Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miko
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 403
    • Aura

Originally posted by Zeta View Post
    Eikös tuosta voi jo päätellä, että kannattaa alkaa katselemaan muita yksilöitä? :think
    Voihan siit, ja kyl se auto sinne kauppaan saa jäädä täytyy katella vähemmän ajettua ja parempi kuntosia.
    Nykyään: E60 545 sedan -04.
    Ex: F25 x3-11, E61 530d -08 touring, E91 325d -08 Touring, E46 330D -02 Touring, E39 530D -98 sedan, E34 520 -91 sedan, E36 325 Cäbi -93, E30 316 4D -91, E36 318is Coupé -96, E30 320i 2D -88 & Ford Sierra -90.

Comment

• pelti kiinni
      Bimmer Rookie
      • May 2003
      • 72

hinnanarvioinnin vaikeutta

Tässä harkinnut nykyistä uudemman museoauton ostoa,
      missähän (tax-free - ! ) hinnoissa arvon raati tätä voisi pitää :

E38 730d vm. 2000 , ajettu 211 tkm
      - ei metalliväri
      - ei mitään ihmeellisiä varusteita, jotain nyt kuitenkin
      - köyhän nahat , "ihana" harmaa ... ...
      - aktivsitz komfort
      - kattoluukku
      - xenon ( onks niissä jotain varottavaa ? )
      - doppelverglasung ( mulle jees, haluun hiljaisuutta )
      - klimafrontscheibe ( onkohan mitään iloa )
      - sun muuta diiba daabaa mikä mulle yksi ja hailee
      - luotettavan oloisesta liikkeestä Saksasta
      - ei "im Kundenauftrag" eikä export, eli jotain vastuuta kantavat
      - 3. aiempaa omistajaa

mitä pitäisi olla vaihdettuna / tehtynä / tarkastettuna / tarkastaa itse paikanpäällä :
      + drallklappen / swirl läpät / agr egr tulpattu
      + öljynerotin
      + ehjän turbon kuntoa ( jäljellä olevaa elinikää ) lienee vaikea arvioida ?
      + mitkä alustan osat nyt pitikään 150-180 väliin olla vaihdetut ? ?
      + onko tämän mallin niveuaregulierung vielä hieman anfällig , onko se "herkkä" ( sama kuin 750:n ? ) ?
      + pysyvätkö DSC III ja RDC kuvioissa mukana, ja jos eivät kaatuuko siihen koko auto
      + vaihteiston olisi tietty myös kiva toimia, eikös ?
      + ja edes olennaisten sähkölaitteiden myös ...
      + muut varteenotettavat E38 viat , mitä vielä viimetuotantovuosinakin niihin rakensivat ??

Viimeinen suurinpiirtein vastaava tullin tilastoissa verotettu 3100 € , kuulostaa paljolta / vähältä ? ? Itse en osaa sanoa.

kiitos etukäteen vastauksistanne , t. nimim. pelti kiinni

PS. Enpä kauhean paljon vertailumatskua ole katsellut , a-scoutit ja mobilet toki :

http://www.blocket.se/gavleborg/Bmw_...5.htm?ca=5&w=3 ( tämä ei ole se , vaan verrokki )
      Last edited by pelti kiinni; 26-07-2009, 08:44. Reason: viilausta

Comment

• taustatauno
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 481
        • 09-laitamilla

Onko kenelläkään kokemusta firmasta nimeltä itpower? Pietarsaaressa sijaitsee ja roudaa baltiasta autoja ilmeisesti.
        E91 330d

Comment

• asse21
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2005
          • 1252
          • Tampere

Originally posted by pheno View Post
          Paljos porukka olis valmis maksamaan hyvin pidetystä E34 540i Touring manuaalista ? Varusteet: suurinpiirtein kaikki paitsi parkkitutkaa ei löydy. Biisoninnahka Sporttipenkit sähköllä, yms.
          Jos on myyntiin tulossa, niin laitas kuvia privaan. Voisin kiinnostua
          E39 523i
          i3

Comment

• JJSS
            Newbiemmer
            • Oct 2008
            • 19

Tässä kohtuuhintainen M5:

Näyttäisi varsin hyväkuntoiselta. Myyjä ei mainosta auton olevan suomiauto, joten lienee tuontipeli (no, enpä ostaisikaan suomessa kasattua autoa, paitsi Boxterin) mutta sekö selittää 10 ke hintaeron seuraavaksi halvimpaan ?

