Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tikkunen85
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 892
    • Paltamo

    Originally posted by Hemi View Post
    Asenne kohdallaan..... ...mutta sehän oikeasti EI ole näin, vaan juuri päinvastoin.
    Eli juurikin näiden oikeaa kaistaa junnaavien pässien takia liikenne pumppaa ja puuroutuu liittymien kohdalla, toisin kuin moninkertaisten liikennemäärien Sakassa jossa automaattisesti väistetään liittymistä tulijoita vasemmalle kaistalle.
    Eli liittynäkaistat täyttyvät ja jonoutuvat ja sen jälkeen "kiihdytyskaistasta" puhuminen on turhaa. Sitten kun tästä kävelyvauhtia liikkuvalta kiihdytyskaistalta yritetään muun liikenteen sekaan on jumi valmis kun myös ne oikeaa kaistaa kulkevat joutuvat väkisinkin hiljentämään.
    Kenenkään ei tarvitse muuttaa ajonopeuttaan ja liittymästä kaikki saa reilusti kiihdytettyä muun liikenteen sekaan kunhan kaikki väistäisivät sinne vasemmalle kaistalle jo ennakoiden....eikä vasta sitten kun ollaan jo liittyjän perseessä kiinni.
    Eli sitä ajonopeutta EI tarvitse muuttaa kunhan ottaa ennakoiden vasurin jos/kun liittymästä on tulijoita.
    Minä olen kyl kans ihan samoilla linjoilla. Ei se kaistan vaihto mikään suuri ongelma kenellekkään pitäisi olla kun vähän vaan ennakoidaan siellä liikenteessä. Mutta en kyllä toisaalta ymmärrä niitäkään jotka pysähtyvät kiihytyskaistalle.

    Comment

    • AnttiR
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 819
      • Jyväskylä

      Tuo on niin tapauskohtaista kannattaako antaa tietä sieltä kiihdytyskaistalta tulevalle. Tuossa mainitsemassani tapauksessa olin ainoa autoilija oikealla kaistalla sillä hetkellä joten kyllä siihen olisi pitänyt pystyä liittymään ongelmitta.
      Kannattaa antaa tietysti tietä sieltä liittymästä tulevalle jos sen pystyy tekemään sillä tavalla että siitä ei ole haittaa esim. niille jotka sitä vasenta kaistaa ajaa, vituttaa sekin kun satasen alueella se jono täälläpäin ainakin lähes aina menee jotain 90 km/h siinä oikealla ja kun sitten ajaa satasta vasenta kaistaa ja sieltä alkaa poukkoilemaan ihmiset ihan päättömästi sinne vasemmalle aina liittymän kohdalla. Väänsin pari vuotta sitten käräjillä siitä kun ajoin vasenta kaistaa rajoitusten mukaan ja oikealla "alinopeutta" ajanut auto antoi tilaa kiihdytyskaistalta tulevalle sillä seurauksella että veti ilman vilkkua eteeni ja väistin kaiteeseen. Ei lienee vaikea arvata että mun vika se ei ollut.
      Mun on ainakin kaikkein helpoin liittyä moottoritielle silloin kun muut vaan ajaa ihan normaalisti. Sovitan siinä kiihdytyskaistalla sen nopeuden siten että riittää kun siinä on sellainen väli että siihen auto mahtuu. Yritä siinä sitten liittyä liikennevirtaan kun joku alkaa jarruttelemaan tai kiihdyttelemään siinä rinnalla. Ja joillekkin tuntuu ottavan koville se että joku tulee eteen sieltä liittymästä, pitää alkaa polkemaan kaasua siinä rinnalla ja jos sitten kuitenkin se reppana jää taakse kun se toyota ei kulje niin tottakai pitää vetää kunnon valoshow perään.....
      Last edited by AnttiR; 28-09-2011, 20:09.
      E61 535d -04

