Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 käyttökustannukset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rahami00
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 306
    • Kirkkonummi

    #31
    Originally posted by Esko View Post
    Aika hyvin pätee näihin M-sarjalaisiin, että jos käyttökustannuksia/kulutusta kyselee ennakkoon, niin autoa on silloin turha edes harkita
    Voi huoh,
    Topikin avauskysymykseni on ollut huono, kun puhutaan käyttökustannuksista ja M5:sta. Huono yhdistelmä. Mutta,
    tällä hetkellä ei ole halpaa pitää 530DAT:kaan jos kilometrejä tulee vähän. Topikki on aloitettu sitä varten, että voisin verrata, kuinka paljon kalliimmaksi tulisi pitää e39 M5:sta kuin nykyistäni 530dat:a? Olisiko mahdollisuutta vaihtaa kyseiseen autoon? Mutta selväksi on tullut, että M5 on niin kallis omistaa ettei ole järkeä vaihtaa ainakaan sellaiseen bensa autoon.


    Poistetaan tämä topikki, kiitos.
    Last edited by rahami00; 17-07-2008, 14:43.

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #32
      Originally posted by rahami00 View Post
      Poistetaan tämä topikki, kiitos.
      Ei kai nyt asiallista topikkia tarvitse poistaa, voihan olla että joku muukin miettii M5:sen kannattavuutta jatkossakin..
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #33
        Miksi aina pitää laskea ne käyttökustannukset kalleimman mukaan...alkuperäiset E39 m5 jarrrulevyt eteen alle 400€ ja taakse alle 200€....Saksasta. Öljyjen kanssa hiukan tarkempi kuin normipelit mutta eipä ne öljyt siihen M5:een maksa yhtään sen enempää kuin esim 540:iin.
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • amkitka
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 181

          #34
          Originally posted by Robi View Post
          Miksi aina pitää laskea ne käyttökustannukset kalleimman mukaan....
          No just sen takia

          Comment

          • 10+
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2084
            • Nivala

            #35
            Originally posted by amkitka View Post
            Niinpä. Mieluummin köyhä mutta iso mulkku kuin rikasta leikkivä pippelinvenyttäjä

            Perus varmari rokolla vm. 1990 h. 500. Liikenne vakuutus 140... Ajo neuvo vero... Vuoden ajelun pensat (18 tkm) noin 1800.... Ei vara osia, ei öljyn vaihtoja, ei mitään pää oma kulu ja.

            Silti rokollaan palaa kaikki neen noin 225 euroa kuu kaudessa. Minimi.
            Kyllä, autoihin ei kannata paljoa rahaa työntää. Joka ikinen penni menee mopen perseeseen kirjaimellisesti.


            Originally posted by rahami00 View Post
            Voi huoh,
            Topikin avauskysymykseni on ollut huono, kun puhutaan käyttökustannuksista ja M5:sta. Huono yhdistelmä. Mutta,
            tällä hetkellä ei ole halpaa pitää 530DAT:kaan jos kilometrejä tulee vähän.
            Topikki on aloitettu sitä varten, että voisin verrata, kuinka paljon kalliimmaksi tulisi pitää e39 M5:sta kuin nykyistäni 530dat:a? Olisiko mahdollisuutta vaihtaa kyseiseen autoon? Mutta selväksi on tullut, että M5 on niin kallis omistaa ettei ole järkeä vaihtaa ainakaan sellaiseen bensa autoon.


            Poistetaan tämä topikki, kiitos.
            Nyt mennään metsään ja pahasti. Yleensä ISO virhe tulee juuri tuossa minkä boldasin eli vaihdetaan väkisin diesel bensaan ja maksetaan välejä vielä reilusti.
            Se 500€ dieselvero on niiiiin mitätön kulu kun kyse on VUODESTA. Tuota monet pitää ihan ongelmana jos omistaa dieselin ja ajoja ei just sillä hetkellä tule paljoa. Kannattaa muistaa se että ilmaista lystiä ei auton vaihto ole.
            Last edited by 10+; 17-07-2008, 15:54.
            E39 M5 -00

            Ex E60 530Da M-Sport -04
            Ex E39 M5 -00
            Ex E39 M5 -00 Individual
            Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
            Ex E36 3.0 M3 -93
            Ex E36 2.5 Cabrio -94
            Ex E36 3.2 M3 -97
            Ex E36 2.5 Coupe -93

            Comment

            • rahami00
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 306
              • Kirkkonummi

              #36
              Originally posted by 10+ View Post
              Kyllä, autoihin ei kannata paljoa rahaa työntää. Joka ikinen penni menee mopen perseeseen kirjaimellisesti.