Vuotta uudempi ja vähemmän ajettu.

Tämä taas samanikäinen, mutta vähemmän ajettu. Myytävänä liikkeessä.

Aika paljon on hinnoissa heittoa. Hieno peli varmaan tuo m5 ja alkaa olla pikkuhiljaa normaalinkin tossunkuluttajan hankittavissa.
            M135 6/2016, Astra 8/2016

Comment

• _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8973
              • Kellokoski

Originally posted by JJSS View Post

Näyttäisi varsin hyväkuntoiselta. Myyjä ei mainosta auton olevan suomiauto, joten lienee tuontipeli (no, enpä ostaisikaan suomessa kasattua autoa, paitsi Boxterin) mutta sekö selittää 10 ke hintaeron seuraavaksi halvimpaan ?

Aika paljon on hinnoissa heittoa. Hieno peli varmaan tuo m5 ja alkaa olla pikkuhiljaa normaalinkin tossunkuluttajan hankittavissa.
              Noista tuo ensimmäinen on ainakin oikein hinnoiteltu, muista en sano mitään.
              Pyytäähän saa mitä vaan. Tuo ensimmäisen myyjä kirjoittelee myös tänne:
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• Driver22
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2098
                • *

Mitä tuota Zanta:n äMmää olen päässyt livenä ihastelemaan, niin ei voi kun ihmetellä että ei ole vielä mennyt kaupaksi hintakin on aika alhainen. Kunto on kyllä täys 10+ ja kaikki mahdolliset varusteetkin löytyy.
                F31 330D Xdrive M-Sport

Comment

• JJSS
                  Newbiemmer
                  • Oct 2008
                  • 19

Originally posted by Driver22 View Post
                  Mitä tuota Zanta:n äMmää olen päässyt livenä ihastelemaan, niin ei voi kun ihmetellä että ei ole vielä mennyt kaupaksi hintakin on aika alhainen. Kunto on kyllä täys 10+ ja kaikki mahdolliset varusteetkin löytyy.
                  Mutta kun vaihdokkina ei kelpaa Honda (auto)... Pitäisi olla Bmw tai Honda/Buell mp... Minulla vain Suzuki No, siitä en kyllä luovu. Auton sijainti varmaan vaikuttaa aika paljon. Täältä Tsadin perspektiivistä on aika pitkä matka Rovaniemelle.
                  M135 6/2016, Astra 8/2016

Comment

• Driver22
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2098
                    • *

Mutta kun vaihdokkina ei kelpaa Honda (auto)... Pitäisi olla Bmw tai Honda/Buell mp... Minulla vain Suzuki No, siitä en kyllä luovu. Auton sijainti varmaan vaikuttaa aika paljon. Täältä Tsadin perspektiivistä on aika pitkä matka Rovaniemelle.
                    No minun puolta halvemman auton kävi joku hakemassa Kittilästä, kun itse asui Porvoossa 940km päässä. Jos tosissaan autoa haluaa, ei se ole välimatkasta kiinni, niinkun todettiin jo tuolla toisessa tredissä

Jos 30k€ autoa on hankkimassa, ei sen satasen lennon paljoa pitäisi siinä kokonaisuudessa painaa Ja mullekkin tuli vaihtoehdotusta kaikenmaailman autoihin, mutta ei sellaiseen mitä itse tarvisin. Siinä tapauksessa vaihdokista ei voi hyvittää niin paljoa, koska se vaihdokkikin pitää saada menemään jotta saa lopulta sellaisen auton minkä haluaa. Ja tuo hinta on oikeasti ihan naurettava, vrt. noihin mihin laitoit linkkiä. Eli tuo on selvästi melkoinen nettohinta ilman mitään vaihdokkeja. Ja eihän se ole kuin päivän reissu, jos lähtee aamukoneella. Illaksi ajelet jo kotiin
                    Last edited by Driver22; 28-07-2009, 17:16.
                    F31 330D Xdrive M-Sport

