Myyjä väittää, että olisi ajonvakautusjärjestelmä.. http://www.nettiauto.com/bmw/328/2449722 ,mutta ei ole sitten mitään lappua josta sen voisi todentaa.. Saa kohta pitää tunkkinsa
Ainiin tämä oli se e46 328i jossa oli (olemattoman) DSC lisäksi myös nuo huimat tehotkin. Ja karseat takavalot... kiertäisin kyllä itse kaukaa.
ASC-nappi = ASC, DSC-nappi = DSC, näin itse näkisin asian
ASC-nappi &, DSC-nappi = aina OFF, näin itse näkisin asian
fixed
Paljonko tolla on e46:sta ostaissa väliä? Noita kukaan käytä kumminkaan.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Myyjä väittää, että olisi ajonvakautusjärjestelmä.. http://www.nettiauto.com/bmw/328/2449722 ,mutta ei ole sitten mitään lappua josta sen voisi todentaa.. Saa kohta pitää tunkkinsa
jos ei dsc nappia niin ei ajonvakautusta,ei kait sen niin vaikeaa ole
Jaa ei käytä esp:tä? vai ymmärsinkö nyt väärin.
Minusta oikein hyödyllinen varuste talvikäytössä olevassa autossa.
Ainakin kaverin kyydissä kun olin niin helpotti risteyksistä lähtöä, tuntui antavan voimaa molemmille takapyörille? Osaako se oikeasti olla niin viisas? :think
[Youtubessa]
e70 X5 3.0sd
e87 116i
e36 328i cab :think
-
Ex e46 320d
Ex e30 325i
Ex e30 318i
Siis jos tässä on nyt kyse asc:n (vetoluistonesto) tarpeellisuudesta, niin onhan se nyt vitusti parempi kuin ei mitään. Kaks autoa ollu asc:llä ja kyllä se parempi on kuin ilman. Se on oikeesti aika hauskaa, kun pikku konejarruilla saa perän nätisti irti ja sitten kun painaa kaasua asc laittaa laitoksen kuriin. Kyllä se liikkeellelähtöjäkin helpottaa kumasti. Ton kans pystyy vähän vielä kikkailemaan, mutta DSC laittaa pirssin kyllä heti ojennukseen.
ASC-nappi &, DSC-nappi = aina OFF, näin itse näkisin asian
fixed
Paljonko tolla on e46:sta ostaissa väliä? Noita kukaan käytä kumminkaan.
Ilman sitä en pääsisi talvisin kotipihaan, ainakaan yhtä helposti kuin nyt (lue: kaasu pohjaan kun alkaa mäessä luistamaan, tekniikka hoitaa auton kotipihalle...). Itselleni ainakin hyvinkin tärkeä varuste.
EDIT: no pääsinhän mä ennen vanhalla E36:llakin talvisin pihaan, mutta tuolla se nyt vaan on niin helppoa kun ei tarvii varoa alkaako sutimaan keskellä mäkeä tms.
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Ilman sitä en pääsisi talvisin kotipihaan, ainakaan yhtä helposti kuin nyt (lue: kaasu pohjaan kun alkaa mäessä luistamaan, tekniikka hoitaa auton kotipihalle...). Itselleni ainakin hyvinkin tärkeä varuste.
EDIT: no pääsinhän mä ennen vanhalla E36:llakin talvisin pihaan, mutta tuolla se nyt vaan on niin helppoa kun ei tarvii varoa alkaako sutimaan keskellä mäkeä tms.
Pointti ei ole tässä se että "oon niin kova kuski etten käytä" mutta missä tahansa kikottimessa käännän itse kaikki pois päältä , varsinkin talviajossa. Oletan että melkosen moni tekee niin koska sen kanssa menee hermot ajaessa.
Tietysti jos on etenemiskykyä lumessa auttava "elektroninen tasauspyörästön lukko" , eli ABSipumppu antaa jarrua enemmän sutivalle pyörälle niin sehän voi olla oikeasti tarpeen.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Pointti ei ole tässä se että "oon niin kova kuski etten käytä" mutta missä tahansa kikottimessa käännän itse kaikki pois päältä , varsinkin talviajossa. Oletan että melkosen moni tekee niin koska sen kanssa menee hermot ajaessa.
No et oo tosissas? Kyllhän noi nyt ihan asiallisia varusteita ovat silloin, kun ajellaan aivot hitaalla aamulla duuniin ja silmissä on kilo rähmää. Herääminenkin tapahtuu vasti kahvipöydässä. Se on loppupeleissä ihan sama sutiiko pyörä vai jarruttaako meno DSC/ASC. Yhtä vähän tapahtuu etenemistä. Oikein liukkaalla kelillä e36 on ihan kyrpä vehje lähteä risteyksistä ylämäkeen, kun ei oo mitään apuja. e46:lla sentään yleensä pääsee liikkeelle. Niissä paikoissa toi on ihan jees. Tuota 3L kutosta se sutivan pyörän jarrutus ei tunnu edes hirveesti kiusaavan. Jossain maantiellä noi on pelkästään plussaa.
