Announcement

Collapse
No announcement yet.

V-poweria 95:n hinnalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 10+
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2084
    • Nivala

    #61
    Originally posted by Hemi View Post
    Poikkeappa joskus huoltiksella ihan oikeasti kahvilla niin että pääset seuraamaan tuota V-Power pumpulla poikkeavaa porukkaa. Ei todellakaan tarvtse lukea sen päivän lehden sarjakuvia.....
    Kuka oikeasti seuraa mitä bensaa ihmiset autoonsa laittaa?
    E39 M5 -00

    Ex E60 530Da M-Sport -04
    Ex E39 M5 -00
    Ex E39 M5 -00 Individual
    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
    Ex E36 3.0 M3 -93
    Ex E36 2.5 Cabrio -94
    Ex E36 3.2 M3 -97
    Ex E36 2.5 Coupe -93

    Comment

    • HJP
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1282
      • Helsinki

      #62
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Jos haluat parasta mahdollista, niin lentokentältä yli 100 oktaanista lyijyllistä tankkiin. Ei edes maksa paljoa.
      Stadista saa ainakin Elukan Nesteeltä "kisabensaa", keltainen pumppu joka avataan kassalta, litrahinta nykyään varmaan 2,5e-3e.

      Comment

      • Petteri75
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2539
        • Kirkkonummi

        #63
        Originally posted by HessuM View Post
        Eipä ole ikinä tullu katsottua minkä näköiset sällit sitä v-poweria tankkaa:think
        No, ei ainakaan minun näköiset Minun näköiset tankaa D-löpöä

        Jotta minä tankkaisin v-poweria, pitäisi autossa olla tietty nakutunnistin, mutta ehdottomasti myös välijäähdytin ja saatanan ahdasta männänpäällä.
        Eli mm. vakio 900 Turbo Sabeli jäis ilman verraripensaa, samoin kaikki vapari koneet(olkoot vaikka 700litran v800).
        Näin minä, tehkää ite miten haluatte.
        Täyspaineisissa turbo-saabeissa on ollut APC jo -83 vuosimalleista lähtien, ja tuolla boksilla se antaa ahtaa niin pitkälle kunnes a) säädöt tai b) nakutusraja tulee vastaan. Näppärä keksintö, mitä itse en päässyt kokeilemaan eilen. Kevytpaineturboissa ei ole APC:tä, välijäähdytintä, magneettiventtiiliä eikä ahtopainemittaria eikä mahdollisuutta hyödyntää korkeampioktaanista bensaa.

        Ah. Vielä 15 vuotta ja pääsee etsimään tupla-turbotettuja 335i-malleja käytettyinä..
        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #64
          Originally posted by HJP View Post
          Stadista saa ainakin Elukan Nesteeltä "kisabensaa", keltainen pumppu joka avataan kassalta, litrahinta nykyään varmaan 2,5e-3e.
          Ei paha sekään, siinä ei tosin lyijyä. Lyijyllistä ei saa tieliikenteessä käyttää, mutta kuka sitä huomaa Lentobensa pyörii jossain 1,7-2€/l.

          Comment

          • HC91
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 998
            • 29100/310053

            #65
            Originally posted by HJP View Post
            Stadista saa ainakin Elukan Nesteeltä "kisabensaa", keltainen pumppu joka avataan kassalta, litrahinta nykyään varmaan 2,5e-3e.
            Minkäs valmistajen tekemää se mahtaa olla, Nestehän lopetti Futura Racing Green (100GR) valmistuksen jokunen vuosi sitten? Em. bensiiniä sai joskus 2004 20l kanisterillisen reilulla kuudella kympillä, tuntui silloin tyyriiltä, toiset 4v. lisää niin voi olla hyvinkin kilpailukykyinen hinta
            92' ///M5 3.8 individual
            09' 320d xDrive
            16' NIU N1 Sport
            19' NIU U+ Sport

            Comment

            • Keppana
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2008
              • 190
              • Kittila

              #66
              Venäjältähän saa lyijyllistä niin paljon ku jaksaa hakea..

              Comment

              • mapa
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 518
                • Turku

                #67
                Originally posted by Hemi View Post
                Poikkeappa joskus huoltiksella ihan oikeasti kahvilla niin että pääset seuraamaan tuota V-Power pumpulla poikkeavaa porukkaa. Ei todellakaan tarvtse lukea sen päivän lehden sarjakuvia.....
                Kiitti vaan... Siis normi vehkeisiin tulee laitettua 95, tai 98:a. Jos on jollain rajummalla pelillä liikenteessä Tulee laitettua V-poweria. Pystyy laittamaan hiukan lisää ennakoita= Lisää tehoa. Ja on testattu ihan penkissä...
                Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                Tig hitsausta, myös alumiini

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1961
                  • Hki

                  #68
                  Onks nyt oikeesti itkun paikka jos joku tankkaa vpoweria?? Antaa tankata, ku saa samaan hintaan. Ja lähes jokaisessa testissä teho on noussut

                  Comment

                  • _Pietu_
                    BTCF Member
                    • Oct 2005
                    • 3659
                    • Siilinjärvi

                    #69
                    Originally posted by Vanquish View Post
                    Onks nyt oikeesti itkun paikka jos joku tankkaa vpoweria?? Antaa tankata, ku saa samaan hintaan. Ja lähes jokaisessa testissä teho on noussut
                    Samaa minäkin tässä nyt ihmettelin.. Lähinnä siksi itekkin ton linkin nyt laitoin, kun moni ajaa kuitenkin 98:lla, niin oli tuo halvempaa kuin se. Ja jos joku nyt tankkailee tuota normaalistikin, niin ei kai siitä tarvitse mitään hemmetin luentoja alkaa pitämään.. Ajaahan monet Fordilla tai Opelillakin Eli kukin taaplaa tavallaan..

