Announcement

Collapse
No announcement yet.

V-poweria 95:n hinnalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    #76
    Originally posted by petrolhead View Post
    Pitäs vaan ajon aikana todeta että vääntääkö moottorinohjaus esim lisää ennakkoa vai ei.
    No ei ainakaan näissä vanhoissa paskoissa.

    Comment

    • amkitka
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 181

      #77
      Kerran meinasin tankata veepoweria mutta tuli jotenkin sellainen neitimäinen olo. Ja jätin kesken.

      Muistaakseni penari oli ensimmäisiä autotehtaita joka alkoi tehdä moottorien yläkerrat sitä mukaa että ne sietää lyijytöntä bensaa.

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7336
        • Oulu

        #78
        Originally posted by petrolhead View Post
        Toihan nyt pitäis olla selvitettävissä toimiiko moottori erilailla korkeaoktaanisemmalla polttoaineella vai ei. Pitäs vaan ajon aikana todeta että vääntääkö moottorinohjaus esim lisää ennakkoa vai ei. Ei ole ydinfysiikkaa.
        Originally posted by Hammu View Post
        No ei ainakaan näissä vanhoissa paskoissa.
        Mutta missä kohtaa se raja sitten menee? En usko että V-Power:ista ois mun autolla mitään iloa, mutta kiinnostas silti tietää miten tuo toimii. E39:n käyttöohjekirjan sanamuoto oktaaniasioista on niin ympäripyöreä että siitä ei paljoa viisastu.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #79
          Eihän tääl oo lähimaillakaan Shellin asemaa mistä sais sitä V-poweria, ja tankkissa ois joku vartti ollu, että tankata pitäis...

          Oon tässä ootellu, et josko ne mittarihinnatkin vähän tippuis, kun tynnyrihinta tipahti niin kivasti.

          Originally posted by Tonton View Post
          aihetta hieman sivuten,
          -luin eilen vanhaa tm:ää jossa oli vtt:n tekemä testi mersun cosworth koneella, 95:lle bensalle.
          tuloksena oli että neste ja ysi5 jotka käyttävät samaa lisäainetta (noilla kuitenkin hinta ero suurimmasta päästä) karstoittavat huomattavasti vähemmän kuin testin heikoimmat teboil ja shell

          tais olla 6-8 aseman testi ainakin st1 teboil neste shell ysi5 esso. voisin huomenna katsastaa mikä sen numero oli ettei ollut 10v takaa
          No pitiks sun toikin kertoa, ite melkein aina tankkaan shellillä tai teboililla. Oikeastaan ihan aina...
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • kani
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 697
            • Espoo

            #80
            joo. 80mm putkenpäällä ja 70mm putkella tankkaan kyllä vpoweria koska auto on säädetty sille ja hyötyy siitä. Jos joku muukin nauttii siitä kun näkee minut tankkaamassa vpoweria sen parempi mutta missä bemareissa on vpowerista hyötyä???
            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15194
              • Ajamisen Iloa

              #81
              Originally posted by HJP View Post
              Stadista saa ainakin Elukan Nesteeltä "kisabensaa", keltainen pumppu joka avataan kassalta, litrahinta nykyään varmaan 2,5e-3e.
              Okei, toihan oli hyvä tieto. se vaan että tietääkseni bensa jotenkin on aika tarkka säilytyksestä myös, eli vanhentunut bensahan ei tuota yhtä hyvin voimaa kuin tuore tavara, joten tulee helposti mieleen että jos tuo keltainen pumppu on harvoin käytössä niin kuinka harvoin matsku vaihtuu mitä sieltä tulee, joten onkohan kyseinen löpö kovinkaan freesiä enää...

              ja kyllä, tuosta on myös tehty mittauksia ja eri bensa erien välillä on eroja ihan saman valmistajan saman laadunkin sisällä enimmillään jopa 10-20 heposen verran. En vaan osaa selittää asiaa teknisellä tarkkuudella.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #82
                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                No pitiks sun toikin kertoa, ite melkein aina tankkaan shellillä tai teboililla. Oikeastaan ihan aina...
                erot oli niin pieniä että ne luokiteltiin hyvä- ja tasalaatuisiksi kuitenkin. että ei syytä huoleen.
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #83
                  Originally posted by tomippa View Post
                  V-powerilla muitakin hyviä puolia verrattuna normi 95:een. Näistä oktaaneista on turha alkaa kitisemään ja näyttämään testifaktoja(testit tosin näyttävät hyvältä v-powerin hyväksi). Tämäkin topicci kohta täynnä tätä näitä oktaani sepityksiä ja ns. tietämyksiä.
                  Tuota...kerrotko mistä tuollaisen testin voisi löytää missä vapaasti hengittävä, 95/98-oktaaniselle speksattu kone hyötyy V-Powerista ja kuinka paljon?
                  Siis kyse kaiketi kuitenkin on oktaaniluvusta, vai onko näyttää faktaa josta näemme V-Powerin oikeasti sisältävän enemmän energiaa kuin perus 95/98 oktaaniset?
                  Mitä nuo muut "hyvät puolet" ovat ja mistä näistä löytyisi tutkittua/testattua faktaa?
                  Siis olen ihan aidosti kiinnostunut ko.tuotteesta, jos nyt nämä pari pikkujuttua saataisiin nyt ensin selväksi?

