Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 osto edessa, tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7565
    • Kotona

    Originally posted by Ackbar View Post
    Myyjä väittää, että olisi ajonvakautusjärjestelmä.. http://www.nettiauto.com/bmw/328/2449722 ,mutta ei ole sitten mitään lappua josta sen voisi todentaa.. Saa kohta pitää tunkkinsa
    Ainiin tämä oli se e46 328i jossa oli (olemattoman) DSC lisäksi myös nuo huimat tehotkin. Ja karseat takavalot... kiertäisin kyllä itse kaukaa.
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
    Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
    -

    Comment

    • Ackbar
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 253
      • Espoo

      Jees taitaa jäädä kebabit grilliin pyörimään

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by Jolli View Post
        ASC-nappi = ASC, DSC-nappi = DSC, näin itse näkisin asian
        ASC-nappi &, DSC-nappi = aina OFF, näin itse näkisin asian
        fixed


        Paljonko tolla on e46:sta ostaissa väliä? Noita kukaan käytä kumminkaan.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • janne320d
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1342
          • jns

          Originally posted by Ackbar View Post
          Myyjä väittää, että olisi ajonvakautusjärjestelmä.. http://www.nettiauto.com/bmw/328/2449722 ,mutta ei ole sitten mitään lappua josta sen voisi todentaa.. Saa kohta pitää tunkkinsa
          jos ei dsc nappia niin ei ajonvakautusta,ei kait sen niin vaikeaa ole
          ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6940
            • N/A

            Originally posted by petrolhead View Post
            ASC-nappi &, DSC-nappi = aina OFF, näin itse näkisin asian
            fixed


            Paljonko tolla on e46:sta ostaissa väliä? Noita kukaan käytä kumminkaan.
            Jaa ei käytä esp:tä? vai ymmärsinkö nyt väärin.
            Minusta oikein hyödyllinen varuste talvikäytössä olevassa autossa.

            Comment

            • DropIt
              BTCF Member
              • Feb 2004
              • 1081
              • Ylivieska

              Originally posted by Antti O View Post
              Jaa ei käytä esp:tä? vai ymmärsinkö nyt väärin.
              Minusta oikein hyödyllinen varuste talvikäytössä olevassa autossa.
              Ainakin kaverin kyydissä kun olin niin helpotti risteyksistä lähtöä, tuntui antavan voimaa molemmille takapyörille? Osaako se oikeasti olla niin viisas? :think
              [Youtubessa]
              e70 X5 3.0sd
              e87 116i
              e36 328i cab :think
              -
              Ex e46 320d
              Ex e30 325i
              Ex e30 318i

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                Siis jos tässä on nyt kyse asc:n (vetoluistonesto) tarpeellisuudesta, niin onhan se nyt vitusti parempi kuin ei mitään. Kaks autoa ollu asc:llä ja kyllä se parempi on kuin ilman. Se on oikeesti aika hauskaa, kun pikku konejarruilla saa perän nätisti irti ja sitten kun painaa kaasua asc laittaa laitoksen kuriin. Kyllä se liikkeellelähtöjäkin helpottaa kumasti. Ton kans pystyy vähän vielä kikkailemaan, mutta DSC laittaa pirssin kyllä heti ojennukseen.

                Comment

                • antti79
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 2499
                  • Littoinen

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  ASC-nappi &, DSC-nappi = aina OFF, näin itse näkisin asian
                  fixed