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        Mutta kun sinne vasemalle kaistalle tullaan sitten alinopeutta, annettaessa tilaa kolmion takaa tuleville.
        Nilkka suoraksi siellä "kiihdytyskaistalla" auttaa asiaa.
        Itseasiassa jos annat tietä kolmion takaa tulevalle siirtymällä vasemmalle kaistalle ja saat sillä aikaan jarruvalomeren ja tämän vielä näkee pollari, niin puhutaan päivikeistä.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          Originally posted by Hemi View Post
          Asenne kohdallaan..... ...mutta sehän oikeasti EI ole näin, vaan juuri päinvastoin.
          Eli juurikin näiden oikeaa kaistaa junnaavien pässien takia liikenne pumppaa ja puuroutuu liittymien kohdalla, toisin kuin moninkertaisten liikennemäärien Sakassa jossa automaattisesti väistetään liittymistä tulijoita vasemmalle kaistalle.
          Eli liittynäkaistat täyttyvät ja jonoutuvat ja sen jälkeen "kiihdytyskaistasta" puhuminen on turhaa. Sitten kun tästä kävelyvauhtia liikkuvalta kiihdytyskaistalta yritetään muun liikenteen sekaan on jumi valmis kun myös ne oikeaa kaistaa kulkevat joutuvat väkisinkin hiljentämään.
          Kenenkään ei tarvitse muuttaa ajonopeuttaan ja liittymästä kaikki saa reilusti kiihdytettyä muun liikenteen sekaan kunhan kaikki väistäisivät sinne vasemmalle kaistalle jo ennakoiden....eikä vasta sitten kun ollaan jo liittyjän perseessä kiinni.
          Eli sitä ajonopeutta EI tarvitse muuttaa kunhan ottaa ennakoiden vasurin jos/kun liittymästä on tulijoita.
          Originally posted by TeiniDX View Post
          Minä olen kyl kans ihan samoilla linjoilla. Ei se kaistan vaihto mikään suuri ongelma kenellekkään pitäisi olla kun vähän vaan ennakoidaan siellä liikenteessä. Mutta en kyllä toisaalta ymmärrä niitäkään jotka pysähtyvät kiihytyskaistalle.
          Samoilla linjoilla. Vaikka muuten kaikki vituttaa, niin ei tuota mitään tuskaa vaihtaa "ohituskaistalle" liittymien kohdalla pariksi sekunniksi. Tuo tulee minulla ainakin ihan selkärangasta ja on luonnollista jouhevuutta.
          Vituttaa joskus, kun yrität lämäyttää vaikkapa motarille ja joku kyyrää sitä omaa oikeaa kaistaansa. Toki se ei ole laitonta, mutta voi kun kaikki muukin ohjekirjojen säännöt toimisivat tuolla elämässä elämässä liikenteessä.
          Tuo tosin haittaa todella harvoin, sillä ajan sen verran reippaasti, että varmasti tähtään johonkin väliin ilman mitään ongelmia.

          Tuossakin usein saa pitkien väläyttelyä Miksi. Yksikin päivä lähdin valoista hieman reippaammin, niin viereinen auto vilkutteli pitkiä. Pitäisikö tuon jälkeen pysähtyä itkien tien sivuun ja lukea raamattua, anteeksi tein väärin, vai mikä perkele tuossa on ideana? :think Ajotottumuksiani ei ainakaan yksikään väsynyt vilkuttelu muuta pätkääkään.
          Last edited by Rockford; 28-09-2011, 20:31.
          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by Rockford View Post
            Tuossakin usein saa pitkien väläyttelyä Miksi. Yksikin päivä lähdin valoista hieman reippaammin, niin viereinen auto vilkutteli pitkiä. Pitäisikö tuon jälkeen pysähtyä itkien tien sivuun ja lukea raamattua, anteeksi tein väärin, vai mikä perkele tuossa on ideana? :think Ajotottumuksiani ei ainakaan yksikään väsynyt vilkuttelu muuta pätkääkään.
            Laki ei tietääkseni kiellä sitäkään, jos kiihdytät ripeästi tavoitenopeuteen. Toki renkaiden polttelu, ylinopeus ja muu turha pelleily on rangaistavaa, mutta muuten tuossa ei pitäisi olla valittamista. Itsellenikin joskus porukka vilkuttelee valoja, jos lähden esim. valoista nopeammin liikkeelle, mutta tuo nopea lähteminenkin on vain illuusio, sillä se ripeä lähteminen johtuu yleensä siitä, että todella seuraan niiden valojen vaihtumista. Ulkopuolisen silmissä minulla on sitten kai kiire, kun se viereisellä kaistalla oleva keski-ikäinen nainen Micrallaan alkaa vasta etsimään ensimmäistä vaihdetta siinä vaiheessa, kun olen jo risteyksen ylittänyt.

