Onneksi alkaa olemaan noita kameroita teiden varsilla sillein sopivasti, että tietyillä pätkillä ei ole puhettakaan tehdä liikenteestä jouheaa. Ei mitään mahkuja esim. mäkeen nostaa nopeutta takana tulevan rekan tms. vuoksi, jotta sekin saisi kelattua vauhtia ja pääsisi järkevästi mäen päälle. Vihaan kameroita!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Tzeimi View PostOnneksi alkaa olemaan noita kameroita teiden varsilla sillein sopivasti, että tietyillä pätkillä ei ole puhettakaan tehdä liikenteestä jouheaa. Ei mitään mahkuja esim. mäkeen nostaa nopeutta takana tulevan rekan tms. vuoksi, jotta sekin saisi kelattua vauhtia ja pääsisi järkevästi mäen päälle. Vihaan kameroita!
Comment
-
-
"Milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, hänen on kuljetettava ajoneuvoa ajokaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla."
TM:n jutussa oli tulkittu lakia niin, että tuo kohta "tarpeettomasti vaihtamatta" on tärkeämpi kuin kohta "yleensä eniten oikealla olevalla..." Tai näin oletan. Tuossahan on tuo "yleensä" joten tulkinnanvaraa se antaa. Kannattaa katsoa TM:stä miten he lukevat lakia, jos siis kiinnostaa. Itse ainakin (työmatkan varrella on yksi 4-kaistatie) tosiaan en enää pujottele takaisin oikealle jos ajan esim. n. 105km/h todellista ja oikean kaistan jono on hitaampi. En vaikka seuraava ohitettava olisi vähän kauempanakin.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by tahvo72 View PostJa tarkoittaa mitä? Yleensä tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että ellei mitään erityistä syytä ole, on se ajoneuvo siirrettävä sinne oikeanpuoleiselle kaistalle. Jos sellaista ei kilometrien vasemmalla ajamisen jälkeen keksi, on sakko paikallaan.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostVaan kun laissa sanotaan myös, että tarpeettomasti ei saisi vaihdella kaistaa.. Mikä sitten on tarpeettomasti. Tosin se on selvä, etten minä ainakaan alinopeutta siellä vasemmalla kaistalla aja, enkä sellaista hyväksy. Jonkun tulkinnan mukaan se tosin on sallittua... Samoin kuin on nelikaistatiellä oikealta ohittaminenkin.
Ymmärrän toki TM:n kannan tuon kaistanvaihdon osalta, sekin kun tosiaan on kiellettyä. Ja kummastakin rikkeestä voi napsahtaa lappu kouraan.
Kuten jo aiemmin, "kyseenalaistan" TM:n auktoriteetin näissä Tieliikennelakia koskevissa asioissa. Vaikka siellä olisi kuinka pätevä asianajaja, ei se tarkoita sitä että olisi täysin oikeassa - käräjä-/hovi-/Korkeimman oikeuden mielestä...
Joskus törmäsin mielenkiintoiseen tilanteeseen: LVM:n yli-insinööri (jo eläkkeellä...) kertoi, että hän vain laatii pykäliä, poliisi valvoo ja oikeudet ratkaisevat. Kertoo jotain tuosta vaikeudesta tulkinnan osalta - ei pykälänikkari itsekään tiedä miten tulkita!"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli Pieniälyinen Karhu, hän ei löytänyt sanoja."
Comment
-
-
Originally posted by Lauri View PostJoillakin ihmisillä tuntuu olevan mielikuva rekoista, että huvikseen ajavat teiden tukkona ympäriinsä. Keskisormea on mullekin näytetty monet kerrat. Sekös se auttaa, sormennäyttäjän pitäs ehkä miettiä ensin omia tekemisiään pari kertaa.
Ja sitten nämä styroxihuussin vetäjät joita ei pysty käsittää, kun pitää tulla aikaa viettämään tien päälle..
Pääkaupunkiseutu on sitten lukunsa erikseen, etenkin taksikuskit... Saattaahan niitä "kunnollisia" autoilijoitakin olla, no mut meitä on moneen junaan...