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #84
                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    E39:n käyttöohjekirjan sanamuoto oktaaniasioista on niin ympäripyöreä että siitä ei paljoa viisastu.
                    Mun e39:sin ohjekirja antaa hyvinkin tarkan selostuksen. Kone käy suunnilleen kaikella palavalla, mutta paras teho ja pienin kulutus saadaan korkea oktaanisella bensalla. Korkea oktaanistahan on jo 95, verrattuna monen maan 88 ta 92 oktaanisiin.

                    Comment

                    • tomippa
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 656
                      • pk-seutu

                      #85
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Tuota...kerrotko mistä tuollaisen testin voisi löytää missä vapaasti hengittävä, 95/98-oktaaniselle speksattu kone hyötyy V-Powerista ja kuinka paljon?
                      Siis kyse kaiketi kuitenkin on oktaaniluvusta, vai onko näyttää faktaa josta näemme V-Powerin oikeasti sisältävän enemmän energiaa kuin perus 95/98 oktaaniset?
                      Mitä nuo muut "hyvät puolet" ovat ja mistä näistä löytyisi tutkittua/testattua faktaa?
                      Siis olen ihan aidosti kiinnostunut ko.tuotteesta, jos nyt nämä pari pikkujuttua saataisiin nyt ensin selväksi?

                      Ruiskukoneissa nakutus tunnistin, säätää sytytysennakkoa aikaisempaan, kun käytetään korkeampi oktaanista bensaa --> enemmän vääntöä ja pienempi kulutus.
                      Tietenkään moottoreissa, jossa ei ole nakutuksen tunnistinta, ei hyödytä millään tavalla tehollisesti korkeampi oktaanisesta bensasta ilman erillistä säätöä.
                      V-powerin tiheys(käytännössä sama, kuin sisältämä energia) on suurempi, kuin 95/98 oktaanisen, jonka johdosta jo pakostakin polttoaineen kulutus on noin 2% pienempi auton iästä tai moottorista riippumatta.

                      Vapaastihengittävissä moottoreissa tosiaan tehon kasvut ei varmasti olekaan mitään suuria, korkeintaan muutamia hevosvoimia ja jonninverran vääntöä. Onhan V-power kalliimpaa bensaa, mutta kanssa palaa hitaammin, jolloin kulutuskin laskee. Loppupeleissä vapaastihengittävissä on hinnaltaan aivan sama, että käyttääkö v-poweria vai 95:sta, yhtä kalliiksi käytännössä molemmat tulevat.
                      Ahdetuissa/korkeaviritteisissä vapari moottoreissa taas v-powerin käytöstä on aivan selkeätkin tehon/väännön kasvut.

                      Näistä v-powerin sisältämistä lisäaineista voisin penkasta hieman tietoa myöhemmin, kunhan kerkiän.

                      Joillekin ihan kiva linkki katsottavaksi: http://www.youtube.com/watch?v=smLkmCRl6n0

                      Tietenkin tankatteassa v-poweria 95:n sijaan, voisi olla fiksua nollata ECU -boksi ottamalla akkukenkä irti vähäksi aikaa..
                      Last edited by tomippa; 04-09-2008, 08:25.

                      Comment

                      • Bemu500
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 2992
                        • INvaLA

                        #86
                        Originally posted by pyroz View Post
                        Tämä "katsokaa minkälaista porukkaa käy tankkaamassa V-poweria" -juttu on kuultu ennenkin. Näin asiakseni muistuttaa miten myös sieltä V-power pumpulta naureskellaan toiseen suuntaan

                        ...Alpeilla lasketaan pakkokakkosella ja Hemi-Tronicin A-pakka kuolee kun öljyt on vaihdettu vaikka foorumilla on kaikkitietävä kieltänyt...
                        Originally posted by pyroz View Post
                        Oma kyttääjä-tyyppihän on nämä mihin aiempi kirjoittajakin lukeutuu, eli ei tyydytä kyttäämään vain pumppuja. Osansa saa niin 530D malleja laatikkohuoltoon vievät, alpeilla matkaavat, koti-kokkien keittiövarusteet, tanskalaisen homon 1200-luvulla isopapan pihalta löytyneestä puolikuolleesta männystä veistämät huonekalut, yms., You name it!

