Originally posted by BeamR
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by BeamR View Postpitkään hiljaisena ollut topic, mutta avaudutaas vähän:
Pe-ilta, paikka Kamppi, hotelli Helka - Radissonin kiertoristeys.
Ei ole mitään käsitystä, että oliko ko Volvo kuski hermostunut maailmaan jo ennen tapahtumasarjaa, mutta näin se meni:
Helkan valoista vasemmalle käännyttäessä valot ei ehdi vaihtua kunnolla edes keltaiseksi, kun C70:n omistaja alkaa soittamaan takana torvea, eikä lopeta sitä ennen kuin risteyksen jälkeen. Ajetaan normaalisti Radissonin kiertoristeyksen kohdalle, jossa on hel...tin jyrkät hidastetöyssyt. Alla on vähän liian matala Z3, joten siinä on pakko ajaa vähän sivuttain ja hiljaa, jolloin Vulva kuski polttaa taas hihansa ja päättää ängetä samaan aikaan hidastetöyssyn päälle ja oikealta ohi. Vittumaista tilanteessa vaan on se, että ei siihen mahdu kahta autoa rinnakkain, joten Volvo meinasi viedä Zetasta kyljen.
Seuraus: palaa hihat, seuraavissa valoissa teräsmiehen nopeudella ylös kylpyammeesta ja Volvon ovi auki. Kerroin mitä ajattelin ko n. 45-v jupin ajotavoista ja epäilin kortittomuutta ja humalatilaa melko kovalla äänenpaineella ja varsin harkitsemattomilla sanavalinnoilla. Juppi meni ihan lukkoon ja leuka alkoi väpättämään... Ei soittanut sen jälkeen torvea ja piti ihan etäisyyttä vaikka hetken aikaa ajettiinkin vielä peräkkäin.
Ei millään malta odottaa sitä muutamaa sekuntia että pääsisi ohi...
Comment
-
-
Tulipa luettua tämäkin viestiketju läpi, monenlaista koheltajaa mahtuu liikenteeseen
Itse ajan paljon, työnkin puolesta tulee kierrettyä muutakin kuin tahkoa. Pyrin itse ajamaan mahdollisimman joustavasti, huomaavaisesti ja liikennesääntöjä noudattaen, vaikka nopeusrajoituksia tuleekin joskus vähän venytettyä...
Henkilökohtainen TOP3 lista tiellä liikkuvista vitukkeista:
1. Eniten ärsyttää tuolla tienpäällä ne 10km/h alinopeutta ajavat, jotka sitten ohituskaistan koittaessa kompastuvat kaasupolkimeen ja ajavat 15km/h ylinopeutta. Ohituskaistan jälkeen taas körötellään
2. Löytyy myös todella paljon niitä, jotka ohitetuksi tultuaan huomaavat että tulipa ajettua alinopeutta ja liimautuvat sen jälkeen ihan takapuskuriin kiinni. (voi johtua myös siitä, että kuskia vituttaa kun joku ohitti bemarilla.. Myös Focuksella tapahtui tätä jatkuvasti, vaikuttiko siinä sitten se että kulkine oli ihan bränikkä)
Tällaisille roikkujille tehoaa joskus, kun näyttää muutaman minuutin roikkumisen jälkeen vilkulla ohitusmerkkiä, hiljentää ja antaa tietä. Useimmiten eivät ohita ja tajuavat että jonkinlaista turvaväliäkin voisi pitää. Mutta on myös aaseja, jotka eivät tajua vinkkiä vaan jatkavat roikkumista, nopeudesta huolimatta. Joskus on pitänyt tällaisen roikkujan takia heittää itse huoltoasemalle ylimääräiselle kahvipaussille tai lehvähdyspaikalle, kun ei niistä pääse muuten eroon! En halua ajaa jonkun "liipaisimella", jos joutuu jotain väistämään tai jarruttamaan, niin takana roikkuja tulee heti konttiin...
3. Törkyohittajat. Minua ei haittaa vaikka minut ohitetaan, omapa on valintansa, annan tietäkin aina. Kun vain ohittaisivat turvallisesti ja riittävällä turvavälillä, mutta miksi perkeleessä sitä pitää ohituksen jälkeen kiilata heti nokan edestä takaisin omalle kaistalle, vaikka vapaata baanaa olisi horisonttiin asti! Ärsytys korostuu erityisesti sateella tai talvella suolapaskan lentäessä... HEI HALOO!!! Valot on päällä, mutta ei näytä olevan ketään kotona!