Rekoista puheenolleen niin se se vasta on mieltäylentävää katsottavaa kun kaksikaistella moottoritiellä lähtee rekka ohittamaan toista. Edellä ajava ajaa n. 100 km/h ja ohittava n. 105 km/h. Siinä sitten mennään pari kilometriä rinnan ja perässä on ohituskaistalla 500m mittainen letka muita ihmettelemässä tapahtumaa. No, toivotaan että ohittavan rekan kuski voitti elämässä kolme sekuntia kyseisellä toimenpiteellä.
Mitä tulee pääkaupunkiseutuun, niin bussikuskit kyllä ajelee enimmäkseen miten tykkää. Joo, onhan niillä oikeutensa mutta silti ajelevat eteen miten sattuu.
Comment
-
-
Originally posted by tikka View Postnäitä volvo kuski juttuja mä en oikein ymmärrä. mä ajan työkseni 400-500km päivässä ja kyllä mun mielestä enemmän idiootti porukkaa on bmw, audi ja jotkut riisivehkeiden kuskit. Ja se auto vaikuttaa olevan aina noissa jutuissa v70
- Volvo V70 (valitettavasti kyllä)
- Chrysler Voyager
- KIA & muut maasturimiehet
- yleensä firman liisarilla ajelevat joilla on muka ainainen kiire jonnekin ja koska auto ei ole oma niin eihän siitä tarvitse silloin välittää hevon kukkua. Näillä on varsin usein
alla ranskalaisia paskoja, kas kun ne on halpoja. Tyypillisesti
Laguna, Megane, C5 tai joku Peugeotin raato.
Comment
-
-
Originally posted by hurtta View PostOman kokemukseni mukaan pahimpia ovat olleet yleensä
- Volvo V70 (valitettavasti kyllä)
- Chrysler Voyager
- KIA & muut maasturimiehet
- yleensä firman liisarilla ajelevat joilla on muka ainainen kiire jonnekin ja koska auto ei ole oma niin eihän siitä tarvitse silloin välittää hevon kukkua. Näillä on varsin usein
alla ranskalaisia paskoja, kas kun ne on halpoja. Tyypillisesti
Laguna, Megane, C5 tai joku Peugeotin raato.
viime keväänä liippas aika läheltä muijan kylkeen tulo: ruoholahdesta lähdin länsiväylälle, kiihdytän ihan normaalisti vauhdin about 90:iin niin eiköhän oikealta ala muija kääntää uudella passatilla kylkeen ja oon kokonaan rinnalla, väistän et meilkein peili jää kaiteeseen ja töötillä merkkiä muijalle et katos ny vähän... muija ampuu takas omalle kaistalleen valkoisena kuin lakana eikä ainakaan ennen matinkylää ohi tullu.
Comment
-
-
no suotta sitä lahtea mollaamaan ite oon entinen lahtelainen ja nyt ku oon hyvinkäällä ajanu ni kyl se liikenne on täällä paljo pahempaa... Tasaarvo-risteykset on aivan liian vaikea juttu monille. Toinen homma on se että jos ajat bemarilla nii oot yleensä automaattisesti kusipää.
ja noista kuskeista: ite en ollu kyydissä mut appiukko kerto ku kaikessa rauhassa ajo xantialla ni oikealta puolelta sällit skootterilla ohi ja matkustaja vetää housut nilkkoihi... mut mikäs siinä jos on pakonomanen tarve esitellä itteäänMjaa...
E70 3.0sd
EX:e36M3individual cäbi
EX:Gsx-r 1000 2002(r.i.p)
EX: 523iSUOMIAUTO
Comment
-
-
Originally posted by enyce View Postno suotta sitä lahtea mollaamaan ite oon entinen lahtelainen ja nyt ku oon hyvinkäällä ajanu ni kyl se liikenne on täällä paljo pahempaa... Tasaarvo-risteykset on aivan liian vaikea juttu monille. Toinen homma on se että jos ajat bemarilla nii oot yleensä automaattisesti kusipää.
Tuntuu kyllä välillä olevan useimmilla liikennesäännöt hukassa.
