Mitä enemmän tuollaista natsivalvontaa aletaan toteuttamaan, sen enemmän lisääntyy kiertokeinot! Jo nykyinen valvontajärjestelmä kannustaa paljastimien hankintaan...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli valvoo pian bemuasi...
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by SkyMan View PostAsialle muutaman ajatuksen nyt uhranneena ehdottaisin seuraavaa: Tieliikenne- ja ajoneuvolain kokonaisuudistus ja siinä yhteydessä järkeistetään mm. katsastusaikoja (ja paljon muutakin, mutta en ala siitä nyt tässä vääntämään) Katsastuksen yhteydessä kerätään mittarilukemat ylös, aivan niin kuin tähänkin asti, ja sen mukaan pelataan. Turha valittaa mistään ulkomailla ajetuista kilometreistä, ovat varmasti hyvin pienen osan ongelma ja sekin ratkeaa yhteistyöllä tullin kanssa; lukemat ylös lähdettäessä ja palattaessa. On varmasti edullisempaa sinetöidä joka biilin mittaristo / aivot, jotta lukemia ei pääse muuttamaan, kuin täräyttää joka vehkeeseen gepsit ja seurantaohjelmat siihen päälle. Vastaväitteitä? Kommentteja muuten vain? Edes jotakin? :think
Teknisestikin ehdotuksesti on aivan ankka, kuten moni onkin todennut, mutta huolestuttavinta mun mielestä on siis se, että edes pohdit kuinka tuo valvonta nyt oikein pitäisi toteuttaa. Kun sitä nimenomaan ei pitäisi.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostNo, heti tulee mieleen kommentoida, että lähtökohtasi on minun mielestä ihan väärä. Minun mielestä autoilua ei todellakaan tulisi verottaa niin sadistisesti kuin mitä tänäpäivänä, eikä varsinkaan valvoa kansalaisten elämää samalla innolla kuin mitä osa virkamiehistä niin kovin haluaa. Puhumattakaan siitä, että pitäisi keksimällä keksiä kuinka uusinta avaruusajan tekniikkaa voitaisiin mahdollisesti käyttää veronmaksajien lisäkyykyttämiseen.
Teknisestikin ehdotuksesti on aivan ankka, kuten moni onkin todennut, mutta huolestuttavinta mun mielestä on siis se, että edes pohdit kuinka tuo valvonta nyt oikein pitäisi toteuttaa. Kun sitä nimenomaan ei pitäisi.
Ainoa pointtini on ollut tuo GPS-systeemin boikotoiminen ja sen takia muita ajatuksia olen esittänyt. GPS-systeemiin en haluaisi lähteä juuri sen 24/7 seurattavuuden takia. Vaikka eihän rehellisellä ihmisellä lähtökohtaisesti ole mitään tuota vastaan, mutta periaatteellisesti on sitten jo paljonkin.
Mutta joo, onneks on noin viisaita ja kaikkitietäviä herroja kuin Hemi ja Jussi, niin ei tarvitse minun vaivata päätäni millään.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostOn tää kommunikointi täällä sitten vaikeaa, aina ymmärretään väärin tai sitten ei edes haluta ymmärtää. Olen edelleen täysin tätä suunnitelmaa vastaan, niin kuin olen tuolla aiemmissa postauksissani kirjoittanut - lukihäiriö? Mutta ei siitä sen enempää.
Ainoa pointtini on ollut tuo GPS-systeemin boikotoiminen ja sen takia muita ajatuksia olen esittänyt. GPS-systeemiin en haluaisi lähteä juuri sen 24/7 seurattavuuden takia. Vaikka eihän rehellisellä ihmisellä lähtökohtaisesti ole mitään tuota vastaan, mutta periaatteellisesti on sitten jo paljonkin.
Mutta joo, onneks on noin viisaita ja kaikkitietäviä herroja kuin Hemi ja Jussi, niin ei tarvitse minun vaivata päätäni millään.
Ei kyse ollut mistään "tietämisestä" vaan siitä että jossain kohtaa tämä likkumiseen kohdistettu perusteettoman vainon lisääntyminen olisi saatava ainakin hieman hiljenemään.
Jos AINA hyväksytään uudet rajoitukset, verot ja maksut sillä, että pahemminkin voisi asiat olla, on lopputulos joka tapauksessa sietämätön.
