Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemari virosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7509
    • Jyväshyvä

    Originally posted by riesa View Post
    auton kohdalla katkeamaton ketju kauppakirjoja, ranskalaiselta otteeseen merkityltä omistajalta Viroon ja Virosta sinulle.
    Ei tarvi jos myyjänä on autoliike.
    On tullut ostettua Saksasta Ranskan papruilla olevia autoja ja
    kyllä ne on saanut kivuitta kilpiin Suomessa, oli vain kauppakirja
    Saksalaisen autoliikkeeltä.

    Ketju siis tarvitaan jos myyjänä on yksityinen.
    Ts. siihen asti että myyjänä on jokin autoliike.
    Tai rekisteriin merkitty omistaja.

    Syytä tähän on vaikea varmasti sanoa mutta eiköhän
    tullin ajatus ole että harvemmin liikkeet myy varasettuja
    autoja. Toisaalta helppohan sellainen kauppakirja on väärentää
    sinne omistajan, parin taakse...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Taky
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 562
      • Ola

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Ei tarvi jos myyjänä on autoliike.
      Syytä tähän on vaikea varmasti sanoa mutta eiköhän
      tullin ajatus ole että harvemmin liikkeet myy varasettuja
      autoja.
      Kait tullilla ole jotain tietokantaa mistä tarkistaa onko auto varastettu vai ei?
      Ei meinaan olemattomat kauppakirjat silloin ole oikein mukava juttu.
      Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
      Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7509
        • Jyväshyvä

        Originally posted by Taky View Post
        Kait tullilla ole jotain tietokantaa mistä tarkistaa onko auto varastettu vai ei?
        Ei meinaan olemattomat kauppakirjat silloin ole oikein mukava juttu.
        No ei se kuitenkaan maahantuojaa enää lohduta...

        Joskushan tekivät jälkikäteen ajon jossa verrattiin suomen rekisterissä olevia valmistenumeroja ulkoimailla varatettuun, aikaa tästä on joku puoli vuosikymmentä. Tällöin löytyi näitä varastettuja vissiin joku kymmenkunta kappaletta Suomen rekisteristä... Nykyisin varmana on jo joku ajantasainen systeemi, tai mistä noista tietää kun kaikilla on vähän oman pesän kaivuu tärkempänä mielessä...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • abject
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 378
          • Vähäkyrö

          Originally posted by kmn View Post
          Piis of kheik ja nou ress. Ei ole mitään vaikeaa tuossa ja netistä löytyy suoraa ohjeet.. Parit tästäkin triidistä, jotka muutamassa kohtaa saattoi olla väärin jopa, mutta mitä sitten.
          Juu eipä tässä muuta jännitetä, kuin se että toi auto ei oo tosiaan mistään puhallettu ja että varmasti on riittävästi papereita.

          Näiden ohjeiden perusteella on - mutta parin edellisen Japanista laivatun kanssa on joku viime kerralla ehdoton lappu ollut seuraavan kohdalla 'merkityksetön.' Toivotaan parasta.

          Jäi kyllä hyvä maku Virolaisista. Esitteli auton ihan perusteellisesti, eli ainakaan vielä ei oo sattunut simmuun mitään sellaista mitä ei olisi kaupantekohetkellä mainittu, positiivista taikka negatiivista. Voin suositella!

          Huomisen jälkeen aika kuluukin veroarvontaa odotellessa... Varmaan sellaista reipasta viittä, jopa kuuttakin tuhatta saanee odotella - näytti vuosi takaperin olleen 2003 mallisesta n. 7000e... Ei kellään olisi tarvesta hyvälle KTM LC4:lle? :think:
          F11 525dx M-Sport ’14
          w123 240D Lang MR '81

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6020
            • Sipoo

            Originally posted by abject View Post
            Jäi kyllä hyvä maku Virolaisista. Esitteli auton ihan perusteellisesti, eli ainakaan vielä ei oo sattunut simmuun mitään sellaista mitä ei olisi kaupantekohetkellä mainittu, positiivista taikka negatiivista. Voin suositella!
            Just näin. Kyllähän se on ihan ostajasta itsestään kiinni, minkälaisen kauppakumppanin valitsee.

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • SidiOus
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 523
              • Helsinki

              Mahdollisesti pitäisi autoa lähteä viroon yksityiseltä myyjältä ostamaan. Myyjä sanoi että voisi antaa viron kilvet minulle. Mitäs kaikkea tuolla virossa täytyy nyt sitten tehdä, ja entä suomessa?