</vuodatus>--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Tossa viime kevänä oltii kaverin kans menossa Kokkolan minimaniin ja kun oltii lähössä niin joku apina siellä jätti autonsa etee ja yritti peruutta parkkii vaik kuinka moneen kertaan. Kaveri joka ajo jolta ei oikeen hermoja tahdo löytyä niin rupes tööttään ja möykkään sille äijälle. Äijä kahteli vihasena takas kun kaveri tööttäili ja näytti et siirtyä eestä ennenku se peruuttaa päälle. Äijä näytti sillon kaverille keskisormea ja samantien lähti kaveri kuskinpaikalta repimään volkkarin ovea Tieten volkkarin kuljettajahan meinas saada sydärin siinä ja joku ulkopuolinen huutaa kaverille että lopettaa ennenku soittaa poliisit Siinä ite repeilin koko tilanteelle ku kaveri huus volkkarinomistajalla et ovi auki niin lähtee volkkarin ratti meidän mukaan
2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!
Comment
-
-
Originally posted by sassi View PostTulipa luettua tämäkin viestiketju läpi, monenlaista koheltajaa mahtuu liikenteeseen
Itse ajan paljon, työnkin puolesta tulee kierrettyä muutakin kuin tahkoa. Pyrin itse ajamaan mahdollisimman joustavasti, huomaavaisesti ja liikennesääntöjä noudattaen, vaikka nopeusrajoituksia tuleekin joskus vähän venytettyä...
Henkilökohtainen TOP3 lista tiellä liikkuvista vitukkeista:
1. Eniten ärsyttää tuolla tienpäällä ne 10km/h alinopeutta ajavat, jotka sitten ohituskaistan koittaessa kompastuvat kaasupolkimeen ja ajavat 15km/h ylinopeutta. Ohituskaistan jälkeen taas körötellään
2. Löytyy myös todella paljon niitä, jotka ohitetuksi tultuaan huomaavat että tulipa ajettua alinopeutta ja liimautuvat sen jälkeen ihan takapuskuriin kiinni. (voi johtua myös siitä, että kuskia vituttaa kun joku ohitti bemarilla.. Myös Focuksella tapahtui tätä jatkuvasti, vaikuttiko siinä sitten se että kulkine oli ihan bränikkä)
Tällaisille roikkujille tehoaa joskus, kun näyttää muutaman minuutin roikkumisen jälkeen vilkulla ohitusmerkkiä, hiljentää ja antaa tietä. Useimmiten eivät ohita ja tajuavat että jonkinlaista turvaväliäkin voisi pitää. Mutta on myös aaseja, jotka eivät tajua vinkkiä vaan jatkavat roikkumista, nopeudesta huolimatta. Joskus on pitänyt tällaisen roikkujan takia heittää itse huoltoasemalle ylimääräiselle kahvipaussille tai lehvähdyspaikalle, kun ei niistä pääse muuten eroon! En halua ajaa jonkun "liipaisimella", jos joutuu jotain väistämään tai jarruttamaan, niin takana roikkuja tulee heti konttiin...
3. Törkyohittajat. Minua ei haittaa vaikka minut ohitetaan, omapa on valintansa, annan tietäkin aina. Kun vain ohittaisivat turvallisesti ja riittävällä turvavälillä, mutta miksi perkeleessä sitä pitää ohituksen jälkeen kiilata heti nokan edestä takaisin omalle kaistalle, vaikka vapaata baanaa olisi horisonttiin asti! Ärsytys korostuu erityisesti sateella tai talvella suolapaskan lentäessä... HEI HALOO!!! Valot on päällä, mutta ei näytä olevan ketään kotona!
</vuodatus>-Kukaan ei ole hyödytön. Aina voi olla edes huonona esimerkkinä.-
Käyttökulkine E34 525 89/92
ex E34 525 tds 89/95
ex E36 316i 92
Ja liuta japseja yms..