Ainoa todellinen länsimaisten kansalaisten suora vaikuttamismahdollisuus on KANSALAISTOTTELEMATTOMUUS, jota varsinkin nyt pitäisi jokaisen autoilevan Suomalaisen pitää kansalaisvelvollisuutena.
Nimittäin meidän nykyinen hallitus ja liikenneministeriö ei oikeasti ole enään kansalaisten antaman mandaatin valtuutuksesta kansalaisten palvelijoita, vaan nykyisin tilanne on jo päinvastoin.
Eli jos me kaikki jo nyt keksisimme keinot estää päättäjiemme meille suunnitteleman selkeän yksilönvapauden rajoittamisen erilaisin mielikuvituksellisin seurantajärjestelmin, nollatoleranssein, erilaisten "ilmastomnuutoksen" varjolla tehtävin "koplausten", syyllistämisen ja kaitsemisen tuottaman "hyvän" varjolla, voisi olla niin että ne pahimmat kauhuskenariot ei ehkä toteutuisikaan.
Uhriroolin ottaminen ja nöyrtyminen ei tasan varmasti auta tässä kohtaa ketän, vaan nopeuttaa prosessia jossa autoilu/liikkuminen ei enään ole perusoikeus vaan ainoastaan harvoille maksukykyisille valtion valvonnassa säännelty erityistoimi.
Jokainen menetetty pikku askel tiukempaan, verotetumpään ja säännellympään autoiluun on lopullista...kunnes taas hieman tiukennetaan, verotetaan ja valvotaan hieman vielä lisää.Last edited by Hemi; 15-05-2009, 20:06.
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View Post
Vaikka eihän rehellisellä ihmisellä lähtökohtaisesti ole mitään tuota vastaan, mutta periaatteellisesti on sitten jo paljonkin.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Totalitarismi on olemassa vain siksi että sillä on tarjota vielä hieman parempi huominen. Keinot ovat toisarvoiset, kunhan päämäärä on hyvä ja jal
....
Wikipedian määritelmä Totalitarismille:
...."Totalitarismi on poliittinen järjestelmä, jossa valtion valta ulottuu yhteiskunnan kaikille aloille.
Käsitteitä totalitarismi ja totalitaarinen järjestelmä alettiin satunnaisesti käyttää 1930-luvulla sellaisista diktatorisista valtioista, joille on ominaista tietyn poliittisen aatteen ehdoton valta, muun poliittisen toiminnan tukahduttaminen sekä yhteiskunta- ja talouselämän valjastaminen palvelemaan tämän poliittisen suuntauksen tavoitteita.
Totalitaariset järjestelmät eroavat diktatorisista järjestelmistä muun muassa siinä, että poliittiset laitokset toimivat ainoastaan todellista valtaa pitävän ryhmän lavasteina ja että aate oli vallanpitäjille pelkkä väline kansan hallitsemiseen"....
Totalitaarisen valtion ensimmäinen tunnusmerkki on kansalaisten jatkuva yksilönvapauden kaventaminen, lisääntyvän valvonnan, verotuksen, moraalisääntöjen ja rangaistusten avulla. Kaikki tämä tapahtuu uhrin, eli kansalaisten salliessa tämän yhteisen hyvän illuusion tavoittelussaan:
Comment
-
-
Minun autoissa kannettava TomTom tai tehtaan navigaattori tulee olemaan ainoa GPS mitä tarvitsen. Olen mukana kaikissa mahdollisissa toimenpiteissä, joita tarvitaan tämän kilometripohjaisen verotushankkeen estämiseksi. Ensimmäisenä hankkeen perumiseen tähtäävänä toimenpiteenä ajattelisin mielenosoitusta ja viimeisenä vaihtoehtona tulevaisuudessa pitämään huolta sitä, ettei nuo viranomaisten laitteet tule koskaan toimimaan suunnitellulla tavalla.
