä menee kyllä viimeinenkin usko tähän yhteiskuntaan.

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            Originally posted by Gonzalez View Post
            Sehän vasta onkin tasapuolista että maksetaan ajetuista kilometreistä, huh...

            Seuraavassa kaksi esimerkkiä:

            1)
            2)

            Toimiihan tämä jos muutetaan koko Suomen kansa ja työpaikat samalle hehtaarille ja hoidetaan kaikille samanverran pakollisia ajoja ja samanpituiset työmatkat. Silloin on tasapuolista että jokainen voi maksaa omista ajoistaan silloin, kun huvittaa johonkin lomareissuun lähteä...
            Kyllä nyt meikäläistä on näköjään viety kuin pässiä narusta! Tämä nykyinen systeemi kun on oikeudenmukainen, niin mähän olen koko ajan maksanut ihan helvetisti liikaa valtiolle kun ajan työmatkaa huomattavasti enemmän kuin tuo esimerkki 1 pari. Mun täytyy soittaa verottajalle ja sanoa että haluan kompensointia, jotta mun kulut on yhtä pienet!

            Vai meinasitko, että nykyisin sitten maksettaisiin tasapuolisesti? Jos autoa ei käytä niin ei sen käytöstä joudu maksamaan kuin ajoneuvoveron+muut pakolliset maksut. Mutta kyllä ne, jotka autolla oikeasti ajavat, niin maksavat nytkin ajosuoritteen mukaan EXTRAA noiden pakollisten maksujen päälle.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              Originally posted by NokiLeka View Post
              Vai meinasitko, että nykyisin sitten maksettaisiin tasapuolisesti?
              En todellakaan tarkoittanut, vaan tarkoitin että tämä hieno uudistus lisää kaulaa entisestään. Ne jotka joutuvat väkisin autoilemaan elämänsä ylläpitimiksi maksavat aina vaan enemmän kun eivät pysty elämään autoilematta.
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                Originally posted by Gonzalez View Post
                En todellakaan tarkoittanut, vaan tarkoitin että tämä hieno uudistus lisää kaulaa entisestään. Ne jotka joutuvat väkisin autoilemaan elämänsä ylläpitimiksi maksavat aina vaan enemmän kun eivät pysty elämään autoilematta.
                Eikös tämä ole juuri sitä vihreää ajattelua, maksat siitä mitä kulutat? Itse olen edelleen sitä mieltä, että polttoaineen hintaan vaan kaikki se vero, silloin voit ihan itse säädellä sitä maksun määrää.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • Isamu
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 104
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by NokiLeka View Post
                  Eikös tämä ole juuri sitä vihreää ajattelua, maksat siitä mitä kulutat? Itse olen edelleen sitä mieltä, että polttoaineen hintaan vaan kaikki se vero, silloin voit ihan itse säädellä sitä maksun määrää.
                  Eihän tuolla pystyisi itse sitä säätelemään sen enempää kuin nytkään. Tulisi vaan enemmän ja enemmän maksettavaa niille jotka ajavat paljon
                  Koska meistä jotkut tarvitsevat omaa autoa väkisin. Työmatkoihin, kaupassa käyntiin yms. reissuihin. Kaikki eivät voi/halua asua kaupungeissa tai työpaikkojen lähellä.
                  Olisiko se sitten tasapuolista ja reilua jos siirrettäisiin kaikki maksut polttoaineen hintaan?
                  Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

                  Comment

                  • Gonzalez
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2632
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by NokiLeka View Post
                    Eikös tämä ole juuri sitä vihreää ajattelua, maksat siitä mitä kulutat? Itse olen edelleen sitä mieltä, että polttoaineen hintaan vaan kaikki se vero, silloin voit ihan itse säädellä sitä maksun määrää.
                    Mietippäs nyt ajatuksella uudestaan... Harvinaisen hanuristahan tuo kilometrimaksu olisi. Polttoaineen hintaan siirto olisi karvan verran parempi vaihtoehto, silloin ihmiset voisi vaikuttaa ostamalla vähemmän kuluttavan auton jos kilometrejä tulee paljon. Mutta sekin on melkein yhtä syvältä niiden kannalta joiden on pakko ajaa paljon päivittäin, niin paljon edelleenkään ei pysty itse vaikuttamaan pakollisista ajoista syntyviin kustannuksiin vaikka kuinka 1.0 diesel Kialla ajaisikin.