              -Eli missä paikoissa viron päässä täytyy käydä, mitä papereita täytyy täyttää/saada jne? Riittääkö joku vapaamuotoinen englannin kielinen kauppakirja? Mitä viron rekisteriotteelle pitää tehdä?
              -Miten vakuutukset? Voinko käyttää jotain myyjän vakuutusta kunnes pääsen Helsingin satamaan?
              -Miten maksu kannattaisi suorittaa? Käteisellä myyjän pankkiin?
              -Sitten suomen päässä satamassa autoa pitää ilmeisesti näyttää tullimiehelle ja tehdä jokin käyttöönotto ilmoitus? Onko tulli auki/tullimies paikalla kun laivat saapuvat? Illallakin?
              -Ilmeisesti viron kilvillä voi ajaa suomessa kunhan tekee tuon käyttöönotto ilmoituksen tulliin? Vakuutuksetkin saa viron kilpiselle autolle? Tarvitsenko missään vaiheessa joitain muita kilpiä?
              -Miten tuo verohomma, kuinka tuota veropäätöksen (laskun) saamista voi viivytellä? Tarkoituksena olisi maksaa vero vasta 1-3kk päästä ja ajaa autolla kuitenkin tämä aika.
              -Auto on siis Tallinnassa, kauanko koko hommaan viron päässä yleensä menee aikaa? Riittääkö muutama tunti?
              -Muuta huomioitavaa?

              Onko nuo virolaiset yleensä miten rehellisiä? Ainakin kun joltain olen jostain autoista kysellyt niin yleensä ovat kertoneet jopa oma-aloitteisesti autossa olevista vioista sun muista. Tämä myyjä tosin kehuu autoa kovasti.

              Sitten vielä offtopikkina auton huollosta. Eli milloin e39 530iA pitäisi tehdä inspection II huolto? Mitä huoltoja ~150tkm ajetussa autossa pitäisi olla tehtynä? Muutenki voi kertoa mihin tuollaisessa kannattaisi kiinnittää erityisesti huomiota.

              Kiitos etukäteen!

              Comment

              • SidiOus
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 523
                • Helsinki

                Niin, ja tosiaan voisi heitellä että mitä veikkaatte veron määräksi tuollaiselle 01vm 530iA ~150tkm, melko reippaasti varusteita jos niillä nyt mitään merkitystä?

                Tuolla tullin mahti systeemissä on ihan viimekuukausilta joitain 03vm 530iA 170kw malleja joidenka verot ovat ~6000€ tai jopa yli. Kai näiden on pakko olla e60 mallisia? Eikö?

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7509
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by SidiOus View Post
                  Niin, ja tosiaan voisi heitellä että mitä veikkaatte veron määräksi tuollaiselle 01vm 530iA ~150tkm, melko reippaasti varusteita jos niillä nyt mitään merkitystä?

                  Tuolla tullin mahti systeemissä on ihan viimekuukausilta joitain 03vm 530iA 170kw malleja joidenka verot ovat ~6000€ tai jopa yli. Kai näiden on pakko olla e60 mallisia? Eikö?
                  E39 530iA 170 Kw ja 150 tkm ajettu:
                  jos kokonaispaino on 2351-2359 Kg tai co2 päästöt 256,
                  autovero on 13.6.2011 asti 3420,11 €. 14.6 alkaen tippunee ~kympillä...

                  Ja varusteet eivät vaikuta senttiäkään yli 2 vuotiaassa.
                  Last edited by MajorDrake; 12-06-2011, 12:18.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • SidiOus
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 523
                    • Helsinki

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    E39 530iA 170 Kw ja 150 tkm ajettu:
                    jos kokonaispaino on 2351-2359 Kg tai co2 päästöt 256,
                    autovero on 13.6.2011 asti 3420,11 €. 14.6 alkaen tippunee ~kympillä...

                    Ja varusteet eivät vaikuta senttiäkään yli 2 vuotiaassa.
                    Kiitoksia arviosta.