Itse vastustan nimenomaan kaikkea lisääntyvää kansalaisten valvontaa. Minun liikkuminen ei kuulu millään tavalla Suomen viranomaisille. Autoilustani voin jotain maksaa ja maksankin nykyään esim. autoveron, ajoneuvoveron, vakuutusmaksuveron, polttoaineveron ja monen muun maksun kautta. Mutta en helvetissä ota autooni mitään seurantalaitetta, jonka avulla "isoveli" voi valvoa tekemisiäni!Last edited by Juhis; 16-05-2009, 05:25.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostMinun autoissa kannettava TomTom tai tehtaan navigaattori tulee olemaan ainoa GPS mitä tarvitsen. Olen mukana kaikissa mahdollisissa toimenpiteissä, joita tarvitaan tämän kilometripohjaisen verotushankkeen estämiseksi. Ensimmäisenä hankkeen perumiseen tähtäävänä toimenpiteenä ajattelisin mielenosoitusta ja viimeisenä vaihtoehtona tulevaisuudessa pitämään huolta sitä, ettei nuo viranomaisten laitteet tule koskaan toimimaan suunnitellulla tavalla.
Itse vastustan nimenomaan kaikkea lisääntyvää kansalaisten valvontaa. Minun liikkuminen ei kuulu millään tavalla Suomen viranomaisille. Autoilustani voin jotain maksaa ja maksankin nykyään esim. autoveron, ajoneuvoveron, vakuutusmaksuveron, polttoaineveron ja monen muun maksun kautta. Mutta en helvetissä ota autooni mitään seurantalaitetta, jonka avulla "isoveli" voi valvoa tekemisiäni!
Eli lupaan sen tässä ja nyt, että minulta tämä valtio ei millään seurantalaitteilla tule saamaan penniäkään puhtaasti siitä syystä että minun siirtymisen Suomen rajojen sisällä pisteestä A pisteeseen B EI KUULU VALTIOLLE.
Eli tulen tekemään KAIKEN mahdollisen sen eteen että mikäli tällainen valtiolta anottava sähköinen lupa liikkumiseen tulee, en itse ole missään tapauksessa sitä hyväksymässä.
Eli siitä lähdetään että mikään tämän tyyppinen kansalaisten liikkumista valvova seurantajärjestelmä EI OLE teknisesti aukoton, tulen loppu ikäni käyttämään näitä aukkoja niin että minun liikkumistani ei totalitaarinen Natzivaltio ja sen suhteellisuudentajunsa menettäneet valtaa pitävät valvo....eikä valvo niin kauan kuin minussa henki pihisee.
Tämä on LUPAUS!
Comment
-
-
Originally posted by döfis View PostVitu mikä kitinä yhdestä gepsistä. Kantasite ei itse valitua puhelinta ja soittelilsitte sillä typeriä pakkopuheluja jonkuaikaa nii joku gps oiski lastenleikkiä. Onneks ei enää kaua.Stadtluft macht frei.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostMinun autoissa kannettava TomTom tai tehtaan navigaattori tulee olemaan ainoa GPS mitä tarvitsen. Olen mukana kaikissa mahdollisissa toimenpiteissä, joita tarvitaan tämän kilometripohjaisen verotushankkeen estämiseksi. Ensimmäisenä hankkeen perumiseen tähtäävänä toimenpiteenä ajattelisin mielenosoitusta ja viimeisenä vaihtoehtona tulevaisuudessa pitämään huolta sitä, ettei nuo viranomaisten laitteet tule koskaan toimimaan suunnitellulla tavalla.
Itse vastustan nimenomaan kaikkea lisääntyvää kansalaisten valvontaa. Minun liikkuminen ei kuulu millään tavalla Suomen viranomaisille. Autoilustani voin jotain maksaa ja maksankin nykyään esim. autoveron, ajoneuvoveron, vakuutusmaksuveron, polttoaineveron ja monen muun maksun kautta. Mutta en helvetissä ota autooni mitään seurantalaitetta, jonka avulla "isoveli" voi valvoa tekemisiäni!Originally posted by Hemi View PostAllekirjoitan myös tämän.
Eli lupaan sen tässä ja nyt, että minulta tämä valtio ei millään seurantalaitteilla tule saamaan penniäkään puhtaasti siitä syystä että minun siirtymisen Suomen rajojen sisällä pisteestä A pisteeseen B EI KUULU VALTIOLLE.
Eli tulen tekemään KAIKEN mahdollisen sen eteen että mikäli tällainen valtiolta anottava sähköinen lupa liikkumiseen tulee, en itse ole missään tapauksessa sitä hyväksymässä.
