Originally posted by tikka
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by joni_wt View PostMää en oikee taas sitte ymmärrä näitä jonkun merkin leimaamisia. Itsekin ajan aika paljon ja olen kyllä tavannut mulkkuja kuskeja kaiken merkkisten autojen ratissa aika tasapuolisesti...
edit: Muuten on saanut perkeleen rauhassa ajella kun kulkipelinä on ollut VW, nämä idiootit on laskettavissa parin vuoden ajalta ehkä yhden tai kahden käden sormin. BMW:llä ajaessa ei kädet riittäneet edes viikon tapahtumien laskemiseen :roll:Last edited by mukko; 19-07-2007, 21:53.-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Huomaattekos tilanteet?
Nämä keskittyvät OHITTAMISEEN - miksi - riitaan tarvitaan aina kaksi!Originally posted by muggo View Postedit: Muuten on saanut perkeleen rauhassa ajella kun kulkipelinä on ollut VW, nämä idiootit on laskettavissa parin vuoden ajalta ehkä yhden tai kahden käden sormin. BMW:llä ajaessa ei kädet riittäneet edes viikon tapahtumien laskemiseen :roll:
Liikenne tulee seurata taustapeilistäkin ja ennakoiden 30s! Enää ei ole ongelmia... (tosin en aja kuplalla).Last edited by tsbmw; 19-07-2007, 22:15.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by tikka View PostTraktorit vituttaa myöskin tosi paljon kun ei voida ohi päästää vaikka paikkoja olisi mihin sivuun ajaa, elikkäs ajellaan vaan ja kerätään satojen metrien jonot
Tosin kun tuolla päästelee menemään vaikkapa traktorilla levikepyörillä niin voisi vastaantulijatkin hieman miettiä sitä ajolinjan valintaa, ei oli mikään kiva tilanne jos toisella puolella esim. jalankulkija ja joku sankari tulee keskiviivaa pitkin vastaan melkein väkisin alle. Lisäksi ihme avautumisia sitä aina näkee yleensä henkilöautoilijoilta kun jollain hitaammalla laitteella kulkee, vaikka kuinka antaa tilaa ja näyttää vilkulla niin ei mennä ohi, sitten yhtäkkiä lähdetään jossain kamikaze-paikassa ohi valot, torvet ja sormet heiluen tai sitten aletaan kiusallaan ajamaan jotain 10 kmh edessä hätävilkut päällä
Terveisin ilman hernepalkoja, MAAJUSSIBMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Originally posted by nut View PostKyllä itse ainakin yritän mahdollisuuksien mukaan antaa tilaa, toisaalta jos ajaa suurempaa tietä vain muutaman kilometrin matkan niin ei sitä jaksa alkaa joka pysäkille väistämään.
Tosin kun tuolla päästelee menemään vaikkapa traktorilla levikepyörillä niin voisi vastaantulijatkin hieman miettiä sitä ajolinjan valintaa, ei oli mikään kiva tilanne jos toisella puolella esim. jalankulkija ja joku sankari tulee keskiviivaa pitkin vastaan melkein väkisin alle. Lisäksi ihme avautumisia sitä aina näkee yleensä henkilöautoilijoilta kun jollain hitaammalla laitteella kulkee, vaikka kuinka antaa tilaa ja näyttää vilkulla niin ei mennä ohi, sitten yhtäkkiä lähdetään jossain kamikaze-paikassa ohi valot, torvet ja sormet heiluen tai sitten aletaan kiusallaan ajamaan jotain 10 kmh edessä hätävilkut päällä
Terveisin ilman hernepalkoja, MAAJUSSI
Comment
-
-
Originally posted by nut View PostKyllä itse ainakin yritän mahdollisuuksien mukaan antaa tilaa, toisaalta jos ajaa suurempaa tietä vain muutaman kilometrin matkan niin ei sitä jaksa alkaa joka pysäkille väistämään.
Tosin kun tuolla päästelee menemään vaikkapa traktorilla levikepyörillä niin voisi vastaantulijatkin hieman miettiä sitä ajolinjan valintaa, ei oli mikään kiva tilanne jos toisella puolella esim. jalankulkija ja joku sankari tulee keskiviivaa pitkin vastaan melkein väkisin alle. Lisäksi ihme avautumisia sitä aina näkee yleensä henkilöautoilijoilta kun jollain hitaammalla laitteella kulkee, vaikka kuinka antaa tilaa ja näyttää vilkulla niin ei mennä ohi, sitten yhtäkkiä lähdetään jossain kamikaze-paikassa ohi valot, torvet ja sormet heiluen tai sitten aletaan kiusallaan ajamaan jotain 10 kmh edessä hätävilkut päällä
Terveisin ilman hernepalkoja, MAAJUSSI
Comment
-
-
Originally posted by tikka View PostJos tahtoo ajaa hissukseen niin mielestäni pitäisi silloin käyttää pienempiä teitä eikä häiritä muuta liikennettä jonka joukossa on sellaisiakin jotka ajavat työkseen suurilla painoilla ja tiukoilla aikatauluilla. Aikataulutkaan eivät nykyään tahdo toimia Suomen typerän lainsäädännön vuoksi ja siihen nämä kiusaajat vielä tuovat lisää hankaluuksia.