Comment

• [BMW]
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 700
                      • Joensuu

Kylläpä on vaikeaa löytää e36, coupe tai sedan kelpaavat. Pitäs olla ilmastointi, sport penkit ja manuaali vaihteet. Malleja oon katellu 325 tai 328 myös 318is on ollu harkinnassa mutta se taitaa olla liian mopo...? Molemmat 328 ja 325 on ollu joten hyvä verrata muitten kuntoa omistamiin autoihin. Vuosimalli pitäisi olla -93->. Tuntuu olevan aivan mahdoton löytää kohtuu hintainen lähes vakio kuntoinen ja noilla varusteilla mitä toivoin. Tuntuu että kaikki on madellettu niin linttaa että niillä on tuska ajaa tai sitte vikoja on iso kasa, esim. ilmastointi ei toimi tms...Älyttömiä tommoseen ei viittis sijottaa, toiset pyytävät hulluja hintoja jolla saisi jo monelta merkiltä 2000 luvun auton. Lisätään tähän vielä sitten tuo perän rungosta repeämis ongelma niin alkaa tuntua että ei e36 kannatakkaan hommata vaikka niissä onkin paljon autoa hintaansa verrattuna jos ja kun ovat kunnossa....
                      Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                      -----------------------------
                      VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                      BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                      Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                      Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

Comment

• pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1997
                        • Tampere

Originally posted by asse21 View Post
                        Jos on myyntiin tulossa, niin laitas kuvia privaan. Voisin kiinnostua
                        Vuoden vaihteessa ja alkuvuodesta oli myynnissä. Katotaan ehkä syssymmällä Ei tuosta raaski vaan luopua kun auto käy ja kukkuu ja vastaavilla varusteilla oleva E39 touring maksaa hunajaa..

Comment

• Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6939
                          • N/A

Originally posted by [BMW] View Post
                          Kylläpä on vaikeaa löytää e36, coupe tai sedan kelpaavat. Pitäs olla ilmastointi, sport penkit ja manuaali vaihteet. Malleja oon katellu 325 tai 328 myös 318is on ollu harkinnassa mutta se taitaa olla liian mopo...? Molemmat 328 ja 325 on ollu joten hyvä verrata muitten kuntoa omistamiin autoihin. Vuosimalli pitäisi olla -93->. Tuntuu olevan aivan mahdoton löytää kohtuu hintainen lähes vakio kuntoinen ja noilla varusteilla mitä toivoin. Tuntuu että kaikki on madellettu niin linttaa että niillä on tuska ajaa tai sitte vikoja on iso kasa, esim. ilmastointi ei toimi tms...Älyttömiä tommoseen ei viittis sijottaa, toiset pyytävät hulluja hintoja jolla saisi jo monelta merkiltä 2000 luvun auton. Lisätään tähän vielä sitten tuo perän rungosta repeämis ongelma niin alkaa tuntua että ei e36 kannatakkaan hommata vaikka niissä onkin paljon autoa hintaansa verrattuna jos ja kun ovat kunnossa....
                          Myin justiinsa viime perjantaina:

Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

8 alkavalla lukemalla, ei mielestäni ollut "linttaan" madallettu, h&r -40/15mm tolpat+jouset, aidot ämmäpeilit ja vanteet.
                          ja kyllä automaatti-ilmastointiki toimi ok.

Comment

• zanta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 2908
                            • Oulu

Niin, kyllä nuissa muissa täytyy jotain vikaa olla ku pyynti on kovempi ja varusteita ei vaikuta olevan lainkaan vakioiden lisäksi, ai mutta sehän mainittiinkin, SUOLIAUTO!

Voin minä toki laittaa muutaman tuhat euroa hintaan lisää jos ostajilla olo helpottuisi, mutta ehkäpä se paremmin menee kaupaksi nykyisellä hinnalla?

