Originally posted by Jaghaath
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 vs W211
Collapse
X
-
Käyttöautona mopon koneella varustettu Audi. Seuraavaksi taas BMW?
-
-
Originally posted by turbopuusti View Posttämä nyt on taas tätä että mä oon kuullu kun mun tutulla on ollu autossaan sitä ja tätä vikaa... uusi auto on uusi auto, takuu toimii ja jos se nyt aivan ryöskäks paljastuu niin sitten miettii uudestaan. mä olen ennemminkin sitä mieltä että ei kuuntele noita juttuja missä on mitäkin vikaa vaan käy koeajamassa ne vaihtoehdot mitä on miettinyt ja valitsee niistä sen mistä tykkäs eniten ja piste
Jutut (viat) yleensä "pahentuu" kunnon tornihuhujen tapaan.
Ja kaikesta hauskinta on, että kertoja "yleensä" ajelee kolisevalla ja ruosteisella riisikopilla.
Joopa vitun joo, ei jaksa enää ees kommentoida kun tollasta paskaa kuulee in real life.
Comment
-
-
Originally posted by turbopuusti View Posttämä nyt on taas tätä että mä oon kuullu kun mun tutulla on ollu autossaan sitä ja tätä vikaa... uusi auto on uusi auto, takuu toimii ja jos se nyt aivan ryöskäks paljastuu niin sitten miettii uudestaan. mä olen ennemminkin sitä mieltä että ei kuuntele noita juttuja missä on mitäkin vikaa vaan käy koeajamassa ne vaihtoehdot mitä on miettinyt ja valitsee niistä sen mistä tykkäs eniten ja piste
e60 525d/530d vm 2003-2004 tai w211 270cdi/320cdi 2002-2004. Niin saanko kysyä että mikä uusi auto ? porukka ei oikeen tunnu tajuuvan että jos vuosimalli alkaa 2:lla se on jo suht vanha :o. Ja takaisin topicciin: itse olen vaan e60 ajanut ja mersun kyydissä ollut, mutta heitetään mielipiteitä e60:stä. Perkeleen hyvä ajaa ja ainakin sport sisustasta tykkäsin. Ulkonäkö on tietysti makukysymys mut mun mielestä aivan loistavan näköinen peliE31 850 -91
EX: E36 325i -93 Coupé
EX: E30 318i - 89
Comment
-
-
Tässä olisi itselläkin vaikea päätös edessä jos nuo kaksi olisi vaihtoehtoina mutta kyllä saattaisin itsekkin miettiä lisänä tähän audi a6:sta 3.0l tdi koneella... :think
Ja vikoja löytyy varmasti jokaisesta mutta onhan nämä, kuitenkin sen verran "tuoreita" kulkineita vielä että parhaiten taitaa tuon luotettavuuden tietää juurikin ammatikseen ajavat ja näitä huoltavat ihmiset eikä kuulopuheiden perusteella arvosteleva "esson baarin tietonurkka".ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Mielenkiintoinen kysymys. Itsellä ei kokemusta E-sarjalaisista, mutta on jäänyt mieleen C-sarjalainen, joka oli vuokralla Saksassa joitakin vuosia sitten. Oli moottoriteilla aivan käsittämättömän vakaa. Autohan ei ole edes kovin isokokoinen. En ole päässyt vielä millään BMW:llä samaan. jos E-sarjalainen on vielä vakaampi, niin ainakin matka-ajoon todennäköisesti Mese on parempi valinta.
Kaupungissa ja mutkateillä todennäköisesti E60 vie kirkkaan voiton, ja osta ehdottomasti sellainen jossaon Active Lenkung. Auto tuntuu todella pieneltä ja ketterältä
Rehellisesti E60 sisältä on ihan asiallinen, mutta MB hieno.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by JPalom View PostAinakin ne E90:t joita minä olen ajanut ovat olleet kyllä hiljaisia. Ei tosiaankaan ole rengasmelu häirinnyt. Ei se häirinnyt E60:ssakaan, mutta olin puheiden perusteella odottanut vielä paljon hiljaisempaa autoa. Ja mitä tuntumaan tulee, niin kyllä se E90:ssä parempi on kuin E60:ssa, joka on leppoisemman, mutta etäisemmän tuntuinen. E90 tuntui istuvan mutkiin paremmin, E60 tuntui selvästi isommalta autolta vaikkei painoissa eroa juuri olekaan.Runflatit pahentaa asiaa entisestään melun ja vetelyn osalta. Ja kokemusta noista kuitenkin löytyy jokaisesta moottoriversiosta ja varustelutasosta.