              Nyt mennään metsään ja pahasti. Yleensä ISO virhe tulee juuri tuossa minkä boldasin eli vaihdetaan väkisin diesel bensaan ja maksetaan välejä vielä reilusti.
              Se 500€ dieselvero on niiiiin mitätön kulu kun kyse on VUODESTA. Tuota monet pitää ihan ongelmana jos omistaa dieselin ja ajoja ei just sillä hetkellä tule paljoa. Kannattaa muistaa se että ilmaista lystiä ei auton vaihto ole.
              Auton vaihto ei ole ilmaista ja suuriosa autoon laitetusta rahasta menee todennäköisesti kankkulan kaivoon. Jos yleiset käyttökustannukset pysyvät samana (eivät ylitä kipurajaa) tai jopa laskevat ja tehoa on mahdollisuus saada autosta enemmän niin kyllä se vaan alkaa ajatuksena kiehtomaan (mitä nyt kukin autoltaan haluaa). Tietenkin ajo-ominaisuuksien pysyessä vähintään ennallaan. Nämä diesel asiat varmasti tulevat nyt monille Diesel auton omistajille mieleen kun Diesel polttoaineen hinta nousee kuin Jyrin k.r.ä.
              Mutta topikin lähtökohta oli selvittää M5:sen käyttökustannuksia, eikä moralisoida rahan tunkemisesta paskaan, kuten autoihin.

              Comment

              • henu
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 702
                • 01520

                #37
                Originally posted by Esko View Post
                Aika hyvin pätee näihin M-sarjalaisiin, että jos käyttökustannuksia/kulutusta kyselee ennakkoon, niin autoa on silloin turha edes harkita
                hinnat on köyhiä varten
                Ford Mondeo ST220
                Suzuki GSX1300R Hayabusa

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  #38
                  Originally posted by suffeli View Post
                  Ostetaan perus M5 2002 vuosimallia. Hinta n. 40ke. Kulut vuodessa:
                  Arvonalenema 10%-15% 4000-6000e
                  Vakuutukset (riippuu bonuksista) n. 1500e
                  Bensat (15tkm, 14l/100km, 1,6e/l) n. 3300e
                  Perushuolto n.500e
                  Katsastus, pesut, renkaat, autovero, polttimot jne n.500e
                  => 10-12 ke Mikä on jotain 800-1000e/kk
                  Ja tässä EI ollut yhtään korjausta. M5 omistajat voi sit kertoo kuinka halpaa auton korjaaminen on
                  Eli ihan aikuisten oikeasti auto voi maksaa jopa 1200e/kk, jos joutuu korjaamaan tai jos on rahoituskuluja tms.

                  Oman 528i kuluiksi tuli n. 600e/kk.
                  Noi mitkä ovat boldattuna punaisella ovat vähän kyseenalaisia summia, kun ottaa huomioon että luultavasti joku auto löytyy jo ja rahaa menee myös nytten vakuutuksiin, bensoihin, pesuihin, renkaisiin jne. jne.
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • Robi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 7606
                    • Vantaa

                    #39
                    Originally posted by Dani View Post
                    Noi mitkä ovat boldattuna punaisella ovat vähän kyseenalaisia summia, kun ottaa huomioon että luultavasti joku auto löytyy jo ja rahaa menee myös nytten vakuutuksiin, bensoihin, pesuihin, renkaisiin jne. jne.
                    Jep..en usko että on yhtään halvempaa omistaa 530dA jos sattu käymään paska säkä ja mittaristoon tulee ilmoitus "Trans Failsafe Prog" Maksaa pahimmassa tapauksessa uuden automaattilootan...sillä makselee M5:n huoltoja muutaman vuotta maltillisilla kilsoilla. Samallalailla ne kuluvat osat kestää siinä ämmäläisessä kuin muissakin...

                    Mikä M5 omistajilla on se suurin kulu auton omistamisessa ja ylläpitämisessä?..veikkaisin että bensa. Jos mokoman pitää vakiona ja on tyytyväinen siihen eikä huollata kalleimmassa mahdollisessa paikassa niin ei pitäisi olla niin kallista pitää mokomaa.
                    Toki jos mopo lähtee käsistä ja pitää saada viimeisenpäälle vanteet ja Öhlinsin alustaa sun muuta Vorsteinerin hiilaripeltiä yms niin maksaahan se sitten mutta saanhan mäkin mun 523:een työnnettyä vähintään saman rahan mitä joku toinen M5:een jos sille tuntuu..kaikki on niin suhteellista.
                    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                    Tiedustelut priva tai 0452210069

                    Current
                    E61 530d
                    E39 530d
                    E39 520iA
                    E46 330xd
                    E28 528i

                    Comment

                    • zaci
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 459
                      • Kuopio

                      #40
                      Ihan vain muutama yksinkertainen laskutoimitus tuosta kilometrilukemasta, jossa diesel-vero kuittaantuu:

                      Oletetaan hinnoiksi noi mitkä tossa aikasemmin oli, diesel-veroksi 500e ja bensa-auton kulutus on 9l/100km ja diesel 7l/100km.