Voi kai sitä joku olla semmonen kuski, että ajaa aina 100% keskittymiskyky päällä ja radiokin on varmaan kiinni. Itse juttelen puhekimessa, kuuntelen musaa ja kyllä, DSC on pällä. Ei tuota huvita edes yleensä ottaa pois päältä. Heti tulee semmonen fiilis, että tää on huono idea. E36:lla ajellessa sellaisa ei varsinaisesti edes kaipaa. Toi Uudempien sähkökaasu on kyllä kikkailuun aika paska. Se alkaa tekemään mitä lystää kun vähän enemmän pumppailee kylkimyyryä. Välillä vetää läpän selälleen ja välillä taas saa polkea poljinta lattiaan, että menis edes vähän ovi edellä. Tuntuu, että se ei oo ollenkaan kartalla kuskin toiveiden suhteen. Hitto kun sen saisi ohjelmoitua "tyhmäksi" niin että läppä aukeis aina 1:1 kuskin toiveiden mukaan.
En kyllä tiedä mitä meinaat tolla sähkökaasujutulla. Yhden kerran olen ollut jäällä vetämässä ja mun mielestä auto teki just mitä nilkalla pyysi.
Niinkuin sanoin niin toi enemmän sutivan pyörän jarrutus on poikkeus , sellaisen voisin lukon puutteessa ottaa autooni. Mut en mä noita muita pidä päällä enkä tiedä pitääkö muut. Oletin että pääsääntöisesti ne on porukalla pois. Yhden mutkan saa ajaa monessa osassa liukkaalla kun ESP:t sun muut tökkii menoa. Jos ne olisi keskimäärin sulavatoimisempia ja osaisi tehdä muutakin kuin laittaa puskemaan enemmän voisin käyttääkin.
Kun kirjoitit että poisottaissa tulee fiilis että tämä on huono idea , ajattelen asian just toisinpäin. Kun ei ole elektroniikkaa tappamassa pikkuluisuja pois , ne tuntee rattiin ja persiiseen ja näin koen saavani kuvan kelistä/olosuhteista ja sitten sovitan nopeuden sen mukaan.
Toi Uudempien sähkökaasu on kyllä kikkailuun aika paska. Se alkaa tekemään mitä lystää kun vähän enemmän pumppailee kylkimyyryä. Välillä vetää läpän selälleen ja välillä taas saa polkea poljinta lattiaan, että menis edes vähän ovi edellä. Tuntuu, että se ei oo ollenkaan kartalla kuskin toiveiden suhteen. Hitto kun sen saisi ohjelmoitua "tyhmäksi" niin että läppä aukeis aina 1:1 kuskin toiveiden mukaan.
Täh, itselläni toimii nykyisessä '02 330i Touringissa prikulleen yhtä hyvin kassun säätö kun vanhassa '98 E46 328i, ei viivettä eikä säädä kaasuläppää miten itse auto haluu vaan nimenomaan niin kuten nilkka käskee?
Onhan autosi täysin kunnossa?
Kyllä se kunnossa on. Ihan samanlainen fiilis on jäänyt kahdesta muustakin e46:sta. Esim. jos alkaa kaasulla luisuttelemaan ja vauhtia kertyykin vähän liikaa tai punaraja alkaa häämöttää tulee kaasua luonnollisesti höllättyä. Tästä kun kohta taas tuuppaa uudestaan kaasua kohti lattia (about 3/4 osa kaasua) tuntuu, että se ei reagoi ihan niin nopeasti kuin toivoisi. Kyllähän sillä kahvaaminen ihan onnistuu, mutta jotenkin se tuntuma ei oo samalla tavalla välitön kuin esim. is:ssä. Musta e36 on paljon hauskempi ajaa talvella ilman apuja kuin e46 vastaavasti espit sun muut pois kytkettynä. No on noiden painossakin vissiin vähän eroa. E46:lla ajelee mielummin siististi. E36:lla taas ei osaa eikä halua ajaa normaalisti
325:ssa enemmän varusteita ja tuoreempi vuosimalli, toisaalta ajettu enemmän. Bonuksena tähän saa Laakkosella maalatun keulan ja puskurin, koska joku oli käynyt vähän nirhaamassa niitä. :think
330:ssa automaatti.. Ei sinänsä minua haittaa. Varusteita ja kilometrejä vähemmän, vuosia ja tehoa enemmän.
Toi 330i on kuitenkin ruosteessa jostain luukkujen reunoista. Vanha auto ja automaatti... ei kiitos. Toi 325 on taas aivan järjettömän hintainen kilsoihin ja vuosimalliin nähden. Oman 330i:n ostin muutaman tonnin vuosi sittenkalliimmalla. Silloin kilsoja oli 74tkm... Koskahan nää vanhempien e46 mallien omistajat tulevat järkiin pyyntiensä suhteen...
Comment