Originally posted by ROne
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M5 käyttökustannukset?
Collapse
X
-
Last edited by zaci; 18-07-2008, 13:57.BMW F20 120xDa 2016 140kW
-
-
Kun tässä nyt kaikki vaahtoaa niin...
Kuinkas moni E39 M5:sen omistaja, siis joko nykyinen tai entinen, on tähän topikkiin vastannut?
Eiköhän tässä kuitenkin alunperin ollut kyse E39 M5:sen käyttökustannuksista eikä mistään bensa-maakaasu-biodiisseli-hybridi-patteriauto debatista
Toki polttoainekustannukset kuuluvat olennaisena osana autoiluun...
Keskikulutus sekalaisessa ajossa / tankki 12,1 litraa / 100 km
Keskikulutus 6 kk ajalta sekaisessa ajossa 13,9 litraa / 100 km.
Rahaa menee myös muuhunkin ylläpitoon mutta pitää sanoa että jokaiselle eurolle saa kyllä vastinetta päivääkän en ole katunut ostostani.
M5 ostetaan aivan muista syistä kun taloudellisuuden tavoitteluun.
Lainatakseni erään herran sigua: "Autoilu on kallista, //M autoilu on kaksin verroin kalliinpaa"Last edited by Heguli; 18-07-2008, 14:15.Die beste fahrt mit hosen an, BMW
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostNusnus, uskallan väittää että takarenkaat kuluu hieman nopeammin kuin normivehkeellä.
Kulutuskin tuollaisella M5:lla on 15-20l / 100km, siitä se suurin hintaero normiautoon tulee.
Kuten myös bensa, normaalilla ajolla menee varmasti ihan kohtuu lukemissa, mutta kaupungissa sitten hörppii nätisti.
..toki pitäähän tommosta M5:sta nyt vähän käskyttääkin, eihän siitä muuten mitään iloa ole.
Mutta kyllä tommosta täytyy pitää kun kukkaa kämmenellä, korjaa heti ne vikaherkimmät/kulutusosat (maffit, anturit, jarrut, alustanpuslat jne.) uusiin niin olettaisin että ei tuommoinen nyt niin kallis olis ylläpitää kun mikään muukaan auto.
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostMin�p� otan huomioon auton ostossa hintaeron.
Uusi M5= 150000€
Uusi 530Da=75000€.
Jos autot on vaikkapa -05 malleja ja 70tkm ajettuja ja ihan ok varusteilla. On niitten hinnat nyt
M5 n. 90000€
530Da n. 45000€
Kummassa on hinta laskenut enemm�n?
Ja toinen uusista autoista joitten hinnat on uutena.
530ia 65000€
530Da 64000€
VIEL�K� SE DIESELI ON KALLIIMPI HANKKIA?
Se 500€ dieselvero on niin pieni kulu ett� ku j�tt�� yhden viikonlopun dokailut pois niin se on s��stetty. 500€ on nyky��n aika mit�t�n raha autoilussa.
Ja sulla on samassa viestissä kaksi eri hintaa 530dalle..
Comment
-
-
Originally posted by soldia View PostJos bensa olisi ilmaista?
Niin kummalla ajaisit, Fiat Punto 1.1 töttöröö vai M5?
Toisaalta, nykyisillä bensanhinnoilla se olisi min 120€/tankkaus, ja 10-12 l/100km -kulutuksella sinun ei tarvitsisi enää edes näyttää henkkareita maksaessasi pankkikortilla paikallisella bensa-asemalla - naamavippi on taattu. Koko ajan on pieni pelko takamuksessa, että jotain ///Mahdottoman kallista menee rikki ja että juuri tänään se LP:n nopeustarkkailupartio vie ajoluvan käsistä jne.
Kustannusten pohdinta on tärkeää ja sitä aivan oikeasti tulee harrastaa. Sitten vain pitäisi päästä lopputulokseen, mikä on tärkeää ja mistä on valmis maksamaan koska kun kaikkea ei voi saada (Fiat M5 1.1), niin valintoja on tehtävä.