                    BMW e91 320dA
                    - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                    Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #70
                      Originally posted by mapa View Post
                      Kiitti vaan... Siis normi vehkeisiin tulee laitettua 95, tai 98:a. Jos on jollain rajummalla pelillä liikenteessä Tulee laitettua V-poweria. Pystyy laittamaan hiukan lisää ennakoita= Lisää tehoa. Ja on testattu ihan penkissä...
                      Siis tokihan V-Power pumpulla käy myös niitä jotka oikeasti voivat yhden lisä oktaanin tuomasta voimasta päästä turbomoottoreissaan nauttimaan, mutta edelleen totean että kannattaa joskus Shellillä kahvilla poiketessa valita pöytä josta ko.pumpun ja sen ympärillä kävijät bongata. Tästä on kuitenkin enemmäbkin bongatavissa tietty ihmistyyppi, kuin autoja/moottoritekniikkaa joka oikeasti hyötyy ko.tuotteesta. Täältä toki bongaa ne stereotyyppisimmät BMW-kuskitkin, mutta usein kuitenkin yhteinen nimittäjä on yli 80mm:n pakoputkenpää....Oikeasti pitkien ajomatkojen todella viihdyttävää tauko-ohjelmaa.

                      Comment

                      • tomippa
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 656
                        • pk-seutu

                        #71
                        Jokainen laittakoot tankkiin mitä lystää, mitä sitä kukaan kyttäämään.. Itse ainakin tankkaan aina 98 tai v-poweria (useimmiten v-poweria). Kuten Robikin totesi, että pääsee ajamaan pidemmän matkaa, olen saman todennut itsekin.

                        V-powerilla muitakin hyviä puolia verrattuna normi 95:een. Näistä oktaaneista on turha alkaa kitisemään ja näyttämään testifaktoja(testit tosin näyttävät hyvältä v-powerin hyväksi). Tämäkin topicci kohta täynnä tätä näitä oktaani sepityksiä ja ns. tietämyksiä.

                        Köyhät ajakoot 95:lla ja ne jolla sitä liitua on, niin tankkaa sit v-poweria.. Antaa kyylien kytätä vaan sieltä huoltsikan lasin takaa possumunkki huulessa, mitä tankkaat.. Who cares?

                        Comment

                        • arpuC
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1377

                          #72
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Siis tokihan V-Power pumpulla käy myös niitä jotka oikeasti voivat yhden lisä oktaanin tuomasta voimasta päästä turbomoottoreissaan nauttimaan, mutta edelleen totean että kannattaa joskus Shellillä kahvilla poiketessa valita pöytä josta ko.pumpun ja sen ympärillä kävijät bongata. Tästä on kuitenkin enemmäbkin bongatavissa tietty ihmistyyppi, kuin autoja/moottoritekniikkaa joka oikeasti hyötyy ko.tuotteesta. Täältä toki bongaa ne stereotyyppisimmät BMW-kuskitkin, mutta usein kuitenkin yhteinen nimittäjä on yli 80mm:n pakoputkenpää....Oikeasti pitkien ajomatkojen todella viihdyttävää tauko-ohjelmaa.
                          Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                          En löydä enää sun luo
                          Teitkö sä tän tahallaan?
                          Nyt kaikki palaa.

                          Comment

                          • Janza182
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4987
                            • 013

                            #73
                            Kävinpä itekkin elämäni ekakerran hakemassa tätä ainetta ku kerta halvalla sai

                            Meilläpäin on 95/DÖ ja V-poweri samassa tolpassa ni jos mie halluun seurata sitä "vpowerikansaa" niin mitä teen? Hemi valaise tietämätöntä!

                            Joo... Eikö tuo ihan sama kyttääjillekkin mitä litkuu kukakin käyttää. Ei mua kiinnosta käykö naapuri venäjältä vai V-poweripistollilla hakee litkunsa.. IHAN SAMA SAATANA!

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              #74
                              95 okt

                              aihetta hieman sivuten,
                              -luin eilen vanhaa tm:ää jossa oli vtt:n tekemä testi mersun cosworth koneella, 95:lle bensalle.
                              tuloksena oli että neste ja ysi5 jotka käyttävät samaa lisäainetta (noilla kuitenkin hinta ero suurimmasta päästä) karstoittavat huomattavasti vähemmän kuin testin heikoimmat teboil ja shell

                              tais olla 6-8 aseman testi ainakin st1 teboil neste shell ysi5 esso. voisin huomenna katsastaa mikä sen numero oli ettei ollut 10v takaa
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #75
                                Toihan nyt pitäis olla selvitettävissä toimiiko moottori erilailla korkeaoktaanisemmalla polttoaineella vai ei. Pitäs vaan ajon aikana todeta että vääntääkö moottorinohjaus esim lisää ennakkoa vai ei. Ei ole ydinfysiikkaa.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