Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 vs W211

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JPalom
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 486
    • Tre

    #16
    Originally posted by Jaghaath View Post
    Tuossa olet kyllä ihan metsässä imo E90 on kuin corolla vrt E60, ajomukamuus ja tuntuma ihan eri luokkaa, rengasmelu ja vetely E90:ssä on ihan luokaton.
    Ainakin ne E90:t joita minä olen ajanut ovat olleet kyllä hiljaisia. Ei tosiaankaan ole rengasmelu häirinnyt. Ei se häirinnyt E60:ssakaan, mutta olin puheiden perusteella odottanut vielä paljon hiljaisempaa autoa. Ja mitä tuntumaan tulee, niin kyllä se E90:ssä parempi on kuin E60:ssa, joka on leppoisemman, mutta etäisemmän tuntuinen. E90 tuntui istuvan mutkiin paremmin, E60 tuntui selvästi isommalta autolta vaikkei painoissa eroa juuri olekaan.
    Käyttöautona mopon koneella varustettu Audi. Seuraavaksi taas BMW?

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #17
      Originally posted by turbopuusti View Post
      tämä nyt on taas tätä että mä oon kuullu kun mun tutulla on ollu autossaan sitä ja tätä vikaa... uusi auto on uusi auto, takuu toimii ja jos se nyt aivan ryöskäks paljastuu niin sitten miettii uudestaan. mä olen ennemminkin sitä mieltä että ei kuuntele noita juttuja missä on mitäkin vikaa vaan käy koeajamassa ne vaihtoehdot mitä on miettinyt ja valitsee niistä sen mistä tykkäs eniten ja piste
      Tätä kyllä kuulee jo aivan liikaakin.. "vittu noi mersut/bemarit/audit on paskoja, tutulla ollut/on sejase -malli, täynnä vikoja, seisoo korjaamolla. Ei oo laatu sitä mitä ennen oli..."
      Jutut (viat) yleensä "pahentuu" kunnon tornihuhujen tapaan.

      Ja kaikesta hauskinta on, että kertoja "yleensä" ajelee kolisevalla ja ruosteisella riisikopilla.

      Joopa vitun joo, ei jaksa enää ees kommentoida kun tollasta paskaa kuulee in real life.

      Comment

      • Aukes!
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2013
        • Riihimäki

        #18
        Originally posted by Circ View Post
        Uudet mersut on eläkeläisii varten tehty!
        Kuten myös tämä kommentti kuvaa sitä, että Bemarit on tehty idiooteille? Harvinaisen rakentava kommentti sulla.


        - E60 -05 "too small to mention"
        ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

        Comment

        • Onicle
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 409

          #19
          Originally posted by turbopuusti View Post
          tämä nyt on taas tätä että mä oon kuullu kun mun tutulla on ollu autossaan sitä ja tätä vikaa... uusi auto on uusi auto, takuu toimii ja jos se nyt aivan ryöskäks paljastuu niin sitten miettii uudestaan. mä olen ennemminkin sitä mieltä että ei kuuntele noita juttuja missä on mitäkin vikaa vaan käy koeajamassa ne vaihtoehdot mitä on miettinyt ja valitsee niistä sen mistä tykkäs eniten ja piste
          Jos tekstissä oli puhe :
          e60 525d/530d vm 2003-2004 tai w211 270cdi/320cdi 2002-2004. Niin saanko kysyä että mikä uusi auto ? porukka ei oikeen tunnu tajuuvan että jos vuosimalli alkaa 2:lla se on jo suht vanha :o. Ja takaisin topicciin: itse olen vaan e60 ajanut ja mersun kyydissä ollut, mutta heitetään mielipiteitä e60:stä. Perkeleen hyvä ajaa ja ainakin sport sisustasta tykkäsin. Ulkonäkö on tietysti makukysymys mut mun mielestä aivan loistavan näköinen peli
          E31 850 -91
          EX: E36 325i -93 Coupé
          EX: E30 318i - 89

          Comment

          • Juhaska
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 3989
            • Suomi

            #20
            Tässä olisi itselläkin vaikea päätös edessä jos nuo kaksi olisi vaihtoehtoina mutta kyllä saattaisin itsekkin miettiä lisänä tähän audi a6:sta 3.0l tdi koneella... :think

            Ja vikoja löytyy varmasti jokaisesta mutta onhan nämä, kuitenkin sen verran "tuoreita" kulkineita vielä että parhaiten taitaa tuon luotettavuuden tietää juurikin ammatikseen ajavat ja näitä huoltavat ihmiset eikä kuulopuheiden perusteella arvosteleva "esson baarin tietonurkka".
            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

            Comment

            • Oratow
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 117
              • .