Itse ainakin haluan vielä M5:en.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Kekkeruusi View PostTaisin kusta jonkun aamumuroihin.. Jos luet tekstini, niin kerroin, ett� tuo "v�h 30tkm vuodessa pit�� ajaa, ett� diesel kannattaa" -ajatus juontaa juurensa aikaan jolloin diesel autot olivat huomattavasti kalliimpia kuin bensiiniautot..
Ja sulla on samassa viestissä kaksi eri hintaa 530dalle..
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostJännä homma kun aina E39 M5:sta puhuttaessa muistetaan ne kalliit huollot ja varaosat, mutta dieselillä ajaminen on ilmaista. Tuolta ongelmat palstalta voi lukea, kuinka monesta E39 M5:sta on hajonnut vaihdelaatikko ja kuinka monesta 530D:stä on hajonnut automaattilaatikko. Tai kuinka moneen M5:n on jouduttu vaihtamaan suuttimet verrattuna 530D. Minulla tässä ei ole omaa lehmää ojassa, että tarvisi omaa peliä kehua. Olen omistanut molempia malleja useammankin kappaleen, muttei pihasta löydy tällä hetkellä kumpaakaan.
1. Jännä homma kun aina naimisisissa olosta muistetaan ne kalliit talot ja huonekalut, mutta poikamiehen elämä on ilmaista... Tuolta ihmissuhdepalstalta voi lukea miten monelta naimisissa olleelta on viety talot ja veneet jne ja miten poikamies vaan porskuttaa. 2. Jännä homma miten lapset vie kaikki rahat ja ajan jne. Tuolta ihmissuhdepalstalta voi lukea miten lapset on aikuisen ihmisen pahin riesa
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostMinäpä otan huomioon auton ostossa hintaeron.
Uusi M5= 150000€
Uusi 530Da=75000€.
Jos autot on vaikkapa -05 malleja ja 70tkm ajettuja ja ihan ok varusteilla. On niitten hinnat nyt
M5 n. 90000€
530Da n. 45000€
Kummassa on hinta laskenut enemmän?
Muutenkin on ollut jo vuosikausia niin että mitä kalliimpi auto on uutena hankittaessa, sitä nopeammin sen arvo alkuvuosina putoaa. Tosin tässä kohtaa esim M5 muodostaa siinä mielessä poikkeuksen että sen arvo vaikuttaisi laskevan hitaammin kuin monen muun ostohetkellä samanhintaisen auton.
Ylipäätäänkin on niin että ne ketkä M-BMW:n hankintaa harkitsevat, tuskin ovat niin kovin kiinnostuneita vertailemaan dieseliä ja M:ää käyttö- ym kustannuksiltaan, koska M:n hankintaperusteet käsittääkseni ovat hyvin erilaiset kuin dieselin hankintaa harkitsevan.
M-BMW on nautintoväline jota voi niin halutessaan käyttää arkiajoonkin....nykyaikainen mahtidiesel-BMW on arkiajoon tehty käyttöauto jota voi halutessaan käyttää nautiskeluunkin.
Ja tuossa on meinaan aikamoinen ero...vaikka molempiin autoihin voidaankin liittää sanat "nautiskelu" ja "arkiajo"
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostMinäpä otan huomioon auton ostossa hintaeron.
Uusi M5= 150000€
Uusi 530Da=75000€.
Jos autot on vaikkapa -05 malleja ja 70tkm ajettuja ja ihan ok varusteilla. On niitten hinnat nyt
M5 n. 90000€
530Da n. 45000€
Kummassa on hinta laskenut enemmän?
Ja toinen uusista autoista joitten hinnat on uutena.
530ia 65000€
530Da 64000€
VIELÄKÖ SE DIESELI ON KALLIIMPI HANKKIA?