Comment
-
-
Tapahtui bimmerpartyilla tänä vuonna. Olimme mökillämme iltaa viettämässä ja autot oli pihassa jotenki just nii että mahtuivat. ainoastaan kaverin e30 capi seiso osaksi tiellä ja väliä oli toiseen tienlaitaan rekan mentävä kolo. No toinen kaveri kuuntelee capissa musiikkia kunnes tietä ajaa elämään suurempi asuntolaiva (pienempi ku rekka) ja pysähtyy capin taakse ja laittaa hornin pohjaan. No kaveri nousee capista ja sanoo asuntolaivan kuskille rauhallisesti et "minäki painaisin tööttiä jos semmoinen olisi." Johon asuntolaivan kuski samontein lähes naamalle sylkien huutaa että "haista vittu juippi! siirrä autoa että mahtuu ohi!"(eli siitä rekan mentävästä välistä) Samontein yks meidän mökkiläisistä kävelee asuntolaivan tykö ja sanoo taas rauhallisesti että "pieni hetki että kuski tulee!" laivasta alkaa taas järjetön möykkä juopoista ja riehuvista nuorista jolla ei ole käytöstapoja. Tässä vaiheessa kaverilta menee hermo! Homma meni vissiin sitten näin että kun laivan kuski sano tämän edellisen nii heti perää kaveri aloittaa rauhallisesti josta ääni kapuaa sinne huudon tasolle. Lause meni jotenki näin: "Kuulkaas herra. Te olette meitä vanhempi ja luulisi että osaisitte käyttäytyä ikänne mukaisesti ja pyytää nätisti mutta ei näytä olevan totta. Tuo capi siirretään tuosta heti kun kuski tulee" (tähän väliin mussutusta) ja nyt palo pinna lopullisesti! "Nyt lähet vääntämään sillä laitteelle tai meitä tulee pari mökillistä ihmisä ja kaataa sen tähän!" Näin hän katosi äkkiä eikä kuulunu enää sen jälkeen...
E36Ticompact -95 HELLROT-: orava : connection-
EX:E30///M3 replica Tic
EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi
Comment
-
-
Näitä kun lukee, niin tuntuu löytyvän paljon noita öykkäreitä joilta ensin menee hermo, mut sit meet vähän juttelemaan, niin jo valuu paska lahkeesta.
Kävi tässä kuukausi - pari takaperin sillälailla, että tulin risteyksestä oikealta, mutta vasemmalta tunki kaksi autoa (väistämisvelvollisia, tarkistettu). No annoin ensimmäisen mennä ettei rytise, mutta sitten menin itse. Toisena sieltä tuli joku jollain A-Mersulla ja tunki ihan kiinni, pisti pitkät päälle ja rupesi soittamaan torvea. Yleensä annan muiden virheet eleettömästi anteeksi liikenteestä, mutta tuosta alkoi jo pikkuisen lämmittämään.
Kun siinä perseessä roikkui kiinni vielä (~1m, 40km/h), pesin sitten huolella tuulilasia ja esittelin käsimerkit ynnä puin nyrkkiä. Arvasin jo muutenkin, että se aikoo seurata. Olin siis menossa kaveria hakemaan ja jo parin sadan metrin päästä perillä. Käännyin parkkipaikalle ja tämä tollo sitten perässä. Kaikessa rauhassa lipuen katselin vapaata ruutua, mutta kun niitä ei ollut, ajoin parkkipaikan perälle. No se tulee edelleenkin perseessä kiinni. Siitä välittämättä rupean kaikessa rauhassa kääntämään autoa, vaikka vähän ahdasta on.
Mulla on sitten auto nokka sen autoa päin ja katson millainen mulkku siellä on. Siellä istuu sellainen pönäkkä ja punoittava keski-ikäinen kaljamaha peililasit silmillään. Korostetun hitaasti puistelen päätäni ja marssin reippaasti sen kuskin oven tietämille. Ajattelin, että se haluaa ehkä yrittää opettaa jotain liikennesäännöistä ja olin siinä vaiheessa ihan rauhalinen vielä. Tajusin vasta myöhemmin, että sen oli jo täytynyt pelästyä siinä vaiheessa, kun nousin autosta. Kaveri sanoi, että harva nousee tuossa tilanteessa autosta(?) ja olen muutenkin hieman "harteikas". Se avaa ikkunan hetken emmittyään ja tokaisen saman tien reippaasti, että "Mitä asiaa?". Se alkaa naama punaisena pyörittämään levyä:"Siinä se taas nähtiin, millaisia mulkkuja Bemarikuskit ovat" ja välillä se lisää sinne sanaa "nulikka" väliin. Itse siis olen kuitenkin yli kolmekymppinen. Minä vain siinä vaiheessa vielä rauhallisena ja vähän hämillään, että "Sinähän tulet vasemmalta, sun kuuluisi väistää". Ukko vain pyörittää levyään ja mä ihmettelen toistan pari kertaa tuon väistämisvelvollisuusjutun ja ihmettelen. Sitten se laittaa ikkunan kiinni.
