Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakeluvesimies
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2010
    • 2726
    • On the road @ Laplandia

Originally posted by Veeksi View Post
    Siinä mielessehän se on aina suoralla kaupalla kannattava myydä, koska käteisellä ostaessa saa kuitenkin aina tuntuvan alennuksen. Se on lähes kiveen kirjoitettu fakta. Tai sitten myyjä ei vaan halua myydä autoaan.
    Eka ei pidä enää mielestäni paikkaansa... Liike nimittäin myy mielellään auton kylkeen "edullisen" rahoituksen, jolloin se saa itse käteiset joka tapauksessa heti. Kyselin jo vuosia takaperin autoliikkeestä tiukkaa käteishintaa... Vastaukseksi kuulin, jotta on ihan sama ostanko käteisellä vai millä... No en ostanut sitten millään.

On se mennyt osto ja myynti monimutkaiseksi - Itse kuitenkin luotan vielä käteisen voimaan.

Comment

• Juipe
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 125
      • Vimpeli

Juurikin tuon takia budjettini on tiukka, japanilaisten kanssa olen tottunut siihen että yllättäviä kuluja ei juurikaan tule, saksalaisiin olen pitänyt sen pari tonnia sivussa kaiken varalta ja on ollut ihan toimiva taktiikka

Kun noita kympin - kahdentoista pyyntisiä katselee nettiautosta kuukaudesta toiseen (nyt 2kk seurannut) niin eipä ne sieltä minnekään katoa. En usko että autot on huonoja, hinnat vaan on vääriä. Onko osa sitten vain huvikseen kovalla pyynnillä että jos joku "perinnön saanut 18v lippispää" tulisi kepinpää nesteessä ja lataisi suoraan pyyntihinnan käteen? En väitä etteikö näihin rahaa mene, meneehän niihin ja ihan helkatisti meneekin. Oma ostohinta + ostetut varaosat ja korjaukset ei vain ole = myynti/pyyntihinta.

Comment

• Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

Originally posted by Juipe View Post
        Kun noita kympin - kahdentoista pyyntisiä katselee nettiautosta kuukaudesta toiseen (nyt 2kk seurannut) niin eipä ne sieltä minnekään katoa. En usko että autot on huonoja, hinnat vaan on vääriä. Onko osa sitten vain huvikseen kovalla pyynnillä että jos joku "perinnön saanut 18v lippispää" tulisi kepinpää nesteessä ja lataisi suoraan pyyntihinnan käteen? En väitä etteikö näihin rahaa mene, meneehän niihin ja ihan helkatisti meneekin. Oma ostohinta + ostetut varaosat ja korjaukset ei vain ole = myynti/pyyntihinta.
        Toki yks tapa on katsella hintoja vaikka ns. mallisarjan tai jopa mallinkin sisällä. Onhan siellä isoja eroja ja halvat menevät nopeasti tai ainakin nopeammin. Itte en oo ikinä ostanut sieltä halvimmasta päästä (siis sen jälkeen kun pääsin oikeisiin töihin). Enkä sinänsä oo tuota katunutkaan, koska kokemuksen ja ihan jo niiden nettiauton ilmoituksien mukaan ne autot on yleensä ihan eri planeetalta. Jollekin voi olla tärkeää saada juuri e92 coupe. Ja vielä useampi tarvitsee vain jonkun käyttöauton. Sit on sitä porukkaa (itseni mukaanlukien), jonka mielestä autossa on aina oltava ns. kaikki mahdolliset varusteet, koska varusteet tekevät auton. Ei tulisi mieleenkään ostaa esim. 9x-sarjalaista jossa ei ole iDriveä. Tai e39 M5:sta, jossa ei ole isoa navia. Vaikka olis miten halpa. Nimittäin siinä ei pitkään säästä jos/kun alkaa niitä lisävarusteita/-erikoisvarusteita jälkikäteen laittelemaan.

Toisinsanoen eniten on niitä jotka haluaa halvimman, mutta on niitäkin jotka haluaa parhaan. Nämä ryhmät ei kohtaa - koskaan.

