Nonni. Tulli saa yhdessä tapauksessa autoveroa kokonaisen satasen ja samassa tapauksessa eräs lastensuojelussa kunnostautunut yhdistys (jolla ei ole mitään tekemistä tämän veroasian kanssa) oikeudenkäyntikulujen korvauksia 250 euroa. Arvatkaas kuka ne maksaa Vielä kinastellaan liikaa maksetun veron korosta, mutta eiköhän niillekin löydy maksaja. Mulla ei o kiirusta, korko juoksee... Palautusosoite niillekin taitaa edelleen olla tuo yhdistys. Kannattiko? Totta vitussa kannatti Laittanen jutun esille kun se on ihan lopullisesti lainvoimainen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa uudesta verotusarvosta ja veroprosentista
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei tästä tullin toiminnasta ota mitään selvää. Vein viime viikolla paperit 1999 vuosimallin mersusta ja täytin lappuun tiedot painosta. Päätös tuli kuitenkin co2 päästöjen mukaan. Coc todistusta en ole toimittanut, koska painon mukaan veroja olisi tullut noin 1000€ vähemmän.
Yllättäen kaikki muut vastaavat autot on verotettu aikaisemmin painon mukaan. Ja tietysti päätöksen tehnyt virkailija on jäänyt tänään kesälomalle. Taistelu jatkuu ja katsotaan miten käy.
Comment
-
-
Originally posted by j328 View PostEi tästä tullin toiminnasta ota mitään selvää. Vein viime viikolla paperit 1999 vuosimallin mersusta ja täytin lappuun tiedot painosta. Päätös tuli kuitenkin co2 päästöjen mukaan. Coc todistusta en ole toimittanut, koska painon mukaan veroja olisi tullut noin 1000€ vähemmän.
Yllättäen kaikki muut vastaavat autot on verotettu aikaisemmin painon mukaan. Ja tietysti päätöksen tehnyt virkailija on jäänyt tänään kesälomalle. Taistelu jatkuu ja katsotaan miten käy.
Vaikka esimiehen pyydät puhelimeen tms :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNo väärinhän se on. Vaadi uusi päätös välittömästi äläkä maksa sitä nykyistä.
Vaikka esimiehen pyydät puhelimeen tms :think
Joo en todellakaan maksa! Ottivat soittopyynnön vastaan ja jos tänään ei kuulu mitään, niin sitten marssin huomenna paikan päälle kyselemään.
Ymmärtääkseni tullilla pitäisi olla Coc todistus juuri kyseisestä autosta, jotta voisivat tehdä päätöksen päästöjen mukaan. Sinänsä mielenkiintoista kuulla millä perusteella päätös on tehty. Jos tulli on tilannut todistuksen maahantuojalta kyseiseen autoon, muuttuu asia entistä mielenkiintoisemmaksi.
Comment
-
-
Originally posted by j328 View PostJoo en todellakaan maksa! Ottivat soittopyynnön vastaan ja jos tänään ei kuulu mitään, niin sitten marssin huomenna paikan päälle kyselemään.
Ymmärtääkseni tullilla pitäisi olla Coc todistus juuri kyseisestä autosta, jotta voisivat tehdä päätöksen päästöjen mukaan. Sinänsä mielenkiintoista kuulla millä perusteella päätös on tehty. Jos tulli on tilannut todistuksen maahantuojalta kyseiseen autoon, muuttuu asia entistä mielenkiintoisemmaksi.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Vero-oikeuden yleinen perusta on että lakia tulkitaan asiakkaan eduksi. (Eu-oikeuden yleinen perusta on, että jäljellä olevaa autoveron määrää ei saa ylittää.) Nyt tullissa viedään viimeisiä veropäätöksiä (ennen verotuksen siirtymistä oikealle verottajalle) lähes jatkuvalla syötöllä maksimiverolle. Eipä ole pitkä aika kun luin tullin tehneen päätöksen painon mukaan koska silloin veroprosentiksi tuli paljon enemmän kuin co2-todistuksen mukaan.
En minäkään tuollaista kiskontaa suostuisi maksamaan. Etenkin kun se ensi lukemalta vaikuttaa tarkoitushakuiselta kiusaamiselta.
Comment
-
-
Ensikatsastus BMW mallille EU-alueella?
Ihmettelin kun TULLI pyytää katsastustodistusta E28 -88 bimmeristä, ennen ei tämmöistä ole sattunut.
Autossa on katti, lamda ja EPA, mutta Eurooppaan myydyt autot ovat ilman vähäpäästöisyyden rasitetta.
Kone b35 menee kirkkaasti 1988 päästönormeihin - onko kohdallani kyse maksimi verotuksesta?
Kesäkuussa on tullut uusi AKE:n ohje, että autoon merkitään se rajoitus (lue päästötaso) joka siinä on ollut tehtaalta lähtiessä. Kuitenkin samaa mallia on ilman kattia myyty EU:ssa vastaavana ajankohtana.
Miten tulisi toimia rekisteröintikatsastuksessa ja tullin veropäätöksessä?
Auton paino on n. 1550kg ja kone 3,5l.
Päästöistä tulee ongelmia AINA, aion muuttaa maakaasulle, jollon voi tulla lisäongelmia rekisteriotteen merkinnöistä. Merkinjtä "vähäpäästöinen" olisi rasite rekisteriotteessa!
