heitetään nyt tähän nelihenkisen perheen kokemus, kun pihassa on sekä E39 että E38:
- E38:ssa ei ole isofiksejä eli turvavöiden kanssa joutuu pelaamaan, mutta toisaalta istuimethan on aina kiinni ja kaukalokin on meillä hyvin helposti kiinnitettävää mallia (Maxi-Cosi Cabriofix, vöiden laittaminen kestää n. 10sec). Langimallissa ei kersat yllä potkimaan selkänojia ja näissähän on melkein järjestään verhot jne eli auringonsuoja on hyvä. Kolme istuinta mahtunee melkein heittämällä, haaste on vain penkin muotoilu eli keski-istuin on sitten vähän aseteltava. Jos autossa on sähköiset niskatuet takana, niin kannattaa ihan suosiolla ottaa ne niskatuet hisseistä irti, muuten ne hissit hajoaa (eli kun lastenistuin on penkissä kiinni niin se painaa niskatukea, penkki kuitenkin tietää jonkun istuvan siinä ja alkaa itsekseen säätelemään niskatukea -> muovinen ruuvi hajoaa ). E38:n boonuksena on vöiden "vasenkätisyys", eli lukot on oven puolella = istuimien kiinnittäminen on sikamaisen helppoa.
E38 takaluukku on selvästi isompi kuin E39, jopa parempi kuin E39 toukka. Esim kaksosrattaat menee heittämällä E38 takaluukkuun, mutta kauhealla vaivalla E39 toukkaan. lisäksi E38 takalattiat on avarammat joten matkalle saa paremmin kaikki eväät jne mukaan. Ainakin meillä perhematkailussa on lähdetty järjestään E38:lla liikenteeseen; voimaa riittää vaikka täydellä nyytillä ja tilaa on enemmän. Lisäksi tuossa omassa kun on takailmastointi niin kersoillakin on mukavaa eikä tule napinaa väärästä lämpötilasta.
ja siksipä tuo E39 on myynnissä, yksi iso auto riittää meille...
Voi hitsi minkä teit jutullasi. Mitenkäs nyt saapi perusteltua e38:n hankintaa kun on rouva jo lämmitelty corolla versolle pitiki mennä hätäilemään
"Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Voi hitsi minkä teit jutullasi. Mitenkäs nyt saapi perusteltua e38:n hankintaa kun on rouva jo lämmitelty corolla versolle pitiki mennä hätäilemään
Lupaat rouvalle keittöremontin tms jos E38 tulee edullisemmaksi
Ja varmaan yksi vaihtoehto voisi olla tuo X5. Siinä on tasainen takapenkki ja mukavasti tilaa muutenkin. Melkoinen möhköhän se muuten on mutta ei se E38 mikään ketterä ole sekään :think
Lupaat rouvalle keittöremontin tms jos E38 tulee edullisemmaksi
Ja varmaan yksi vaihtoehto voisi olla tuo X5. Siinä on tasainen takapenkki ja mukavasti tilaa muutenkin. Melkoinen möhköhän se muuten on mutta ei se E38 mikään ketterä ole sekään :think
niin en tiiä, kyllähän tuo aina tokasee kaks viikkoa autojuttuja kuultuaan että osta minkä ostat, ei kiinnosta, eli pallo vois vielä olla vielä minulla
Ei vain X5 vielä itseäni hirveästi lämmitä, toki tämä uusinta uutta oleva X5 olis aika julma kampe, mutta hinta on eri svääreissä meikäläisen budjetin kanssa.
Mutta se E38 hillityllä korisarjalla..... aiheuttaa poikien postaamat perseet tuolla naiskauneus topikissa melkein samanlaista hengityksen tihentymistä kuin esim tämä
"Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Mutta se E38 hillityllä korisarjalla..... aiheuttaa poikien postaamat perseet tuolla naiskauneus topikissa melkein samanlaista hengityksen tihentymistä kuin esim tämä
Mistä kohtaa tuo on hillitty
Tilan puolesta se X5 olisi mainio. Ja jos huonoja teitä joutuu ajamaan niin.