Tosin silti itsellänikin on nyt hinnoiteltu niin että oma ostohinta - ostetut varaosat ja korjauset - bensat = myyntihinta.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

Comment

• Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7060
          • Turenki

Originally posted by Juipe View Post
          Juurikin tuon takia budjettini on tiukka, japanilaisten kanssa olen tottunut siihen että yllättäviä kuluja ei juurikaan tule, saksalaisiin olen pitänyt sen pari tonnia sivussa kaiken varalta ja on ollut ihan toimiva taktiikka

No mikä niiden arvo sitten on, jos ei yleinen pyyntihinta ? Nettiautossa 8kpl E39 530 bensoja, hintahaitari 8000-14100€. 10-11ke on siis mielestäni hyvästä M-Sportista aika sopiva hinta Vai mikä sen hinnan sitten määrittelee ? :think
          DUCATI 1098 RACING EVO

Comment

• _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8973
            • Kellokoski

Originally posted by Peltsii View Post
            No mikä niiden arvo sitten on, jos ei yleinen pyyntihinta ? Nettiautossa 8kpl E39 530 bensoja, hintahaitari 8000-14100€. 10-11ke on siis mielestäni hyvästä M-Sportista aika sopiva hinta Vai mikä sen hinnan sitten määrittelee ? :think
            Markkinat. Eli jos siitä se 11ke tulee lapaan niin sehän on vallan sopiva summa

En mä tuota sinun autoa alle tuon juuri vaivautuisi myymään jos on oikeasti hyvässä kunnossa ja historia tiedossa / huoltokirja löytyy :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7060
              • Turenki

Originally posted by _nixu_ View Post
              En mä tuota sinun autoa alle tuon juuri vaivautuisi myymään jos on oikeasti hyvässä kunnossa ja historia tiedossa / huoltokirja löytyy :think

Huoltokirja ei ole täydellinen tässä autossa, mutta kuitteja on senkin edestä, sekä Saksan ajalta löytyy digitaalisena historiaa BMW:ltä, kun itse tarkistin tiskiltä, kun olin ostamassa tätä autoa.

Eiköhän se kauppa jossain vaiheessa käy, viimeistään kun alkaa hintaa hieman laskea.
              DUCATI 1098 RACING EVO

Comment

• Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11723
                • Kouvola

Veljen E39 530iA M-Sport meni tänään kaupaksi ja ostajia ilmaantui lopulta lyhyen ajan sisällä useampi, joten malttia vaan sen kauppaamisen kanssa.

Comment

• _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8973
                  • Kellokoski

Originally posted by Peltsii View Post
                  Huoltokirja ei ole täydellinen tässä autossa, mutta kuitteja on senkin edestä, sekä Saksan ajalta löytyy digitaalisena historiaa BMW:ltä, kun itse tarkistin tiskiltä, kun olin ostamassa tätä autoa.

Eiköhän se kauppa jossain vaiheessa käy, viimeistään kun alkaa hintaa hieman laskea.
                  Pesu + vahaus ja laadukkailla kuvilla päivität ilmoituksen. Sitten vain odottelet.

En lähtisi hetkeen tuosta hintaa tiputtamaan jos et ole sitten akuutissa rahapulassa? Kyllä tuosta sen 11ke saat jos tuote on kunnossa ja sopiva ostaja ilmaantuu kohdalle
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7060
                    • Turenki

Originally posted by _nixu_ View Post
                    Pesu + vahaus ja laadukkailla kuvilla päivität ilmoituksen. Sitten vain odottelet.

En lähtisi hetkeen tuosta hintaa tiputtamaan jos et ole sitten akuutissa rahapulassa? Kyllä tuosta sen 11ke saat jos tuote on kunnossa ja sopiva ostaja ilmaantuu kohdalle

Ei ole rahapulaa ei, tarkoitus nyt vaan hukata tuo ennen kesää moottoripyörän tieltä pois. Kiirehän ei sinällään ole siis Ensimmäistä kertaa vaan yli 5000e autoa myymässä, niin jotenkin outoa, kun on niin hiljaista. Noi alle 5 tonnin vehkeet kun lähtee yleensä pihasta jo samana päivänä, kun on ilmoituksen laittanut