            Toinen ihmetyksen aihe, tai oikeastaan se on jo itsestäänselvyys, että porukka vilkuttelee valoja, kun ohitan heidät. Nykyään en edes harrasta mitään riskiohituksia, vaan lähden ihan rauhallisesti ohi oikeaoppisesti vilkkuakin käyttäen, mutta silti se näyttää ulkopuolisen silmissä rikolliselta. Pitäisi kai tyytyä ajamaan reilua alinopeutta näiden maailman parantajien takana.

            Comment

            • Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

              Originally posted by Ramzez View Post
              Laki ei tietääkseni kiellä sitäkään, jos kiihdytät ripeästi tavoitenopeuteen. Toki renkaiden polttelu, ylinopeus ja muu turha pelleily on rangaistavaa, mutta muuten tuossa ei pitäisi olla valittamista. Itsellenikin joskus porukka vilkuttelee valoja, jos lähden esim. valoista nopeammin liikkeelle, mutta tuo nopea lähteminenkin on vain illuusio, sillä se ripeä lähteminen johtuu yleensä siitä, että todella seuraan niiden valojen vaihtumista. Ulkopuolisen silmissä minulla on sitten kai kiire, kun se viereisellä kaistalla oleva keski-ikäinen nainen Micrallaan alkaa vasta etsimään ensimmäistä vaihdetta siinä vaiheessa, kun olen jo risteyksen ylittänyt.

              Toinen ihmetyksen aihe, tai oikeastaan se on jo itsestäänselvyys, että porukka vilkuttelee valoja, kun ohitan heidät. Nykyään en edes harrasta mitään riskiohituksia, vaan lähden ihan rauhallisesti ohi oikeaoppisesti vilkkuakin käyttäen, mutta silti se näyttää vain ulkopuolisen silmissä rikolliselta. Pitäisi kai tyytyä ajamaan reilua alinopeutta näiden maailman parantajien takana.
              Jep. Sama tullut huomattua monet kerrat -> ohitan, ihan sama ohitanko normaalisti vai hieman ripeämmin, niin sopiva kyyrän osuessa kohdalle hänen on pakko vilkutella pitkiä Joskus jopa tööttiä pohjaan sen takia, että ohitan alinopeutta kyyräävän tolvanan.

              Tuosta liikennevalo-hommasta muistui mieleen yksi erikoinen tapaus taannoin. Menin silloin hieman vanhoilla vihreillä eli valot vaihtuivat juuri oransseiksi, kun ajoin valoista. Viereinen auto pysähtyi valoihin, mutta kun huomasi minun menevän läpi, niin vilkutteli pitkiä perkeleesti ja lähti perään punaisia päin Seuraavissa valoissa tuli viereen ja tuijotin kuskia taukoamatta, odottaen jotain käsimerkkiä tai jotain, mutta ei - keski-ikäinen mies puikoissa yksinään ja tapittaa paska jäykkänä suoraan eteenpäin. Näitä tapauksia olisi A4:seksi ja ihmetyttää kyllä miten sekaisin voi porukka parhaimmillaan olla.
              Last edited by Rockford; 28-09-2011, 21:48.
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