Tässä vaiheessas alkaa minullakin vähän lämpö nousta. Vetäisen oven auki ja vähän korotetulla äänellä sanon sille: "Mitä sä tulet poskea soittamaan, kun et edes liikennesääntöjä tunne. Vasemmalta väistetään ellei erikseen ole muuta merkitty.". Se kiertää sitä samaa levyä ja vaatii, että suljen oven. Paiskaan sen kiinni reippaasti. Tässä vaiheessa alkaa pimetä kunnolla ja muistikuvat, erityisesti näköaistin osalta, ovat heikot. Kävelen nopean puoliympyrän siinä oven edessä ja tempaisen sen auki, se jankuttaa vieläkin sitä samaa. Karjun jo sille ihan täydellä volyymillä, mutta en muista mitä. Se vaatii taas, että suljen oven. Karjun täysiä, että "Vittu nyt sä saat puukosta!", paiskaan oven kiinni niin, että helisee ja menen reippaasti omalle takakontille ja koitan repiä sitä auki (en sano mitä menin hakemaan). Mutta raivon puuskassa en saa sitä auki, koska olin lukinnut auton siitä noustessani. Siinä vaiheessa ukolle tulee kiire peruuttaa pois ja kaveri käveleekin paikalle "Täältä kuuluu hirveä älämölö, mutta sinähän se huudat täällä kuin palosireeni." Sivullisia seisoo vieressä kauhustä jäykkänä, mutta en huomanut niitä enää siinä vaiheessa. No alan kuitenkin jo rauhoittua ja lähdemme pois.
Pointti tässä vaan on, että miksi kukaan tuollainen puolustuskyvytön jauhosäkki alkaa sikailemaan, seuraamaan ja ahdistaa nurkkaan (autolla), jos ei millään muotoa voi vastata "palautteeseen", vaan vedetään totaalinen freeze ja paskat housuun. Huonosti olisi tuollekin käynyt, jos olisi jollekin väärälle tyypille saman tempun tehnyt.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View PostKarjun täysiä, että "Vittu nyt sä saat puukosta!", paiskaan oven kiinni niin, että helisee ja menen reippaasti omalle takakontille ja koitan repiä sitä auki (en sano mitä menin hakemaan).
Comment
-
-
idiootit ratissa
jepni.. ite suharina pk-seudulla. mielestäni pahimmat kuskit ovat:
1. hyvinruskettuneet uusisuomalaiset puhelimessa = eivät pysy kaistalla, eivätkä saa ylläpidettyä muun liikenteen mukaista nopeutta. eivät myöskään käytä vilkkua, saatikka katso peileihin. eli siis rasittavat varsinkin ruuhka-aikana kanssa-autoilijoiden hermoja, sekä aiheuttavat suhteettoman paljon vaaratilanteita.
2. keskenään kilpailevat vantaalaiset, sekä helsinkiläiset taksikuskit(kyllä, olen vantaalainen taksikuski) = arvaamattomia, vilkuttomia, peilittömiä kaistapäitä, joilla vatasen jalat ja omat kädet. toisinaan myös helsinkiin palaavat kuljetta saattaa todeta "jes! foorumi näkyy!!" jolloin nopeus kasvaa noin 15-20km/h. vantaan kuljettajalla sama pätee "jes! lentokenttä näkyy!!!"
3. moposkootterit, mopot sekä kevytmoottoripyörät = älytöntä kikkailua törkeän kovilla tilannenopeuksilla, jalkakäytäviltä autoteille ja toisinpäin palloillen, muu liikenne täysin huomioimatta.
enemmänkin löytyis näillä kilsoilla(350-450km päivässä keskiarvoisesti) mut ei jaksa miettiä tähän aikaan aamusta.. ei muuta ku hyvät yö iltavuorosta. nukkumaan ->
Comment
-
-
Originally posted by Kekkeruusi View PostKumpi nyt oli voittaja tilanteessa? Kaveri teki väärin, sinä olit idiootti. Molempi pahempi.sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita
Comment
-
-
Originally posted by Warra View PostTere.