E: noiden kuvien kanssa nyt on huono, kun tuossa on noi perus 5 puolaiset 16" talvigummit, niin näyttää nuo kesäkuvat 18" BBS:llä pikkusen edustavammilta.. Uudet sisäkuvat pitää ottaa viikonloppuna, kun näyttää kissasaippuaa penkeille.
                    DUCATI 1098 RACING EVO

Comment

• PP440
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1263
                      • Mikkeli

itsekin oisin tosta jo 11kiloa saanut, mutta ostaja pääty viime hetkellä ia sedaniin hifien ja korimallin takia... damn.

edit. varmaankin osti juuri tuon eskon broidin pelin...tuliko vaihdossa mitään?
                      Last edited by PP440; 30-01-2013, 19:14.

Comment

• Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

Originally posted by TJJ View Post
                        Minulla ei ole msport eikä tuo silti minusta ole surullisen näköinen. Jos olisin sitä mieltä, olisin taatusti sen kaiken ylihuoltamisen lomassa msportiksi päivittänyt. Toisaalta minähän taidan olla ainoa jonka mielestä hopeinen E39 on hieno ja myös ainoa jonka mielestä siinä hopeisessa pitää olla mustat kylkilistat (eli asiat meni faceliftissä pieleen).

Makuja on monia, onko sinusta sitten E60 hieno jo vakiona? Minusta se taas vaatii msportin ja muutos parempaan on huomattava.
                        Niin se onkin vain minun mielipide. Itse taas pidin ehdottomana vaatimuksena msporttia e39, koska minun silmään ilman sitä on vähän liian pappalook. Msportti näyttää vain jotenkin tuoreemmalta ja puskurit istuu koriin todella hyvin. Harvinaisen onnistunut muotoilu bemarilta IMO. Eli ostamatta olisi kyllä jäänyt ilman msporttia. Hopeisessa msportissahan ne listat taitaa olla edelleen mustat? Hopea toimii ainakin msporttina hyvin.

E60 voisi mennä ilmankin, mutta mielummin sekin msporttina. Minulla ei tosin ole e60 ulkonäön kanssa isompia ongelmia hyväksyä, melkein pidän siitä enemmän kuin tästä uudesta F10. Kumpaakaan en ole ajanut. Nämä on niitä makuasioita.
                        Last edited by Antsah; 30-01-2013, 20:51.

Comment

• Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11723
                          • Kouvola

Originally posted by PP440 View Post
                          itsekin oisin tosta jo 11kiloa saanut, mutta ostaja pääty viime hetkellä ia sedaniin hifien ja korimallin takia... damn.

edit. varmaankin osti juuri tuon eskon broidin pelin...tuliko vaihdossa mitään?
                          Juu osti ja otti sen Citikan vaihdossa.

Comment

• MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7538
                            • Jyväshyvä

Originally posted by Esko View Post
                            Veljen E39 530iA M-Sport meni tänään kaupaksi ja ostajia ilmaantui lopulta lyhyen ajan sisällä useampi, joten malttia vaan sen kauppaamisen kanssa.
                            Jostain kumman syystä monesti on käynyt niin että autoa on saanut kaupitella useamman kuukauden, kyselyitä on tullut muutamia,
                            ja sitten kun oikeasti ostaja löytyy, olisi heti pari muutakin ostajaa...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• McBeast
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2007
                              • 2998
                              • Tallinn

Ite myin nelisen päivää silloista Imolarot II 530i m-sporttia, vaikka mittarissa olikin jo yli 220tkm. Oliko sitten liian pieni pyynti. En tiedä.. :think
                              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

Comment

• Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

Siinä mielessehän se on aina suoralla kaupalla kannattava myydä, koska käteisellä ostaessa saa kuitenkin aina tuntuvan alennuksen. Se on lähes kiveen kirjoitettu fakta. Tai sitten myyjä ei vaan halua myydä autoaan.

Ei autokaupoista nykyään mitään kunnon käteisalennuksia saa. En ainakaan minä ole saanut. Vaikeeta on ollut 20ke autosta saada yli tonnia pois. Ne haluaa vaihturin halvalla ja samalla myydä kunnon hinnalla. Näillä käteiskaupoilla jää puolet tuloista saamatta, kun liikkeeseen ei tule kauppatavaraa edullisella hinnalla.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