              Comment

              • sonikk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 1664
                • Kerava

                Originally posted by Rockford View Post
                Tuosta liikennevalo-hommasta muistui mieleen yksi erikoinen tapaus taannoin. Menin silloin hieman vanhoilla vihreillä eli valot vaihtuivat juuri oransseiksi, kun ajoin valoista. Viereinen auto pysähtyi valoihin, mutta kun huomasi minun menevän läpi, niin vilkutteli pitkiä perkeleesti ja lähti perään punaisia päin Seuraavissa valoissa tuli viereen ja tuijotin kuskia taukoamatta, odottaen jotain käsimerkkiä tai jotain, mutta ei - keski-ikäinen mies puikoissa yksinään ja tapittaa paska jäykkänä suoraan eteenpäin. Näitä tapauksia olisi A4:seksi ja ihmetyttää kyllä miten sekaisin voi porukka parhaimmillaan olla.
                Nää Rokkarin liikennetarinat on parasta viihdettä.

                Comment

                • Kal.ju
                  BTCF Member
                  • Mar 2003
                  • 2881
                  • Akaa / Toijala

                  Paras tapahan on ajaa kokoajan vasenta kaistaa. Väistää sitten oikealle jos takana tuleva on perseessä kiinni. Harvoin on joutunut tilaa antamaan, taino mitä nyt talvinopeusrajoitusten aikaan motarilla. Jatkuva kaistojen vaihtaminenhan se vasta hölmöltä näyttääkin. Jokaisen rekan välissä pitää käydä oikealla kaistalla?? miksi ?? kun näkee jo kaukaa että edessä on hitaampia.

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Originally posted by Kal.ju View Post
                    Paras tapahan on ajaa kokoajan vasenta kaistaa. Väistää sitten oikealle jos takana tuleva on perseessä kiinni. Harvoin on joutunut tilaa antamaan, taino mitä nyt talvinopeusrajoitusten aikaan motarilla. Jatkuva kaistojen vaihtaminenhan se vasta hölmöltä näyttääkin. Jokaisen rekan välissä pitää käydä oikealla kaistalla?? miksi ?? kun näkee jo kaukaa että edessä on hitaampia.
                    koska tieliikennelaki?

                    Jokaisen rekan välissä ei pidä käydä oikealla kaistalla? Vasenta kaistaa käytetään vain ohittamiseen? Jos voit vaihtaa takaisin oikealle kaistalle rauhallisesti, turvavälit huomioiden, ts. jos seuraavaan 'kohtaamiseen' yli parikymmentä sekuntia niin mikset vaihtaisi?

                    EDIT: Toisaalta, mitä pahaa siinä on jos yksin siellä köröttelee vasemmalla, ja oikeesti katsookin niihin peileihin jotta pystyy 'hyvissä ajoin' antaa takana tulevalle tilaa.

                    Itselle kävi viime viikonloppuna pienimuotoinen ylläri, kun ohitin hml-moottoritiellä paria rekkaa, ja vilkaisin peiliin niin eiköhän sieltä jonkun matkan päästä tullut mersu lähemmäs kahtasataa. Ennakoin tilanteen (vaikka ei olisi tarvinnut tuollaisessa tilanteessa ) ja annoin tilaa, ja kerkesinkin pois alta. Mun edessä oli auto joka ei sitten ilmeisesti peileihin katsellut vaan körötteli vasenta kaistaa tämä mersu perseessä jonkin aikaa vaikka oikea kaista oli typötyhjä. Samaisessa mersussa oli konepelti kivasti jäänyt lukitsematta, joten melkeinpä toivoin että näkisin sen tien sivussa/ojassa myöhemmin, sen verta perseilyä oli taas. Taisi tosin pysyä pelti kiinni vielä niissäkin nopeuksissa, onneksi?
                    Last edited by Supra^; 29-09-2011, 00:06.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • wuoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 519
                      • Espoo