Comment
-
-
Terno
Originally posted by eeki View PostEi tosiaan ole mersun laatukaan sitä mitä ennen.. Valitettavasti myös veltto ajettavuus on tallella. Bemariin varmaan kallistuisin, tosin en ole e60-korista ajanut koskaan. E-mersua sitäkin enemmän. Motariahan tuollainen mersu nielee kivasti, mutta en usko että bemari on siinä juuri huonompi.
Comment
-
Nyt koeajolle ja aja vastaavilla tekniikoilla niin saa parhaimman vertailu pohjan. Itsellä ei tulisi mersu kuvioihin mukaan kuin vasta noissa tehokkaimmissa malleissa ja varsinkin AMG on osannut laittaa monet puuttuvat asiat kuntoon. Hinta nyt on sitten mitä on.E60:nen on sporttisempi ajotuntumaltaan kuin W211, mutta mesellä on sisustaan osattu tehdä käytännöllisemmät ja silmään sopivammat jutut, vaikka penkkejä mese ei ole koskaan "osannut" tehdä. Ulkokuori menee kohtuu tasan, mutta kyllä E60 säväyttää enemmän joko siis hyvässä tai huonossa mielessa eli makuasia. Oma valinta olisi ehdottomasti E60, mutta jos Audi A6 tulee kisaan mukaan niin meneekin huomattavasti vaikeammaksi. Vaikkakaan audia ei voisi edes ajatella automaattina, koska on sellainen kumilanka tomaatti että ei mitään järkeä. RS6:n automaatista ei kokemuksia kuin auton siirtelystä, mutta ei voi olla samanlainen mitä noissa normimalleissa. Mukavahan tuo laatikko on kyllä, mutta ei vain oikein sovi kahdella jalalla ajetavaksi sitten millään..
Comment
-
-
Originally posted by Jaghaath View PostLaatukeskustelua menneisyyteen verrattuna on hölmöä käydä kun jossain W124 mersussa ei ollut mitään nykyisen kaltaisia sähkövempeleitä, jotka olisivat voineet hajotaFakta on se, että mitä enemmän autoissa on elektroniikkaa, sitä enemmän niissä on myös vikoja.
530d-320cdi kallistuisi ehkä juuri ja juuri bmw puolelle paremman ulkonäön takia.Last edited by Tapsa.k; 01-06-2007, 22:21.-Official member of BTCF-Sauna Team-
Comment
-
-
Ei ole kokemusta mistään kyseisistä autoista, mutta itse ottaisin myös nelivetoisen A6 Audin vakavasti huomioon, kyllähän se neliveto on eriveto. Netistähän löytyy kaiken maailman koeajoraporttia jos vain jaksaa selata. Tuossa esim. Mersusta http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=83040
Nelipyörävetoa, kiitos!
Suurin ja häiritsevin puute Etelän aikaisessa talvikelissä Mercedeksellä ajaessa oli nelivedon puute. Tällaisen tehokkaan ja valtavalla väännöllä varustettuja raskaita autoja ei pitäisi kenenkään ostaa pohjoismaisiin olosuhteisiin ilman nelivetoa. 540 Newtonin vääntöä kun ei saa talvirenkaiden kanssa edes kuivalla +3-asteisella kelillä tiehen asti luistoneston jarrutellessa vielä yli satasen nopeudessa. Tästä samasta syystä esimerkiksi Audi on pyrkinyt poistamaan mallistostaan kaikki tehokkaammat etuvedot. Etenkin sohjoisella maantiellä ajaminen on kamalaa, ja jos alla on melkein 90 000 euron auto, ei ajamisen saisi olla sitä tavallisissa suomalaisissa talviolosuhteissa.
Raskas takavetoinen auto jää myös lumeen helposti jumiin, normaalien etuvetoisten autojen vielä edetessä leikiten. Mietittäessä saksalaisvalmisteisen uuden isolla dieselillä varustetun auton hankintaa, ja ottaen huomioon niiden hinnat, ei 4500 euron hintaisen nelivedon kanssa kannata harkita hetkeäkään. Se on myös varmaa, että taas autoa jälleenmyytäessä esimerkiksi Mercedes-Benzin 4matic-mallit ovat paljon halutumpia ja säilyttävät suhteessa arvonsa paremmin
Comment
-
-
Originally posted by Oratow View PostTuotanoin, tuosta Mesestähän heivattiin ne sähköhydrauliset jarrut jokin aika ennen faceliftiä. Yllätys yllätys vikojen vuoksi.
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
Comment