Originally posted by wuoma
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Lahti = ChicagoE91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
-
Originally posted by Ramzez View PostOnko Rokkari käynyt Lahdessa hiljattain?
Vaikka kuvaus sopisikin, niin en ollut asialla.
Siellä on kyyrälle käynyt huonosti. Pystyn kuvittelemaan miten tilanne on mennyt: pariskunnan mies on alkanut näyttelemään käsimerkkejä, kun on ensin itse törttöillyt. Sitten kun sai pataan, niin soitetaan heti poliisille ja vingutaan.
Se mikä on varmaa: tuo(kin) pariskunta on varmasti hyvin siivosti ensi kerralla liikenteessä ja jättää sen keskarin näyttelyn väliin.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostSe mikä on varmaa: tuo(kin) pariskunta on varmasti hyvin siivosti ensi kerralla liikenteessä ja jättää sen keskarin näyttelyn väliin.
Kaveri maksaa auton katon korjauksen, sakot, lääkärikulut, korvaukset kivusta ja särystä, ansionmenetykset ja plussana + mukava merkintä rekisteriin.
Kannattiko?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by kt0510 View PostTuntematta tapausta mitenkään niin toinen asia mikä on varmaa:
Kaveri maksaa auton katon korjauksen, sakot, lääkärikulut, korvaukset kivusta ja särystä, ansionmenetykset ja plussana + mukava merkintä rekisteriin.
Kannattiko?
Comment
-
-
Itse kun ajelen, niin yleensä normaalioloissa tulee ohitettua kaikki. Ei jaksa satasen alueella körötellä yhdeksääkymppiä. Joku 110-120 lasiin ja siitä sitten ohitella sitä mukaa kun autoja on, ellei nyt kauhea liikenne ole, että saavutettu hyöty olisi mitätön. Siitä että joku on minut ohittanut, on kyllä piitkä aika. Itsellä on aina periaatteena se, että en hidasta koskaan kenenkään matkantekoa ja pyrin ajamaan mahdollisimman tehokkaasti, ei niinkuin suomalaiset yleensä kuten mummot pakilla. Valoista lähdetään ripeästi, eikä niin että vihreällä vedetään vasta ykköstä silmään, ja keltaisilla jarrutetaan. Lakikin sanoo, että jos keltaisilla pääset viivan yli, saa mennä.
Tällä ohitteluun perustuvalla ajotyylillä olen kyllä huomannut että, suomalaiselle se kun joku tulee ohi, on kuin polttaisi sen talon. Vilkutellaan valoja, kiilataan ja jotkut soittelee jopa poliiseita, jotka tietenkään eivät voi minua ylinopeudesta syyttää. Joku kun paniikissa soittaa että joku kaahaa, antaa kuitenkin hiukan eri kuvan todellisuudesta. Joku ajaa virheellisen mittarilukeman takia n.80 satasen alueella ja kun siitä tulee 110 lasissa ohi, niin saattaapa se todella hurjalta jollekin tuntua.
Neljällä eri mantereella ajaneena, voin todeta että suomalaiset ovat varmasti maailman pohjasakkaa ajokäyttäytymisessä ja muun liikenteen huomioimisessa. Ne jotka ovat tottuneet siihen että liikenteessä on muitakin kuin he itse, osaavat myös ajaa sen mukaan. Kaikki tilanteet tulevat perussuomalaiselle ikäänkuin "yllätyksenä" ja sitten sitä pelästytään ja ollaan niin vihaisia, kun liikenteessä oli joku muukin. Suomessa saadaan meidän mitättömällä liikennemäärälläkin aikaan ruuhkia, ei pitäisi olla mahdollista. Miten saksassa ylipäätänsä voi autot liikkua kun niitä on vielä tuhat kertaa enemmän? Mutta kyllä ne vaan liikkuu. Jokaisen suomalaisen täytyisi ajaa esim saksassa, tai vaikkapa virossa vähintään kuukausi, niin voisi ymmärtää liikenteen päälle edes hiukan. Kehittyisi ne hermotkin samalla, eikä murhanhimo syntyisi ihan joka ohituksen takia.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostMiten saksassa ylipäätänsä voi autot liikkua kun niitä on vielä tuhat kertaa enemmän? Mutta kyllä ne vaan liikkuu. Jokaisen suomalaisen täytyisi ajaa esim saksassa, tai vaikkapa virossa vähintään kuukausi, niin voisi ymmärtää liikenteen päälle edes hiukan. Kehittyisi ne hermotkin samalla, eikä murhanhimo syntyisi ihan joka ohituksen takia.
