Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW ja lapset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaimann
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1214
    • Karigasniemi

    Originally posted by BeamR View Post
    heitetään nyt tähän nelihenkisen perheen kokemus, kun pihassa on sekä E39 että E38:

    - E38:ssa ei ole isofiksejä eli turvavöiden kanssa joutuu pelaamaan, mutta toisaalta istuimethan on aina kiinni ja kaukalokin on meillä hyvin helposti kiinnitettävää mallia (Maxi-Cosi Cabriofix, vöiden laittaminen kestää n. 10sec). Langimallissa ei kersat yllä potkimaan selkänojia ja näissähän on melkein järjestään verhot jne eli auringonsuoja on hyvä. Kolme istuinta mahtunee melkein heittämällä, haaste on vain penkin muotoilu eli keski-istuin on sitten vähän aseteltava. Jos autossa on sähköiset niskatuet takana, niin kannattaa ihan suosiolla ottaa ne niskatuet hisseistä irti, muuten ne hissit hajoaa (eli kun lastenistuin on penkissä kiinni niin se painaa niskatukea, penkki kuitenkin tietää jonkun istuvan siinä ja alkaa itsekseen säätelemään niskatukea -> muovinen ruuvi hajoaa ). E38:n boonuksena on vöiden "vasenkätisyys", eli lukot on oven puolella = istuimien kiinnittäminen on sikamaisen helppoa.

    E38 takaluukku on selvästi isompi kuin E39, jopa parempi kuin E39 toukka. Esim kaksosrattaat menee heittämällä E38 takaluukkuun, mutta kauhealla vaivalla E39 toukkaan. lisäksi E38 takalattiat on avarammat joten matkalle saa paremmin kaikki eväät jne mukaan. Ainakin meillä perhematkailussa on lähdetty järjestään E38:lla liikenteeseen; voimaa riittää vaikka täydellä nyytillä ja tilaa on enemmän. Lisäksi tuossa omassa kun on takailmastointi niin kersoillakin on mukavaa eikä tule napinaa väärästä lämpötilasta.

    ja siksipä tuo E39 on myynnissä, yksi iso auto riittää meille...
    Voi hitsi minkä teit jutullasi. Mitenkäs nyt saapi perusteltua e38:n hankintaa kun on rouva jo lämmitelty corolla versolle pitiki mennä hätäilemään
    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Originally posted by Kaimann View Post
      Voi hitsi minkä teit jutullasi. Mitenkäs nyt saapi perusteltua e38:n hankintaa kun on rouva jo lämmitelty corolla versolle pitiki mennä hätäilemään
      Lupaat rouvalle keittöremontin tms jos E38 tulee edullisemmaksi

      Ja varmaan yksi vaihtoehto voisi olla tuo X5. Siinä on tasainen takapenkki ja mukavasti tilaa muutenkin. Melkoinen möhköhän se muuten on mutta ei se E38 mikään ketterä ole sekään :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Kaimann
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1214
        • Karigasniemi

        Originally posted by _nixu_ View Post
        Lupaat rouvalle keittöremontin tms jos E38 tulee edullisemmaksi

        Ja varmaan yksi vaihtoehto voisi olla tuo X5. Siinä on tasainen takapenkki ja mukavasti tilaa muutenkin. Melkoinen möhköhän se muuten on mutta ei se E38 mikään ketterä ole sekään :think
        niin en tiiä, kyllähän tuo aina tokasee kaks viikkoa autojuttuja kuultuaan että osta minkä ostat, ei kiinnosta, eli pallo vois vielä olla vielä minulla
        Ei vain X5 vielä itseäni hirveästi lämmitä, toki tämä uusinta uutta oleva X5 olis aika julma kampe, mutta hinta on eri svääreissä meikäläisen budjetin kanssa.
        Mutta se E38 hillityllä korisarjalla..... aiheuttaa poikien postaamat perseet tuolla naiskauneus topikissa melkein samanlaista hengityksen tihentymistä kuin esim tämä
        "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          Originally posted by Kaimann View Post
          Mutta se E38 hillityllä korisarjalla..... aiheuttaa poikien postaamat perseet tuolla naiskauneus topikissa melkein samanlaista hengityksen tihentymistä kuin esim tämä
          Mistä kohtaa tuo on hillitty

          Tilan puolesta se X5 olisi mainio. Ja jos huonoja teitä joutuu ajamaan niin.
          + Ei se ainakaan korollaa rumempi ole
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Kaimann
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1214
            • Karigasniemi

            Originally posted by _nixu_ View Post
            Mistä kohtaa tuo on hillitty

            Tilan puolesta se X5 olisi mainio. Ja jos huonoja teitä joutuu ajamaan niin.
            + Ei se ainakaan korollaa rumempi ole
            Kauniit selkeät linjat, ja överi monsteri alapurentavikainen pusukala efekti loistaa poissaolollaan.

            kyllähän se corolla ihan sporttisen näköinen on
            "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              Originally posted by Kaimann View Post
              Kauniit selkeät linjat, ja överi monsteri alapurentavikainen pusukala efekti loistaa poissaolollaan.

              kyllähän se corolla ihan sporttisen näköinen on


              korolla
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Kaimann
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 1214
                • Karigasniemi

                Originally posted by _nixu_ View Post


                korolla
                *huoh* niin
                "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                Comment

                • JiPe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2010
                  • 2548
                  • Kuopio

                  Originally posted by Kaimann View Post

                  kyllähän se corolla ihan sporttisen näköinen on
                  Sä oot väärällä foorumilla.