                      2006:

                      1,00e/l * x * 7l/100km + 500e = 1,3e * x * 9l/100km
                      7x +500 = 11,7x
                      x = 106 -> 10 600km

                      2008:

                      1,41e/l * x * 7l/100km +500e = 1,54e/l * x * 9l/100km

                      9,87x + 500 = 13,86x
                      x = 125 -> 12 500km

                      Kyllä mä vaan ajelen vielä 15tkm vuosikilsoilla dieselillä, ja mielestäni en edes tuhlaa kauheasti rahaa veroon, päinvastoin, pitäisi jäädä "voitolle".. Asennekysymys tämäkin ja jokainen voi valita oman lähestymistapansa

                      Jos jollakin on laskusta ja yksiköistä kysyttävää, voin yrittää selventää
                      BMW F20 120xDa 2016 140kW

                      Comment

                      • 10+
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 2084
                        • Nivala

                        #41
                        Originally posted by zaci View Post
                        Ihan vain muutama yksinkertainen laskutoimitus tuosta kilometrilukemasta, jossa diesel-vero kuittaantuu:

                        Oletetaan hinnoiksi noi mitkä tossa aikasemmin oli, diesel-veroksi 500e ja bensa-auton kulutus on 9l/100km ja diesel 7l/100km.

                        2006:

                        1,00e/l * x * 7l/100km + 500e = 1,3e * x * 9l/100km
                        7x +500 = 11,7x
                        x = 106 -> 10 600km

                        2008:

                        1,41e/l * x * 7l/100km +500e = 1,54e/l * x * 9l/100km

                        9,87x + 500 = 13,86x
                        x = 125 -> 12 500km

                        Kyllä mä vaan ajelen vielä 15tkm vuosikilsoilla dieselillä, ja mielestäni en edes tuhlaa kauheasti rahaa veroon, päinvastoin, pitäisi jäädä "voitolle".. Asennekysymys tämäkin ja jokainen voi valita oman lähestymistapansa

                        Jos jollakin on laskusta ja yksiköistä kysyttävää, voin yrittää selventää
                        Juuri näin Kaikki vääräleuat jaksaa vääntää että dieselillä tarvii ajaa 30tkm että se kannattaa. Paskapuhetta. Sen huomaa jokainen tervejärkinen kun ajaa bensalla viikon ja dieselillä viikon että mikä se kulutus ero on. Minä sen itse huomaan helposti kun on paljo eri autoja millä tulee ajettua
                        E39 M5 -00

                        Ex E60 530Da M-Sport -04
                        Ex E39 M5 -00
                        Ex E39 M5 -00 Individual
                        Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                        Ex E36 3.0 M3 -93
                        Ex E36 2.5 Cabrio -94
                        Ex E36 3.2 M3 -97
                        Ex E36 2.5 Coupe -93

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19175
                          • -

                          #42
                          Originally posted by Robi View Post
                          Miksi aina pitää laskea ne käyttökustannukset kalleimman mukaan...alkuperäiset E39 m5 jarrrulevyt eteen alle 400€ ja taakse alle 200€....Saksasta. Öljyjen kanssa hiukan tarkempi kuin normipelit mutta eipä ne öljyt siihen M5:een maksa yhtään sen enempää kuin esim 540:iin.
                          Niinpä! Juuri olin kirjoittamassa samaa asiaa.

                          Uusia E39 M5 osia Ebaysta:

                          alkuperäiset jarrulevyt taakse 199 euroa / pari

                          alkuperäiset jarrulevyt eteen 389 euroa / pari

                          etujarrupalat 34,95 euroa / sarja

                          takajarrupalat 10,71 euroa / sarja

                          Muissa ilmoituksissa jarrupalasarjat 28 - 65 euroa, siis Ebay:ssa ilmoittavilla firmoilla.

                          Castrol TWS Motorsport 10W-60 12,80 euroa / litra

                          Castrol EDGE Formula RS 10W-60 37,90 euroa / 5 litran kannu

                          Tuossa hieman todellisia myynti-ilmoituksia uusista M5 sopivista osista ja öljyistä.

                          PS. Voin laittaa kyllä niitä hintaesimerkkiä esim. BMW:n dieseleiden uusista turboahtimista, suuttimista, ilmamassamittareista, automaattilaatikoista ja muista pikku osista, jota noista helmistä tuntuu silloin tällöin hajoavan..
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • TROCK
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 435
                            • Tampere

                            #43
                            Originally posted by Juhis View Post
                            Niinpä! Juuri olin kirjoittamassa samaa asiaa.