Comment
-
-
Originally posted by dieseljussi View PostAinakin Saksan moottoritienopeuksista voisi ottaa mallia, kun kerran Suomen moottoritietkin ovat paria turuntien mutkaa lukuunottamatta suorempia ja vähemmän mäkisiä, kuin saksalaiset. Saksassahan kuolee monena vuonna väkimäärään suhteutettuna vähemmän ihmisiä liikenteessä, kuin Suomessa, joten jotain ideaa noissa pitää olla. Koska onnettomuustiheys kasvaa merkittävästi liikennetiheyden kasvun myötä, Saksassa kuolisi Suomen systeemeillä monta kertaa enemmän ihmisiä.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostSyy tuohon ilmiöön on juurikin se että Suomessa ei osata ajaa. Yksi selitys on myös se että lujaa ajettaessa, ajetaan paljon tarkkaavaisemmin kuin jurnutettaessa sataa kuunneltaessa saloovaaran pertti liikenteessä samalla kun katsellaan maisemia. Saksan moottoritiet ovat tilastojen valossa maailman turvallisin paikka ajaa.
Siellä homma toimi, jos oli joku tiellä niin pieni väläytys pitkillä ja tilaa tuli. Ei alkanu valoshow takaisin, perseessä ajaminen eikä nyrkkitappelu seuraavalla pysäkillä.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by MarQ83 View PostSiellä oli oikeesti tosi kiva ajaa. Tosin hymyilytti kun n.80v mummo päästi porsaalla ohitte. Itellä oli lasissa kuitenkin 180km/h.
Siellä homma toimi, jos oli joku tiellä niin pieni väläytys pitkillä ja tilaa tuli. Ei alkanu valoshow takaisin, perseessä ajaminen eikä nyrkkitappelu seuraavalla pysäkillä.
Samainen mummo olisi muuten Suomessa päässyt molempien iltapäivälehtien etusivulle pelkästään ajonopeutensa perusteella. Saksalaiset eivät tainneet huomata, että oli hengenlähtö lähellä?
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostNeljällä eri mantereella ajaneena, voin todeta että suomalaiset ovat varmasti maailman pohjasakkaa ajokäyttäytymisessä ja muun liikenteen huomioimisessa. Ne jotka ovat tottuneet siihen että liikenteessä on muitakin kuin he itse, osaavat myös ajaa sen mukaan. Kaikki tilanteet tulevat perussuomalaiselle ikäänkuin "yllätyksenä" ja sitten sitä pelästytään ja ollaan niin vihaisia, kun liikenteessä oli joku muukin.
Originally posted by AlpinWeiss View PostSyy tuohon ilmiöön on juurikin se että Suomessa ei osata ajaa. Yksi selitys on myös se että lujaa ajettaessa, ajetaan paljon tarkkaavaisemmin kuin jurnutettaessa sataa kuunneltaessa saloovaaran pertti liikenteessä samalla kun katsellaan maisemia. Saksan moottoritiet ovat tilastojen valossa maailman turvallisin paikka ajaa.
Joskus muutamalle tyttökaverille tilitin että pitäis Suomessakin olla korkeammat rajoitukset motarilla, edes niin että oikealla kaistalla 80-120 ja vasemmalla kaistalla 100-140. Ne kattoi mua kauhuissaan että ei missään nimessä, ei Suomen autokannalla voi ajaa 140 Mitenkähän 20 vuotta sitten on voitu Suomen autokannalla kuitenkin ajaa se 120..? Sitten ne selittää kun "ainakin mun miehen golffi alkaa heilua ja täristä heti kun menee vauhti yli sadan"...
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostItse kun ajelen, niin yleensä normaalioloissa tulee ohitettua kaikki. Ei jaksa satasen alueella körötellä yhdeksääkymppiä. Joku 110-120 lasiin ja siitä sitten ohitella sitä mukaa kun autoja on, ellei nyt kauhea liikenne ole, että saavutettu hyöty olisi mitätön. Siitä että joku on minut ohittanut, on kyllä piitkä aika. Itsellä on aina periaatteena se, että en hidasta koskaan kenenkään matkantekoa ja pyrin ajamaan mahdollisimman tehokkaasti, ei niinkuin suomalaiset yleensä kuten mummot pakilla. Valoista lähdetään ripeästi, eikä niin että vihreällä vedetään vasta ykköstä silmään, ja keltaisilla jarrutetaan. Lakikin sanoo, että jos keltaisilla pääset viivan yli, saa mennä.