Se 500€ dieselvero on niin pieni kulu että ku jättää yhden viikonlopun dokailut pois niin se on säästetty. 500€ on nykyään aika mitätön raha autoilussa.
ja topicin aloittajan kysymykseen, jos noin vähän ajat vuodessa niin hommaa ihmeessä se m5..Speed costs, how fast you wanna go?
Comment
-
-
Originally posted by iikka View Posttässähän on taas unohdettu ottaa huomiion se buranan määrä mikä menee vuodessa ku kuuntelee tota diesel koneen raksutusta/kolinaa..
Jäinkin sitten kiinnostuneena odottelemaan kyseisen BMW:n takaa ohi tulemista..
Tulihan se sieltä ja kuulemistani moottorinäänistä edelleen päättelin auton olevan ehta M5 tai ainakin isolla bensakoneella varustettu M-Sport, mutta kun BMW oli päässyt ohi, paljastui totuus: 535D:hän se sitten olikin takaluukun merkinnöistä päätellen,eikä ulostulojakaan ollut kuin ne kaksi.
Eli yllättävän bensamaiset ne ovat ne nykyaikaisen dieselin äänet sitten kumminkin. Eihän se tämäkään diesel tietenkään siten hörissyt kuin bensakasi tai tai tässä tapauksessa bensakymppi, mutta en olisi dieseliksi uskonut äänten perusteella tätä M-Sport BMW:tä.
En tiedä..diesel-allergiani on ollut ja on edelleen melkoinen, mutta kenties voisin jotenkin kestää tuollaiset diesel-äänet mitkä tuosta 535:sta ilmoille tulivat..
Comment
-
-
Originally posted by amkitka View PostLoputkin hinnat on jostain tuulipussista nykästyLast edited by 10+; 21-07-2008, 17:00.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostJos tämä se tuulipussi on niin sitten se on http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/..._1_1_2008.html
liputin läpytin.
Ruotsi:
M5 ilman momsia 700.800 kruunua.
Saksa:
M5 ilman Mehrwertsteueria 77.731 euroa
Comment
-
-
Originally posted by amkitka View Postliputin läpytin.
Ruotsi:
M5 ilman momsia 700.800 kruunua.
Saksa:
M5 ilman Mehrwertsteueria 77.731 euroaE39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostMinäpä otan huomioon auton ostossa hintaeron.
Uusi M5= 150000€
Uusi 530Da=75000€.
Jos autot on vaikkapa -05 malleja ja 70tkm ajettuja ja ihan ok varusteilla. On niitten hinnat nyt
M5 n. 90000€
530Da n. 45000€
Kummassa on hinta laskenut enemmän?
Ja toinen uusista autoista joitten hinnat on uutena.
530ia 65000€
530Da 64000€
VIELÄKÖ SE DIESELI ON KALLIIMPI HANKKIA?
Se 500€ dieselvero on niin pieni kulu että ku jättää yhden viikonlopun dokailut pois niin se on säästetty. 500€ on nykyään aika mitätön raha autoilussa.Originally posted by 10+ View PostHä? Siis mitä sitte? Kait ny jokainen tietää että M5 vero on toinen puoli sen hinnasta, ja vähä ylikin. Kuka tässä mistään M5 verottomista hinnoista on puhunu?
1. Käytetty voi olla kalliimpi kuin uusi :think
2. Siis kumman hinta on laskenut enemmän? Uuden vai vanhan M5:n? Arvohan nousee käytettynä Uutenakin näyttää nousevan
3. Edelleenkään en ymmärrä millä perusteilla olet tuon käytetyn Mfemman arvon laskenut. Minun mielestä käytetyn "hinta" tulee arvioida kauppiaan antaman hyvitys"arvon" mukaisesti ja vuoden 2005 Mfemma vakiona, 70tkm mittarissa on sisäänottohinnaltaan noin 40 tuhannen euron arvoinen.Last edited by amkitka; 28-07-2008, 01:09.
Comment
-
Comment