Itselläni tippuu nopeus samantien kun joku rekkarunkkari tulee hiostamaan takapuskuria. Ajelen yleensä mittarinopeutta 88-90 jos rajoitus on 80km/h, ja jos tuo ei riitä ja pakko tulla takapuskuriin hiostamaan, tällä punaisella paholaisella tipahtaa nopeus tasaisin väliajoin 10km/h. Jos turvaväli ei riitä, niin ajetaan semmoista vauhtia että se riittää.
Valitetavasti persiissä hiostajat eivät tätä aina tunnu hoksaavan, että jos jättäisivät väliä edes jonkun verran niin nopeuskin nousisi heti takaisin. Ja osalle tuntuu olevan pääkopassa ajatuksena että ohi ei mennä, pakko ennemmin yrittää työntää vauhtia.
Itä-Suomessa tämä on kyllä jonkunlainen ongelma, lähinnä noiden ryssien suhteen jotka ajelevat tarrakilvillä hangosta/haminasta/kotkasta venäjälle noita city maastureita. Myös jonkun verran rekoilla samaa havaittavissa (jos joillakin rajoitin asetettu tarpeeksi kovaan vauhtiin. Se on kumma että joku 2km/h rajoitinta matalampi vauhti tuntuu nostavan heillä kylmän hien pintaan nopeastikkin). Noita ryssiä tykkään säikytellä jarruvaloilla jos eivät johonkin 10km aikana ole tajunneet edes ohi mennä vaikka puskurissa on pakko hiostaa (silloin kuin itselläkään ei ole turhan paljon ylimääräistä aikaa vauhdin tiputuksiin). Tiedän, mulkku temppu mutta ei tuo hiostaminenkaan kivaa ole. Jarruvalojen väläyttelyn olen tosin rajoittanut pelkästään noihin ryssiin.
mää veikkaan ettei kannate paljon 1500kg ajoneuvolla alkaa 60000kg yhistelmää härnäileen!!!! saatat jäädä toiseksi???
Comment
-
-
Originally posted by nikke006 View Postmää veikkaan ettei kannate paljon 1500kg ajoneuvolla alkaa 60000kg yhistelmää härnäileen!!!! saatat jäädä toiseksi???
tulee jos jono jostain syystä pysähtyy yhtäkkiä. Luulis heidänki tajuavan, että rekka vaatii moninkertaisen pysähtymismatkan kuin moottoripyörä"Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
-
nimenomaan nuo rekat ei pysähdy kovinkaan nopeesti niin niiden eessä ei kannate tahallaan alkaa hidasteleen. talvella jos teet sen tarpeeks jyrkässä mäessä niin se valuu yksin kertaisesti sun päälle!!! ei oo tarkotus vittuilla mut kyllä kannattee tietä antaa jos ei voi ite ajaa sitä 89km/h se on nimittäin monen rahtarin elämä kellon kans kilpailua tuolla tienpäällä!
Comment
-
-
Originally posted by nikke006 View Postnimenomaan nuo rekat ei pysähdy kovinkaan nopeesti niin niiden eessä ei kannate tahallaan alkaa hidasteleen. talvella jos teet sen tarpeeks jyrkässä mäessä niin se valuu yksin kertaisesti sun päälle!!! ei oo tarkotus vittuilla mut kyllä kannattee tietä antaa jos ei voi ite ajaa sitä 89km/h se on nimittäin monen rahtarin elämä kellon kans kilpailua tuolla tienpäällä!
Ja sitten vielä oli kyseessä rekka tai lentokone, niin TAKANA TULEVA HUOLEHTII SEN VÄLIN SOPIVAKSI.(luetaan piste) Jos edessä on jonoa ei se rekkaa jouduta eikä myöhästytä yhtään roikkuu se sitten 3m päässä edessä ajavasta vai pitääkö se sen välin turvallisena. Hyvällä välillä se ajaminen helpottuu ku ei tarvi jarruttaa ja kiihdyttää kokoajan."Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
Comment