                    Suomi on etäisyyksien maa. Toiset sen ymmärtävät, ja yleensä etelän ihmiset eivät joista ikävä kyllä ne asiasta päättävät tahot kuitenkin koostuvat...
                    Last edited by Gonzalez; 14-05-2009, 10:06.
                    530d GT F07 2010
                    325i E30 Cabriolet 1987

                    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      Originally posted by Gonzalez View Post
                      Mietippäs nyt ajatuksella uudestaan... Harvinaisen hanuristahan tuo kilometrimaksu olisi. Polttoaineen hintaan siirto olisi karvan verran parempi vaihtoehto, silloin ihmiset voisi vaikuttaa ostamalla vähemmän kuluttavan auton jos kilometrejä tulee paljon. Mutta sekin on melkein yhtä syvältä niiden kannalta joiden on pakko ajaa paljon päivittäin, niin paljon edelleenkään ei pysty itse vaikuttamaan pakollisista ajoista syntyviin kustannuksiin vaikka kuinka 1.0 diesel Kialla ajaisikin.
                      Ikävä tosiasia on, että ei asia voi olla niinkään, että jokainen maksaisi tasan saman verran, ajoi tai ei. Kilometreihin sidottu on kyllä siinä mielessä huonompi, että se ei ota kantaa ajoneuvon kulutukseen ym. Mutta mielestäni olisi paljon parempi systeemi kun päästäisiin eroon omistamisen verottamisesta ja siirryttäisiin käytön verottamiseen.

                      Meikäläinen maksaisi mielelläni hieman korkeampaa hintaa polttoaineesta, kun saisin autoni halvemmalla eikä tarvitsisi maksaa vuotuista ajoneuvoveroa (korotettuna diesel-verolla). Silloin pystyn itse päättämään tiettyyn pisteeseen asti miten paljon haluan autoiluun kuluttaa. Pienempi kulutuksinen auto tai ajojen vähentäminen tai vaikka molemmat.
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • Epäuskollinen autoilija
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 365
                        • Espoo

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Näinhän se kaupunkilaisesta näkökulmasta on, ja tämä malli sopii kyllä aika hyvin myös mulle kun ei ole mikään pakko ajaa paljoa mihinkään. Silti luulen ettei Suomessa tähän tulla menemään ja syynä on nimenomaan maaseudun ja pohjoisen asukkaat, jotka joutuvat ajamaan pidempiä matkoja kuin tiheämmin asutuilla alueilla asuvat. Eli uskoisin GPS-verotusajatuksen takana olevan juurikin tämä mahdollisuus porrastaa veroa helposti sen mukaan missä ajetaan. Tottakai tämä porrastus olisi ehkä mahdollista toteuttaa myös bensiinin hinnalla.
                        Kuten jo tuossa mainitsit, niin pelkkää polttoainetta verottamalla syrjäseudun väestöä rokotettais suhteessa huomattaasti enemmän. Tämä johtaisi siihen, että maaseudulta porukka pakkautuis entistä enemmän isoihin kaupunkeihin. Mielestäni ei ole kenenkään etu että kaikki suomen ihmiset työntyvät isoihin kaupunkeihin.