                      Originally posted by TFV View Post
                      Mutta kun sinne vasemalle kaistalle tullaan sitten alinopeutta, annettaessa tilaa kolmion takaa tuleville.
                      Nilkka suoraksi siellä "kiihdytyskaistalla" auttaa asiaa.
                      Itseasiassa jos annat tietä kolmion takaa tulevalle siirtymällä vasemmalle kaistalle ja saat sillä aikaan jarruvalomeren ja tämän vielä näkee pollari, niin puhutaan päivikeistä.
                      Tätä vähän niinkuin hain takaa.

                      Originally posted by Rockford View Post
                      Samoilla linjoilla. Vaikka muuten kaikki vituttaa, niin ei tuota mitään tuskaa vaihtaa "ohituskaistalle" liittymien kohdalla pariksi sekunniksi. Tuo tulee minulla ainakin ihan selkärangasta ja on luonnollista jouhevuutta.
                      Vituttaa joskus, kun yrität lämäyttää vaikkapa motarille ja joku kyyrää sitä omaa oikeaa kaistaansa. Toki se ei ole laitonta, mutta voi kun kaikki muukin ohjekirjojen säännöt toimisivat tuolla elämässä elämässä liikenteessä.
                      Tuo tosin haittaa todella harvoin, sillä ajan sen verran reippaasti, että varmasti tähtään johonkin väliin ilman mitään ongelmia.
                      Nythän en toki tarkoittanut sitä, että ajan esim tyhjällä motarilla kyyrän lailla oikeaa kaistaa blokaten liittyjät. Viittasin tuohon liikennevirrassa ajamiseen, jossa oikealta kaistalta väistellään vasemmalle nopeampaa ajavien sekaan, jarruvalot vilkkuvat ja sitten molemmilla kaistoilla hidastetaan.
                      Väkisin en ole estämässä kenenkään liittymistä, kuten jo mainitsinkin, mutta en myöskään väistä kolmion takaa tulevia "turhaan". Sitä väistämisvelvollisuuttahan se kolmio meinaa.

                      Originally posted by Kal.ju View Post
                      Paras tapahan on ajaa kokoajan vasenta kaistaa. Väistää sitten oikealle jos takana tuleva on perseessä kiinni. Harvoin on joutunut tilaa antamaan, taino mitä nyt talvinopeusrajoitusten aikaan motarilla. Jatkuva kaistojen vaihtaminenhan se vasta hölmöltä näyttääkin. Jokaisen rekan välissä pitää käydä oikealla kaistalla?? miksi ?? kun näkee jo kaukaa että edessä on hitaampia.
                      No tämäkin on kyllä totta, pidemmillä motaripätkillä tulee ajeltua useimmiten itsekin vasuria. Apinakehällä ja länärillä se vaan monesti ei ole näppärää juuri ruuhkan vuoksi.
                      M6 E63

                      Comment

                      • timppa811
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 856
                        • Pohojammaa

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Asenne kohdallaan..... ...mutta sehän oikeasti EI ole näin, vaan juuri päinvastoin.
                        Eli juurikin näiden oikeaa kaistaa junnaavien pässien takia liikenne pumppaa ja puuroutuu liittymien kohdalla, toisin kuin moninkertaisten liikennemäärien Sakassa jossa automaattisesti väistetään liittymistä tulijoita vasemmalle kaistalle.
                        Eli liittynäkaistat täyttyvät ja jonoutuvat ja sen jälkeen "kiihdytyskaistasta" puhuminen on turhaa. Sitten kun tästä kävelyvauhtia liikkuvalta kiihdytyskaistalta yritetään muun liikenteen sekaan on jumi valmis kun myös ne oikeaa kaistaa kulkevat joutuvat väkisinkin hiljentämään.
                        Kenenkään ei tarvitse muuttaa ajonopeuttaan ja liittymästä kaikki saa reilusti kiihdytettyä muun liikenteen sekaan kunhan kaikki väistäisivät sinne vasemmalle kaistalle jo ennakoiden....eikä vasta sitten kun ollaan jo liittyjän perseessä kiinni.
                        Eli sitä ajonopeutta EI tarvitse muuttaa kunhan ottaa ennakoiden vasurin jos/kun liittymästä on tulijoita.
                        Ainakin Vaasan motarilla poliisit tiedottivat oikein lehdessä, että sakot tulee jos väistää kiihdytyskaistalta liittyvää vasemmalle kaistalle.