              #21
              Tuotanoin, tuosta Mesestähän heivattiin ne sähköhydrauliset jarrut jokin aika ennen faceliftiä. Yllätys yllätys vikojen vuoksi.

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2979
                • Uusimaa

                #22
                Mielenkiintoinen kysymys. Itsellä ei kokemusta E-sarjalaisista, mutta on jäänyt mieleen C-sarjalainen, joka oli vuokralla Saksassa joitakin vuosia sitten. Oli moottoriteilla aivan käsittämättömän vakaa. Autohan ei ole edes kovin isokokoinen. En ole päässyt vielä millään BMW:llä samaan. jos E-sarjalainen on vielä vakaampi, niin ainakin matka-ajoon todennäköisesti Mese on parempi valinta.
                Kaupungissa ja mutkateillä todennäköisesti E60 vie kirkkaan voiton, ja osta ehdottomasti sellainen jossaon Active Lenkung. Auto tuntuu todella pieneltä ja ketterältä
                Rehellisesti E60 sisältä on ihan asiallinen, mutta MB hieno.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • Jaghaath
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1273
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by JPalom View Post
                  Ainakin ne E90:t joita minä olen ajanut ovat olleet kyllä hiljaisia. Ei tosiaankaan ole rengasmelu häirinnyt. Ei se häirinnyt E60:ssakaan, mutta olin puheiden perusteella odottanut vielä paljon hiljaisempaa autoa. Ja mitä tuntumaan tulee, niin kyllä se E90:ssä parempi on kuin E60:ssa, joka on leppoisemman, mutta etäisemmän tuntuinen. E90 tuntui istuvan mutkiin paremmin, E60 tuntui selvästi isommalta autolta vaikkei painoissa eroa juuri olekaan.
                  Juu onhan se ihan suht hiljainen vaikka E36 verrattuna, mutta noilla kun vuoronperään ajelee niin ero on todella suuri. E60 varsinkin aktiiviohjauksella ja sporttialustalla istuu kyllä mutkiin todella makeasti ja erittäin mukava pyöritellä kaupungissakin kun taas omasta mielestä E90 ohjaus tuntuu todella etäiseltä Runflatit pahentaa asiaa entisestään melun ja vetelyn osalta. Ja kokemusta noista kuitenkin löytyy jokaisesta moottoriversiosta ja varustelutasosta.

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #24
                    Originally posted by eeki View Post
                    Ei tosiaan ole mersun laatukaan sitä mitä ennen.. Valitettavasti myös veltto ajettavuus on tallella. Bemariin varmaan kallistuisin, tosin en ole e60-korista ajanut koskaan. E-mersua sitäkin enemmän. Motariahan tuollainen mersu nielee kivasti, mutta en usko että bemari on siinä juuri huonompi.
                    No missä on laatu semmoista kun ennen? Kysyn vaan... Ainakin BMW, M-B ja volvo tullut alas päin... Toisaalta audeista ei ole kuulunut niin paljoa pahaa... Okei mutta kysymykseen, vastaus mersu. BMW ulkonäkö vaan kääntään voiton johto tähdelle vaikka olisi w123/124 200d... Anteeksi

                    Comment

                    • Jaghaath
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1273
                      • Helsinki

                      #25
                      Laatukeskustelua menneisyyteen verrattuna on hölmöä käydä kun jossain W124 mersussa ei ollut mitään nykyisen kaltaisia sähkövempeleitä, jotka olisivat voineet hajota Fakta on se, että mitä enemmän autoissa on elektroniikkaa, sitä enemmän niissä on myös vikoja.