Tällä ohitteluun perustuvalla ajotyylillä olen kyllä huomannut että, suomalaiselle se kun joku tulee ohi, on kuin polttaisi sen talon. Vilkutellaan valoja, kiilataan ja jotkut soittelee jopa poliiseita, jotka tietenkään eivät voi minua ylinopeudesta syyttää. Joku kun paniikissa soittaa että joku kaahaa, antaa kuitenkin hiukan eri kuvan todellisuudesta. Joku ajaa virheellisen mittarilukeman takia n.80 satasen alueella ja kun siitä tulee 110 lasissa ohi, niin saattaapa se todella hurjalta jollekin tuntua.
Neljällä eri mantereella ajaneena, voin todeta että suomalaiset ovat varmasti maailman pohjasakkaa ajokäyttäytymisessä ja muun liikenteen huomioimisessa. Ne jotka ovat tottuneet siihen että liikenteessä on muitakin kuin he itse, osaavat myös ajaa sen mukaan. Kaikki tilanteet tulevat perussuomalaiselle ikäänkuin "yllätyksenä" ja sitten sitä pelästytään ja ollaan niin vihaisia, kun liikenteessä oli joku muukin. Suomessa saadaan meidän mitättömällä liikennemäärälläkin aikaan ruuhkia, ei pitäisi olla mahdollista. Miten saksassa ylipäätänsä voi autot liikkua kun niitä on vielä tuhat kertaa enemmän? Mutta kyllä ne vaan liikkuu. Jokaisen suomalaisen täytyisi ajaa esim saksassa, tai vaikkapa virossa vähintään kuukausi, niin voisi ymmärtää liikenteen päälle edes hiukan. Kehittyisi ne hermotkin samalla, eikä murhanhimo syntyisi ihan joka ohituksen takia.
Tosin viimeiseen lauseeseen vedoten, tulee tuo murhanhimo aina itselle, kun ohitan jonkun. Se helvetin säälittävä tööttäily ja pitkien vilkuttelu, pahimmillaan vielä punainen vaate eli keskari. Jokainen tuollaista harjoittava ansaitsisi nopean teloituksen.
Ei ole tuo pointti mennyt vielä perille: ajan 110-120km/h satkun alueella, vastaan tulee perä edellä kyyrä 70km/h, vedän ohi. Peilistä katson niin huidotaan hytissä ja vilkutellaan pitkiä, pitäisikö minun pysähtyä ja käydä pyytämässä anteeksi vai mikä tuossa on ideana. Vetäköön käteen sanon minä ja sanon henkilökohtaisestikin saman heille tilaisuuden tullen.Last edited by Rockford; 25-10-2011, 12:20.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Kesällä kun heitettiin helsinki-minsk-kiova-helsinki reissu niin ainoastaan kerran meille väläyteltiin pitkiä, vaikka aika paljon ohiteltiinkin (ottaen huomioon että alla oli lada). Väläyttäjä oli toinen suomalainen. Aivan saatanan raivostuttavaa että 90% suomalaisista näyttäisi olevan sitä mieltä, ettei kukaan saa ajaa heitä lujempaa, jos joku näin tekee, tulee häntä siitä huomauttaa.
Epäilen että alla olevassa tapauksessa joku "apujumala" on kiihdyttänyt rakoa umpeen, josta syystä ohittaja on joutunut palaamaan kaistalleen pieneen rakoon, josta on sitten hermostuttu ja aloitettu väläyttely ja vilkuttelu, vaikka itse aiheutettiin vaaratilanne.
Last edited by hengari; 25-10-2011, 15:56.Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...
Nyt:
-E61 530dA M-sport 2006
-Mustang fastback 1965
Ex.
-e39 530dA M-sport 2002
-e91 320dA M-sport 2008
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostEi ole tuo pointti mennyt vielä perille: ajan 110-120km/h satkun alueella, vastaan tulee perä edellä kyyrä 70km/h, vedän ohi. Peilistä katson niin huidotaan hytissä ja vilkutellaan pitkiä, pitäisikö minun pysähtyä ja käydä pyytämässä anteeksi vai mikä tuossa on ideana. Vetäköön käteen sanon minä ja sanon henkilökohtaisestikin saman heille tilaisuuden tullen.
Vois olla kyyrä vähän ihmeissään, kun valoshown jälkeen vaihdat vilkun kanssa kaistaa ja ohitatkin sen taaksepäin, takaisin sen perään ajelemaan. [/offtopic]F11 530DA X-drive M-sport -12
Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Comment
-
Comment