Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
V-poweria 95:n hinnalla
Collapse
X
-
Originally posted by Henkka21 View PostMulla taas on sellasta inffoa et 99:ssä on enemmän lisäaineita sun muuta, et periaatteessa se palais vähän huonommin kun 95, mut periaatteessa taas oktaaneja on enemmän. :think
Korkeampioktaanisella bensalla voidaan lisätä ennakkoa ja käyttää korkeampia puristuksia kuin esim. "helpommin nakuttavalla" 95e.
Oktaaniluvun nostamisesta ei siis esim. moottoritehon kannalta ole mitään hyötyä jos moottoriohjausta ei rukata korkeampioktaanisen bensan mahdollistamiin säätöihin.
Viisammat korjaa jos män vituix.Last edited by JJT; 06-09-2010, 15:55.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostIsompi oktaaniluku= enemmän puristuskestävyyttä="huonommin syttyvää".
Korkeampioktaanisella bensalla voidaan lisätä ennakkoa ja käyttää korkeampia puristuksia kuin esim. "helpommin nakuttavalla" 95e.
Oktaaniluvun nostamisesta ei siis esim. moottoritehon kannalta ole mitään hyötyä jos moottoriohjausta ei rukata korkeampioktaanisen bensan mahdollistamiin säätöihin.
Viisammat korjaa jos män vituix.
Muuten, uudempien, ainakin m54-koneet ja eteenpäin, autojen ohjekirjoissa lukee että ilmoitetut suoritusarvot ja kulutus saavutetaan min. 98e bensalla = itsesäätyvä/adaptiivinen sytytysennakko.
Comment
-
-
Originally posted by Henkka21 View PostMulla taas on sellasta inffoa et 99:ssä on enemmän lisäaineita sun muuta, et periaatteessa se palais vähän huonommin kun 95, mut periaatteessa taas oktaaneja on enemmän. :think
Mahdollinen/teoreettinen lisäteho tulee ainoastaan adaptiivisen sytytysenakon kautta, sytytysennakkoa aikaistaen(tunnistaa nakutuksen ja säätää ennakon sen mukaan).
Tämäkin vain silloin mikäli 95E/98E:n oktaaniluku ei siis moottorin nakuttamatta toimi ko.ennakkokartalla.
Eli, V-Power on ainoastaan hieman puristuskestävämpää kuin 98E ja lisätehoa saadaan vain ja ainoastaan niissä autoissa joissa asennetulla sytytysennakkokartalla E98 ei riitä, vaan moottori tällä nakuttaa.
Moottorit jotka eivät sisällä adaptiivista sytytyksenennakon säätöä, eivät siis edes teoriassa voi hyötyä V-powerista.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View Post..ja turbokoneet tykkää jos ei ole adaptiivista sytytyksenennakon säätöä, kaasuläpän selätys, ylärekisterissä -> *naknaknak* = poksklingbäng (teoriassa)
Comment
-
-
9.9.2010 Bemböle Shell ja suomenojan sehll espoossa 99=95E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostEipä taida jatkossa saada V-poweria, kun Shell lähtee Suomesta. Vanhat asemat ottaa haltuunsa todennäköisesti ST1 ja se tuskin tarjoaa V-poweria asemillaan. Korkeintaan sitä uutta E10:ä on tarjolla ensi vuoden alusta lähtien. Ei sillä, että olisin koskaan tankannut 95:ttä kummempaa, kun en ole koskaan osunut paikalle, missä olisi saanut V-poweria halvemmalla. Tosin hinnat tuskin ainakaan laskevat, kun kilpailu vähenee.
Vein auton päästömittaukseen, huoltomies kysyi, että käytätkö 95 oktaanista, sanoin että vähintään 98:sia. Vastasi tähän, että helvetin hyvä, koska 95 rikkoo tuon koneen.
Ei kai M30 sentään rikki meni 95:sta?M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936
Comment
-
-
Originally posted by Olapade View PostEi kai M30 sentään rikki meni 95:sta?
Comment
-
-
Originally posted by pmv View PostNämä E32/E34 M30:t käy vissiin jopa 91 oktaanisella. Aikanaan suunniteltu alunperinkin lyijyttömälle matalaoktaaniselle bensalle. Mikähän sieltä sitte korjaamoukkelin mielestä menee rikki 95:n ansiosta, vai onko kyse ns. jäätelöteoriasta?M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936
Comment
-
Comment