                        Comment

                        • AlpinWeiss
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 927
                          • West coast

                          Originally posted by Kal.ju View Post
                          Paras tapahan on ajaa kokoajan vasenta kaistaa. Väistää sitten oikealle jos takana tuleva on perseessä kiinni. Harvoin on joutunut tilaa antamaan, taino mitä nyt talvinopeusrajoitusten aikaan motarilla. Jatkuva kaistojen vaihtaminenhan se vasta hölmöltä näyttääkin. Jokaisen rekan välissä pitää käydä oikealla kaistalla?? miksi ?? kun näkee jo kaukaa että edessä on hitaampia.
                          Ja näitä joutuu silloin tällöin ohittelemaan oikealta, kun ei voi niihin peileihin katsella. Eihän kukaan nyt itseä lujempaa voi takaa tulla. Ei saksassakaan vasemmalla automaattisesti ajella, vaan sillä kaistalla joka on vapaa ja sopii nopeudellesi. Itse käytän moottoritiellä vasenta kaistaa ohittamiseen, en kolmion takaa tulevien väistelemiseen, junnaamiseen tms muuhun mihin se ei ole tarkoitettu.
                          MBCLK240 -02
                          E36 318 -93
                          E46 320 Ci -01
                          E46 330 CiA -01
                          E60 520i -04
                          E93 325i -07
                          F36 420xi -16

                          Comment

                          • Ripattila
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 389
                            • Wonderland

                            En anna enää koskaan tilaa. Aina jollain mulkulla on tarve lähtee elvistelee ja kiihyttää oikeelta vielä ohi, vaikka on just saanut tietä.
                            E39 523iA Touring
                            E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                            Comment

                            • Kal.ju
                              BTCF Member
                              • Mar 2003
                              • 2881
                              • Akaa / Toijala

                              Originally posted by Supra^ View Post
                              koska tieliikennelaki?

                              Jokaisen rekan välissä ei pidä käydä oikealla kaistalla? Vasenta kaistaa käytetään vain ohittamiseen? Jos voit vaihtaa takaisin oikealle kaistalle rauhallisesti, turvavälit huomioiden, ts. jos seuraavaan 'kohtaamiseen' yli parikymmentä sekuntia niin mikset vaihtaisi?
                              No itselle ei ole vielä kukaan tullut valittamaan/avautumaan vasemmalla kaistalla ajamisesta. Tilaa annan heti jos on nopeampi perseessä kiinni ja palaan sitten heti takaisin vasemmalle kaistalle.

                              2009 partyiltä tulin kotiin Vantaalle. Tampereella otin vasemman kaistan ja myyrmäessä vaihdoin sitten oikealle kun piti pois liittyä. Kokoajan tuli hitaampia vastaan ja enkä edes mitään älytöntä nopeutta ajanut.

                              Lähinnä se ihmetyttää kun tuolla jatkuvasti vaihdellaan kaistaa vaikka hyvin näkee että edessä on rekka/karavaanari/peräkärry ja sitten tulee niitä paniikkijarrutuksia kun ruvetaan vaihtamaan kaistaa eikä tajuta peiliin katsoa. Luulisi että kaistoilla ravaamisestakin jotain sanktiota voisi jakaa.