Auto on valmistettu 11/87 ja tulli on merkinnyt ensimmäiseksi käyttöönottopäiväksi 12/88.
Rekisteriotteessa ei ole merkintää päästöistä ja käyttöönottoajankohtana on vain -88.Last edited by B35; 26-07-2010, 23:29.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostVero-oikeuden yleinen perusta on että lakia tulkitaan asiakkaan eduksi. (Eu-oikeuden yleinen perusta on, että jäljellä olevaa autoveron määrää ei saa ylittää.) Nyt tullissa viedään viimeisiä veropäätöksiä (ennen verotuksen siirtymistä oikealle verottajalle) lähes jatkuvalla syötöllä maksimiverolle. Eipä ole pitkä aika kun luin tullin tehneen päätöksen painon mukaan koska silloin veroprosentiksi tuli paljon enemmän kuin co2-todistuksen mukaan.
En minäkään tuollaista kiskontaa suostuisi maksamaan. Etenkin kun se ensi lukemalta vaikuttaa tarkoitushakuiselta kiusaamiselta.
Koska soittopyyntöön ei vastattu, soitin uudestaan hieman ennen neljää. Sain langan päähän naisen joka ihmetteli itsekkin miksi päätös on tehty päästöjen mukaan. Asiaa hetken selvitettyään totesi Co2 lukeman löytyvän saksalaisesta rekisteriotteesta (Zulassungsbescheinigung Teil 1) ja sieltä kohdasta V.7
Ilman sen kummempaa taistelua, tämä naishenkilö sanoi tekevänsä uuden veropäätöksen painon mukaan. Uuden päätöksen pitäisi tulla parin päivän kuluessa. Nyt odotetaan ja toivotaan että näin käy, kuulostaa nimittäin liian helpolta ollakseen totta.
Comment
-
-
Originally posted by B35 View PostAuto on valmistettu 11/87 ja tulli on merkinnyt ensimmäiseksi käyttöönottopäiväksi 12/88.
Rekisteriotteessa ei ole merkintää päästöistä ja käyttöönottoajankohtana on vain -88.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by j328 View PostKoska soittopyyntöön ei vastattu, soitin uudestaan hieman ennen neljää. Sain langan päähän naisen joka ihmetteli itsekkin miksi päätös on tehty päästöjen mukaan. Asiaa hetken selvitettyään totesi Co2 lukeman löytyvän saksalaisesta rekisteriotteesta (Zulassungsbescheinigung Teil 1) ja sieltä kohdasta V.7
Ilman sen kummempaa taistelua, tämä naishenkilö sanoi tekevänsä uuden veropäätöksen painon mukaan. Uuden päätöksen pitäisi tulla parin päivän kuluessa. Nyt odotetaan ja toivotaan että näin käy, kuulostaa nimittäin liian helpolta ollakseen totta.
Comment
-
-
Eikä mikä tahansa CO2 luku kelpaa. Sen määritysperustehan tuli yhtenäiseksi EU:ssa joskus 2000-luvun alkupuolella. Käsittääkseni aikaisemmat ei edes kelpaa = ne on mitattu eri tavalla kuin nykyiset. Ellei pysty todistamaan, että se on tehty nykymääritelmien mukan. Tämä siis tietysti vain siinä tapauksessa, että CO2:lla tulisi pienempi veroprosentti.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostEikä mikä tahansa CO2 luku kelpaa. Sen määritysperustehan tuli yhtenäiseksi EU:ssa joskus 2000-luvun alkupuolella. Käsittääkseni aikaisemmat ei edes kelpaa = ne on mitattu eri tavalla kuin nykyiset. Ellei pysty todistamaan, että se on tehty nykymääritelmien mukan. Tämä siis tietysti vain siinä tapauksessa, että CO2:lla tulisi pienempi veroprosentti.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostEn viimeksi tätä palstaa lukiessani saanut linkkiä auki, mutta tässä se nyt on, tullin omilta sivuilta tietty: Kun autosta ei ole saatavilla hiilidioksidipäästötietoa, joka pitäisi merkitä rekisteriin, määritetään autolle laskennallinen päästötaso.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...uvot/index.jsp
Ihan mainittava säästö parin puhelinsoiton vaivalla. Kuinkakohan moni on tietämättömyyttään maksanut näitä väärin tehtyjä päätöksiä vuosien varrella...
Comment
-
-
Originally posted by j328 View PostIhan mainittava säästö parin puhelinsoiton vaivalla. Kuinkakohan moni on tietämättömyyttään maksanut näitä väärin tehtyjä päätöksiä vuosien varrella...
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostKaivelinpa itse oman autoni laput tuolta.. Verotuspäätökseen on merkattu CO2 192g/km ja omamassa 1450kg, kokonaismassa 1830kg. Perustelut kohdassa lukee juuri tuo litania, eli jos tietoa ajoneuvon hiilidioksidipäästöistä ei ole, veroprosentti määräytyy auton kokonaismassaa ja käyttövoimaa vastaavien laskennallisten hiilidioksidipäästöjen perusteella. Kyseessähän on vm93 auto ja vähäpäästöinen, joten tehdäänkö tällaisissa tapauksissa poikkeuksetta verotuspäätös CO2 -päästöjen perusteella g/km?
Comment
-
Comment