Kyllä tähän härdelliin tottuu.
Mikä on kun ei oo muuten äijää näkyny? Eikö uskalla veivata tuolla kaaoksen seassa?
Comment
-
-
Ittelläkki sattu tossa viime kesänä ku kaverin faijan autolla olin liikenteessä semmonen, että kun taajamassa ohitin about 20km/h ajavan citymaasturin ni ensiks se koitti estää ohituksen menemällä vastaantulevien kaistalle (ei kerenny ja pääsin ohi). Sen jälkeen se sitte seuras mua noin 20sentin päässä kontista muutaman kilsan ympäri ämpäri kannelmäen lähiöitä, jonka jälkee päätin laittaa kaasun pohjaan ja jättää sen kaverin siihen. Kyllä se siinä vielä muutama minuutin pysy perässä iso mies kunnes pääsin karkuun. Vähän kyllä kuumotti, että tulee jostai pesarista, jos pihaan oisin ajanu. Aikamoisia nää maantiepoliisit.
Toinen oli sitte ku kaverin 200sx:llä ajelin klaukkalasta kotia ni 50+ mersukuski tuli vasemmalta eteen (mä kääntymässä, ei kolmiota). Räkäsesti näytti nauravan siinä ku ohi ajoi ja sormeakin näytti. Jos ois ollu oma auto ni ois kyllä tullu puskuri uusittua, mutta ei kaverin autolla millään viittiny. Kaveri vissiin luuli, että mersu oli joku nopeekin peli, kun päästiin motarille ni kaveri ajoi mersulle kaasupohjassa, nissanille ensin viereen, vuorostaan keskisormi sille jäppiselle ja kaasu pohjaan ja kauas pois. Tuotti suuren mielihyvän tunteen ja tyydyksen tämä.
Comment
-
-
Jos joku kusipää hiillostaa peräss niinkuin muggolla teki niin vittumaiset on ampua lasinpesutankki tyhjäksi. parhaassa tapauksessa 3-5litraa kamaa sellaisena sumupilvenä niin joha tulee väliä.http://www.needgood.com
e30 the one and only
Comment
-
-
Originally posted by välikala View PostJos joku kusipää hiillostaa peräss niinkuin muggolla teki niin vittumaiset on ampua lasinpesutankki tyhjäksi. parhaassa tapauksessa 3-5litraa kamaa sellaisena sumupilvenä niin joha tulee väliä.
Comment
-
-
Itelle tuli kans munakuski vastaan liikenteessä viime sunnuntai-maanantaiyönä. Olin joskus kolmen aikaan yöllä ajamassa Oulusta Rokualle rauhallista 140km matkanopeutta. (Kyllä, ylinopeutta. Mutta näkyvyys hyvä eikä muuta liikennettä juurikaan ollut) Jokin vaalea Impreza tulee kovaa vauhtia perä edellä vastaan ja alan ohittamaan rauhallisesti. Vaihdan vilkuttaen kaistaa hyvän matkaa ennen Subarua mutta alkaa vaikuttaan että subaru kiihdyttää. Rinnalle päästyäni alkaa vielä kiilaamaan, tulee mun kaistalle. Katoin kuskia, "Parikymppinen plondi muija, mitä vittua?!". Pienellä nopeuden lisäämisellä pääsin turvallisesti ohi ja aloin pudottamaan nopeutta samaan kuin ennen ohitusta. Yllättäen subaru liimaa takapuskuriin kiinni. Oottelen vähän aikaa, jos se lähtis ohittaan, mutta ei. Pieni kiihdytys, niin saan hiukan välimatkaa, mutta jarrutan vauhdin kuitenkin 120km lukemaan. Subaru taas perseessä kiinni. Pari jarruvalojen väläytystä kuitenki autto asiaa ja sain jatkaa matkaa omaa vauhtia. Kyllähän näitä hemmetin elviksiä mahtuu maantielle, mutta nuori tyttö. Aina yllättää.Jussi
F31 320xda & e39 530d Msport
ex e87, e39, e34, e28 & e30
Comment
-
Comment