Eli siitä lähdetään että mikään tämän tyyppinen kansalaisten liikkumista valvova seurantajärjestelmä EI OLE teknisesti aukoton, tulen loppu ikäni käyttämään näitä aukkoja niin että minun liikkumistani ei totalitaarinen Natzivaltio ja sen suhteellisuudentajunsa menettäneet valtaa pitävät valvo....eikä valvo niin kauan kuin minussa henki pihisee.
Tämä on LUPAUS!Stadtluft macht frei.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis nimenomaan näinhän siinä tulee 100% varmuudella käymään, mikäli nyt taas tälle annetaan periksi/myönnytään.
On se kumma että kansalaisilla ei ole etujärjestöä joka suojelisi sen yksilöiden etuisuuksia...Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMihin ihmeeseen on armaiden päättäjiemme viimeinenkin suhteelliuudentaju oikein kadonnut? Yksilönvapauksien kaventaminen ja kansalaisten valvonta ei näytä tuottavan minkäänlaisia kivistyksiä suhteessa näille "jaloille" pyrkimyksille?
Tosin kansalla on juuri ne päättäjät jotka kansa ansaitsee....joten onko vika lopulta kansassa vai päättäjissä?
Originally posted by Gonzalez View PostMietippäs nyt ajatuksella uudestaan... Harvinaisen hanuristahan tuo kilometrimaksu olisi. Polttoaineen hintaan siirto olisi karvan verran parempi vaihtoehto, silloin ihmiset voisi vaikuttaa ostamalla vähemmän kuluttavan auton jos kilometrejä tulee paljon. Mutta sekin on melkein yhtä syvältä niiden kannalta joiden on pakko ajaa paljon päivittäin, niin paljon edelleenkään ei pysty itse vaikuttamaan pakollisista ajoista syntyviin kustannuksiin vaikka kuinka 1.0 diesel Kialla ajaisikin.
Suomi on etäisyyksien maa. Toiset sen ymmärtävät, ja yleensä etelän ihmiset eivät joista ikävä kyllä ne asiasta päättävät tahot kuitenkin koostuvat...
Mun mielestä se pitäisi olla juurikin niin, että se joka ajaa, niin se myös maksaa. Ajamisen valvomista GPS-seurannalla en kannata, vaan polttoaineen hinnan mukanahan se maksu tulisi automaattisesti, eikä mitään seurantaa tai valvontaa tarvittaisi. Bensaahan ostavat yleensä, ne jotka sitä kuluttavat. Minkä helvetin takia tämä pitäisi jollain GPS-härpätillä vielä varmentaa.
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostMun mielestä se pitäisi olla juurikin niin, että se joka ajaa, niin se myös maksaa. Ajamisen valvomista GPS-seurannalla en kannata, vaan polttoaineen hinnan mukanahan se maksu tulisi automaattisesti, eikä mitään seurantaa tai valvontaa tarvittaisi. Bensaahan ostavat yleensä, ne jotka sitä kuluttavat.
Pitäisi pystyä puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä. Suomessa autoilijat ovat valtion loputtoman lypsämisen kohteita. Polttoainevero ja muutaman satasen vuosittainen käyttömaksu täytyy riittää. Hankintaan perustuva autovero vaan kokonaan pois ja keksikööt niiden mamujen elättämiseen ja sosiaalitoimiston 70000 euron sisustuslaskulle jonkun muun maksajan. Ja nuo GPS:t voi minun puolesta työntää sen kaverin p*rseeseen, joka on kyseisen idean kehittänyt..All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Onhan nyt jokainen muistanut laittaa nimmarinsa tuohon:http://www.adressit.com/tienkayttomaksu Olisi suotavaa, että joku muukin levittäisi oikein tosissaan tuota adressia
autoliitto
Henkilöautoliikenteen osalta uusien tienkäyttömaksujen käyttöönotto ei ole tarpeellista. Nykyinen polttoaineverotus ohjaa auton käyttöä ja on rakenteeltaan edullinen verolaji. Paikannukseen perustuvien tienkäyttömaksujen tai ruuhkamaksujen käyttöönotto vaatii kokonaan uuden infrastruktuurin rakentamista ja sen ylläpito edellyttää merkittäviä taloudellisia panostuksia. Vaarana onkin, että tiemaksuista muodostuu uusi vero, jonka tuotolla ei paranneta liikkumisen edellytyksiä. Uusien maksujen seurauksena on liikkumisen kustannusten nousu ja eriarvoisuuden lisääntyminen.Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/
Comment
-
Comment