Joillakin ihmisillä tuntuu olevan mielikuva rekoista, että huvikseen ajavat teiden tukkona ympäriinsä. Keskisormea on mullekin näytetty monet kerrat. Sekös se auttaa, sormennäyttäjän pitäs ehkä miettiä ensin omia tekemisiään pari kertaa.
Ja sitten nämä styroxihuussin vetäjät joita ei pysty käsittää, kun pitää tulla aikaa viettämään tien päälle..
Pääkaupunkiseutu on sitten lukunsa erikseen, etenkin taksikuskit... Saattaahan niitä "kunnollisia" autoilijoitakin olla, no mut meitä on moneen junaan...
TERV: Tientukko, mulkkurahtari-87 M3
-88 325 ???
Comment
-
-
Originally posted by Lauri View PostJoillakin ihmisillä tuntuu olevan mielikuva rekoista, että huvikseen ajavat teiden tukkona ympäriinsä. Keskisormea on mullekin näytetty monet kerrat. Sekös se auttaa, sormennäyttäjän pitäs ehkä miettiä ensin omia tekemisiään pari kertaa.
Ja sitten nämä styroxihuussin vetäjät joita ei pysty käsittää, kun pitää tulla aikaa viettämään tien päälle..
Pääkaupunkiseutu on sitten lukunsa erikseen, etenkin taksikuskit... Saattaahan niitä "kunnollisia" autoilijoitakin olla, no mut meitä on moneen junaan...
TERV: Tientukko, mulkkurahtariBMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
-
...
Raskas liikenne näyttää useimmiten milloin voi mennä ohi, kuitenkin näkyvyys sieltä rekan kopista hieman parempi kuin liki maan tasaltaPakko nostaa hattua heille, aina pyrin kiittämään vilauttamalla vasenta vilkkua tahi morjestamalla.
Sitten nämä teiden urpot joilla alla on turpotVoi ziisus kun palaa hermo näitten kanssa. Saavutat jonkun kun nopeus about 10km/h yli sallitun, oma mittarivirhe 8km/h (mitattu useasti). No ei siinä, edessä ajaa joku alle sallitun ja kun sitten yrität ohi niin johan se kaasu löytyy sieltä oikeasta reunasta tai sopivasti kramppaa jalka tms. Tee siinä sitten turvallinen ohitusValitettavasti olen joutunut rikkomaan tieliikennelakia ja lisäämään penaristumulkkujen mainetta kun olen joutunut ohittamaan reilulla ylinopeudella. Ei tunnu muu auttavan. Sport-asento laatikosta, kickdown ja antaa kasin laulaa hetken aikaa niin taas on tie edessä tyhjä.
Että sellaista se on Suomessa. Kuten mainittu aikasemmin threadissa, eikun oppiin keskiseen Eurooppaan nämä teiden sarvikuonot ja tulis nöyryyttä lisää kun se "kylän kovin turpo" ei sitten olekaan mitään kun ajetaan isoa lujaa. Saksassa oli ilo ajaa verrattuna Suomen viidakkoon.sigpic
~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~
Comment
-
-
Originally posted by Tepperi View PostTekniikan maailma ainakin tuumaa että joskus on laki suhtautunut tuolla tavalla mutta nykyään oikeanpuoleisinta kaistaa ajaminen on vain ja ainostaan ohje, puhuttaessa siis useampikaistaisesta tiestä (ei moottori/moottoriliikenne). Eli saa ajaa vasenta ihan mielensä mukaan, ja saa ohittaa oikeaa kaistaa käyttäen vasenta kaistaa ajavan.
Tässä siis kyseessä "useampikaistainen tie" ota noista nyt selvää sitten, moottoritiellä ja moottoriliikennetiellä kuitenkin eri säännöt. Tuntuu kuitenki aika monella olevan sellainen käsitys edelleen että useampikaistaisella tiellä (ei moottori/moottoriliikenne) "täytyy ajaa oikeanpuoleisinta kaistaa", ilmeisesti lain mukaan ei kuitenkaan tarvitse.
Poliisi setä kirjoitti sakon kun ohitin nelikaistaisella tiellä vasenta kaistaa alinopeutta ajavan auton oikean kaistan kautta. Itse en ajanut ylinopeutta kun korkeintaan 3-4km/h...
Ehkä se oli vaan kun oli bemari alla?
Comment
-
-
Originally posted by tahvo72 View PostLainaus Tieliikennelain 9§:
...
Milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, hänen on kuljetettava ajoneuvoa ajokaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla.Last edited by KariM; 20-07-2007, 11:04.
Comment
-
-
Viikon, anteeksi siis 4 viikon, munakuskit löytyvät Hämeenlinnasta asuntomessualueen liepeiltä. Tervetuloa tarkastamaan
Poliisilaitoksen vastaus kun kysyttiin ettekö sakota autoja joita kymmenittäin pysäköintikieltoalueella joka päivä, oli yksinkertainen.
Ei näin messujen aikaan!!!!! No mitä vittua, kohta pitää lähtee kaupunkiin asioille ja lasken sit vissiin kaikista punaisista läpi ja jätän auton ihan kaupan ovien eteen parkkiin.
Ei kait muakaan sakoteta näin messujen aikana
Hämeenlinna, Suomen Pölhölä Nro 1"Jazz motherfucker, jazz!!! Do you play it?"
Miksausta, laitevuokrausta, nauhoituksia...kysy
[email protected]
nykyään : E46 328ia -99
EX: E30 318ia -86?, E34 -89/90 520ia
Comment
-
-
Originally posted by KariM View PostTeeÄmmän (ja muidenkin) tulkinta lähtenee tuosta alleviivatusta avainsanasta. "Yleensä" torpedoi tuon virkkeen juridisen auktoriteetin aika pahasti.
Enkä ymmärrä miksi sitä autoa pitää kuljettaa siellä vasemmalla kaistalla, varsinkaan jos ei ole todellakaan kääntymässä jonnekin. Joka helvetin aamu joku r.....i ajaa kilometrikaupalla alinopeutta vasemmalla kaistalla, ilman minkäänlaista havaittavaa syytä. Ja taas saa Bimmeri-kuskit mainetta..."Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli Pieniälyinen Karhu, hän ei löytänyt sanoja."
Comment
-
-
Originally posted by tahvo72 View PostEnkä ymmärrä miksi sitä autoa pitää kuljettaa siellä vasemmalla kaistalla, varsinkaan jos ei ole todellakaan kääntymässä jonnekin. ...
2) Oikealta tulee aamu-uniset eteen kuin jänö puskasta eli etenkin liukkailla mieluummin keskemmällä jos sattuu nopeuttakin vielä olemaan...
3) Voisi kuvitella että jos ei enää näe kunnolla niin keskiviiva kumminkin erottuu siinä oven vieressä - muttei kovin kauas...
PS. Juu Keski-Euroopassa kaikkialla on ilompi ajaa, liikenne sujuu ja joustaa, yhteispeli sujuu kuin tanssi. Kuitenkin tilastojen mukaan nopeus tappaa eli Suomi on turvallisempi ajosuoritteella mitaten. Moottoritiet ovat kait turvallisimpia teitä, mutta esim. Ranskassa muualla on henki halpaa... (ja sitten ne vapaan nopeuden maat tässä lähellä on oma lukunsa)Last edited by tsbmw; 20-07-2007, 17:23.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by Warra View PostTere.
Itselläni tippuu nopeus samantien kun joku rekkarunkkari tulee hiostamaan takapuskuria. Ajelen yleensä mittarinopeutta 88-90 jos rajoitus on 80km/h, ja jos tuo ei riitä ja pakko tulla takapuskuriin hiostamaan, tällä punaisella paholaisella tipahtaa nopeus tasaisin väliajoin 10km/h. Jos turvaväli ei riitä, niin ajetaan semmoista vauhtia että se riittää.
Valitetavasti persiissä hiostajat eivät tätä aina tunnu hoksaavan, että jos jättäisivät väliä edes jonkun verran niin nopeuskin nousisi heti takaisin. Ja osalle tuntuu olevan pääkopassa ajatuksena että ohi ei mennä, pakko ennemmin yrittää työntää vauhtia.
Itä-Suomessa tämä on kyllä jonkunlainen ongelma, lähinnä noiden ryssien suhteen jotka ajelevat tarrakilvillä hangosta/haminasta/kotkasta venäjälle noita city maastureita. Myös jonkun verran rekoilla samaa havaittavissa (jos joillakin rajoitin asetettu tarpeeksi kovaan vauhtiin. Se on kumma että joku 2km/h rajoitinta matalampi vauhti tuntuu nostavan heillä kylmän hien pintaan nopeastikkin). Noita ryssiä tykkään säikytellä jarruvaloilla jos eivät johonkin 10km aikana ole tajunneet edes ohi mennä vaikka puskurissa on pakko hiostaa (silloin kuin itselläkään ei ole turhan paljon ylimääräistä aikaa vauhdin tiputuksiin). Tiedän, mulkku temppu mutta ei tuo hiostaminenkaan kivaa ole. Jarruvalojen väläyttelyn olen tosin rajoittanut pelkästään noihin ryssiin.
Comment
-
Comment