                  Paljonko tolla on e46:sta ostaissa väliä? Noita kukaan käytä kumminkaan.
                  Ilman sitä en pääsisi talvisin kotipihaan, ainakaan yhtä helposti kuin nyt (lue: kaasu pohjaan kun alkaa mäessä luistamaan, tekniikka hoitaa auton kotipihalle...). Itselleni ainakin hyvinkin tärkeä varuste.
                  EDIT: no pääsinhän mä ennen vanhalla E36:llakin talvisin pihaan, mutta tuolla se nyt vaan on niin helppoa kun ei tarvii varoa alkaako sutimaan keskellä mäkeä tms.
                  Last edited by antti79; 01-09-2010, 19:52.
                  sigpic
                  Originally Posted by jari kihlman
                  "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by Antti O View Post
                    Jaa ei käytä esp:tä? vai ymmärsinkö nyt väärin.
                    Minusta oikein hyödyllinen varuste talvikäytössä olevassa autossa.
                    Originally posted by antti79 View Post
                    Ilman sitä en pääsisi talvisin kotipihaan, ainakaan yhtä helposti kuin nyt (lue: kaasu pohjaan kun alkaa mäessä luistamaan, tekniikka hoitaa auton kotipihalle...). Itselleni ainakin hyvinkin tärkeä varuste.
                    EDIT: no pääsinhän mä ennen vanhalla E36:llakin talvisin pihaan, mutta tuolla se nyt vaan on niin helppoa kun ei tarvii varoa alkaako sutimaan keskellä mäkeä tms.
                    Pointti ei ole tässä se että "oon niin kova kuski etten käytä" mutta missä tahansa kikottimessa käännän itse kaikki pois päältä , varsinkin talviajossa. Oletan että melkosen moni tekee niin koska sen kanssa menee hermot ajaessa.
                    Tietysti jos on etenemiskykyä lumessa auttava "elektroninen tasauspyörästön lukko" , eli ABSipumppu antaa jarrua enemmän sutivalle pyörälle niin sehän voi olla oikeasti tarpeen.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      Pointti ei ole tässä se että "oon niin kova kuski etten käytä" mutta missä tahansa kikottimessa käännän itse kaikki pois päältä , varsinkin talviajossa. Oletan että melkosen moni tekee niin koska sen kanssa menee hermot ajaessa.
                      No et oo tosissas? Kyllhän noi nyt ihan asiallisia varusteita ovat silloin, kun ajellaan aivot hitaalla aamulla duuniin ja silmissä on kilo rähmää. Herääminenkin tapahtuu vasti kahvipöydässä. Se on loppupeleissä ihan sama sutiiko pyörä vai jarruttaako meno DSC/ASC. Yhtä vähän tapahtuu etenemistä. Oikein liukkaalla kelillä e36 on ihan kyrpä vehje lähteä risteyksistä ylämäkeen, kun ei oo mitään apuja. e46:lla sentään yleensä pääsee liikkeelle. Niissä paikoissa toi on ihan jees. Tuota 3L kutosta se sutivan pyörän jarrutus ei tunnu edes hirveesti kiusaavan. Jossain maantiellä noi on pelkästään plussaa.

                      Voi kai sitä joku olla semmonen kuski, että ajaa aina 100% keskittymiskyky päällä ja radiokin on varmaan kiinni. Itse juttelen puhekimessa, kuuntelen musaa ja kyllä, DSC on pällä. Ei tuota huvita edes yleensä ottaa pois päältä. Heti tulee semmonen fiilis, että tää on huono idea. E36:lla ajellessa sellaisa ei varsinaisesti edes kaipaa. Toi Uudempien sähkökaasu on kyllä kikkailuun aika paska. Se alkaa tekemään mitä lystää kun vähän enemmän pumppailee kylkimyyryä. Välillä vetää läpän selälleen ja välillä taas saa polkea poljinta lattiaan, että menis edes vähän ovi edellä. Tuntuu, että se ei oo ollenkaan kartalla kuskin toiveiden suhteen. Hitto kun sen saisi ohjelmoitua "tyhmäksi" niin että läppä aukeis aina 1:1 kuskin toiveiden mukaan.
                      Last edited by Juppe; 01-09-2010, 20:20.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        En kyllä tiedä mitä meinaat tolla sähkökaasujutulla. Yhden kerran olen ollut jäällä vetämässä ja mun mielestä auto teki just mitä nilkalla pyysi.