                            Uusia E39 M5 osia Ebaysta:

                            alkuperäiset jarrulevyt taakse 199 euroa / pari

                            alkuperäiset jarrulevyt eteen 389 euroa / pari

                            etujarrupalat 34,95 euroa / sarja

                            takajarrupalat 10,71 euroa / sarja

                            Muissa ilmoituksissa jarrupalasarjat 28 - 65 euroa, siis Ebay:ssa ilmoittavilla firmoilla.

                            Castrol TWS Motorsport 10W-60 12,80 euroa / litra

                            Castrol EDGE Formula RS 10W-60 37,90 euroa / 5 litran kannu

                            Tuossa hieman todellisia myynti-ilmoituksia uusista M5 sopivista osista ja öljyistä.

                            PS. Voin laittaa kyllä niitä hintaesimerkkiä esim. BMW:n dieseleiden uusista turboahtimista, suuttimista, ilmamassamittareista, automaattilaatikoista ja muista pikku osista, jota noista helmistä tuntuu silloin tällöin hajoavan..
                            Joopa joo. Näistä Juhiksen posteista vähän paistaa läpi sellainen, että kyllä sitä aina päätyy sellaiseen lopputulemaan kuin itse toivoo, kun aikansa vääntää. Ihan normaali oletushan on, että kun ostat sen dieselin, niin erittäin todennäköisesti vähintään 95% kaikista sen osista tulee pettämään ainakin kertaalleen seuraavan vuoden aikana ja ne täytyy uusia nimenomaan MetroAutossa/Laakkosella. M5:n kun ostaa (tai ihan sama mikä iso bensakone se nyt sattuukaan olemaan, tuskin merkilläkään on väliä), niin ei sellaista mahdollisuutta kannata edes ottaa huomioon, että jokin osa mahdollisesti pettäisi. Ja jos nyt jostain syystä pettäisikin, niin eiköhän sen jostain saa hyvin edullisesti.
                            - - - - - - -
                            F10 520dA
                            ex E61 530dA, ex E39 530dA

                            Comment

                            • suffeli
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 559
                              • JKL

                              #44
                              Originally posted by Dani View Post
                              Noi mitkä ovat boldattuna punaisella ovat vähän kyseenalaisia summia, kun ottaa huomioon että luultavasti joku auto löytyy jo ja rahaa menee myös nytten vakuutuksiin, bensoihin, pesuihin, renkaisiin jne. jne.
                              Nyt sun pointti meni kyllä multa täysin ohi! Kaikki kulut on kyseenalaisia ja auto löytyy jo?!? Mielelläni kuulisin, että miten nuo antamani luvut ovat kyseenalaisia?
                              ------
                              G31 530d

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19175
                                • -

                                #45
                                Originally posted by TROCK View Post
                                Ihan normaali oletushan on, että kun ostat sen dieselin, niin erittäin todennäköisesti vähintään 95% kaikista sen osista tulee pettämään ainakin kertaalleen seuraavan vuoden aikana ja ne täytyy uusia nimenomaan MetroAutossa/Laakkosella.
                                Juuri tätähän noissa aiemmissa postauksissa oletettiin E39 M5:n osalta. Eli jos etujarrut kuluu loppuun, maksaa pelkät osat 800 euroa. Oletettiin myös, että ostetaan markkinoiden kallein auto, jonka arvo laskee vähintään 5000 euroa vuodessa ja niin edelleen. Joten laitoin vain lisää vettä myllyyn.

                                Jännä homma kun aina E39 M5:sta puhuttaessa muistetaan ne kalliit huollot ja varaosat, mutta dieselillä ajaminen on ilmaista. Tuolta ongelmat palstalta voi lukea, kuinka monesta E39 M5:sta on hajonnut vaihdelaatikko ja kuinka monesta 530D:stä on hajonnut automaattilaatikko. Tai kuinka moneen M5:n on jouduttu vaihtamaan suuttimet verrattuna 530D. Minulla tässä ei ole omaa lehmää ojassa, että tarvisi omaa peliä kehua. Olen omistanut molempia malleja useammankin kappaleen, muttei pihasta löydy tällä hetkellä kumpaakaan.

                                Katsotaan sitä dieselin kannattavuutta viiden vuoden päästä uudelleen, niin sitten nähdään, kenen ennustukset oli oikeassa ja kenen väärässä.

                                Topicin alkuperäiseen aiheeseen sen verran, että jos ostaa hyvän E39 M5:n, niin ei ne kulut ole mahdottomia. Erityisen paljon ajavalle en E39 M5:tä suosittele käyttöautoksi. Mutta jos kilometrit on luokkaa max 20000 vuodessa niin mikä ettei!
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