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        #26
                        Nyt koeajolle ja aja vastaavilla tekniikoilla niin saa parhaimman vertailu pohjan. Itsellä ei tulisi mersu kuvioihin mukaan kuin vasta noissa tehokkaimmissa malleissa ja varsinkin AMG on osannut laittaa monet puuttuvat asiat kuntoon. Hinta nyt on sitten mitä on. E60:nen on sporttisempi ajotuntumaltaan kuin W211, mutta mesellä on sisustaan osattu tehdä käytännöllisemmät ja silmään sopivammat jutut, vaikka penkkejä mese ei ole koskaan "osannut" tehdä. Ulkokuori menee kohtuu tasan, mutta kyllä E60 säväyttää enemmän joko siis hyvässä tai huonossa mielessa eli makuasia. Oma valinta olisi ehdottomasti E60, mutta jos Audi A6 tulee kisaan mukaan niin meneekin huomattavasti vaikeammaksi. Vaikkakaan audia ei voisi edes ajatella automaattina, koska on sellainen kumilanka tomaatti että ei mitään järkeä. RS6:n automaatista ei kokemuksia kuin auton siirtelystä, mutta ei voi olla samanlainen mitä noissa normimalleissa. Mukavahan tuo laatikko on kyllä, mutta ei vain oikein sovi kahdella jalalla ajetavaksi sitten millään..
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • Tapsa.k
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2676
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Jaghaath View Post
                          Laatukeskustelua menneisyyteen verrattuna on hölmöä käydä kun jossain W124 mersussa ei ollut mitään nykyisen kaltaisia sähkövempeleitä, jotka olisivat voineet hajota Fakta on se, että mitä enemmän autoissa on elektroniikkaa, sitä enemmän niissä on myös vikoja.
                          Ja eikä ne nämä uudempien mersujen "sähkövempeleet" oikeasti hajoa sen enempää/erikoisemmin kuin muillakaan merkeillä, saman sarjan jurputusta mitä kuulee esim bmw;n tekniikasta shellinbaarissa.
                          530d-320cdi kallistuisi ehkä juuri ja juuri bmw puolelle paremman ulkonäön takia.
                          Last edited by Tapsa.k; 01-06-2007, 22:21.
                          -Official member of BTCF-Sauna Team-

                          Comment

                          • SidiOus
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 523
                            • Helsinki

                            #28
                            Ei ole kokemusta mistään kyseisistä autoista, mutta itse ottaisin myös nelivetoisen A6 Audin vakavasti huomioon, kyllähän se neliveto on eriveto. Netistähän löytyy kaiken maailman koeajoraporttia jos vain jaksaa selata. Tuossa esim. Mersusta http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=83040



                            Nelipyörävetoa, kiitos!

                            Suurin ja häiritsevin puute Etelän aikaisessa talvikelissä Mercedeksellä ajaessa oli nelivedon puute. Tällaisen tehokkaan ja valtavalla väännöllä varustettuja raskaita autoja ei pitäisi kenenkään ostaa pohjoismaisiin olosuhteisiin ilman nelivetoa. 540 Newtonin vääntöä kun ei saa talvirenkaiden kanssa edes kuivalla +3-asteisella kelillä tiehen asti luistoneston jarrutellessa vielä yli satasen nopeudessa. Tästä samasta syystä esimerkiksi Audi on pyrkinyt poistamaan mallistostaan kaikki tehokkaammat etuvedot. Etenkin sohjoisella maantiellä ajaminen on kamalaa, ja jos alla on melkein 90 000 euron auto, ei ajamisen saisi olla sitä tavallisissa suomalaisissa talviolosuhteissa.

                            Raskas takavetoinen auto jää myös lumeen helposti jumiin, normaalien etuvetoisten autojen vielä edetessä leikiten. Mietittäessä saksalaisvalmisteisen uuden isolla dieselillä varustetun auton hankintaa, ja ottaen huomioon niiden hinnat, ei 4500 euron hintaisen nelivedon kanssa kannata harkita hetkeäkään. Se on myös varmaa, että taas autoa jälleenmyytäessä esimerkiksi Mercedes-Benzin 4matic-mallit ovat paljon halutumpia ja säilyttävät suhteessa arvonsa paremmin

                            Comment

                            • Aukes!
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2013
                              • Riihimäki

                              #29
                              Originally posted by Oratow View Post
                              Tuotanoin, tuosta Mesestähän heivattiin ne sähköhydrauliset jarrut jokin aika ennen faceliftiä. Yllätys yllätys vikojen vuoksi.
                              Tais enemmänkin lähteä pois turhuutensa takia. Nykyään perinteisillä jarruilla voidaan tehdä kaikki samat toiminnot, kuten levyjen kuivaaminen ajossa, mutta huomattavasti halvemmalla.


                              - E60 -05 "too small to mention"
                              ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                #30
                                Originally posted by Jaghaath View Post
                                Fakta on se, että mitä enemmän autoissa on elektroniikkaa, sitä enemmän niissä on myös vikoja.
                                Täysin samaa mieltä.
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