                              Originally posted by AlpinWeiss View Post
                              Ja näitä joutuu silloin tällöin ohittelemaan oikealta, kun ei voi niihin peileihin katsella. Eihän kukaan nyt itseä lujempaa voi takaa tulla.
                              Nojoo itselläkin samanlaisia kokemuksia. Eli aluksi roikutaan perässä ja sitten lähetään oikealta ohittamaan, tajuamatta että mun edessä on se hidastelija. Sitten tulee taas hassu tilanne kun ei siinä olekkaan sitten tilaa tulla takaisin vasemmalle kaistalle kun oikealla on joku hitaampi ajoneuvo ja taas jarrut huutaa.

                              Päivittäin kuitenkin tuota 3. tietä suhaan töihin ja takas. Siihen mahtuu kyllä kaikkea mielenkiintoista yms jännää.

                              Comment

                              • GameOver
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3026
                                • Sjundeå

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Asenne kohdallaan..... ...mutta sehän oikeasti EI ole näin, vaan juuri päinvastoin.
                                Eli juurikin näiden oikeaa kaistaa junnaavien pässien takia liikenne pumppaa ja puuroutuu liittymien kohdalla, toisin kuin moninkertaisten liikennemäärien Sakassa jossa automaattisesti väistetään liittymistä tulijoita vasemmalle kaistalle.
                                Eli liittynäkaistat täyttyvät ja jonoutuvat ja sen jälkeen "kiihdytyskaistasta" puhuminen on turhaa. Sitten kun tästä kävelyvauhtia liikkuvalta kiihdytyskaistalta yritetään muun liikenteen sekaan on jumi valmis kun myös ne oikeaa kaistaa kulkevat joutuvat väkisinkin hiljentämään.
                                Kenenkään ei tarvitse muuttaa ajonopeuttaan ja liittymästä kaikki saa reilusti kiihdytettyä muun liikenteen sekaan kunhan kaikki väistäisivät sinne vasemmalle kaistalle jo ennakoiden....eikä vasta sitten kun ollaan jo liittyjän perseessä kiinni.
                                Eli sitä ajonopeutta EI tarvitse muuttaa kunhan ottaa ennakoiden vasurin jos/kun liittymästä on tulijoita.
                                Nykypäivänä alkaa vaan nämä moottoritiet olemaan tupaten täynnä jo muutenkin. Siinä oikeaa kaistaa ajavat pässit ei kauheasti tee, kun niitä samoja pässejä on kaikki kaistat täynnä. Pässejähän ovat siis kaikki muut tielläliikkujat.

                                Alkaa pikkuhiljaa olemaan turhaa puhua "kiihdytyskaistan" lisäksi myös "moottoritiestä".

                                Jossain klo 21 nurkilla alkaa länsiväylälläkin olemaan jo sentään pikkasen väljempää

                                Tarkennuksena tuohon edelliseen kommenttiini liittyen vilkun käyttöön ja sekaan päästämiseen: Ajan myös ite aika paljon vasenta kaistaa. Joskin sen muun autovirran mukana, koska päiväsaikaan ei juurikaan pääse sellaista tapahtumaan, että olisit yksinäsi siinä vasemmalla kaistalla. Siinä kohtaa vaihdan oikealle kaistalle kun tiedän, että oma poistumisliittymäni on seuraava.

                                Sekin tavallaan naurattaa ja vituttaa, kun työnnetään vielä sieltä "muutama päänahka keräten", viime tingassa sinne poistumisramppiin. Ja hiekka lentää. Tietenkin joskus sattuu ajatuskaktoksia, ja joskus suomalainen ei millään voi sulattaa sitä, että joku haluaa hänen edelleen ajamaan, mutta usein sitä vasenta kaistaa pitkin venytetään ihan suotta. Jospa nämäkin joskus ymmärtävät, että se jono seisoo ehkä juuri heidänkaltaistensa takia.
                                -22 Lexus ES300h
                                -08 Subaru Impreza

                                ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