                        Tuossa Anu Vehviläisen ehdotuksessa vois olla pointtia. Toisaalta ei ole järkeä lisätä ihmisten valvontaa asentamalla GPS paikantimia joka autoon. Tuosta syntyis myöskin huomattavia kuluja autoilijoille. Tuon gps järjestelmän sijaan autoilua vois verottaa esim. kodin ja työpaikan&palveluiden välisten etäisyyksien mukaan, koska välttämätön autolla ajelu koostuu suurimmalta osin juurkin tuollaisista ajoista.

                        Jos esimerkiksi asuu helsingin keskustassa ja työpaikka ois 300m päässä, niin veron määrä/kilometri ois korkeampi, kuin jossain inarin perähikiällä asuvalla, joka kulkee joka päivä 100km töihin ja takas lähimmän lääkärin ollessa 200km päässä.
                        Maserati 4200 Coupe GT
                        Ford focus 1.6i
                        ex:
                        BMW 320d E90 -05
                        Porsche boxster 986 2.5 -98
                        VW Golf 1.6 -90
                        BMW 850i -91
                        Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
                        BMW 316i E36 -91
                        Nissan Sunny 1.3 -87
                        Ford Scorpio 2.0i

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Polttoaineeseen siirrettynä julkinen liikenne (ja kaikki muukin ruoasta lähtien) kallistuisi ihan törkeästi, jolloin jälleen oltaisiin tilanteessa että ihan sama ajaako omalla vai julkisella, lisäksi syrjäseudulla eläminen muuttuisi vielä enemmän mahdottomaksi kun vaihtoehtoja ei autoilulle ole. Suomessa on alle 1500e tienaavia niin paljon, että jos polttoainetta selvästi nostetaan, on muutto kerrostalolähiöön edessä monella. Kaikki kun eivät voi säädellä sitä paljonko haluavat autoiluun sijoittaa, vaan autoilun hinta määrää paljonko elämiseen voi sijoittaa.

                          Se on autoharrastajalla hieman eri intressit jos haluaisi blingiä pihaan ja vaihdella usein.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • SkyMan
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2008
                            • 518
                            • Sirius

                            Hanurista tämäkin, mutta toisaalta, kyllä perustuslakivaliokunta viimeistään tuohon ottaa toisenlaista kantaa. Perustuslaissahan on jokaiselle taattu liikkumisvapaus, ja tuo jos jokin, sitä vapautta rajoittaa. Jos tähän ei viimeistään siellä puututa, tai jos perustuslakia aletaan muuttamaan tuon mahdollistamiseksi, niin ei hyvältä näytä...
                            Coffee isn´t my cup of tea

                            Comment

                            • J-Beat
                              Aluevastaava
                              • Jun 2005
                              • 3058
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Gonzalez View Post
                              Sehän vasta onkin tasapuolista että maksetaan ajetuista kilometreistä, huh...

                              Seuraavassa kaksi esimerkkiä:

                              1.Pariskunta asuu ison kaupungin keskustassa. Molemmalla töihin kävelymatka, Siwa on kerrostalon alakerrassa. Auton käytöstä kertyy maksuja vain kun päätetään käydä jossain kauempana, ei jokapäiväiseen elämiseen ja elannon hankintaan kuuluvasta ajosta. Pakolliset ajot viikossa 0km.

                              2.Pariskunta pikku Perttiensä kanssa asuu haja-asutusalueella. Lähimpään kauppaan min.15km. Molemmat käy töissä kaupungeissa, toisella työmatka 30km/suunta ja toisella 60km. Pikku Perttien päivähoitoon vienneistä ja hauista syntyy kilometrejä 20km/päivä. Pakolliset ajot viikossa kahden kauppareissun jälkeen minimissään 1060km, olettaen että kumpikaan ei käy töissä viikonloppuisin. Eikä tällaiset päivittäiset ajot ole vielä yhtään mitään jos puhutaan todellisista "haja-asutusalueista", tai miksei kaupunkiasukkienkin töissäkäynneistä viereisissä kaupungeissa jne. Autojakin täytyy olla kaksi ennenkö elo onnistuu, ja niidenkin arvonalenemisina, vakuutusmaksuina ja käyttökuluina tulee takkiin jo ihan mukavasti.

