Sorry, lisää skeptikkoja takavasemmalta. Vastaus yksittäisen kansalaisen kysymykseen vs. "Suomi ei devalvoi" pääuutislähetyksessä koko kansalle. Ei tuossa mielestäni hirveästi kertoimet muutu, vaikka Jyrki boy tai siis sen toimistosihteeri näin kertoo.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Lähetin kysymyksen Jyrki Kataiselle koskien autoveron mahdollista poistoa lähitulevaisuudessa. Perusteena kysymykselle esitin monia omia taloudellisia näkökohtia, eli kysymys todella oli aiheellinen. Sain nyt vastauksen. Siinä sanotaan suoraan, ja sanamuoto on tämä "Autoveroa ei olla poistamassa". Kirjeessä oli muutakin, ja voi olla, että julkaisen sen myöhemmin. Mutta tuo on se olennainen tieto.
Kun tuo tieto tulee suoraan VVM:ltä, niin ei voi muuta kuin sanoa, että näin se sitten on. Joten se siitä .
Tero
Taisihan se sama Katainen julistaa että tämä talouden taantuma ei koske Suomea :think
Risti seinään jos jostain löytyy rehellinen poliitikko
Sorry, lisää skeptikkoja takavasemmalta. Vastaus yksittäisen kansalaisen kysymykseen vs. "Suomi ei devalvoi" pääuutislähetyksessä koko kansalle. Ei tuossa mielestäni hirveästi kertoimet muutu, vaikka Jyrki boy tai siis sen toimistosihteeri näin kertoo.
Juu, saa olla toki skeptikko. En minä mitenkään julista, että näin se nyt on. Totean vain, että kaikkia poliitikkojen puheita ei voi vetää yhteen iippo vineton ikivanhoihin letkautuksiin. Ja kyllä, tuossa vastauksessa oli assistentin nimikin, mutta maininta toki kenen puolesta viesti on lähetetty. En olettanutkaan, että Jykä alkaa mun mailibuddyksi. Ei se vähennä silti vastauksen arvoa vähääkään, etenkin kun siinä otettiin suoraan kantaa mm. tuohon tuularin palstalla olleeseen kohuviestiin ihan detaljeissakin.
Itse en usko päin naamaa valehteluun sillä tavoin, että jos nyt sanotaan noin ja muutaman viikon päästä kaikki muuttunut. Mutta jokainen saa toki uskoa, mitä tahtoo.
Juu, saa olla toki skeptikko. En minä mitenkään julista, että näin se nyt on. Totean vain, että kaikkia poliitikkojen puheita ei voi vetää yhteen iippo vineton ikivanhoihin letkautuksiin. Ja kyllä, tuossa vastauksessa oli assistentin nimikin, mutta maininta toki kenen puolesta viesti on lähetetty. En olettanutkaan, että Jykä alkaa mun mailibuddyksi. Ei se vähennä silti vastauksen arvoa vähääkään, etenkin kun siinä otettiin suoraan kantaa mm. tuohon tuularin palstalla olleeseen kohuviestiin ihan detaljeissakin.
Itse en usko päin naamaa valehteluun sillä tavoin, että jos nyt sanotaan noin ja muutaman viikon päästä kaikki muuttunut. Mutta jokainen saa toki uskoa, mitä tahtoo.
Tero
Juu, ei ammuta viestintuojaa. Joka tapauksessa propsit asiaan vihkiytymisestä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Onko kukaan suunnitellut valittavansa näin jälkikäteen ennen vuotta 2006 tuodun auton veroista? Netissä on tuosta jonkun verran keskustelua, mm. Mersuforumilla:
Nostetaanpas tätä pinnalle, sanokaahan olenko ymmärtänyt nyt varmasti oikein. Edellisen kerran itse verottanut auton 2003, joten paljon on vettä virrannut ja anteeksi tyhmät kysymykset jo etukäteen
-Ennen vuotta 2001 käyttöönotettuja autoja voidaan siis verottaa joko massan tai CO2-päästöjen mukaan. Onko niin, että vaikka auton papereista jostain ilmenisi hiilidioksidilukemat, voin vaatia verottamaan kokonaismassan mukaan?
-Autoverosta perittävä ALV on historian havinaa?
-Rekisteröintikatsastuksen voi aloittaa halutessaan vasta veropäätöksen saavuttua, ettei käy kylmät päätöstä odotellessa ja katsastus umpeen?
Kyllä,itekkin käytin seiskan konttorilla vasta kun oli veropäätös tullu ja verot oli maksettu!
Näinkin voi tehdä, mutta hieman tarkempi vastaus olisi, että nykyisen käytännön mukaan tuo rekisteröintikatsastus ei enää vanhene (eli tuota 3kk voimassaoloaikaa ei enää ole...)
Totta, tosin autoveroa korotettiin poistamisen yhteydessä 22%, joten euroissa maksetaan edelleen yhtä paljon.
Jotain tämmöistä muistelin, meinasin vaan saada sätkyyn kun vanhaan mallin laskin vielä 22% päälle noihin co2/massaprosentteihin Mutta kuinkas tuo kriittisin seikka, eli massan vaiko co2 mukaan?
Jotain tämmöistä muistelin, meinasin vaan saada sätkyyn kun vanhaan mallin laskin vielä 22% päälle noihin co2/massaprosentteihin Mutta kuinkas tuo kriittisin seikka, eli massan vaiko co2 mukaan?
Massan. Vanhemmissa pitää erikseen vaatia jos haluaa co2 mukaan :think
Näinkin voi tehdä, mutta hieman tarkempi vastaus olisi, että nykyisen käytännön mukaan tuo rekisteröintikatsastus ei enää vanhene (eli tuota 3kk voimassaoloaikaa ei enää ole...)
Kyllä,itekkin käytin seiskan konttorilla vasta kun oli veropäätös tullu ja verot oli maksettu!
Tähän lisäyksenä, että riippuu tuotko ETA-valtiosta vai et. Esim Virosta kun roudit, niin rekisteröintikatsastus pitää aloittaa 10 arkipäivän kuluessa tuontipäivästä.
Tähän lisäyksenä, että riippuu tuotko ETA-valtiosta vai et. Esim Virosta kun roudit, niin rekisteröintikatsastus pitää aloittaa 10 arkipäivän kuluessa tuontipäivästä.
Onko näin? Itse kuulin, että tuo koko 10pv sääntö on poistettu.
Comment