                        On-topic: Kyllä V-poweria menee myös oman kesäauton tankkiin. Omien kokemusten mukaan kuluttaa vähemmän. On myös kiva käydä tankkaamassa kalliimpaa bensaa kuin Hemi. Hän voi sitten juoda parempia konjakkeja istuessaan siinä homon veistämässä tuolissa kierrätyskeskuksesta haetulla lattialla.
                        -Official member of BTCF-Sauna team-


                        e91 325i -06

                        Comment

                        • sailor
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2003
                          • 369
                          • Jyväskylä

                          #87
                          Originally posted by Remotion View Post
                          ...mutta ainakin S50B32 padassa ero on erittäin merkittävä....
                          Miten eron huomaa? En kysy kettuillakseni vaan siksi että itse olen tähän mennessä tankannut vain 98:a.

                          Jani

                          Comment

                          • BMW
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 3822
                            • California

                            #88
                            Originally posted by Petteri75 View Post
                            Täyspaineisissa turbo-saabeissa on ollut APC jo -83 vuosimalleista lähtien, ja tuolla boksilla se antaa ahtaa niin pitkälle kunnes a) säädöt tai b) nakutusraja tulee vastaan. Näppärä keksintö, mitä itse en päässyt kokeilemaan eilen. Kevytpaineturboissa ei ole APC:tä, välijäähdytintä, magneettiventtiiliä eikä ahtopainemittaria eikä mahdollisuutta hyödyntää korkeampioktaanista bensaa.

                            Ah. Vielä 15 vuotta ja pääsee etsimään tupla-turbotettuja 335i-malleja käytettyinä..
                            Mulla oli -90 täyspaine saabikas modatulla APC:llä ja kyllähän siellä enemmän oli lyöntiä V-Powerilla kuin noku bensalla. APC kun sallii suuremmat ahdot korkeampioktaanisella bensalla kun nakutuskynnys tulee myöhemmin kuin matalaoktaanisessa...

                            Koskaan en tankkaa 95:sta, se on 98:sia tai V-Poweria... Aina.
                            P
                            R
                            N
                            D

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #89
                              Originally posted by pyroz View Post
                              Oma kyttääjä-tyyppihän on nämä mihin aiempi kirjoittajakin lukeutuu, eli ei tyydytä kyttäämään vain pumppuja. Osansa saa niin 530D malleja laatikkohuoltoon vievät, alpeilla matkaavat, koti-kokkien keittiövarusteet, tanskalaisen homon 1200-luvulla isopapan pihalta löytyneestä puolikuolleesta männystä veistämät huonekalut, yms., You name it!

                              On-topic: Kyllä V-poweria menee myös oman kesäauton tankkiin. Omien kokemusten mukaan kuluttaa vähemmän. On myös kiva käydä tankkaamassa kalliimpaa bensaa kuin Hemi. Hän voi sitten juoda parempia konjakkeja istuessaan siinä homon veistämässä tuolissa kierrätyskeskuksesta haetulla lattialla.
                              Oho
                              Näyttipä todellakin jostain syystä pointtini tosiaan osuvan ja uppoavan....
                              Kyse kuitenkin oli siitä pissiksiä pyörittävästä vm-88 pakoputkenpäillä viritetyillä 1.6l corolla ja golf lökäpöksy porukasta, joka pääosin ihan respektin vuoksi ko.pumpulla käy?
                              Mutta toki jos nyt joku kokee näin paljon tähän porukkaan kuuluvansa, että pitää vetäistä herne peräsuoleen asti, niin anteeksi nyt vaan että menin "teidän team:ia" kierrätyskeskuksesta noutamani lattian kanssa tölväisemään.
                              Last edited by Hemi; 04-09-2008, 13:05.

                              Comment

                              • Arska556
                                Newbiemmer
                                • Aug 2008
                                • 24

                                #90
                                Arska556:n alati luotettavan persedynon mittaustuloksien mukaan T-Vulvassani oli havaittavissa pientä piristymistä V-power vs. 95.

                                Nykyisessä vapaasti hengittävässä kutosessa ei eroa ole havaittavissa.

                                Ja ehkä T-Vulvassakin ero oli korvien välissä? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