Ja kyllä minä olin jo vuonna 2005 tavis tossunkuluttaja ostaessani tuon M5:n, ihan perusduunari. Normaali-käsite on hieman outo minulle, mutta keskiverto menee jotenkin

Originally posted by _nixu_ View Post
                            Noista tuo ensimmäinen on ainakin oikein hinnoiteltu, muista en sano mitään.
                            Pyytäähän saa mitä vaan. Tuo ensimmäisen myyjä kirjoittelee myös tänne:
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=99833
                            Ihan harvakseltaan vaan kirjoittelen

Minusta Rovaniemeltä on ihan yhtä pitkästi matkaa Tsadiin... 1h10min.
                            Ja jos tuntuu että Finnairin lennot on kalliita niin Kemi on tuossa n. 100 km päässä ja sinne lennetään 39 eurolla.
                            Mutta jos tosiaan on ostamassa yli 30keuron autoa niin siinä ei tunnu lennot(tai vaikka yöjuna) ja bensakulut missään. Samalla voi vaikka käydä ostamassa Haaparannalta takakonttiin nuuskaa ja muuta halvan kruunun tavaraa

Originally posted by Driver22 View Post
                            No minun puolta halvemman auton kävi joku hakemassa Kittilästä, kun itse asui Porvoossa 940km päässä. Jos tosissaan autoa haluaa, ei se ole välimatkasta kiinni, niinkun todettiin jo tuolla toisessa tredissä
                            Aiemmat autot olen lähes poikkeuksetta myynyt jonnekkin yli 500km päähän. Etelään.
                            Driver22 on myös itse hakenut tietääkseni autonsa jostain 2000 km ajomatkan takaa? Etelästä.
                            Eikä ole minullekaan mitään outoa hommaa. Hakea reilusti yli 1000 km päästä etelästä.

Mutta vaikka nälkä kasvaa syödessä niin ilohan tuolla on edelleen ajella kaikkien näiden vuosien jälkeen.
                            Kyllä hymyn saa huulille kun ajamaan lähtee.
                            LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

eksälista:
                            E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

Comment

• Driver22
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2098
                              • *

Originally posted by zanta View Post
                              Aiemmat autot olen lähes poikkeuksetta myynyt jonnekkin yli 500km päähän. Etelään.
                              Driver22 on myös itse hakenut tietääkseni autonsa jostain 2000 km ajomatkan takaa? Etelästä.
                              Eikä ole minullekaan mitään outoa hommaa. Hakea reilusti yli 1000 km päästä etelästä.

Mutta vaikka nälkä kasvaa syödessä niin ilohan tuolla on edelleen ajella kaikkien näiden vuosien jälkeen.
                              Kyllä hymyn saa huulille kun ajamaan lähtee.
                              Juu kaksi edellistä, mittariiin taisi tulla kotipihaan tullessa 2100km molemmilla ja taas ollaan reissuun lähössä, nyt onneks matkaa vain 1500km jos mulla olis auto budjetissa 15k€ ylimäärästä, hakisin tuon ämmän sulta heti pois.
                              Last edited by Driver22; 29-07-2009, 22:13.
                              F31 330D Xdrive M-Sport

Comment

• taustatauno
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2004
                                • 481
                                • 09-laitamilla

Ei se välimatka este tosissaan autoa havittelevalle ole. Mä vietin eilen ~10 tuntia junassa, kun kävin toteamassa erään auton kuntoa. No ostamatta se loppujen lopuksi jäi kun joku kotitarveasentaja oli laittanut tuplaxenonit keulalle ja kyllähän sen tietää. Toinen pitkistä mykkä, toinen pitkä "räpsii" kun lyhyet päällä. No edellisessä autossa oli samanlaista toimintaa, joten päätin etten enää ota vaivoikseni toisten epäonnistuneita kytkentöjä, huonosti tiivistettyjä umpioita jne. Lisäksi lohkolämppäriä ei ollut vaikka myynti-ilmoituksessa niin luki, tämän myyjä olisi kompensoinut hinnassa ja on nyt korjannut ilmoituksenkin kuntoon.
                                Mikä loppujen lopuksi on ideana vaihtaa xenonit väkisellään joka auton keulalle? Eikö ne toimivat halogeenit olis paremmat ku sähkövikaiset xenonit ja autokin menisi helpommin kaupaksi.
                                Meni vähän offtopicin puolelle, kiitos ja anteeks.
                                E91 330d

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