                        Niinkuin sanoin niin toi enemmän sutivan pyörän jarrutus on poikkeus , sellaisen voisin lukon puutteessa ottaa autooni. Mut en mä noita muita pidä päällä enkä tiedä pitääkö muut. Oletin että pääsääntöisesti ne on porukalla pois. Yhden mutkan saa ajaa monessa osassa liukkaalla kun ESP:t sun muut tökkii menoa. Jos ne olisi keskimäärin sulavatoimisempia ja osaisi tehdä muutakin kuin laittaa puskemaan enemmän voisin käyttääkin.

                        Kun kirjoitit että poisottaissa tulee fiilis että tämä on huono idea , ajattelen asian just toisinpäin. Kun ei ole elektroniikkaa tappamassa pikkuluisuja pois , ne tuntee rattiin ja persiiseen ja näin koen saavani kuvan kelistä/olosuhteista ja sitten sovitan nopeuden sen mukaan.

                        Lopetan OT:n tähän sori
                        Last edited by petrolhead; 01-09-2010, 21:19.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          Originally posted by Juppe View Post
                          Toi Uudempien sähkökaasu on kyllä kikkailuun aika paska. Se alkaa tekemään mitä lystää kun vähän enemmän pumppailee kylkimyyryä. Välillä vetää läpän selälleen ja välillä taas saa polkea poljinta lattiaan, että menis edes vähän ovi edellä. Tuntuu, että se ei oo ollenkaan kartalla kuskin toiveiden suhteen. Hitto kun sen saisi ohjelmoitua "tyhmäksi" niin että läppä aukeis aina 1:1 kuskin toiveiden mukaan.
                          Täh, itselläni toimii nykyisessä '02 330i Touringissa prikulleen yhtä hyvin kassun säätö kun vanhassa '98 E46 328i, ei viivettä eikä säädä kaasuläppää miten itse auto haluu vaan nimenomaan niin kuten nilkka käskee?
                          Onhan autosi täysin kunnossa?
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            Kyllä se kunnossa on. Ihan samanlainen fiilis on jäänyt kahdesta muustakin e46:sta. Esim. jos alkaa kaasulla luisuttelemaan ja vauhtia kertyykin vähän liikaa tai punaraja alkaa häämöttää tulee kaasua luonnollisesti höllättyä. Tästä kun kohta taas tuuppaa uudestaan kaasua kohti lattia (about 3/4 osa kaasua) tuntuu, että se ei reagoi ihan niin nopeasti kuin toivoisi. Kyllähän sillä kahvaaminen ihan onnistuu, mutta jotenkin se tuntuma ei oo samalla tavalla välitön kuin esim. is:ssä. Musta e36 on paljon hauskempi ajaa talvella ilman apuja kuin e46 vastaavasti espit sun muut pois kytkettynä. No on noiden painossakin vissiin vähän eroa. E46:lla ajelee mielummin siististi. E36:lla taas ei osaa eikä halua ajaa normaalisti

                            Comment

                            • Ackbar
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 253
                              • Espoo

                              Kumpaanhan näistä kannattaisi päätyä?



                              tai



                              325:ssa enemmän varusteita ja tuoreempi vuosimalli, toisaalta ajettu enemmän. Bonuksena tähän saa Laakkosella maalatun keulan ja puskurin, koska joku oli käynyt vähän nirhaamassa niitä. :think

                              330:ssa automaatti.. Ei sinänsä minua haittaa. Varusteita ja kilometrejä vähemmän, vuosia ja tehoa enemmän.

                              Kyllä on vaikeeta!

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                Toi 330i on kuitenkin ruosteessa jostain luukkujen reunoista. Vanha auto ja automaatti... ei kiitos. Toi 325 on taas aivan järjettömän hintainen kilsoihin ja vuosimalliin nähden. Oman 330i:n ostin muutaman tonnin vuosi sittenkalliimmalla. Silloin kilsoja oli 74tkm... Koskahan nää vanhempien e46 mallien omistajat tulevat järkiin pyyntiensä suhteen...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