+ Ei se ainakaan korollaa rumempi ole
Ps. Kyllä se E38 on ihan mukava, osta semmonen. Vaimokin tykkää (ja lapset) tasasesta kyydistä, ja onhan sillä hyvä ajaa. (ainakin ku vertaa korollaan, ja vähän muihinkin autoihin..)
Ps. Kyllä se E38 on ihan mukava, osta semmonen. Vaimokin tykkää (ja lapset) tasasesta kyydistä, ja onhan sillä hyvä ajaa. (ainakin ku vertaa korollaan, ja vähän muihinkin autoihin..)
Joo, kunhan vaihtelee alustanosia säännöllisesti... ei oo korolla ihan yhtä herkkä nanomillin välykselle jossain puslassa/pallonivelessä.
Joo, kunhan vaihtelee alustanosia säännöllisesti... ei oo korolla ihan yhtä herkkä nanomillin välykselle jossain puslassa/pallonivelessä.
Vitosen ja kolmosen perusteella onneksi bemariin sentään saa tuon ajettavuuden rahalla, kun useimpiin perus japanikippoihin sitä ei saa edes maksamalla... :think Mutta ei tainnut olla tärkein perustelu tässä topicissa. Oletko muuten laskenut jonnekin tuon täysmallin seiskan kuluja?
Oletko muuten laskenut jonnekin tuon täysmallin seiskan kuluja?
jaa, kyllä mulla on suurinpiirtein kaikki kuitit tallessa, mutta ei kyllä huvittais alkaa laskemaan, saattais alkaa mietityttämään nää elämän valinnat... kiloeuroista puhutaan joka tapauksessa. Ratkaisevinta on, että minkäkuntoisen yksilön ostaa. Kannattaa maksaa tosi hyvästä/halutuilla varusteilla olevasta vaikka useampikin tonni enemmän kuin miettiä sitä kaikkein halvinta. Ne tonnit menee sitten joka tapauksessa siihen korjaamiseen/varusteluun.
Kyllähän se finanssi määrää sen automallin. Vaikka luulenkin että samaan rahaan saat sekä seiskan että sen urheilu tojotan, niin silti uskon että pitkässä juoksussa se rokkenrolla tulee edullisemmaksi. Toki oikein mielellään saatte korjata jos nyt on päässä paha ajatusvirhe.
"Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Jos vaihtoehtona on uusi/ uuden karhea tojota, ni laskeehan niissä arvokin aika tiuhaan, että jää varaa korjata seiskaa. Ei ne niin huonoja autoja ole, mitä täällä saa kuvan. Katsomalla mitä ja mistä ostaa, ei kustannuksetkaan nouse isoiksi. Muutenkin, ihme kuvitelmia, että tojotat sen vikavapaampia olis, kun mikään muukaan. Seiskastakin saa melkeen kaikki varusteet olla hajalla, alusta loppu jne. ja silti parempi ajaa ja enemmän varusteita mitä jossain linea lunassa
Mulla saattas olla lähes voll varusteltu musta seiska 4.4m62 ja steppilaatikolla. Hinnaksi kaavaillut toiseksi halvinta nettiautossa.Kunnoltaan ei kalliimpia varmasti häpeä.
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Migäköhän kaimanilla on nytte budjetti? Jos vanha X5, Corolla Verso ja E38 on rinnakkain, niin hintahaarukka on 5000-50000 €. Kannattaa tsekata muuten paljonko E61 520d maksaisi Suomeen uitettuna sakuista. Jos varusteista tinkii, niin jäädään hyvinkin alle 20k€:n, semmonen 06, jossa km:t 150tkm:n paikkeilla. Tieten jos semmosista ei tykkää, niin ei sitte.
Comment