                  Ps. Kyllä se E38 on ihan mukava, osta semmonen. Vaimokin tykkää (ja lapset) tasasesta kyydistä, ja onhan sillä hyvä ajaa. (ainakin ku vertaa korollaan, ja vähän muihinkin autoihin..)
                  MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                  MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                  MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                  Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                  Comment

                  • Kaimann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1214
                    • Karigasniemi

                    Originally posted by JiPe View Post
                    Sä oot väärällä foorumilla.
                    niin, kai sitä kohta joutuu tuonne suomilelu foorumille tunnukset vääntään
                    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by JiPe View Post
                      Sä oot väärällä foorumilla.

                      Ps. Kyllä se E38 on ihan mukava, osta semmonen. Vaimokin tykkää (ja lapset) tasasesta kyydistä, ja onhan sillä hyvä ajaa. (ainakin ku vertaa korollaan, ja vähän muihinkin autoihin..)
                      Joo, kunhan vaihtelee alustanosia säännöllisesti... ei oo korolla ihan yhtä herkkä nanomillin välykselle jossain puslassa/pallonivelessä.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • ka00z
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1805
                        • Varsinais-Suomi

                        Originally posted by BeamR View Post
                        Joo, kunhan vaihtelee alustanosia säännöllisesti... ei oo korolla ihan yhtä herkkä nanomillin välykselle jossain puslassa/pallonivelessä.
                        Vitosen ja kolmosen perusteella onneksi bemariin sentään saa tuon ajettavuuden rahalla, kun useimpiin perus japanikippoihin sitä ei saa edes maksamalla... :think Mutta ei tainnut olla tärkein perustelu tässä topicissa. Oletko muuten laskenut jonnekin tuon täysmallin seiskan kuluja?
                        W124 voll, markalla pidemmälle

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          Originally posted by ka00z View Post
                          Oletko muuten laskenut jonnekin tuon täysmallin seiskan kuluja?
                          jaa, kyllä mulla on suurinpiirtein kaikki kuitit tallessa, mutta ei kyllä huvittais alkaa laskemaan, saattais alkaa mietityttämään nää elämän valinnat... kiloeuroista puhutaan joka tapauksessa. Ratkaisevinta on, että minkäkuntoisen yksilön ostaa. Kannattaa maksaa tosi hyvästä/halutuilla varusteilla olevasta vaikka useampikin tonni enemmän kuin miettiä sitä kaikkein halvinta. Ne tonnit menee sitten joka tapauksessa siihen korjaamiseen/varusteluun.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • Kaimann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 1214
                            • Karigasniemi

                            Kyllähän se finanssi määrää sen automallin. Vaikka luulenkin että samaan rahaan saat sekä seiskan että sen urheilu tojotan, niin silti uskon että pitkässä juoksussa se rokkenrolla tulee edullisemmaksi. Toki oikein mielellään saatte korjata jos nyt on päässä paha ajatusvirhe.
                            "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              Jos vaihtoehtona on uusi/ uuden karhea tojota, ni laskeehan niissä arvokin aika tiuhaan, että jää varaa korjata seiskaa. Ei ne niin huonoja autoja ole, mitä täällä saa kuvan. Katsomalla mitä ja mistä ostaa, ei kustannuksetkaan nouse isoiksi. Muutenkin, ihme kuvitelmia, että tojotat sen vikavapaampia olis, kun mikään muukaan. Seiskastakin saa melkeen kaikki varusteet olla hajalla, alusta loppu jne. ja silti parempi ajaa ja enemmän varusteita mitä jossain linea lunassa

                              Mulla saattas olla lähes voll varusteltu musta seiska 4.4m62 ja steppilaatikolla. Hinnaksi kaavaillut toiseksi halvinta nettiautossa.Kunnoltaan ei kalliimpia varmasti häpeä.
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • pmv
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 2032
                                • tornio

                                Migäköhän kaimanilla on nytte budjetti? Jos vanha X5, Corolla Verso ja E38 on rinnakkain, niin hintahaarukka on 5000-50000 €. Kannattaa tsekata muuten paljonko E61 520d maksaisi Suomeen uitettuna sakuista. Jos varusteista tinkii, niin jäädään hyvinkin alle 20k€:n, semmonen 06, jossa km:t 150tkm:n paikkeilla. Tieten jos semmosista ei tykkää, niin ei sitte.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