                              Eiköhän tämä pariskunta kakkonen maksa jokapäiväisestä elämisestään ja autoilustaan riittävästi enemmän jo pelkästään polttoaineinakin kuin tämä ykkönen, ilman kilometrikohtaisia maksujakin.


                              Toimiihan tämä jos muutetaan koko Suomen kansa ja työpaikat samalle hehtaarille ja hoidetaan kaikille samanverran pakollisia ajoja ja samanpituiset työmatkat. Silloin on tasapuolista että jokainen voi maksaa omista ajoistaan silloin, kun huvittaa johonkin lomareissuun lähteä...
                              Halleluja. Tätä olen itsekkin miettinyt. On perkeleenmoinen suunnittelukämmi tossa systeemissä. Perseestähän nämä Suomen systeemit tuntuu joka tapauksessa olevan vaikka mitä tekevät. Nimittäin kun jotain muutoksia tehdään, se ei takuulla tule halvemmaksi kuluttajalle kuin se edellinen systeemi. Päin vastoin.
                              Last edited by J-Beat; 14-05-2009, 14:07.
                              Myydään:
                              Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                              K-S Connection
                              Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by NokiLeka View Post
                                .

                                Meikäläinen maksaisi mielelläni hieman korkeampaa hintaa polttoaineesta, kun saisin autoni halvemmalla eikä tarvitsisi maksaa vuotuista ajoneuvoveroa (korotettuna diesel-verolla). Silloin pystyn itse päättämään tiettyyn pisteeseen asti miten paljon haluan autoiluun kuluttaa. Pienempi kulutuksinen auto tai ajojen vähentäminen tai vaikka molemmat.
                                Tässä vain on se ongelma, että myöskään tällöin verotuskäytäntö ei ole kaikille tasapuolinen. Eli jos kaikki maksaisivat tasasuuruisen veron liikkumisesta a pisteeseen b, jäisi uuden tai melko uuden auton verohyöty vain osalle autoilijoita. Eli niille joilla on käytännössä varaa pitää alle
                                5-vuotiasta autoa. Tämän jälkeen tämä verohyöty alkaa olla syöty.
                                Toisekseen, kaikilla Suomalaisilla EI OLE mahdollisuuksia vähentää omalla autolla tapahtuvasta liikkumisestaan kilometriäkään ja silti ajosuorite voi olla moninkertainen suhteessa niihin joilla valinta oman ja julkisen välillä on olemassa. Eli peruslähtötaso vuosittaisista kilometrikertymissä kun ei kaikilla ole sama/vakio, ei tasasuuruinen vero polttoainessa ole silloinkaan tasapuolinen.
                                Toki jos nyt taas lähdetään siitä ajatuksesta että jokainen ajettu kilometri on elitististä huvittelua, täysin riippumatta syistä miksi kilometrejä tulee, ollaan taas askeleen lähempänä kansallissosialistien ajatuksia siitä että ihminen sopeutuu valtioon eikä valtio ihmiseen. Eli maaseudun ihmiset kehä kolmosen ymppärille rakennettuihin gettoihin ja valtiolta lupa-anomus siirtyä getosta työpaikalle.
                                No, pointti on kuitenkin se, että missään tapauksessa ei olla tasapuolisia jos kaikki autoilusta kerättävä verotuotto kerättäisiin polttoaineessa, vaikka se litran yksikköhinta olisikin jokaiselle sama.
                                Häviäjiä olisivat yli 5-vuotta vanhoilla autoilla ajavat Suomalaiset joilla ei ole mahdollisuutta nollata vuosittaista ajokertymäänsä.
                                Oikeasti....mikä vika on nykymallissa?

                                Comment

                                Working...
                                X