                    Olisikohan kokonaispaino 2190kg ja päästöt 238. Tosin näistä en ole kyllä mitenkään varma, joku asian varmasti tietävä voisi kertoa. Jotain tuollaista veroa olen itsekin laskeskellut, ehkä jopa pari sataa vähemmän. Tosin täytyy varautua huonolla tuurilla vajaan 4 tonnin veroihin. Siis tippuu kymmenellä eurolla? Tuo nyt on onneksi aika merkityksetön.


                    Sitten yleisesti auton tuonnista, selvittelin hieman asiaa. Jos saan myyjältä viron kilvet, Virossa ei ilmeisesti tarvitse tehdä mitään muuta kuin kauppakirja? Eli missään ei tarvitse käydä? Kauppa onnistuisi ilmeisesti vaikka lauantaina. Mitäs rekisteriotteelle täytyy tehdä? Rahat kannattaa varmaan käydä maksamassa myyjän pankkiin käteisellä. Suomessa ei ilmeisesti tarvitse muutakuin kauppakirjan?

                    -Täytyykö minun muuten palauttaa viron kilvet viroon?
                    -Mikä tuo coc-todistus on? Tarvitsenko sen? Jos kyllä niin mistä sen saa ja paljon maksaa?

                    Vakuutukset ovat hieman ongelma. Voinko ajaa jollain myyjän vakuutuksilla? Lauantaina taitaa olla hieman vaikea saada soittamallakaan vakuutuksia autoon?

                    Sitten kiinnostaisi tietää miten lautoilla on yleensä tilaa. Onnistuuko lipun osto vasta lautalle autolla ajaessa? Eli siis onko lautoilla yleensä tyhjää tilaa vai myydäänkö ne tavallisesti (esim. lauantaina) jo ennakkoon täyteen?

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8971
                      • Kellokoski

                      Tuon ikäisen verot menee co2 päästöjen mukaan. Ja tuo 238 on manuaalin päästöt automaatissa on korkeammat.

                      Ja eikö kannattaisi verottaa todellisen ajomäärän mukaan
                      Toisin sanoen suhtaudu varauksella tuohon mittarilukemaan. Useita uudempia e60:kin on tullut reilusti ruuvvattuna tuolta, vasta oli nettiautossa rapiat 100tkm ruuvvattu myynnissä :think

                      COC tuskin tarvitset jos ulkomaisesta otteesta löytyy versio ja variantti.
                      Juuri katsasti 2001 m-sportin ruotsintuonnin ja ei tarvinnut mitään muuta kuin ulkolaisen otteen mukaan. Paikkana Kunnonkatsastus Vantaalla jota voi varauksetta suositella, edullisin rekisteröintikatsastus ja hyvä palvelu.

                      Vakuutuksen saanee ihan soittamalla. Ainakin IFstä on onnistunut aina.
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        . Paikkana Kunnonkatsastus Vantaalla jota voi varauksetta suositella, edullisin rekisteröintikatsastus ja hyvä palvelu.
                        Pystytkö heittämään mitä rekisteröintikatsastus maksoi kun ei noiden sivuilla näytä olevan tuota tietoa?
                        Ja vielä summasummarum, kun mullakin on tässä verojen maksu ajankohtanen kohta ja seuraavaksi pitäisi suorittaa ilmeisesti rekisteröinti ja rekisteröintikatsastus.
                        Eroaako tuontiauton rekisteröinti jotenkin perinteisestä, maksaako enemmän? Hinta varmaan muodostuu siis rekisteröinti+katsastus+kilvet, eikai enää muita lisäkuluja tule, vai?
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • SidiOus
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 523
                          • Helsinki

                          Originally posted by _nixu_ View Post
                          Tuon ikäisen verot menee co2 päästöjen mukaan. Ja tuo 238 on manuaalin päästöt automaatissa on korkeammat.

                          Ja eikö kannattaisi verottaa todellisen ajomäärän mukaan
                          Toisin sanoen suhtaudu varauksella tuohon mittarilukemaan. Useita uudempia e60:kin on tullut reilusti ruuvvattuna tuolta, vasta oli nettiautossa rapiat 100tkm ruuvvattu myynnissä :think

                          COC tuskin tarvitset jos ulkomaisesta otteesta löytyy versio ja variantti.
                          Juuri katsasti 2001 m-sportin ruotsintuonnin ja ei tarvinnut mitään muuta kuin ulkolaisen otteen mukaan. Paikkana Kunnonkatsastus Vantaalla jota voi varauksetta suositella, edullisin rekisteröintikatsastus ja hyvä palvelu.

                          Vakuutuksen saanee ihan soittamalla. Ainakin IFstä on onnistunut aina.
                          Eli tarkoitatko sitä tullin oliko nyt 18 800km/vuosi ajomäärää? Miten tuo käytännössä toimii, riittääkö että sanon ettei todellinen ajomäärä ole tiedossa eikä matkamittarin lukema ole välttämättä oikea?

                          Autossa on tosiaan huoltokirja saksan ajalta, ja se vaikuttaa ihan loogiselta kun myyjä lähetti siitä kuvia. Auto on myyty Viroon n. 130tkm ajettuna vuonna 2008 ja siellä kilometrejä on tullut reilu 20tkm. Siltä ajalta ei ole huoltokirjassa merkintöjä. Öljyt on kulma vaihdettu kertaalleen tuona aikana ei-merkkiliikkeessä. Tuo hieman päälle 3v ja reilu 20tkm vaikuttaa kyllä vähältä, mutta eikai tuolla virossa välttämättä niin paljoa kilometrejä tule? Kyseessä kuitenki 3L bensakone, eli ei tuollaista välttämättä kannata ostaa jos ajaa paljon. Ei se bensa virossa nyt kuitenkaan niin halpaa ole.

                          Jos haluat sähköpostiosoitteen esim. privalla laittaa, voin kyllä lähettää kuvat huoltokirjasta jos niitä haluat kommentoida..


                          EDIT. Miten tuon mahdollisen mittariruuvauksen voisi selvittää? Kotikonstein ei varmaan mitenkään?

                          EDIT. Jostain luin jotain, oliko nyt ettei bemareissa ollut, vai ettei Viron rekisteriotteessa ollut merkittynä tuota versiota ja varianttia.
                          Last edited by SidiOus; 12-06-2011, 13:59.

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8971
                            • Kellokoski

                            Originally posted by Supa View Post
                            Pystytkö heittämään mitä rekisteröintikatsastus maksoi kun ei noiden sivuilla näytä olevan tuota tietoa?
                            Ja vielä summasummarum, kun mullakin on tässä verojen maksu ajankohtanen kohta ja seuraavaksi pitäisi suorittaa ilmeisesti rekisteröinti ja rekisteröintikatsastus.
                            Eroaako tuontiauton rekisteröinti jotenkin perinteisestä, maksaako enemmän? Hinta varmaan muodostuu siis rekisteröinti+katsastus+kilvet, eikai enää muita lisäkuluja tule, vai?

                            Rekisteröintikatsastus ilman kuntotarkastusta 120e kun ulkomainen katsastus oli voimassa. Kuntotarkastus 20e lisää plus päästömittaus päälle. Tuossa katsottiin lähinnä valmistenumero, valot ja renkaat. Kuntotarkastus on sitten perus vuosikatsastus päälle.
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • SidiOus
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 523
                              • Helsinki

                              Ei nyt taas suoraan liity aiheeseen, mutta laitetaan nyt kuitenkin samaan paikkaan. Millainen tuossa e39 530iA on öljynvaihtoväli? Kun huoltokirjan mukaan öljyjä on vaihdeltu 20-60tkm välein. Voihan tietysti olla että öljyjä on välillä vaihdeltu jossain ei merkkiliikkeessäkin.

                              Inspection I huolto on tehty kerran 46tkm kohdalla, inspection II huoltoa ei koskaan. Mikrofiltteri vaihdettu 46, 81 ja 128tkm kohdalla. 81tkm kohdalla öljynvaihdon alla lukee käsinkirjoitettuna jtn tyylii incl. leielhene(?), en oikeen saa selvää. Mitä mahtaa tarkoittaa?

                              Mitä tarkoittaa huoltokirjassa "Übergabedurchsicht"? Tälläinen on ruksittu 14tkm kohdalla.

                              Miten muuten auton katsastus Virossa, mahtaako olla miten tarkkaa? Eli jos auto menee Virossa katsastuksesta läpi, pitäisikö sen sitten myös Suomessa mennä? Esim. päästöjen osalta?


                              Kysellään nyt samalla varustelistasta, joka on seuraavanlainen:

                              668 SCHWARZ 2
                              N6SW STANDARDLEDER/SCHWARZ
                              * 0534 KLIMAAUTOMATIK
                              0500 SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG <- joku ajovalojenpesu juttu?
                              0609 NAVIGATIONSSYSTEM
                              0672 CD WECHSLER FUER 6 CDS
                              0249 MULITFUNKTION FUER LENKRAD <- monitoimiratti?
                              0337 M SPORTPAKET
                              0401 SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH <- sähköinen lasikattoluukku?
                              0416 SONNENSCHUTZROLLO F.HECH-/HINT.SEIT <- joku aurinkoverho juttu?

                              0423 FUSSMATTEN IN VELOURS
                              0430 INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDED <- ??
                              0434 INTERIEURLEISTEN <- ??
                              0481 SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER
                              0494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER <- penkinlämmittimet?
                              0508 PARK-DISTANCE-CONTROLL (PDC)
                              0522 XENON LICHT
                              0677 HIFI-SYSTEM PROFESSIONAL DSP
                              0705 M SPORTFAHRWERK II <- mikä tarkalleen ottaen?
                              0710 M LEDERLENKRAD <- mikä tarkalleen ottaen?

                              0715 M AERODYNAMIKPAKET
                              0788 M LM RAEDER MIT MISCHBEREIFUN <- ??
                              0441 RAUCHERPAKET <- tupakointipaketti?


                              Autossa on xenonvalot pitkissä ja lyhyissä, mahtaako pitkät olla jälkikäteen asennetut? Voiko odottaa ongelmia katsastuksessa? Autossa on myös edessä parkkitutka, mahdollisesti jälkiasennettu?

                              Onko tuo "0677 Hifi-System Professional DSP" muuten hyvä setti? Kuuluuko tuohon subbaria? Ilmoituksen mukaan autossa sellainen on, eli mahtaako olla alkuperäinen?

                              Comment

                              • amfe
                                BTCF Member
                                • Apr 2008
                                • 281
                                • 54500

                                Originally posted by SidiOus View Post
                                Kiitoksia arviosta.

                                Olisikohan kokonaispaino 2190kg ja päästöt 238. Tosin näistä en ole kyllä mitenkään varma, joku asian varmasti tietävä voisi kertoa. Jotain tuollaista veroa olen itsekin laskeskellut, ehkä jopa pari sataa vähemmän. Tosin täytyy varautua huonolla tuurilla vajaan 4 tonnin veroihin. Siis tippuu kymmenellä eurolla? Tuo nyt on onneksi aika merkityksetön.


                                Sitten yleisesti auton tuonnista, selvittelin hieman asiaa. Jos saan myyjältä viron kilvet, Virossa ei ilmeisesti tarvitse tehdä mitään muuta kuin kauppakirja? Eli missään ei tarvitse käydä? Kauppa onnistuisi ilmeisesti vaikka lauantaina. Mitäs rekisteriotteelle täytyy tehdä? Rahat kannattaa varmaan käydä maksamassa myyjän pankkiin käteisellä. Suomessa ei ilmeisesti tarvitse muutakuin kauppakirjan?

                                -Täytyykö minun muuten palauttaa viron kilvet viroon?
                                -Mikä tuo coc-todistus on? Tarvitsenko sen? Jos kyllä niin mistä sen saa ja paljon maksaa?

                                Vakuutukset ovat hieman ongelma. Voinko ajaa jollain myyjän vakuutuksilla? Lauantaina taitaa olla hieman vaikea saada soittamallakaan vakuutuksia autoon?

                                Sitten kiinnostaisi tietää miten lautoilla on yleensä tilaa. Onnistuuko lipun osto vasta lautalle autolla ajaessa? Eli siis onko lautoilla yleensä tyhjää tilaa vai myydäänkö ne tavallisesti (esim. lauantaina) jo ennakkoon täyteen?
                                Kauppakirjan voit tulostaa netistä molemmille. täytätte ne ja asia ok. kannattaa tietty kattoa rekisteriotteen runkonro ja auton runkonro et ne täsmää
                                Ei tarvii palauttaa kilpiä Viroon. Ite soitin if:ille heti kun olin auton ostanut ja sain vakuutuksen voimaan heti. maksoin auton käteisellä myyjälle.

                                Rekisteriotteen tarvitset suomessa kun viet auton katastukseen.
                                BMW 325 sedan vm 2005


                                ex-BMW 330i touring vm.2002
                                ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

                                ex-BMW 320i coupe vm.92
                                ex-BMW 316 sedan vm.91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